Fórum - Téma


P10 - výměna motoru


Fórum Primera P10 P10 - výměna motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2009-08-30 17:10:59

Caute, poprosim vas o radu, porucil sa mi na Primusi motor a musim ho vymenit. Kade je ho lepsie vytiahnut? Spodom alebo vrchom? A ide to aj bez prevodovky alebo len s nou? Dakujem.

2009-08-30 19:40:32

Nazdar motor je určite lepšie vybrať zospodu. Najjednoduchšie je motor spustiť aj s prevodovkou a lyžou komplet na paletu a potom zodvihnúť predok auta trebárz na hupcuku (kladkostroji) tak aby sa tá paleta v pohode tala vytiahnuť. Sám som to robil práve takto a bolo to otázkou dvoch hodín to vybrať a namontovať späť. Držím prsty.

P.S. Nový motor už máte? Mám na predaj motor z GT. Viac tuna:

http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1022530

Ďakujem

2009-08-30 23:05:45

Ja jsem ho tahal horem na kocce,a slo to taky v pohode,musis ho vyndat i s prevodovkou,asi by si ho tezko rozpulil na aute.

2009-08-30 23:23:51

Tak musi jit rozpulit od prevodovky uz v aute prece kvuli vymene spojky nebudes tahat ven .

2009-08-31 08:11:42

motor zásadně z převodovkou a spodem. je to tak nejjednodušší. Pak to na zemi rozpojit, odpojit všechny kabely a v pohodě, opřemontovat startér atd atd. Určitě bych nevyndával motor a nechal převodovku v autě. Pokud to vůbec jde tak to musí být hroznej porod ta práce.

Jestli chceš napsat podrobnej postup, tak ti ho tu můžu napsat.

2009-08-31 09:33:17

Diky moc chalani za rady, my sme to chceli povodne vrchom, len mi tam zavadza klima. Tym spodom to bude asi ozaj lepsie, nejako uhnem kompresor a dole s motorom. Mame rampu aj s ramenom na kladku tak to hadam pojde v pohode.

to HonzaBK: ak budes taky ochotny, poprosim ta, bude to tu na fore prvy navod. A kludne mozes zacat uz od poloosi, ja som sa tak trochu minul povolaniu a nejde mi to vsetko samo od seba.:-D

Diky

2009-08-31 11:34:40

to SVOBI: pokud menis motor tak je to lepsi shodit cely i s prevodovkou je tam malo mista to pulit,pokud menis spojku mozna by sla prevodovka sundat a motor by zustal ale byl by to fakt porod,si myslim.

2009-08-31 11:58:11

Kdyz menis spojku staci vyndat jen prevodovku pristup je tam zespodu dobrej . A porod to neni. Samozrejme kdyz se meni motor je nejlepsi to vyndat cely pekne zespodu.

2009-09-01 00:44:18

tak ja ked som menil tak sa vyberal cely aj s prevodovkou z hora , auto bolo uplne pri zemi pustene a 4ria sme ho ledva ledva s velkymi problemami vytiahli , naspat sme ho dali bez prevodovky tiez z hora, s prevodovkou by sme ho tam prakticky asi ani nedali rucne , vsade sa to prieci je to dost problem , vela stastia

2009-09-01 09:28:25

Popíšu postup při vyndávání spodem - většina věcí je stejná jako při vyndávání vrchem, ale můžou tam být rozdíly. Já vyndávám vše vždy spodem.

1. Odpojit mínus a před odpojením plusu na baterce ho rozpojit na samostatné káble (jedna matička M6 nebo M8)

2. Vyndat baterku, odšroubovat držák baterie - 4x M8 - 12ka klíč. Vycvaknout elektřinu z podložky pod baterkou a držák trubky klimatizace (bílá příchytka).

3. Demontovat vzduchový filtr - 3x šroub M6 - 10ka klíč + objímku sání a zcela ho vyndat.

4. Demontovat spodní kryty pod motorem a boční kryty kolem poloos (cca 10 šroubů M6 - 10ka klíč a cca 8 příchytek)

5. Vypustit spodní hadicou vodu z chladiče, demontovat horní hadicu, demontovat saharu od chladiče vycvakat z ní přichytky kabeláže a odpojit z ní kabeláž a vyndat saharu a chladič vodní. Saharu hned zase můžete namontovat na chladič. Pokud nedemontujete saharu, tak při vyndávání kabeláže utrháte zpětné háčky na příchytkách a pak tam nebude držet po opětovném nasazení. Je nutné zespodu vždy ty protiháčky zmáčknout aby se neutrhly. (hadice doporučuju demnotovat na chladiči a ne na motoru).

6. Dále je potřeba rozpojit chladič klimatizace (vzhledem k životnímu prostředí by se měla náplň zachytit a to přístrojem, kterým se klimatizace plní) u pravýho světla - šroub M8 - 12ka klíč).

7. Pro snadnější další manipulaci diporučuju vyndat celý chladič klimatizace včetně vysoušeče.

7a. Na vysoušeči odšroubovat šroub, kterým drží tenká trubka která vede podél podběhu směrem do auta, trubku vytáhnout z vysoušeče a nechat na autě.

7b. Demontovat vysoušeč od pravého podběhu - šroub 2x M6 - 10ka klíč.

7c. Demontovat chladič - 2x šroub M6 - 10klíč na předním čele pod světlama. Chladič klimatizace vyndat.

8. Demontovat hadicu klimatizace od kompresoru - horní co vede do kabiny na kompresoru 1x šroub M8 12ka klíč. na autě ji nechat.

9. Demontovat váleček od spojky a položit na levý podběh - 2x šroub M8 - 12ka klíč.

10. Vycvaknout odvzdušňovací hadicu převodovky z podběhu a držáku na nosníku a položit na převodovku.

11. Rozpojit elektřinu na levým podběhu, vycvaknout z držáku na levým nosníku a položit na převodovku.

12. Odpojit hadicu serva od nádobky a nějak vypustit olej ze serva - samozřejmě toho vždy hodně vyteče na zem.

13. Odpojit hadicu od podtlaku na brzdy ze sání.

14. Odpojit hadice od vody co vedou do kabiny za motorem - pozor vyteče z nich ještě dost vody.

15. Odpojit odvzdušňovací hadičky průměr cca 6-8 mm na pravé straně sání na pozinkovaných trubičkách, vycaknout z plastovýho držáčku a provlíct pod kabeláží dolů pod auto - jen u některých typů motorů.

16. Vypustit olej z převodovky.

17. Vypustit olej z motoru - pokud tam motor nedáváš zpět, protože pak se na zemi špatně vypouští..

18. Demontovat spodní kulové čepy na ramenech - klíč 22 stranový a velká síla.

19. Demontovat kosti přední nápravy, tak aby šli vyndat z horních ramen - to je pro to, aby pak šli celá ramena vyhnout ven lehce.

20. Demontovat matice na poloosách a následně silonovou paličkou uvolnit poloosy v těhlicích.

21. Dobře mířenými ranami kladivem uvolnit spodní čepy a vyndat z těhlice - je to na kuželu. Pozor aby se ostrá hrana těhjlice neopřela o gumovou prachovku čepu, protože se protrhne a pak se musí vyměnit celý čep!!

22. Vyhnout těhlici co nejvíce z auta ven a vyndat poloosu z těhlice - lépe když to dělají 2 jeden tahá těhlici ven - nahybá na horních ramenech a druhej vyndává poloosu. Následně ji vycvaknout i z převodovky - nějakým pajsrem nebo velkým šroubovákem - tady pozor na plechovou mističku ať ju nezničíte tím šroubovákem.

23. Totéž na pravé straně - u některých typů motoru je pomocné ložisko poloosy na motoru, tak je třeba ho celé demontovat z motoru i s uložením - je to jednodušší než pouze poloosu a uložení tam nechat.

24. Následně zpět nasadit spodní kuláče, lehce zašroubovat matice na pár závitů a pokud budete s autem bez poloos pohybovat, tak je potřeba sehnat velké podložky a šrouby a stáhnout ložiska kol v těhlicích, tak jako by tam byl kloub - jinak ložiska trpí a mohou se zničit

25. Odpojit lambdu pod autem na výfuku - je to hroznej porod, ty konektory se velmi špatně rozpojují. Je potřeba si to zkusit na konektoru od horní lambdy, kde se naučíš jak a co se má zmáčknout.

26. Odšroubovat výfuk a to jak vpředu, tak někde u katalyzátoru, aby nezavazel pod motorem při jeho vyndávání. (různé šrouby a matice dle typu motoru)

27. Odšroubovat spodní příčku pod motorem a to 2 šrouby vpředu na přední příčce pod chladičem a 2 šrouby vzadu na nápravnici (klíč 17). Následně demontovat příčku ze silentbloků motoru vpředu a vzadu (klíč 14).

28. Odšroubovat 2 šrouby M8 které spojují motor s převodovkou dole - klíč 12. Toto není nutné dělat, pokud to montujete zpět komplet, ale pokud dále demontuju motor od převodovky tak je to nutné, protože když leží motor na zemi, tak se k těm šroubům nedostaneš.

29. Vycvakáš a vytáhneš kabeláž co vede k lambdě co byla na výfuku a položíš na převodovku - velmi špatný přistup k těm protiháčkům.

30. Demontuješ z čerpadla serva hadicu co vede do posilovače řízení, včetně těch 2 odvzdušňovacích hadic co jsi odpojil nahoře ze sání - zase ti vyteče část servokapaliny (klíč 24) tuto hadici zahákneš za trubky a řízení co vedou na dělící stěně - aby nezavazela při vyndávání motoru. jsou tam 2 mosazná těsnění na každé straně příruby.

31. Odpojíš tyčky řazení od převodovky. Jeden průchozí šroub M8 - 12ka klíč a 2 šrouby M8 co jsou na převodovce. Doporučuju odšroubovat tyto šrouby a ne tu matici s talířovou podložkou, protože to někdy nejde vyndat z tohoto šroubu. Dále doporučuju si před touto demontáží změřit vzdálenost mezi motorem a spodní příčkou pod chladičem a uříznout si dřevěný špalík a ten tam dát, protože po demontáži řadicích tyček se motor celý zhoupne dopředu a pak se húř montují další věci.

32. V motorovém prostoru by to mělo být vše a teď jdeme do kabiny. Samozřejmě tato část se může udělat jako první.

Demontujeme přihrádku před spolujezdcem a to tak že zespodu vytáhneme dva kolíky - panty a vyndáme přihrádku.

33. Vytáhneme gumu kolem dveří - pirelku v místě spodního předního rohu, demontujeme černý čudlík na podlaze co drží plastový kryt sloupku a tahem dovnitř do auta vtáhneme spodní kryt pod palubkou na sloupku.

34. Demontujeme celý kryt co je pod schránkou před spolujezdcem - cca 6 samořezných šroubků na křížový šroubovák. Vycvakneme držák konektoru airbagu - nerozpojovat konektor!, a pokud je světýlko přihrádky tak pootočením vyndáme objímku se žárovkou.

35. Odpojíme řídící jednotku motoru - zatlačíme pojistku a tu černou páčku otočíme na druhou stranu až zase zacvakne a uvolní ten obří konektor. Bývají různé typy konektorů a různý počet.

36. Odpojíme ostatní obyčejné konektory.

37. V motorovém prostoru vytáhneme celou tuto kabeláž směrem dopředu a položíme na motor. je vhodné aby jeden člověk to vevnitř upravoval a druhej u motoru tahal ven, ale jde to zvládnout vše v jednom člověku, akorát že se naběhá sem a tam

38. Zkontroluj zda je již vše odpojeno a můžem se pustit do vlastní demontáže motoru z auta.

Tady popíšu jak to dělám já, ale asi existuje více způsobů - viz diskuze. Auto mám od začátku na velkém heveru.

39. Vezmu 4 dřevěné trámky cca 10-15 cm vysoké a široké a cca30 - 40 dlouhé - nesmí být delší než je vzdálenost mezi příčkou pod chladičem a nápravnicí.

40. Tyto trámky podložím vždy 2 na sebe pod vanu a pod převodovku.

41. Auto spustím tak, aby motor a převodovka ležela na těchto trámcích.

42. Odšroubovat šroub na silentbloku převodovky a šrouby na silentbloku na motoru na pravým podběhu, včetně demontáže tohoto silentbloku z podběhu. Pokud nesedí na obou stranách motor a převodovka na těch trámcích, tak udělám jednu stranu, která dosedne dřív a následně pustím auto ještě o ten 1-2 cm dolů a odšroubuju druhou stranu. Ona totiž vana motoru je níž než převodovka. Nebo dát různou šíři trámků nebo nějaký prkýnko, tak aby to dosedlo oboje naráz.

43. Aby se motor nepřevracel dopředu, tak dávám malej špalíček mezi trámky a čerpadlo klimatizace aby se to o ten špalík opřelo - dozadu nepadá, protože je tam zadní plechový držák co se montuje do zadního silentbloku.

44. No a teď zvednu auto na heveru 1,5 metu nahoru a motor je venku. Je potřeba to dělat opatrně, aby se někde něco nezachytilo, nebo kdyby se něco zapomnělo odpojit tak to odpojit dodatečně - je to vidět. Je vhodné to dělat ve 2 lidech, jeden kterej mačká tlačítko heveru a druhej, kterej pozoruje, jak to jde a zda něco někde nepřekáží.

45. Následně se sundá motor s převodovkou na zem z těch špalků, odsune se mimo auto a auto se může spustit, namontovat kola a může se s ním pohybovat.

46. Rozpojení převodovky a motoru je již jednoduché, vše je krásně vidět.

47. Doporučuju do čerpadla klimatizace, chladiče a vysoušeče nacpat kus papírovýho kapesníčku nebo hajzl papíru, aby tam nepadal bordel.

Tento postup je více méně univerzální pro všechny Nissany, ale liší se podle příslušenství - když není kapalinová spojka, musí se vyháknout lanko, jinak se třeba odpojuje servo apod. U motoru 1,8 doporučuji demontovat na pravým boku motoru čidlo otáček vačkového hřídele, aby se při demontáži neulomil konektor o podběh- trčí to tam.

Zpětná montáž je vlastně totéž ale opačně. já zvednu auto, motor dám pod auto na špalky, vezmu olovnici a podle pravého silentbloku si to na zemi naštelujua pak spouštímauto na motor. Doporučuju všechny šrouby před montáži namazat grafitovou vazelínou a trubky klimatizace před montáží lehce naolejovat ty O kroužky olejíčkem.

Možná že jsem při popisu na něco zapomněl, ale to každej uvidí když to bude dělat, že jsem třeba něco zapomněl popsat - odpojit.

2009-09-11 10:28:34

Dakujem za velmi podrobny navod, len som nemal cas odpisat, menil som motor:'(. Som sa pri tom riadne nanadaval. Nechapem preco nemohli dat do kombika taky isty motor ako do sedanu. Ved tam je tolko veci inych a vacsinu clovek zisti az ked da motor do auta! Ale uz to mam za sebou.

Len mam novy problem, auto sa pri rozbiehani trasie. Kde mozem prosim hladat pricinu? Dik

2009-09-11 16:42:52

ulozenie motora, spojka. Ak je tam teraz spojka ta co to predtym nerobila tak ulozenie motora. Zvykne sa motor uvolnit na silacoch a opatovne dotiahnut nech si to sadne, ak je tam spojka ktora tam predtym nebola videl by som to na nu

2009-09-11 19:37:52

No je tam spojka, ktora to predtym nerobila, ale je z povodneho motoru. Ak by to bolo nou, tak co s tym, len cakat kym si sadne?

Ak je to ulozenim motoru, tak myslis povolit ten predny silentblok na lyzine? Lebo ostatne moc moznosti neponukaju. Diky ti.


Odpovědět