Fórum - Téma


P10 - geometrie zadní nápravy


Fórum Primera P10 P10 - geometrie zadní nápravy

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2008-04-25 20:39:02

Díky za vyčerpávající popis fyzikálních vlastností plynů. A teď jak to dopadlo po změření: kola huštěná obyč vzduchem - zastudena naměřeno 215 po jízdě 246 respektive 248kPa, kola huštěná dusíkem 210 zastudena a po jízdě 218 respektive 220kPa. Provedla jsem zatím dva měření, používám přesný digitální tlakoměr. Takže výsledek: dusík není 100% co se týče zachování konstantního tlaku, ale oproti normálnímu vzduchu tam rozdíl je celkem dost.

2008-04-25 20:50:53

problém bude v tom že i když se hustí dusíkem, zůstává v pneumatikách zbytkový vzduch a proto se to i po plnění dusíkem stále mění co se tlaku týká

2008-04-25 20:55:49

DORIS,no nechcem Ti brat iluzie o prospesnosti plnenia pneumatik Pneumixom,ale jeden fakt na zvazenie tu bude...a to na aky tlak nahustit Pneumixom,ked vyrobca ratal so vzduchom a jeho roztaznostou ,a tym aj primeranym zohriatim pneu

2008-04-25 21:14:13

jinak dusík se hlavně dává kvůli srážlivosti vody, která je obsažená ve vzduchu a ne kvůli roztažnosti i když i ta je údajně menší

2008-04-26 11:21:34

RS955i: Hmm, tohle je taky fakt, určitě se s roztažností vzduchu v pneu počítá. Jednalo se mi hlavně o to, abych měla kola nahuštěná co možná nejvíc v rámci doporučení výrobce auta i pneu kvůli oblibě daného stylu jízdy v zatáčkách.... a aby se při jízdě tlak až tak razantně nezvedal, pak se víc sjíždí prostředek běhounu. S tím, co jsem naměřila, mi to příjde tak akorát, v zadních kolech máme menší tlak než v předních, protože záď auta není nikdy zatěžována. Přední kola by se musela nahustit o něco víc, pokud by se použil dusík. Teď jsem si všimla, že i Mazda měla nejspíš v pneu dusík, protože na kolech byly červené ventilky od výroby, a co si vzpomínám, tak tlak se po jízdě zvyšoval jen mírně. Jsou to zajímavé úvahy, hlavně jsme to však chtěli vyzkoušet, protože si to lidi pochvalovali.

2008-04-26 11:27:04

Bizon: To je taky fakt, díky za zajímavou informaci, mě předtím napadlo, že vzdušný kyslík oxiduje kov, takže pro povrch ráfků bude dusík šetrnějším řešením. Ale je to jen má domněnka. S tou vzdušnou vlhkostí a srážlivostí vody to je pravda. No snažím se dávat tomu autu to nejlepší, tak snad jsem zvolila dobře.

2008-05-22 23:32:56

HonzaBK:...a to máš odkud, že dusík se při zahřátí nerozpíná? Na to jsi přišel kde? No tak to jsi popřel základy termodynamiky! Co takhle nějaký rozbor, matematicko fyzikální formulace, případně důkaz experimentem aneb "změřte, zvažte, publikujte a dokažte", jakožto základ vědeckého náhledu na svět!

2008-05-23 07:35:39

Fšecko se rozpíná, i vesmír

2009-06-26 16:56:44

Prosím o radu s geometrií přední nápravy u Primery P10. Pneu na celé zadní nápravě naprosto ok, na přední řidičova s také, ale u spolujezdce se mi sjíždí vnější strana a to dost rapidně. Dá se nějak seřídit, případně čím začít? Nikde mi nic netluče, jen vrže uložení tlumičů, tak nevím zda to na to může mít vliv. Je mi divné že to sjíždí jen jednu pneu. Auto je nebourané, ale semtam se neubráním projetí nějaké díry

2009-06-26 17:56:36

No zajdi si nekde kde delaj geometrii je na to pristroj a tam ti to seridi . Ale musi bejt v poradku cepy a proste nebyt vule na kole ,ale to by si meli skontrolovat oni


Odpovědět

1  2