Fórum - Téma


P10 - hlučný rozvodový řetěz


Fórum Primera P10 P10 - hlučný rozvodový řetěz

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2007-08-27 17:26:23

Co to vlastne znamena, ze "rachoti mi rozvodova retaz". Mohol bi mi niekto opisat ako sa to prejavuje?

Vela sa tu na fore o nej pise, ale nikto to poriadne neopisal, ake su priznaky toho rachotenia.

Napr. ci na volnobehu, pri kolkkych otackach to rachoti a pri kolkych uz nie, resp. ako mam vediet ze je to 100% rachot tej retaze?

Mne na mojej almere r98 1.4 123000km tiez nieco rachoti, a rad by som vedel ci to nahodou nie je ta retaz.

Asi pri 2500-3000 otackach to je jedno ci pri zaradenej rychlosti, alebo na mieste idu z vrchnej lavej strany motora (pozeram na kapotu spredu) chraplave zvuky (ako ked sa mixuje lad napr.) po prekroceni 3000 otacok to zmizne a motor vydava normalny zvuk. Olej som menil v januari 10w40. Na volnobehu to nepocut, iba take jemne cvrkotanie z tej lavej hornej casti. Je v prdeli (vytahana) rozvodova retaz? alebo len napinaky staci vymenit? co to moze byt?

Vdaka za akukolvek odpoved

2007-08-27 20:49:46

Mě třeba zarachotí řetěz při nastartování a to ještě jen za studena.Teda aspoň si myslím,že je to řetěz,bo nevím,co jiného by mohlo vydávat tak otřesný zvuk.Ale je to jenom těsně po nastartování (cca 2 vteřiny),jako kdyby tam něco zavibrovalo,prostě zvláštní,Ani nemám tušení,jak to odstranit.Ten řetěz s napínákem jsem měnil před vánocema,takže vytahaný není. Neví někdo,co to ještě může způsobovat?

2007-08-27 21:07:27

co hydroštely ty to obcas delaj po nastartování

2007-08-28 09:49:12

To ROMO: mne to po nastartovani robi tiez presne tak ako pises, s tym som sa zmieril a mozem povedat, ze to nasledne rachotanie pri cca 2500 ot. je potom dost charakteristicky podobne ako pri startovani ale s ovela mensou intenzitou. Navyse som zistil, ze ked je motor studeny tak ten moj rachot nepocut, ale objavi sa az ked sa motor zohreje na svoju optimaln teplotu. Zeby to bolo olejom? Lenze nebudem menit olej kazdy pol rok kvoli tomu predsa. No nic asi s tym pojdem do nissan servisu, ktory tu v Kosiciach vela ludi nechvali.

To mobilueus: Co su to prosim Ta tie hydrostely? Sorry za blbu otazku, ale som uplny motorovy amater zaciatocnik, ale rychlo sa ucim :)

Inac toto je presne moj problem, ktory ma trapi, ked pridem do servisu a tam mi napr. povedia ze "hydrostely su prdeli a oprava bude stat 15000" a ja poviem preboha, zlaknem sa a zaplatim to:). Takze vdaka vopred za vysvetlenie.

2007-08-28 10:36:08

to rachotenie po nastartovani by sa moghlo zlepist pouzitim filtra s membranou. ta membrana po vypnuti motora zabezpeci ze olej z filtra nevytecie a po opatovnom nastartovani je olej rychlejsie k dispozcii a nemusi sa natahovat az z olejovej vane. taku membranu by mali mat origo filtre predaven v Nissan-e. aspon pre P11 je myslim biely, ja ho tam pri najblizssej vymene planujem dat. Doris tu spominala ze taku membranu maju aj niektore ine filtre tusim Sachs si Doris spominala?

2007-08-28 14:35:20

Jo,ale mě se to ihned ( cca2 vteřinách uklidní) a má to takový zvuk,jako kdybych rachotil s plechovkou do půli naplněnou dejme tomu šroubky.Je to takové zavibrování něčeho,říkal jsem si,jestli by to nemohly být ty krycí plasty,co jsou pod motorem a u podběhů,ale po demontáži se nic nezměnilo.A jak jsem již psal,dělá to jen za studena při prvním startu.Při druhém méně a potřetí je již klid.Zvláštní.

2007-08-28 15:54:09

Blesk666: Já mám teď najeto cca 4000km s originál olejovým filtrem Nissan. To zarachtání po nastartování nezmizelo úplně, ale řekl bych že to zarachotí slaběji a kratší dobu. Nedokážu to přesně posoudit....každopádně s předchozím filtrem ( neznačkový za cca 100kč ) jsem si toho hluku po nastartování studenýho motoru pokaždý všimnul, teď to nějak neregistuju. Buď jsem si na to zvyknul, nebo to prostě rachotí míň PS: Do Primery GT ( a asi i ostatních P11 s motorem SR20DE ) se dá použít jako náhrada filtr určený pro Almeru N16 ( bohužel si z hlavy nepamatuju typ motoru ).

2007-08-28 16:49:54

krupi ak je to ten s tou klapkou mozes prosim ta pozret ten typ motora? len neviem aky to bude mat zmysel, ci bude lacnejsi, alebo ho bude skor dostat. prijmaci technik v Nissane povedal Matiaskovi ked sa na to pytal ze je to filter taky isty ako lacnejsie nahrady V Nissane stoji cca 400,- Sk

2007-08-28 18:03:22

Blesk666: Tak to Ti nepovím, jestli je to s klapkou. Podle mě by tam kvalitní filtr tu membránu měl mít, a nemusí to být ani Nissan. Jenže dovnitř nikdo nevidí.....takže bych nebral vážně ani slova přijímacího technika v Nissanu, že je stejný jako lacinější náhrady. Protože nemůže tušit, jak ty náhrady vypadají uvnitř. Jinak k té zaměnitelnosti filtru pro P11 a N16: podlě mě není rozdíl ani v konstrukci, ani v ceně....jen v označení ( ale to je jen můj názor ) Ve FASTu je ten filtr uvedený jako alternativa pro P11. Já z něj dával asi 370 Kč. To přesné označení Almery N16 Ti napíšu večer...teď nejsem doma.

2007-08-29 00:04:32

dalsi filter skusim origo pre P11, ono zlepsenie po starte bolo uz pri prechode z 5W 40 na 10W40, momentalne nejake dramaticke hrkotanie pri starte nebadam, ale je pravda ze cca 10s je to hlucnejsie a potom sa to utisi

2007-08-29 00:27:08

Blesk666: Originál filtr pro Primeru P11GT má označení 15208-3J400. Jako alternativa je ve FASTu uvedený filtr 15208-9F600 - to je ten pro Almery N16 s motorem QG15DE a QG18DE.

2007-08-29 00:50:30

krupi dik, mam teraz necelych 5tis nabehane od vymeny planujem vymenu tak pri 7-10 tis km najneskor, potom poreferujem

2007-08-29 08:56:40

Také mě trápí zarachtání něčeho po nastartování, v nissanu mi řekl . že je to řetěz, nebo taky třeba ošoupaná vodící lišta napínáku, doporučil mi rozebrat to a zjistit co je v háji, protože původně jsem chtěl koupit celý rozvody,ale je to strašně drahý,a prý zbytečný měnit...takže příští týden dávam GT k doktorovi a snad to odstraní, jinak jsem taky koupil levnej neoriginal olej. filtr,a je to horší než předtim...jinak pro představu zde uvedu ceny dílů v nissanu

  • řetěz-3019,-
  • horní kola-2x - 2636,-
  • spodní kolo-705,-
  • simerink-291,-

2007-08-31 10:39:26

Zachrastění po nastartování jsou 100% hydroštosy, takovej šílenej kovovej zvuk, dokud nezhasne kontrolka mazání, pak to hned přestane, začíná to tak kolem 150.000 km + - a většinou po delší jízdě a pak delším stání, ale nevšímejte si toho, to ještě vydrží hodně.. ;) chce to jen dobrej olej... Kdyby chrastil řetěz, jak řikáte, tak ten by jen tak po 2 sekundách nepřestal ;)

2007-08-31 12:08:53

Vilemrott mozes mi v rychlosti vysvetlit co su to prosim Ta hydrostosy? Vdaka.

2007-08-31 19:32:23

Zdravím,

tak jsem chtěl udělat olej v převodovce(už mám TAF-X) a nenašel jsem výpuštˇák ani kudy olej nalejt, je pravda nemám možnost jít na kanál ale můžete mi poradit jak na to? Přece si to můžu udělat sám nebo je to práce na servis? Na předchozím autě tyhle věci nebyl problém ale u Nissana je docela těžké se někam dostat. Dík Harry

2007-09-03 16:50:47

Na převodovce je taková zátka s hranatym otvorem na klíč. Pasuje tam přesně ten hranatej kolík z ráčny, co na něj nasazuješ ořechy.. Jinak nalejt se tam dá nejlépe přes náhon tachometru. Je tam jeden 10ka šroubek a vytahneš ho nahoru z převodovky a dobře to tam naleješ

2007-09-12 11:03:58

Ahojík, tak už jsem konečně vyměnil ten olej(Castrol TAF-X)sice jsem ho nalil přes šroub na kontrolu množství, teklo to pomalu ale zvládlo se to. Zítra jedu delší trasu tak snad to bude znát. Děkuji všem za rady moc mi to pomohlo, mám prvního japonce tak než to prokouknu. Dík Libor

Doris: Tak jsem olejíček vyměnil(převodovka a dal jsem TAF-X) a po ujetí cca. 600stech kilometrech necítím nějakou valnou změnu k lepšímu, zeptám se kdy nebo po kolika km. se ti to zlepšilo, ta dvojka pořád zlobí, někdy zapadne jak do po másle a někdy se jí nechce, přes zuby to nejde, napadla mě jestli není něco ohnutého na táhlu pod autem?

2007-09-20 10:21:36

Dal jsem GT k doktorovi,aby odstranil to zarachtání.....rozebral půl motoru,,vše je v pořádku,,napínák vyjíždí tak do půlky, řetěz je jak nový, napínací lišta je taky v pořádku, dal jsem tam origo olejovej filtr, olej valvoline, a zarachtání nezmizelo,,jen je to míň slyšet.............v nissanu mi řekli že je to výrobní vada těchto motorů, aspoň mam motůrek zkontrolovaný ..jinak super kára

2mato  
Mato
2009-09-19 21:28:35

caute, poslednu dobu sledujem zvysenu hlucnost motora, prejavuje sa to hlavne na volnobehu a otackach do 2000, vyssie to uz nepocut je to take jemne chrastenie /nieco ako na skode favorit len tichsie/ a najviac to pocut pri volnobehu vo vyssich otackach ako 2000 uz nie... nemam namysli rachot studeneho SR20 motoru, toto pocut stale aj pri zohriatom...som si takmer na 99% isty, ze to je uz retaz...moja otazka :

Mozu to byt len vodiace listy ? Ako to zistim a kolko stoja nove vodiace listy ? ....ak sa niekomu zachce, tak dik za postrehy...

a este nieco...prvy x som si to uvedomil na mini zraze v Nitre ked vedla mna po stranach stali P10 s mojim motorom a na volnobeh boli o dost tichsie, pri otvorenej kapote...kedze ventily vylucujem aj hydrostely tak myslim, ze uz retaz ma dost..tiez sa mi zda, ze ked je motor v zatahu tak to trocha stichne a najviac je to pocut ked sa len pozvolna zvysuju otacky alebo udrziavaju...to opat na tu retaz ukazuje


Odpovědět

1  2  3