Fórum - Téma


P10 - tlumiče


Fórum Primera P10 P10 - tlumiče

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2009-07-08 11:26:07

Njn, to jsem tady četl a určitě to zní dobře O tomto řešení také silně uvažuju, ale přemýšlím také o tom, že koupím ty origoš z druhovýroby přímo na Primeru a jestli budou ty přední pasovat dozadu i bez úprav.

2009-07-09 07:54:31

No co vím tak u maximy byl problém s průměrem. Přední tlumiče mají větší průměr než zadní a manžety nešli přetáhnout, asi by tam pásli jiný, ale nechtěl jsem tam auto nachávat celý den, tak se tam šoupli nějaký z nissanu.

2009-11-09 20:40:18

išli by dať GT tlmiče na neGT primeru, fungovalo by to s neGT pružinami alebo vôbec nie? Vďaka

2009-11-09 20:41:09

Tlumice maj obyc a GT myslim stejny jen rozdil v pruzinach.

2009-11-09 20:45:04

a uchytenie nie je nejake ine alebo nieco? aby to naozaj pasovalo

2009-11-09 20:46:04

melo by to bejt stejne . Mozna jen zadni budou jine viz http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=10&

,ale rekl bych ze jen tvrdostne jine.

2009-11-09 20:58:17

tak 1,6ku tam neuvádzajú, tak neviem, či by to mohlo isť

2009-11-09 21:07:21

GT ma jak jine tlumice tak i jina pera,ma je tvrdsi,stejna je i P10 92,96KW

2009-11-09 21:11:29

tým pádom predpokladám, že by nebol dobrý nápad dať tvrdšie GT tlmiče na mäkšie pružiny neGT? a ma ich tvrdšie aj vzadu aj vpredu?

2009-11-09 21:23:00

Podle jejich vebu kdyz si najdes P11 tak predni jsou stejny jen zadni ma dvoulitr jiny asi tvrdsi .

2009-11-09 21:44:33

vyzera to tak, že máš pravdu, predné vyzerajú byť rovnaké.

2009-11-12 09:39:53

nazdar, byl by mi někdo schopen říct co bych asi mohl tak mít za tlumiče, tady je složka s obrázkama http://www.blumasters.com/Primera.zip

a dodám, že vepředu to nepruží témeř vůbec, snad jen 1 cm, prostě jako bych jezdil s trubkama a vzdau trochu... vepředu to i vadilo pneumatikám, když jsem tam dal zimáky s hlubším vzorkem, tak při větším zatáčení se začali hoblovat hrany... už jsem to auto takhle koupil s tím že jsou to sportovní tlumiče, houpání mi nevadí, ale stačí naject na kamínek a uvnitř je to jako kdybych vyjel nějakou lochnu a nedej bože když jí vyjedu opravdu, připadá mi, že si to auto zničim, jestli am nedám nějaký normální....

A ještě bych se chtěl zeptat, když bych si tam dal normální stejný jako byly původní, bude to auto mít furt tu vlastnost, že se to nehoupá jak felicie? ve felicii totiž třeba při zatáčení na kruháči má člověk pocit že se to auto převrátí a že to plave... já vlastně nikdy normální primeru neřídil a tahle moje mi řízením vyhovuje nejvíc ze všech aut se kterýma jsem jezdil, jen mi vadí ty rány... nebo jestli tam dát něco mezi, nějakej kompromis???a ještě fotky...

edit: To transporty686: rozměry kola mám ty předepsaný manuálem 15" 185/65 u těch zimních plecháčů a ty hlíníky jsou 17" 214/45 ale v konečný fázi jsou asi stejnej průměr... jinak mi to při jízdě ukazuje asi o 5 km/h víc, tak jestli to bude nějaká známka špatnýho rozměru?

(btw, zamykání mě sere )

2009-11-12 14:13:09

pěkný fotky. škoda že to na co jsi se ptal, jsi nevyfotil. Tak je jasný, že se tou nehoupe a neplave jako felicie. Primera drží jako přišitá. To je nejen moje zkušenost. Mému otci je 54 let a už si v nějakym tom autě poseděl. Nejvíc mi baví když se vrací ze služebních cest a říká v čem ho tu a tam povozili. Po tom následuje věta: ale kam se to hrabe na naší primeru. otec sní už pár let nejezdí a další auta co má, tak na ty akorát nadává ...buď je to měký něbo moc tvrdý a nesedí, popřípadě plave. Primera je prostě primera. Ale dost chvály na tohle auto, známe ho všichni dobře.... Co se týče tvého kusu, nebylo by od věci uvést kolik má najeto a jak dlouho tam jsou přední tlumiče. Mě třeba za léto zmizely hrany na pirelli p6000 a gumy měli 85% vzorku. Zjistil sem že geometrie byla v pořádku. Na vině jsem byl já. To auto prostě sedí tak, že člověk ani nemá pocit, že krájí zatáčky. Zjístí se to až po tom, co jedete po té samé cestě a koukáte, jak všichni jedou jak podělaný a extra do těch zatáček ...kort ve městě. Ale pokud ti ten předek nepruží vůbec, tak bych se nechal tlumiče zkontrolovat. Mám na mojí primeře vzádu extra dorazové pružiny, při maximálním zatížení pomáhají těm originálním a zadek nejde nikdy na doraz, ani když vemete velkej retardér hopem. Kvůli těmto pružinám se mi tam nevejde klasická prachovka co tam má být, je tam nějaká atrapa ale už má dost za sebou a na tlumiče se dostává nepořádek. Po pár tisících km mi tlumiče začli vrzat, protože se zadírají. Tak třeba máš stejný problém vepředu. Akorát že už je to za stádiem vrzání. A další možností tlukotu v předu jsou notoricky známe čepy. Primerka na ně bohužel trpí -->> doporučuji navštívit servis, pokud si neporadíš sám. A pokud možno vem to k nějakému známenu. Nevim jestli na tom mám štěstí jen já, ale lidi co tvrdí že dělaj nissany jsou ve většině případů koko**.

2009-11-12 14:52:06

fotky tam mam tyhle, že sjem to fotil v září, ted nemam fotak... vepředu jsou plně tuhý.... najeto je 150 000 a já s tim jezdim teprve 4000 km od zimy.... Jestli ta Primera sedí s original tlumičema taky dobře tak ej tam asi dám, jen doufam že to pak nebude vypadat blbě na těch hliníkách...

Jinak asi málokdo ví, že Primera je vybudovaná pod Projektem 901 pod kterým je udělanej i Skyline R32 a cílem bylo udělat nejlíp ovladatelný auto 90´tých let. na netu jsem o tom projektu nic nenašel...

2009-11-12 16:34:36

ale ako už napísal Honza, tlmič tlmí a pružina pruži, treba pozrieť aj pružiny

2009-11-12 16:59:55

tak známej tedka se mnou jela říkal, že mam asi vyměněný jen pružiny, a že tlumič je nadoraz takže se muže hejbat jen dolu... ja se v tom nevyznam, ale když jsem to měl dneska na zvedáku, tak se ty kolovysunulo asi tak o 20 cm...

uvidime teda...

Nebejváý to třeba někde na něčem napsaný co v tom je...

2009-11-13 07:41:37

tlumič je vždy nadoraz když je na něm nasazená pružina a může se hýbat jen dolů a nahoru ne. Proto se při výměně musí pružina stáhnout speciálním stahovákem, aby jsi vůbec tlumič mohl sesadit dohromady s pružinou. Samozřejmě když je to už na autě tak je pružina i tlumič trošku zmáčklej, takže může pružit i nahoru. To jestli máš tlumič nadoraz zjistíš jednoduše. podheveruješ lehce práha hned zjistíš, jestlise ti okamžitě začne zvedat kolo, nebo musíš pár cm zvedat autoa kolo zůstává na zemi. Kdyby byl tlumič nadoraz, tak by se při sebemenším pohybu karoserie zvedalo i kolo. Ale s tím by snad ani nešlo jezdit.

2009-11-13 09:58:03

tak když to zvedám na zvedáku, tak kolo zustava docela dlouho na zemi, ale když se celou silou opřu o kapotu vepředu (samozřejmě s ohledem abych si neudělal díry) tak se to ani nehne a pruží mi maximálně tak pneumatika :D no ale takovou věc tu asi s váma nevyřešim, pak to někomu ukážu, ted je na programu sežranej vejfuk. Taky si myslim že tim možná bude narušený primerovský rozložení váhy 61% vepředu a 39% vzazdu... ale to jen odhaduju, já jasm spíš přes PC.

Jinak díky že jste všichni tak ochotni poradit

2009-11-13 12:21:40

Takže tlumič určitě není nadoraz, když ti při zvedání kolo zůstává na zemi, to se ti právě hýbe ten tlumič!

2009-11-13 13:14:39

jj to jo, ale měl by se hejbat i na druhou stranu, když nenajedu na díru ale na hrbolek, tak by to měl taky stlumit ane bejt jak přivařená železná trubka


Odpovědět

1  2  3