Fórum - Téma


P10 - výměna chladící kapaliny


Fórum Primera P10 P10 - výměna chladící kapaliny

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3  4

2008-10-06 17:24:04

Nevím, jestli to tady už nebylo, téma jsem nenašel. Budu měnit poprvé náplň chladiče, za 8 let jsem se k tomu nedostal. Je na chladiči nějakej vypouštěcí ventilek nebo se musí sundat nějaká hadička naspodu? Kapalinu mám modrou Starlilne. Bylo mě řečeno, že červená, co vydrží 5 let dělá problémy, že pak vzlíná všema spojema a je lepší dát tu modrou, na 3 roky. Dík

2008-10-07 11:13:23

Já bych si nechal změřit zámrznou teplotu a pokud bude ok tak bych to neměnil. Při výměně bych odpojil spodní hadicu na chladiču. žádný kohout vypouštěcí tam není (u většiny ne).

2008-10-07 20:21:58

Proč bys to neměnil? Má se to dělat po 3 letech, já to mám 8 let a kdoví, kdy to měnil předchozí vlastník. Takže už by bylo načase. Kapalina je koupená, tak se do toho zítra pustím.

2008-10-07 21:50:23

Taky máme modrou chladičku a rozhodně bych ji nenechávala v chladiči déla jak 3 roky. Nejde jen o tu teplotu zamrzání, ale kapalina musí splňovat i jiné požadavky - třeba ochranu před korozí, což zajišťují přísady v kapalině, jež se postupně spotřebují. A konečně s rostoucím časem je v kapalině a systému stále více nečistot. Takže já jsem pro výměnu a pořádné propláchnutí celého chladícího okruhu.

2008-10-08 07:57:43

doris je to pěkná představa apěkně se to čte, ale ještě jsem nevidel autoservis, který by při výměně kapaliny proplachoval systém. Ani nevím, že by na to existivala nějaká proplachovací kapalina? Vopdou v žádném případě, protože pak se kapalina naředí zbytkama vody co ti zůstanou v okruhu a má malou zámrznou hodnotu.

2008-10-08 09:53:10

Tak já jsem to viděla na vlastní oči, jak to propachovali v servisu, osobně to taky tak dělám, proplachuji celý systém vodou a dělám to tak dlouho, až vytéká úplně čistá voda. Když tam pak dávám chladičku, dávám ji ve větší koncentraci a problém se zamrzáním jsem nikdy neměla. Mimochodem, každá chladící kapalina se přece vodou ředí, takže nevidím v tom žádný problém.

2008-10-08 10:00:36

No doufám, na to používají změkčenou nebo deionizovanou vodu protože jinak nadělají víc škody jak užitku.

2008-10-08 10:35:52

no jo paninko, vodní kámen je prevít....

2008-10-08 11:11:14

Kdysi, blahé paměti jsme v zimě každý den vodu vypouštěli a ráno nalévali. Taky ty motory a chladiče podle toho vypadaly.

2008-10-08 11:16:51

No ono to asi prvně odnese topení.

2008-10-08 11:34:58

To je přece samozřejmost používat destilovanou vodu. Mám ji z laborky dostatek. V servisech nevím, co používali, já si osobně měním všechny kapaliny v autě svépomocí a funguje jak nové.

2008-10-08 13:41:50

Destilku samozrejme pouziju a proplach je nutny, mam tam ted zelenou neznamou kapalinu a budu davat modrou K11. Nemam jeste jasno v odvzdusneni, ale budu tady mit dohled automechanika, co to taky dnes bude menit. Vic me sere prodejna Nissan na Bozetechove v Brne, palivovej filtr maji o 100 % predrazenej a za tyden ho nesehnali. Chtel jsem to dnes menit oboje. Taky svicky maji najeto 40 tis. u me a nevim kolik u predchoziho vlastnika. Ma cenu je menit, kdyz to jede dobre?

Tak je hotovo. Proplachoval jsem to destilkou nejmíň 4x, už přesně nevím. Čirý to nebylo ani potom,

protože snad 3 litry zůstávají v motoru a tak se to jen ředilo a nevyměnilo po každým výplachu. Ale dosáhl jsem jen velmi světle zbarvenýho odstínu. Rezervní nádržku jsem musel vydělat ven a důkladně čistit tenkým štětcem zárožákem, byla od hnědozelenýho bahýnka za ty roky. V servisu by mě to takhle důkladně neudělali.

2008-10-09 14:49:57

Koľko litrov chladiacej Ti tam vošlo, chystám sa tiež vymeniť, odvzdušňovať si predpokladám nemusel

2008-10-09 20:16:06

3 l balení. Co jde, tak přímo do chladiče a zbytek do nádržky. Trošičku zbude, nevleze to tam najednou, ale po krátké projížďce si to ještě přicucne, takže ten zbytek v kanystru+trochu destilky je potřeba ještě dolít. Třeba druhej den nebo po projížďce a vychladnutí. Odvzdušňovat není potřeba a není ani jak.

2008-10-13 02:37:35

Tiez ma to caka a pozeral som ten odvzdusnovaci a vypustaci ventil podla knizky k autu. Nic som nenasiel. Asi nie som sam. Len na co to tam kreslili...?

2008-10-13 07:01:52

Výměnu chladicí kapaliny a zejmána brzdové kapaliny provádím každé dva roky

2008-10-13 14:53:04

Nevím kde jsi co viděl, ale na Primeře nic takovýho není. Na Toyotě např. vypouštěcí je, ale odvzdušňovací ne. Stačí sundat plastovej kryt dole pod nárazníkem (tuším 5 šroubů) a pak rozpojit hadici od chladiče. Je potřeba hodně výplachů, zvlášť, pokud se to neměnilo řadu let a nebo se přechází na jenej typ kapaliny. Brzdovku jsem neměnil, naposledy když mě dělali brzdy před cca 7 roky.

2008-10-13 15:47:01

Tak to se divím, že ještě vůbec brzdíš. Sedum let brzdovku, hmm to je síla. Každá brzdovka a to ať je sebelepší kvality, absorbuje do sebe vodu a její učinnost rapidně klesá !! Proto se doporučuje každé dva roky výměna. Stojí to páš korun tak proč zbytečně riskovat na brzdách a oleji nešetřit

2008-10-13 15:49:02

Proto se doporučuje každé dva roky výměna

KAŽDÝ ROK!

2008-10-13 15:50:37

Aaaa pán je odborník A to kde jsi na tom byl


Odpovědět

1  2  3  4