Fórum - Téma


P10 - tlakuje do chladiče


Fórum Primera P10 P10 - tlakuje do chladiče

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2008-04-23 09:13:04

Zdravím všechny,potřeboval bych malou radu nebo potvrzení, že je to opravdu to, co si myslím. Poslední dobou jsem měl nějaké problémy s mojí P10, chladič mám celkem špatný, mřížky u spodku chladiče už samovolně odpadávají, trošku se mně to hřálo, ale v pohodě. Ztrácela se někde voda a asi to bylo vodní pumpou, protože naposledy se ztrácela dost a pod autem kaluž, tak v servisu řekli, že vodní pumpa. Po výměně ok, voda pod autem nikde, ale celkem tlakovala hadice do chladiče. Na nějakých 15-20km jízdy auto drželo teplotu v normě, pak ale brutálně stoupla nahoru. Až rupla hadice od motoru do chladiče. Tak se ptám, jestli někdonemáte nebo neměl jste podobné zkušenosti. Kámoš říká, že je to prasklá hlava nebo těsnění, druhý říká, že by to mohl být špatný chladič. Termostat je v pořádku, ten pouští. Tak abych věděl, do čeho se mám pustit. Kdyby měl někdo popřípadě dobrý motor a chladič, asi bych koupil...

tak teď raďte

díky

2008-04-23 09:38:13

treba to rozhodit a uvidis ci ti treba motor(hlavu),alebo len tesnenie.presne tento problem sme kamaratovi riesili na starom volve jemu tie tlaky nevydrzala nadrzka chladiacej kvapaliny a stacilo vymenit tesnenie pod hlavou.takze ten prvy kamarat mal s najvacsou pravdepodobnostou pravdu.

DAK
Jirka
2008-04-23 09:57:10

Taky jsem si jednou myslel že je termostat v pořádku a nebyl , -stálo mně to výměnu chladiče a vodní pumpy

2008-04-23 10:20:51

Asi to bude skôr tesnenie pod hlavou - to sa tak občas stáva. Len nechápem prečo rupla hadica-ak malo aj veľký tlak tak by sa to malo samo odvzdušniť v expanznej nádržke(tam čo sa dolieva voda). Na mojom starom Mitsubishi to tak aspoň funguje - aj na mojom prvom aute Lada 2101 tak isto fungovalo...

Každopádne zhoď hlavu dole a uvidíš. Predtým ale skús vybrať vonku termostat a behaj bez neho a uvidíš čo sa deje. Veľa zdaru a pevných nervou - nech sa podarí čo má.

2008-04-23 11:00:26

Tak tak tesnenie pod hlavou alebo praskunta hlava, Hadica praskne lebo do vody ide olej, a/alebo vyfukove spaliny a hadice to koroduju. Ked sa s tym jazdi nejaku dobu hadic esu take napucane a skorodovane ze sa daju aj rokou that. Je este mozne ze termostat je zaseknuty a preto to natlakovavalo, akonahle sa termostat vybere alebo da druhy voda bude utekat cez prepadovu dierku v expanzke. Expanzka bude zaroven zvnutra spinava a bude smrdiet vyfukovymi plynmi. Kym je zaseknuty termostat, tak tento priznak chyba (do expanzky nic nejde lebo voda v motore nekoluje)

2008-04-23 13:01:53

díky všm za postřehy...trošku to ještě upřesním. Zdá se mně, že když je to studené, tak je to v pohodě. Tolik to netlakuje. když ale se to zahřeje, tak je to víc patrné. Pravda je ta, že původní hadice byla "napucaná" jak tu kdosi napsal. ¨Hadice z chladiče do termostatu je cca po půlku ukazatele teploty studená, až potom se zahřeje (spustí termostat)...potom je vidět, jak do expanzky bublá nějaký vzduch nebo něco. Jěště jedna věc, vyměnil jsem zátku chladiče, je na ní vyraženo 0.9...tak jestli je to ta správná na ten správný tlak??

sundání hlavy, dle knížky asi nebude jednoduchá věc, už zkouším shánět druhý motor....ale abych nenarazil na ten samý problém, že?

i tak všem díky

2008-04-23 13:26:12

Presne tak tesnenie alebo hlava ale skor tesnenie ,ked ti to trhlo hadicu v hlave by musal byt uz prasklina ako grand canyon tlaky sa ti cez chladiace kanaliky dostali do chladenia ,pokial si motor dost prehrial skontroluj aj rovinnost na hlave .nezabuni po oprave hned vymenit olej a filter.

2008-04-23 13:27:58

Pozri sa - ešte Ti viem poradiť toto: daj tú zátku čo si kúpil dole a len vrch prelep dajakou gumou , alebo hocičím,len nech to je zakryté. je to síce "blbosť" ale zato nič nedáš. Prebytok vody/vzduchu ti aj tak potečie do expanznej nádržky-teda mal by ! A prevez sa na tom aute čo to robí.

Záleží aj od toho,ako tá voda v chladiči vizerá-či smrdí po výfukovích plynoch alebo nie.Aké je sfarbenie-je to ako voda alebo je tam aj akoby olej? Tak isto pozry aj na olej v motore či nie je spenený-najskôr sa kukni na výčko kam leješ olej -nemala by tam byť usadenina z vodných výparov(či ti to náhodou netlačí vodu do oleja) to je ten horší prípad.

Takže podľa môjho asi najskôr to tesnenie pod hlavou , ale horšie je ak je hlava prasknutá. no neviem-kúpiť druhí motor pokiaľ nevieš či je to tesnenie alebo hlava to je trochu "nadivoko" nemyslíš???

len ak by bol za fasa cenu

2008-04-23 13:31:07

ináč ja som doma na parkovisku rozobral mojho Myšiaka skoro do pol motora-neverím že NISSAN je niečo horšie-možno ale ešte len posúdim . V stredu ho idem kúpiť.

Tu máš dôkaz že to čo píšem je aj pravda.toto na fotke - ten prípad čo píšeš aj ty- drblo tesnenie a ... ďalej to už poznáš.

2008-04-23 13:47:39

No já sa právě trochu bojím té sundání hlavy...nejsu automekánik, sice si v hodně případech dokážu poradit, ale motor?? to je asi na mňa celkem dost. Podle chytré knížky to vypadá celkem složitě, hlavně toho řeťezu sa tak trochu bojím. Ale asi nic jiného nezbyde a půjdu do toho.. motor můžu mít za cca 2500,- ale kdoví co to bude za shit. Pak je ještě další nabídka tady na fóru v inzerci za 5000,- voda v oleji není, možná voda je trochu špinavá, když jsem se díval do expanzky. Ale to je možná jenom ona špinavá. Tak teď su nahecovaný jak sviňa, asi to rozdělám a uvidím...ikdyž bez pořádného nářadí neudělám nic

2008-04-23 14:01:28

Ser na všetko okolo a daj sa do toho. Ja som tak začínal cca 10 rokov dozadu.

Nastav si to na prvý válec a pozeraj na TIMING- značky na rozvodových kolách kde a čo ma jak byť. Poznač si to , odfoť - rob všetko preto aby si to potom vedel poskladať. Je to to isté ako keď to rozoberáš akurát že opačne. Na hlave válcov šrúby uvolňuj pomaly postupne- nazad ich budeš doťahovať momenťákom podľa manuálu alebo ti niekto poradí na kolko to ťahať. Hlavne tam musýbyť postup ktorú v akom poradí postupne doťahovať. Možno sa stane že pri doťahovaní niektorá šruba rupne (to sa stáva na Žigulákoch,Favoritoch...) u japoncov som sa s tým skoro vôbec nestretol. Ono ťažko povedať-každý si trúfne na niečo.Miekto viac a niekto menej akurát je rozdiel v cene za opravu. Ak si to dáš dokopi sám je to lacnejšie ale s tým že to spravýš poriadne. Ináč sa ti to vypomstí. Ťažko - zvážiť situáciu musíš sám.

Hoj -- zdravý Mirko

HLAVNE TO ROB NA STUDENOM MOTORE !

2008-04-23 14:41:12

jj,zkusím. uvidíme, půjdu do toho o víkendu.

no a ještějedna otázka,kdybych náhodou neuspěl a naskytla se koupě motoru z GT, dala by se vrazit místo 85kW?? nebo by byl problém s elektriků?? Co myslíte? je mně jasná výměna ŘJ. To jenom tak, kdyby došlo už na tu výměnu,bral bych silnější motor

2008-04-23 14:58:02

zažiadalo sa ti swap motoru???

Ono dá sa všetko ale neviem ako je to u Nissanu ale na Mitsu by si musel prehodiť aj káblovačku.

takže sranda nadovšetko.

2008-04-24 06:08:55

Hlavne POZOR na rozvody potom to odfot a hod sem fotky hlavy zo spodu este predtym ako to poutieras

nech vidime v ako je stave ja ked som menil tesnenia tak so ich este natrel vazelinou aby sa lepsie pripiekly ale to uz malo kto robi su na nich silikonove kanaliky tak naco . ale ten olej potom vymen.

2008-04-24 08:24:48

aha,aha...no a ještě jeden problém,jak tak čtu na fóru... těsně před tím, než jsem v servise měnilvodnípumpu,takmně to dělalo to, že po "velkém" zahřátí, cca 30km, tak při každém sešlápnutí plynu to rachotilo, čím dál jsem jel, tím sa to stupňovalo. Až už to nešlo přeslechnout,tak jsem auto odstavil. Po zchládnutí zase v pohodě, až do těch cca 30km, pak nanovo....po výměně vodní pumpy se mně to zdálo být v pořádku...ale moc jsem s tím nenajezdil...nebude taky v haji ta klikovka,jak sem četl na fóru? fotky sem hodím určitě

2008-04-24 09:12:53

No ked napises kolko mas najazdene kolko krat si to prehrial a no kolko stupnov cca rocnik vyroby .tak ti mozem s urcitostou povedat ci to moze byt klukovka ale podla toho co opisujes asi ano ale ked ti to prestalo tak neviem motor ma aky zvuk ked je zahriaty? nebucha? mne vyletela ojnica na 3 valci cez blok na honde po ceste z holica do NR- trosku som sa nahanal s oktavkou a uz to moje nove loziska nezniesly , ale na tom motore som este so zlomenou ojnicou presiel 70 km -sice vseliako ale doviezla ma az domov a tam motor skonal nacisto

2008-04-24 10:23:33

skor asi odidu loziska a piestne capy ako klukovka nie? kazdopadne ak je na to podozrenie tak by som ich vymenil ked to bude otvorene, loziska nie su tak drahe a mas potom pokoj

2008-04-24 11:12:39

doufám že mňa nezabijete, že jsem moju primerku tak ničil najezděné mám teď 178.000km, ale byla z bazaru, když jsem ji před 3 rokama kupoval, měla 147.000km...nezaručím ale to, jestli nebyl stočený tacháč, je to asi pravděpodobné, že? známe české bazary. Takže počítám, že má nějakých skutečných 220.000. Ale nevím. Kolikrát jsem ji takto potrápil?? Udělala mně to kdysi dávno, tak 1,5 roku zpátky. Zarachotila, tak jsem ji odstavil. Na druhý den ale v pohodě chytla a jela dál. Zvládla i 150km na Senec, ale tam už jsem musel dopnit vodu. To bylo dřív. Teď poslední dobou bývavala kalužka, tak jsem jezdil jenom do práce cca 10km a zpátky...takto jezdila bez problémů. Až do teď, kdy sem vyjel na delší projížďku. vyvřela (dle ukazatele ale ne to asi přisuzuju té špatné vodní pumpě) no ale vyvřela, při sešlápnutí plynu rachotila. Po schládnutí v poho 20km. Pak opět. Následovala výměna vodní pumpy. Voda pod autem nikde. Ale po zkoušení, jestli je vše v pořádku tak najednou teplota brutálně nahoru do červeného až rupla hadice. Okamžité odstavení a na lanu převoz do garáže. To je asi celé, kolikrát jsem to vyvřel. Ty ložiska....zvážím...uvidím co na to kámoš, jesti sa do toho bude chtět se mňů pustit. No mám domluvené, že o víkendu sundáme tu hlavu a nechám ju u borca natlakovat a uviddím, co to bude. Mezitím asi objednám ty ložiska a zkusím je svépomocí sám vyměnit.

ročník je to 91. Motor má zvuk si myslím pěkný, žádné rachoty. Jenom když je studený, tak slyším jak kdyby trošku rozvodový řetěz jak klapotá, ale po 2minutách je tichučko. Jinak žádné cukání. Teď když to nastartuju, tak trošku kolísají otáčky. chvilku to drřží, chvilku to chce jak kdyby zdechnout a pak se to zvedne. Možná ale nemám úplně zapojeny všechny hadičky podtlaku atd. Měl jsem teď vzd.filtr tak položený jenom na odzkoušení, jestli to nebude tlakovat

Máte nějaký dobrý tip, kde u nás koupit slušně a za rozumnou cenu ty ložiska a počem se mám ptát? Ložiska na klikovku???

zase díky...já vás nemět, až bych to vezl na šroťák...zvažoval jsem, že si kůpím nějakého VW

2008-04-24 13:35:57

blesk666 ale tak jasne ze to bolo myslene na loziska klukovka ti moze buchat jedine v loziskach

2008-04-24 13:41:35

jj, aj já sem myslel ložiska...mohljsem to popsat líp,sorry...tak jak tak pročítám diskuzi, spíš bych to asi tipovalna tu vodní pumpu a že byla bez vody....protožetofakt taknějak znělo, když jsem šlápnul po plynu, tak to rachotilo,jak kdyby lopatky dřely o motor nebo tak něco...a bez vody to fakt bylo když jsem to dolél, tak byl klid, dokud asi zase nevytekla nebo sa nevypařila


Odpovědět

1  2  3