Fórum - Téma


P10 nefunkční přepínání ventilace


Fórum Primera P10 P10 nefunkční přepínání ventilace

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2007-06-27 01:28:19

Prosím o radu.Něco jsem už tu četl ale nejsem si jist zda je to muj případ...Opravoval jsem přepínání rychlosti vzduchu a když jsem měl vše hotovo a dal jsem (ve své Primeře P10) celý ovladácí panel zpět do středového panelu přestalo mi fungovat přepínání foukání na nohy, okna atd. Tak ted nevím co s tím..Ještě to jednou rozeberu a zkontroluju ale obávám se že jsem vše udělal dobře a ted nevím co s tím :( ..Poradíte někdo ?

2007-06-27 09:58:41

Máš to určitě dobře zapojené? Je tam elektromotorek, který posouvá takovým "labyrintem" táhel a mění polohy foukání. Celé je to vidět vpravo od nohou řidiče. Při přepínání poloh foukání musí být slyšet jemné vrnění toho motorku. Zkus zkontrolovat zapojení konektorů, zda jsou dobře zacvaknuté. Případně pojistky, i tam může být zrada. Svítí Ti oranžová světýlka pod obrázky poloh foukání na tom modulu v palubovce? Co jsi měl vlastně všechno rozdělané?

2007-06-27 13:59:06

Mne to taky prestalo fungovat, ale nic jsem nerozdelaval. Foukani fungovalo jenom na okno (nastesti) - po prepnuti se nic nedelo - zadny zvuk ani zmena foukani.

Jak strasne prselo, asi natekla voda dovnitrku nebo nevim... Kazdopadne u spolujezdce z pod schranky vyteklo par kapek.

A to nejlepsi nakonec - po par dnech sucha to zacalo samo zase fungovat

Nevim cim to, ale asi tam fakt nekudy natekla voda.

Natekla mi taky do prahu a pekne tam splouchala nez jsem udelal do prahu diru... Taky nevim kudy to mohlo natect

2007-06-27 14:32:19

Wong: Mohou tam být špatné nebo zanesené kontakty, i teplota na to má vliv, jak jsem zjistila. Kdysi jsem řešila takový problémek, zejména v zimě,kdy se motorek pohybující tím "labyrintem", v jedné poloze nezastavoval. Pořád bylo slyšet cukání a až po přecváknutí na jinou polohu foukání se zastavil. Rozdělala, vyčistila a promazala jsem táhla a celou tu složitou věc, co je napojena k tomu motorku, ale nepomohlo to. Pak jsem vytáhla i motorek - byl umístěný v černé plastové krabičce. Byla tam ozubená kolečka a na jednom byly dva kovové plíšky, které jezdily po tištěném spoji. Tahle věc potřebovala pro správnou funkčnost nejen čistotu , ale taky dokonalou přesnot. Roky používání způsobily drobnou vůli v hřídeli, na níž bylo vsazené kolečko s těmi plíšky, a vedlo to k tomu, že v jedné poloze se zastavovaly " na hraně". Takže ŘJ byla zmatená a "nevěděla", zda motorek zastavit nebo pokračovat dál. Proto pořád přerušovaně bzučel, když jsem ventilaci přepla do dané polohy. Vyřešila jsem to tak, že hřídel jsem vypodložila tenkým plastovým kolečkem, asi 0,5mm tlustým. Vůle zmizela a vše dodnes funguje jak má. Konektory v modulu ventilace a všechny ostatní jsem prostříkla kontakt sprejem, kdysi mi totiž občas vypadávalo osvětlení toho modulu (zase v zimě). Pomohlo to a mám klid.

2007-06-27 18:10:26

lidičky díky že jste napsali ale jsem neštastnej. Prostě nic..Konektor je tam jeden, diody svítí vše je jak má být..Je to přeci primitivní a to ještě jsem elektrotechnik a měl bych to mít hned opravený Pojistky taky ok, vubec netuším co s tím..Původně mi nefungovalo přepínání 1-3 vent. takže jsem celý panel rozebral v domění že to je zavada v přepínači a ono kuloví.Tak jsem si to zde přečetl, že to dělá odporovej dělič. Kdybych si to přečetl dříve tak jsem nerozebíral pul auto a vše by fungovalo ...Ted jsem se teda koukal na ten motorek..funguje jen jeden a to je na vnitřní cirkulaci vzduchu nebo venkovní...ten druhý jak si mi psala u pravé nohy ten vubec neraguje..Je to takovej černej váleček a z nho jde nějaké tyčka nebo co a ta je napojená naty táhla atd. Jenže 1) nevím proč zrovna ted by odešel motůrek 2) rozebirat se mi to nechce protože už bych to nedal dohromady a 3) na servis nemám...Takže bud se ted někdo tady objeví jak dobrá víla a napíšemi co to je a nebo se střelím mezi

2007-06-27 18:52:58

Do toho modulu topení jdou dva konektory, nebo ne? Já jsem tam viděla dva, aspoň si to takhle pamatuji. Ale i tak, konektor k motorku tam dole u nohou řidiče je zacvaknutý dobře? Než jsi rozdělal ten modul ventilace, motorek fungoval?

2007-06-27 19:17:48

ne edou tam tři.Jeden je na zapínání klimatizace, druhý je na ovl. přepínače a ten třetí je pro právě ovládání motorku ...No právě motorek fungoval..Konektor je tam zacvaknuty dobře,.Tyhle autokonektory drží jako das

2007-06-27 20:39:50

No jasně, já tam mám jen dva, protože auto nemá klimu. No a jak jsi to měl rozdělané, nemohl jsi o něco uvnitř zavadit nebo nepropojit (vím, že jsou to stupidní otázky, ale u těchto aut se ve zdrcující většině jedná o prkotinu, kterou je ale občas těžké najít)? Máš možnost přeměřit, zda jde konektorem k motorku proud? Mi příjde, že je tam špatný kontakt, když to předtím fungovalo. Na tom motorku se prakticky nemá co pokazit.

2007-06-27 23:03:57

Dík za snahu poradit. Pustil jsem se dotoho znovu, vše proměřil a zkontroloval a nic..Takže jsem se vrhnul na ten motorek. Když jsem nasilím pohnul s táhlem tak se motorek chytnul a chvíli se točil ale jen v jedné poloze. Když jsem to přepnul na nohy tak přestal.No takže jsem si řekl, že se podívám na ten motorek.Chtěl jsem ho vyndat jenže ty plasty v celém autě jsou staré a praskají no a co čert nechtěl přímo na motorku je plastová hřídelka v které jsou zaháknuté ty táhla a ta mi praskla takže zítra budu muset koupi celý motorek na vrakáči. Ale když už jsem ho vyndal tak jsem se do něj podíval a kromě ozubených koleček tam nic není tak fakt nevím..Když jsem s ním točil a připojil ho na ten konektor tak se začal točit jen při poloze pouze na okno přestal takže pokrok :) Jen nechápu jak zjistí kdy se má zastavit.Musí tam byt někde ještě řidíci jednotka.A pořád taky nevím proš to nefungovalo.Mám takové obavy, že až seženu motorek tak to stejně nebude chodit Místo abych měnil motorovej olej tak musím řešit takovéto blbiny...

2007-06-28 09:59:14

Jj, vzpomínám si, ta táhla jsou docela fikaně nasunutá, dají se demontovat snadno, ale bohužel je třeba znát na to fígl. Taky jsem nad tím chvíli uvažovala, ale nakonec to šlo bez poškození. Táhla musí být povolena, mohou se sundat až po povolení celé krabičky s motorkem. Škoda, že jsem Ti to nenapsala dřív, nenapadlo mě to. Co se týče toho motorku, musí být na dně té krabičky takový leštěný do kruhu tvarovaný tištěný spoj, po něm jezdí ty plíšky z jednoho ozubeného kolečka a propojují tak obvody, kdy se motorek točí. Signál pro zastavení půjde asi z modulu ventilace, tam bude pravděpodobně ŘJ. Nic jiného jsem tam nenašla, je to docela jeduše řešené, ale zato velmi jemně. Musí to být dokonale čisté a nikde žádná vůle, jinak to zlobí. Táhla a třecí místa včetně ozubených koleček musí být promazána tukem, drhnutím se ničí motorek. Jen mi vrtá hlavou, proč to najednou nefunguje, když tam jde el. z modulu ventilace. Najednou se to úplně nepokazí, spíš postupně se to zhoršuje. Předtím by to totiž taky muselo zlobit v některých polohách. Mi to třeba nezastavovalo v poloze "foukání na nohy", ale bylo to tou vůli a nečistotami. I když máš vyhozenou tu krabičku s motorkem, po propojení s konektorem od ventilačního modulu to musí jet ve všech polohách, jinak bude pravděpodobně chyba v samotném modulu.

2007-06-28 12:05:24

jj musí se to šikovně vyháknout. Ted už vím taky jak :) ..Ted pojedu na vrakoviště tak doufám, že tam něco najdu a že třeba v almrách to bude stejný..V tom modulu není řj..Tam je to jen pár odporů,diod a dva tranzistory to se mi zdá až moc jednoduchý ale nevím. Asi nejdřív koupím ten motorek napojím ho a když to nepujde tak asi koupím i ten modul ovládání..A nebo ty táhla budu ovládat špagátem a bude

2007-06-28 12:47:43

To mi připomíná Mr. Beana, jak řídíl svůj mini cooper pomocí provázků sedíc na střeše...... No ale je fakt, že u P11(1996 - 1999) bylo to přepínání poloh řešeno manuálně, takže by to bylo jednodušší. Co vím, tak u P10 tahle věc ráda zazlobí, někdy to nechce ani svítit, je to citlivé a hrozně jemné. Mi pomohl kontakt spej, tak zatím o.k., musím to odklepat.... Přeju hodně štěstí, ať Ti to výjde.

2007-06-28 21:48:08

Jo připadám si taky jako Bean. Ten motorek nemají na vrakovišti takže ted jsem v pytli..Nejvíc mě štve, že to potřebuji..Když potřebuji odmlžit sklo atd..Tak ted nevím asi podám nějaký inzerát...P11 to má mechanicky??To se mi nezdá. Já mám elektroniku rád ale tohle mě štve.Přesně jak říkáš. Podsvětlení funguje podle počasí atd...

2007-06-28 21:56:41

V P11 jsme to měli mechanické, mají to myslím všechny do roku 1999. P11c (1999-2002) už má v lepších výbavách vše v el., takže i toto. Nešlo by to táhlo ještě nějak opravit? Existují profi lepidla přímo na plasty, spoj je velmi pevný.

2007-06-29 01:44:33

jj jedno jsem měl profi lepidlo fakt super ale od té doby už jsem takové nesehnal :( ..A na vic bych musel tan motorek dat dohromady rovnou jsem se tam podival a ted nevim jak tam ty kolecka patri Ja ti nevim myslim ze to ti motorkem nebude ma takovej blbej pocit ze to bude desna blbost ale asi na to neprijdu..

2007-06-29 20:32:04

Tak dnes se mi podařilo sehnat ten motorek za 500 tak jsem zvědav jak to bude šlapat...


Odpovědět