Fórum - Téma


P10 - klepání ventilů??


Fórum Primera P10 P10 - klepání ventilů??

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2008-05-13 08:31:36

Zdarec chlapi, tak mně už p10 zase jezdí, po přebrůšení hlavy, po výměně tesnění pod hlavou, po výměně chladiče jsem zase o cosi klidnější, ale teď pro změnu asi klepou ventily. Když je motor studený a já přidám trochu plyn, tak to cosi klape. Je to slyšet i při zařátém motoru, patrně méně, ale je. To asi tak do servisu, ne? Co jsem četl v chytré knížce, tak je to na nějaké podložky nebo co...nemáte někdo zkušenosti, taky kolik si tak autorizovaný servis veme za seřízení ventilů??

2008-05-13 09:00:14

tak ventily sa bezne na tom nenastavuju ,iba pri opravach motora ,rozvodov,hlavy valcov,atd.,takze bude asi rozumnejsie ked navstivis servis, ale na druhej strane nechapem preco ste to nenastavyli ked ste robili tu hlavu ?

2008-05-13 09:05:02

jo, kdybych věděl jak, tak to tu asi nepíšu...

2008-05-13 09:10:02

co je to za motor ?ma to hydrauliku nie?

Co tam mas aky olej?

Ako dlho to klepe az do zahriatia?

Nerobi to retaz alebo loziska na kluke?

2008-05-13 09:18:37

já fakt nevím, chlapi...jak to poznám?? ty ložiska na klice jste vzpomínali, že to mám udělat, ale na ty sa nedostalo....toto zvláštně klepe, tipoval bych to na ty ventily. olej je zatím původní, zatím jsem ho neměnil, ale už mám všechno nachystané. Jinak je tam polosyntetika shell. Ty ventily by to mohly byt, ne? Když je přebrůšená hlava, prý byla prohlá jak sviňa, takže bude asi snížená o cca 0,3mm, to by mohly ty ventily klepat, ne?? hlavně mňa tu nebuzerujte, já tomu zas až tolik nerozumím a už su z toho psychicky celkem v prdeli, nevím co dál....motor je to SR20, 2.0l, 16V monostřik

2008-05-13 10:24:59

No a není to klepání hydraulických zdvíhátek ? Odvzdušňovali jste je ? Teď jsem četl v knížce, že se musí odvzdušnit když se vyndavají ven, že sami se při provozu neodvzdušní.

2008-05-13 12:10:02

Nabuduce vzdy ked das dolu hlavu vymen olej.

Podla roku vyroby tvojho auta usudzujem ze to nie je hydraulika.(Ale nie som isty).

Na nastavenie potrebujes plochy srobovak ,ockovy kluc vacsinou 10,sparove mierky,niekoho kto ti bude tocit klukou a niekoho kto stym ma skusenosti (v horsom pripade manual)

Hlavne si zisti ake su predpisane vole na ventiloch pre tvoj motor(vyfuk, sanie).

Musis nastavovat podla poradia v akom strihaju.

Pokial tam mas hydro tak to je uplne iny postup k tomu potrebujes podlozky tak ako to tu uz niekto spominal.

Ale nezvyknu blbnut, klepanie moze byt sposobene tym olejom preto ho treba vymenit po vymene tesnenia.

2008-05-13 13:10:11

já jsem ho chtěl měnit hned jak jste to psali mně v diskuzi P10-tlakuje do chladiče, ale můj kámoš opravář mně řekl, že ještě mám počkat, jestli je to opravdu to co to bylo (špatná hlava, těsnění) abych tam nevlél olej za 1000,- a pak uzjistil že zbytečně, že to třeba ještě sundáme....neva, všechno mám nachystané, tak to co nejdřív vyměním. Rok výroby mám 91, tak nevím co je tam, jestli hydraulika nebo ne....jak bych to poznal? Přesto díky Vám všem

2008-05-13 13:57:35

Da sa to zistit bud v diskusiach alebo udajoch o motore alebo v manualy.

Alebo hod dole veko odfot vacky a hod to sem.

2008-05-14 09:29:57

tož jediné fotky co mám, tak to sů tyto...nevím jestli to bude stačit.....zdá sa ale, že záhada je vyřešená, dolél jsem olej, dělalo to ale taky. Až dokud motor nevystydl. Mezitím jsem ještě dotáhnul 3 šrůbky, které jsem jaksi zapomněl dotáhnůt, co držíja jakůsi asi podtlakovů nádobku hned vedle rodělovača zepředu motoru...zatím to nedělá,neklepe....tak su zvědavý....ale konečně su trošku klidnější...už to vypadá, že sa asi s nissanem lůčit nebudu...ale měl namále

2008-05-14 11:14:30

kurňa, já to stejně nikde nemožu najít co tam je, jeslti hydraulika nebo co, znovu rozdělávat sa mně to nechce. Podle chytré knížky JAK NA TO tam majů všechny 2.0 už hydraulický vymezovač vůlí....opravář říkal, že prý je to na nějaké podložky, tak já nevím . Kód motoru je podle knížky SR20Di. Jestli tam ale je hydraulika, tak to asi nemám ty vymezovače odvzdušněné. No, zatím to asi řešit nebudu, pokud už to neklepe. Uvidíme co bude dál...ale stejně bych to rád věděl, abych popřípadě věděl, kam mám pak šáhnůt

2008-05-15 08:59:04

No tak podla fotky viem povedat ze to je hydraulika ,ventile zvyknu klepat hlavne vtedy ak tam mas blby olej ,preto som ti pisal ze ho treba vymenit ,to ze ste ho tam este nechali ,ste urobily dobre tak ako si napisal.

Prebehni to, a ak sa uz zavada neobjavy (teda to tesnenie co si riesil )tak tam nalej novy olej a uvidis, malo by to prestat.

2008-05-27 08:25:31

čau borci, tak mně to stejně klepe...je to zajímavé...moje postřehy asi takovéto: nedělalo to, protože jsem chvilku jezdil bez termostatu a motor teda nebyl natolik zahřátý...ale aj když už jsem ho dle ukazatele zahřál, tak jsem to stejně neslyšel. Po výměně termostatu a oleja ( Valvoline Maxlife 10W 40) sa to projevuje tak, že při nastartování (studený motor) je to slyšet, ale to dělalo i předtím, to bych řekl že je řetěz, po 2 minutách klid a po zahřátí motoru při sešlápnutí plynu to dělá cca od 1600 ot. do 2100ot. když to drřím ve vyšších, cca 2500 - 3500, tak není nic slyšet. Auto jede jak drak, oproti původnímu stavu, kdy jsem měl zvlněnou hlavu a těsnění v háji....napadá vás ještě něco?

2008-05-27 16:12:43

nepotesim ta ale to vyzera na loziska kluky a/alebo piestne capy. Ono to cele mohlo vzniknut kombinaciou nemenenia oleja (resp malo oleja) a nedostocnym chladenim, v dosledku coho mohlo prdnut aj to tesnenie pod hlavou a aj sa vydret tie loziska/capy. PO pretesneni motor ide verim lepsie, mnohi tak dokazu najazdit este 10-ky tisic km, ale ak uz si vedel zhodit hlavu pred domom, mohol by si zvladnut aj tie loziska/capy

2008-05-28 08:27:30

to mně právě nejde do hlavy...oleju tam bylo vždycky dost a byl měněn pravidelně po cca 8000-10000km. Do teď tam byl shell helix 10W 40, teĎ jsem dal na radu na diskuzi a zkusil Valvoline. No...tak uvidím...jak to tak vypadá, na nějakou delší cestu bych sa asi neměl chystat, co? ? no třeba bude přes léto trochu času na opravu. Popřípadě zkusím až budu mět cestu kolem servisu nissan ať mrknů na ty ventily, ale asi to teda tím nebude, když to klepe jenom při přidání plynu a do 2200 otáček

2008-05-28 10:09:54

Presne ako pise blesk zameraj sa hlavne na loziska na kluke.

2008-06-14 18:02:52

čau podle mě máš zapaný trisky na mazábí ventilů a proto asi klepou podle mě já mám to samí ale jak sem to pročistil takovým připravkem tka je vše ok


Odpovědět