Fórum - Téma


P10 r.v.95 ABS


Fórum Primera P10 P10 r.v.95 ABS

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2007-10-13 19:30:28

Tak jsem dnes konečně vyměnil vadné čidlo ABS, ale kontrolka pořád svítí. Pročítal jsem tady pár příspěvků v diskusi a vypadá to že budu muset ještě vymazat závadu z paměti. Než s autem pojedu k Nissanu na Consult a vysolím tam 500,-, chtěl bych se ujistit, že je to vyměněné čidlo v pořádku. Je totiž z vrakáče a tam si člověk nemůže být jistý. Víte někdo jakou hodnotu odporu má čidlo mít? V chytré knize o tom není ani zmínka. Kontrolka se rozsvítí až po ujetí několika metrů.

2007-10-13 20:45:08

ak je to len o zavade v pamati,tak to je lahky test dupni na brzdu.Ak je vseko v poriadku to hadam spoznas

2007-10-13 21:21:34

Myslel jsem, že když kontrolka svítí, tak je zároveň ABS vyřazeno z činosti a auto brzdí jako bez ABS. Ale zítra to teda zkusím někde zaflokovat a uvidíme.

2mato  
Mato
2007-10-14 10:02:10

Mne tiez na p10 blbne abs fungovalo doteraz a dal som ho do autoumyvarky a klasicky najprv spustalo abs aj pri jemnom brzdeni a potom sa rozsvietila kontolka a ABS uz nieje v cinnosti cize potiahnes ciaru....a teraz sa uz len po par metroch rozsvieti. Musim sa na to mrknut typujem nejaky zly kontakt.

2007-10-14 10:19:36

Přicházím s troškou do mlýna.Například u mě byla zjištěna a opravena prodřená kabeláž k jenomu z čidel.

2007-10-14 18:01:42

Tak jsem to dnes zkoušel a ABS nefunguje. Teda nefunguje potom, co se rozjedu a rozsvítí se kontrolka. Předtím jsem se zkusil rouzjet na zpátečku a tvrdě zabrzdit a to funguje, jak se ale rozjedu dopředu, tak se po pár metrech jízdy kontrolka rozsvítí a ABS se vyřadí z činnosti. Z toho usuzuju, že asi žádnou paměť nemá, ale po rozjezdu zkontroluje signály z čidel a pokud není vše OK, tak se vypne. Víte někdo, kolik ty čidla mají mít odpor? A nemusím třeba při měření toho čidla otáčet kolem? Ten kroužek na náboji má ozubení, předpokládám, že když bude u čidla zub, tak naměřím jinou hodnotu, něž když tam bude mezera????? Nebo jen zjistím odpor vynutí cívky???? Kabely jsou v pořádku a to čidlo jsem měnil na základě informací ze servisu, že je špatný. Takže jen potřebuju zjisti, jestli to vyměněný není taky v háji. Nebo jestli to fakt nepotřebuje vymazat závadu z paměti.

2007-10-14 19:42:32

Čidlo z P10 jsem si montoval na Almeru (po úpravě uchycení) a odpor cívky,naměřený mezi kontakty čidla,by se měl pohybovat mezi 0,8 - 1,2 kOhmů.Otáčet ničím nemusíš - odpor se měří v klidu.

Zuby kroužku mají vliv pouze na indukování stejnosměrného napětí v cívce vlivem změny magnetického pole při otáčení kroužku kolem magnetického hrotu čidla - podle tohoto napětí hodnotí procesory v řídící jednotce ABS otáčky kol a případné blokování některého kola (kol).

Vymazat chybovou hlášku a kvůli ní rozsvícenou kontrolku není složité,ale co platí u Almer první generace nebo Maxim,nemusí fungovat u tvé P10 - http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=36643.

2007-10-14 20:35:28

Dík za radu, alespoň vím kolik bych měl naměřit. Diskusi o ABS tvé Almeřy jsem četl. Já se o mazání přes zásuvku pokoušet nebudu, dojedu si s tím do servisu, ale nechci tam jet zbytečně. Ještě jeden dotaz. Tobě ta kontrolka svítila pořád, nebo se ti rozsvítila až po rozjezdu?

2007-10-15 07:45:21

U P10 je složitější vymazat kontrolku ABS a znovu aktivovat ABS. Musí si an to v Nissanu půjčit přístroj z ústředí. nedjde to normálním Consulem.

2007-10-15 10:43:29

Kontrolka se rozsvítí po zapnutí klíčku zapalování (spolu s ostatními,kvůli kontrole funkčnosti žárovek).Při tom probíhá kontrola parametrů ABS její řídící jednotkou - pokud jsou všechny v pořádku,kontrolka ABS po cca sekundě zhasne.Pokud zůstává svítit,nesouhlasí některé ze sledovaných parametrů (např.zkratovaná nebo proražená cívka čidla) nebo zcela chybí (třeba když odpojíš některé čidlo,vytáhneš relé apod.).

Pokud kontrolka zhasla a rozsvítila se až při rozjezdu,znamená to,že základní parametry byly v pořádku,teprve při otáčkách kola se objevily nesrovnalosti.Podle kódu chyby ti v servisu řeknou,v čem je problém a jestli je na vině opravdu čidlo nebo něco jiného.

2007-10-15 18:01:07

Tak jsem dnes změřil odpory na všech čidlech a to vyměněný je v háji. Půjdu hu na vrakáč vrátit a budu muset shánět jiný. Ostatní mají odpor 1,03 -1,05 kOhmu a na tom špatným nenaměřím nic. Tzn. že má někde přerušený vynutí nebo kabel. Máte někdo zkušenost, jak staré čidlo šetrně vymontovat, aby bylo stále funkční? Mám ho totiž možnost sehnat ale i s těhlicí.

2007-10-15 21:31:25

To je pěkná "prasárna" - s majitelem vraku,který mi ho prodával,jsme ho dobývali asi hodinu - nastříkali od hrotu snímače uvolňovačem (poloosa byla vymontovaná), pak šroubovákem mezi těhlici a příchytku snímače,ale šlo to jako psovi pastva.Hlavně nesmíš uhodit kladivem na hrot a pokoušet se to vyklepat směrem od poloosy,k čemuž to právě svádí.Pomohlo jen střídavě páčit za příchytku a její lem z obou stran snímače a trpělivě to "vydlabat" - i tak byl nerezový plášť prohnutý,ale čidlo spokojeně šlape ,čemuž jsem rád - nový mi Štangl nabízel na objednávku za bezmála 14.000,- Kč!

2007-10-16 08:12:57

Nejlepší je si vzít měřák sebou an vrakoviště a změřit si odpor čidla tam před demontáží.

2007-10-25 19:28:50

Ahoj, koukám že má někdo stejný problém. Docela mne překvapuje, že Consultem nejde vymazat chybová hláška ABS Neví někdo něco bližšího o tom přístroji z ústředí ??? Nebo nějaký jiný diagnostický program ??? Zrovna totiž přemýšlím o koupi kabelu na připojení PC, ale jestli není možné ABS kontrolovat tak mi to bude k ničemu

To nissan :

pokud se Ti to podaří rozchodit, tak Tě prosím, pošli mi zprávu, nebo napiš sem do diskuse jak na to Díky

2007-10-27 21:07:35

Já doufám, že až namontuju dobré čidlo, tak bude vše OK. Teď čekám až ho maník z vrakáče sežene abych ho mohl vyměnit za to špatné. Nehcce se mi tam jezdit pro prachy a pak zase pro čidlo. Mělo by být snad příští týden. Až to rozchodím (nebo taky třeba ne) tak sem napíšu jak to dopadlo.

2007-10-27 21:12:30

Ještě k tomu consultu. Když sem se ptal u Nissana v HK jestli by mi udělali diagnostiku ABS, tak mi to popisovali tak, že to píchnou na consult a když jim to napíše, že je něco špatně, tak stejně vezmou měřák a budou proměřovat kabely od čidel, aby zjistili, který to je. Tak nevím, jestli to ten consult neřekne a nebo tím jen chtějí strávit víc času. Tipuju to ale na první variantu, protože ten servis mi přijde velice solidní.

2007-10-27 22:27:32

P10 este nekomunikuje s consultom s ABS.Sluzi na to diagnosticky pristroj ktory sa napojil namiesto jednotky ABS.Kable sa meraju napr.ked consult napise senzor RR Open.To znamena,ze bud je vadne prave zadne cidlo ABS,alebo je perusena komunikacia medzi jednotkou ABS a cidlom.

2007-10-29 07:32:39

Přesně tak serzino má pravdu, ABS P10 nekomunikuje s konsulem a prý na celý ČR jsou jen 2 ty přístroje anissany si je půjčují z ústředí.

2007-10-29 21:27:48

Díky vá všem za rady. Dnes jsem jel na vrakáč to čidlo vyměnit za jiné a bohužel, to jiné bylo na levou stranu, takže musím shánět dál. Nemáte někdo náhodou jedno pravé zadní čidlo na P10?????

2007-12-17 21:01:59

Tak jsem se konečně dokopal vám napsat, jak to dopadlo s tím čidlem. Hlavně pro Gregyho. Sehnal jsem čidlo na inzerát. Maník mi ho poslal i s těhlicí a spodními rameny po předchozí telefonické konzultaci a ujištění, že na něm naměřil ten správný odpor okolo 1KOhmu. Než bych zničil čidlo, tak jsem radši rozřezal těhlici. Nejdříve flexou, ale to se moc hřálo, tak přišla na řadu pilka na železo. Tou to šlo šetrněji a docela rychle. Když my zbylo čidlo v malém kousku železa, tak jsem zbytky opatrně opiloval pilníkem a pak už jsem ho dostal bez problémů ven. Pro montáž jsem musel ještě trochu propilovat díru v těhlici abych ho tam vůbec dostal. Pak zase mělo trochu vuli a po dotažení lechce škrtalo o ten impulsní kroužek. Trochu jsem tedy konec čidla přejel pilníkem a při konečné montáži jsem ho ještě přilepil silikonem, aby se do mezery nadostávala voda. Potom už jsem jen popojel a modlil se aby vše bylo OK. ABS funguje bez problémů, kontrolka už se nerozsvítila.


Odpovědět

1  2