Fórum - Téma


P10 - spotřeba ?


Fórum Primera P10 P10 - spotřeba ?

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2009-10-08 18:34:24

Ježku to musíš jezdit jako "prase" nebo fakt nevim. Já se nedostanu přes 7,5l.

90km/h na čtyřku , to bych nepředjel ani 120cítku. Vždyť to zabírá až kolem 4tis, to je na čtyřku asi 130km/h.

Pravda je, že máš menší kola a jezdíš ve městě kde já minimálně, ale že by takovej rozdíl?

2009-10-08 18:54:11

Taky prispeji svoji trochou do mlyna

Asi mesic mam P11 traveller SR20DE / 103 kW. najeto za ten mesic ca 2 tkm, spotreba dle palubniho pocitace se vicemene shoduje s prepoctem dle tankovani.

Klidna jizda, volna noha = 6,3-6,6 litru, 140 po dalnici cca 6,8, mesto caa 8-8,3 litru. Spotreba za ty 2000 mi vysla na 7,6 litru/100

1.6 by mi na to prisla slaba, o 1.8 jsem slysel zkazky se spatne vyhonovanyma blokama as tim souvisejicimi problemy, takze nakonec vyhrala 2.0

Jak rika HonzaBK, 1.8 jsem tu nasel na prodej mraky, dvoulitru jak safranu, takze dovoz z nemecka. Chlapik, co me ji dovezl chtel nejakou zalohu na dovoz, protoze dle jeho slov "kdybych to nechtel, tak 1.8 proda obratem, 2.0 horko tezko, protoze kazdej v CR se osype, jak uvidi ten objem" Holt tady lidi nechapou, ze maly objem neni vsespasny..

2009-10-08 19:12:10

Mě to žere, někdy málo někdy moc, záleží jak často jedu tankovat.

2009-10-08 19:33:45

To Tofoj: No s tou čtyřkou sem to trošku přestřelil, uznávám. Ale s tou spotřebou nemyslím že je to tak zlý, na to že tam jsou jakoby 14, v zimě sem koupil 15ky liťáky i s pneu s profilem 50 a jelikož měli dobrej vzorek risknul sem to, autá má mnohem lepší záběr, ale bohužel na úkor spotřeby a komfortu. Už se těšim až nazuju na zimáky a až tam budou příští rok pneu se správným rozměrem. Protože se zimákama vloni v zimě i se zahrádkou sem se dostal na dálkovejch trasách na 6,7l což si myslim že je slušný a to sem se nikterak neloudal.

2009-10-08 21:20:01

...Kosice - Ostrava - Kosice priemer 5,6 , predtym fabia 1,4 16V priemer 5 l/100 km - z fabie som vypadol a zaspal,z primerky som isiel este zurovat ,takze komfort neporovnatelny ...

2009-10-09 15:05:43

Tiez mam P11 traveller SR20DE / 103 kW, ale spotrebu mierne vyssiu ako uvazda mira.urban. Bezna jazda medzi mestami 5,9 - 9, podla obsadenia a rocneho obdobia... V zime je spotreba vyssia aj o viac ako liter a plne auto obdobne. Po dialnici 140km/h 8 - 8,5 a v zime 9-9,5. Po meste nie je problem 12l.

2009-10-09 21:22:03

... moj dlhodoby priemer je 7,6 - kazi mi to manzelka svojimi castymi kratkymi jazdami - po dedine do obchodu,ku kamoskam - ale je v 6tom mesiaci ...

2009-10-09 22:16:23

transporti686: s 1.6 se predjizdi zasadne na trojku nemam otackomer, takze nevim kolik to toci, ale na 3 se da jet i 140

Na omezovac jsem se dostal zatim jenom jednou, kdyz jsem mel mensi kola... a to bylo na dvojku asi 100km/h (s tema mensima kolama to bylo asi o dost min)

2009-10-12 14:06:37

Jagy, Arteee: No neviem ako ste prisli na to, ze pod 2000 ot. sa motor neciti dobre...??? Ja mam cvt a po meste 50-60km/h pri volbe "D" motor ide aj na nejakych 1300ot., prevodovka vobec nema snahu podradit (co si myslim, ze ked sa motor citi "zle", prevodovka mu hodi lahsi prevod, alebo sa mylim..?) motor vobec nepocujem, len si tak potichucky pradie. Ked mu pridam zlahka, plynule zrychluje a ked prudko, tak podradi. Vobec nemam ten pocit ze netaha, nejde plynule, dusi sa, proste ze potrebuje podradit. Samozrejme ked pride nejake stupanie, alebo chcem prudsie zrychlit tak hned podradi, ale ked idem plynule tak s tymi nizkymi otackami nema motor najmensi problem. Tak ja osobne by som pod 2000 ot. nijak nedramatizoval (z vlastnej skusenosti a nikomu nevnucujem). Jasne ze jazdit takto dlhodobo asi velmi vhodne nieje, preto veselo vyuzivam cely rozsah otacok, nech mi nezlenivie

2009-10-12 14:17:38

Tak CVT je o něčem jiném než "kvedlačky" a klasik A/T je taky zase něco jinýho, všechno chce svoje.

2009-10-12 14:18:43

no jasne, ale stejny motor, tak kde je pravda?

2009-10-12 14:24:50

Oni mají jen ECM ( ECU ), my máme ještě navíc TCM a obě spolu velmi úzce spolupracují a to ve všech veličinách. Proto se i motor chová jinak než u "kvedláků" , a motor reaguje na povely nejen řidiče, ale hlavně i samotné TCM. Taky otáčky volnoběhu jsou jinak nadstaveny u "M" a "A/T" ( CVT )a to především kůli čerpadlu v transmiss.

A dnes už jsou TCM tak dobře naladěné a dobře "sehráté" s ECM, že se podílí na menších emisích a menší spotřebě paliva, oproti "kvedlákům"

2009-10-13 09:15:08

Ty musis v noci spat na encyklopediach, a mozno sa nejakou aj prikryvas , kazdopadne dik za vysvetlenie, uz je mi to trochu jasnejsie...

2009-10-13 09:28:31

Jak rika Almerka, automat nejde s manualem moc srovnavat... Ja taky, kdyz se plazim mestem na rovince pri tech 60 tacho tam tu ctyrku vrazim, tim sem nekde na 1500ot, ale bez zateze (ECU mam minimalni load), jakmile chci pridat, podrazuju. Protoze i kdyz by ECU pri reakci na plyn nemela davkovat vic paliva, nez je nezbytne nutne, tak toho benzinu jinam protece moc, ECU to nemusi uhlidat, dojde k detonacim (zvlaste pri tak starych autech, kde diky optrobeni cidel - vsechny lambdy, jak v sacim, tak vyfukovem systemu, nemusi ECU vyhodnocovat spravne). U me treba s vyfukovym potrubim sirsim, nez stock doslo logicky k posunu krouticiho momentu dolu, takze nemusim taky tak vehementne podrazovat. Tak nejak mam zazito, ze japoncum se obecne male otacky moc nelibi. A kamard mechanik furt hlasa "zadnemu motoru se nelibi volnobezne otacky" .. a kdyz v oblasti volnobeznych otacek od nej chci jeste tahnout 1300kilo.. no ..

A za druhe, opet jak psal Almerka, ja s manualem neumim spravne nadavkovat plyn, z takle malych otacek, tak abych nakonec dosahnul optimalniho spalovani a mel nizsi spotrebu nez v ten samy moment s automatem.

2009-10-15 06:13:03

Tak, tak ..... jen dodávám, že to je právě to, proč se jazýčky pomyslných vah obrátili proti manualům se spotřebou a emisemi. Dnes totiž umí ECM tak dobře sladit s TCM, že řidič manualu nemá absolutně šanci nikdy tak dobře využívat všech danných veličin a nikdy tak nevyužije správného a hlavně hospodárného režimu motoru. A o to jde. TCM s ECM to umí dnes už velmi dobře, a proto už se dávno karty otočily. Novější automaty ( všeobecně rečeno ) prostě mají menší emise i samotnou spotřebu paliva a už tomu nebude nikdy naopak.

Motto : s manualy do muzea a nikdy jinak

2009-10-15 06:49:53

Barevní a tramvaje převálcují svět

2009-10-15 07:02:58

A to už není pravda Aleši s barevným už to je pravda od začátku tohoto roku a tramvaje už nejsou na "dva pedály" ale na jednu páku "jízda - brzda" a dokonce jsou předělány po GO i ty tramvaje, co měli před tím dva pedály, ale proč to nikdo neví. Inu svět jde do hajz . .

2009-10-15 09:44:20

Ano, emise nebudu mit stejne, ale zase me hreje na srdci, ze me nic nezere vykon jako v atumatu ty spojky :) a ze kdyz v 70ti tam vrazim dvojku a dupnu na plyn (a nahodou to vydrzi poloosa ) tak vystrelim okamzite. S automatem kdyz v 70 (takze 4ka) slapnu prudce na plyn, tak se par milisekund ECU rozhodoje, co udelat, pak podradi tak plynule, ze vysledne zrychleni bude zpomalenejsi a delsi ;) .. no nekdo ma rad holky nekdo vdolky. Me v tomhle okmaziku protoce motorem pulka nadrze, automatu ne, ale bude to takove nemastne :)

Ano je vec prevodovky, jak se stim popasuje. Osobnemam zkusnost ze sluzebky (bmw E48 320 v automatu a Golf V GTI). Bawo se chovalo tupe a nudne i na sport, za to Golf (asi proto ze to byl GTI), kdyz se dal na Sko tak okamzite podradil od dva stupne a drzel nejnizsi otacky tak na 4tis takze tam tenhle problem nebyl... ale ta okamzita spotreba byla drasticka.

2009-10-16 11:20:49

Dokonca aj 90 tachometrovych pri "D" toci 1800ot. Skusal som kvaltovat rucne a drzat to vo vyssich otackach, no ked mam pravdu povedat nebolo to ono, stale sa mi zdalo, ze to ma zbytocne vysoke otacky a tomu primerany hluk. To sekvencne radenie je dobre akurat na predbiehanie (tuknem paku doprava, 2-krat dozadu hned to podradi o 2 stupne no pri tom uz je pedal na podlahe a letis), no ked po predbiehani vratim "D" tak sa vsetko skludni, otacky padnu dole a hned je bozske ticho (do 140km/h a 2990ot/min., ked prekrocim 3000ot. motor je hned hlucnejsi).

2009-10-19 22:55:43

Mam Primeru 1.6 Kombi r.v 98 s LPG asi 2 mesiace je to super kara, ale zda sa mi trochu leniva. Chcem to dat preklepnut motor ci je ok, pretoze ani na benzine to nerve asfalt, ako som bol zvyknuty u babusky Lady, ktora tiez jazdi na LPG.Ked som na to slapol spotrebu som mal vyssiu ako u mojej starej babusky a ta si dala okolo 9L plynu. Preto si myslim, ze je lepsie mat silnejsi motor a netocit ho tak, ako slabsi, na ktory treba pritlacit. Ked budem mat nieco nove,dam vediet


Odpovědět

1  2  3