Fórum - Téma


P10 - cuká motor


Fórum Primera P10 P10 - cuká motor

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2007-09-27 23:56:58

No to je dost možny... ...ale jelikož sem s tim autem najel necelej kilometr, takže pořádně nevim ale když se to dostalo na těch 2500 tak se to začalo cukat a jakoby chcípat tak sem vždy vyřadil, počkal až spadli otačky a zase sem zařadild a do 2,5 zase v pohodě... V pondělí se na to mrknu...

2007-10-01 08:01:54

Tak jsem se v tom vrtal. Všechno co šlo vyčistil a došel k zajímavejm zjištěním:

1) Diagnostiku (vyblikání) jsem si neudělal. Na jednotce ECU není žádná dioda a můj konektor nemá PINy tak abych je mohl spojit podle návodu v AJ manuálu ani podle českýho co tady koluje. Mám tam jen po 1 pinu na L a P straně (viz. obrázek).

2) Při výměne vzducháče asi upadl kablík k čidlu v sání (při zvednutí plastovýho deklu upadne - je krátkej). Je na obrázku, nevím jak se to přesně jmenuje dal jsem tomu jméno "podtlak sání"

3) Nový svíčky vypadají jak černá bota. Po 14 dnech by měly být asi čistší!

4) Jeden válec má v šachtě na svíčku divný fleky, zbytek ne.

5) Rozdělovač je krásně čistej, musela by to být opravdu jen ta elektronika kdyby to bylo v tom.

Dneska jsem jel do práce, bylo to o poznání lepší ale když jsem dojížděl (15tej km) už to zase mělo tendence cukat, zatím jen trošku kolísaly otáčky na volnoběh a při jízdě to velice mírně škubalo.

Tak se ptám znova, co s tím??

2007-10-24 07:59:42

Nějaké novinky a nápady? Je to pořád stejný!

2007-10-27 21:17:48

Tolik článků jsem nepřečetl jako teď když mi začal z ničeho nic cukat motor na mojí nisánku serence/to je nějaký ten motor GA16DE či jak je to přesné označení/......začalo to před čtvrt rokem nenápadně cukáním při jízdě na trojku.....teda ta trojka za to samo nemůže, jen jsem si to tam všiml při určitých otáčkách to prostě blblo....a před týdnem otočím klíčkem, startér ochotně protočí, auto vzorově naskočí ale hned otáčky spadnou a chcípne. Znovu a znovu, pořád stejně, stačí sešlápnout plyn a jede to ale otáčky kolísají......Vyměnil jsem svíčky , původní byly pamatují ještě dobu kamennou, tak jsem měl radost že jsem odhalil závadu(prozatím jsem tam strčil náhrady originálů od brisku, jen abych věděl jestli je to svíčkama nebo není.....první reakce paráda, motor naskočil i bez mačkání plynu a jede ale otáčky nedrží, na studený motor se mi zdají otáčky příliš malé a až se zahřeje už sebou celkem hodně škube asi díky tomu že se dostává pod hranici nějakých otáček (nemám otáčkoměr takže nemůžu říct na kolik točí). Abych mohl auto používat a nemusel na každé křižovatce startovat tak jsem mechanicky potáhnul lanko plynu čímž jsem zvýšil volnoběžné otáčky ale logicky tohle nevyřešilo problém se škubáním....přesněji řečeno motor jede o mnoho kultivovaněji ale semtam se z výfuku ozve takové blafnutí doprovázené mírným škubnutím celého motoru. Jakmile se rozjedu žádné větší problémy nepozoruju ale ono je to taky tím že to auto je na takový motor těžké jako kráva a tak s ním nějaké škubnutí ani nepohne a vlastně je motor tak slabý na tu hmotu že moc neumím rozeznat jestli se změnila síla motoru. Každopádně si myslím že problém nebyl v tom že by se natáhlo lanko plynu

Ať to zkrátím....čekám taky na nějakého mechanika poloboha který přijde a řekne tady něco spásného, něco co mi jasně vysvětlí co se tomu motoru tak najednou mohlo znelíbit že začal takhle blbnout. Samozřejmě ještě mě čekají kabely,cívka, a všechny ty ostatní volovinky, rozdělovač byl takový opálený ale po pročištění by to mělo šlapat a nezměnilo se.......bodlo by kdyby někdo přišel s tím že to takhle taky měl a pomohl mně a tím možná i boubikovi který tuhle diskuzi nastartoval

2007-10-27 22:22:18

na ziguliku se nam stalo neco podobne kdysi , auto jednou proste jelo jak nove, jednou cukalo pri zaberu, neslo nastartovat .... celkem to videlo 4 servisy,kazdy na tom posteloval neco ,ale ono to po nejake dobe udelalo zase... byly vymenena civka , parad na cas to dalo pokoj a potom opet ty same problemy... opet reklamace v servise, ti to vzali a vymenili kabely ke svickam - zadarmo uz toho auta tam mneli vseci dost ...od te doby se to neprojevilo ...

dalsi sem na renault fore cetl o prasklem testni pod hlavou valcu ?

asi ti muj prispevek nepomuze ale tak zkusil sem

Dux
Radek
2007-10-27 22:52:15

Kabely ke svickam, filtr paliva, svicky, vaha vzduchu, senzor klepani, lambda, ...

2007-10-27 22:58:10

Rozvodový řetěz.

2007-10-28 18:13:21

hošani ani jsem nespal jak se mi ve snu pořád točil před očima vytahaný rozvodový řetěz.......ALE.........dnes jsem znovu otevřel motorový prostor páč jak jsem se minule chlubil že jsem si aspoň zvedl otáčky přitažením šroubů na lanku plynu- tak po úplném zahřátí motoru při dnešní jízdě to samozřejmě zase jelo krapítek ve vyšších točkách na volnoběh než by mělo, no a tak jsem zase lanko plynu zpátky uvolnil, přeci jen u stříkaček to s volnoběhem není asi až tak jednoduché jako u starých dobrých karburátorů (myšleno zdvihání volnoběhu u jawy pionýr ) no a tak otáčky klesly kam měly ale vždycky čas od času se celý motor zachvěl a vypadalo to že chcípne ale zase chytil dech a tak furt dokola (připomínám při plném zahřátí motoru) ....ale všiml jsem si že to kolísání se dostavuje ve chvíli kdy se ozve z motoru takové syčení /hned mi bylo jasné odkud luft vane :) - no byl jsem tak aktivní v prohmatávání hadic že mi to málem semlelo ruce v řemenicích/ ale vyplatilo se.......nějaká kurva nařízla hadičku co jde z takové té vzduchové "rampy" na nějaký malý bazmek co je nad vstřikama a současně byla volná hadice "přepadu vzduchu" z hlavy válců, což má taky velký vliv na vyváženost otáček...jakmile jsem tyto dvě věci odstranil, velkou hadici dotáhnul pořádnou českou sponou a malou hadičku vyměnil celou za hadičku z renaulta- eště že auta nejsou rasisti :)))) (za 0,-Kč páč jsem ty věci měl doma v šuplíku ) tak bylo po problému. Ta hadička musela být naříznutá ještě v servisu v Německu odkud auto pochází (nebo v provozu ale podezírám spíš servis, protože je to ideální způsob jak vydělat, neprojeví se to hned protože dokud je hadička nová tak ji podtlak drží u sebe, teprve až se guma trochu unaví, styří a ohne tak se škvíra rozšklebí, bylo to naříznuto fakt šikovně podélně ze spodní strany, krásný řez jak od řezníka

Začal jsem se naparovat jako kohout, auto ševelilo, po hňápnutí na plyn vyletí do otáček a vzorově se vrátí zpátky bez onoho efektu že se snaží podlézat hranici volnoběhu a zdechnout.....no hned jsem letěl pro vysavač a svou lásku pěkně vypucoval....jenže ouha....protože mi to chvilku trvalo, motor schládnul na nějakých odhadem 30stupňů, prostě poloteplý :) a jakmile jsem otočil klíčkem, šup naskočilo, do vzorových otáček ale co pár sekund se ozve takové malé blafnutí do výfuku.............Ty provizorní svíčky brisk za 37kč/ks poletí obloukem do popelnice, usadím tam znovu nějaké opravdické svíčky, vyměním "klobouk" rozdělovače, paleček a kablíky a jestli to potom nebude šlapat ve všech teplotách, najdu si pěknou skálu, najmu profi kameramana a svým vnukům budu promítat film s názvem "Děda kaskadérem".

Takže toliko zatím poloúspěšný majitel-mechanik japonského seata :) ....prostě nissana sereny 1,6i 16V

2007-10-29 18:54:59

Díky za příspěvky všem, jen tak dál, inspirace a hlavně zkušenosti jsou potřeba!!

Dneska jsem s tím byl za maníkem co si nehraje na super luxusní autoservis kde ti pitomečci v nažehlenejch barevnejch montérkách akorát krčí ramenama. Svezl jsem ho a prohlásil že to bude v čidle teploty motoru nebo vzduchu. Že prý mu to už nějací japonci předtím dělali a bylo to ono. Jinak taky zjistil že jezdím pořád na sytič (což už vím delší dobu), protože tyhle slavný čidla asi dávají blbej signál do řídící jednotky a tak karbec přechcává benzínem. Žere to jako tank a nejede protože se to dusí.

Každopádně karbec a ECU jednotka je taková šílenost, že tomu není rovno. Poslední dobou si říkám zlatej můj předchozí bezporuchovej VW Golf II, byl to 4bod vstřik a rok výroby 1988. A to jsem chtěl jen trochu víc pohodlí...

No uvidíme co bude dál, auto stojí u mechanika.

2007-10-29 19:26:22

Boubiku - psal jsi ze auto jede porad na sytic, jak se to projevuje ? Zvysene otacky ktere neklesaji ? - kolik ?

2007-10-30 15:11:16

Ohledně karbecu, otáčky jsou v poho kolem 800ot (trošku kolísají cca. 100-200 ot spíš směrem dolů), akorát když je zima tak při prvním nastartování auto zdechne, nebo potřebuje 3x prošlápnout.

Teď jsem mluvil s mechanikem a je z toho pěknej průůůser. Napadlo mě to už když jsem pořizoval ty fotky vejš (viz svíčka ve válci), ale nechtěl jsem to ani říkat. Prej nefunguje třetí válec, ale jen občas, svíčka a kabely pálí. Při vyšších otáčkách se přidá ale jinak ne, to může být příčina cukání. Teď přijde na řadu kontrola tlaků. Podám víc info později, ale jak to vidím, tak mě nijak nenapadá co s tím.

Pokud je to opravdu tak, těžko budu nechávat měnit ať kroužky nebo ventily, to by mě stálo majlant, takže teď babo raď!

2007-10-30 16:33:09

boubik, necital som cele, ale tie kable by som rovno vymenil ked maju sto rokov, chapem ze sa ti nechce dat do stareho auta ani korun ale cas straveny v servisoch a hladanim svojpomozcne je podla mna drahsi ako tych 900Kc, aj ked nikde neni istota ze to pomoze. ak sa da preto skus si tie kable pozicat, a ak to nepomoze hladat inde.

2007-10-30 20:11:51

vymen ridici jednotku (ECU)

2007-10-31 07:25:14

Pokud je to závada na 3. válci, těžko asi pomůže vyměnit kabely když ty staré jsou OK.

Poznámky jako "vyměň tohle a támhle" bez odůvodnění ve mě vzbuzujou vaření krve. Když vyměnit ECU tak PROČ??

Jinak všem díky za nápady, přemýšlejte co dál

2007-10-31 07:38:19

Já bych doporučil zkontrolovat, nebo přímo vyměnit všechny ty úzké hadičky v motoru. Většinou to pomůžr a je pak klid. Stačí malá nětěsnost a je problém.

2007-10-31 08:32:55

Hadičky jsem zevrubně také zkontroloval, a všechny vypadají v pořádku, jsou dokonce i pěkné na pohled, nikde prasklinky atd. Samo že jsem to nestudoval absolutně pořádně, ale nezdá se mi to na hadičku.

2007-10-31 13:06:45

Pánové - novinka. Opět jsem mluvil s mechanikem. Tlaky prozkoušel a kupodivu jsou dobrý, ten 3. válec je má nižší než ostatní ale v normálu. Problém je v tom že ten třetí válec skutečně nefunguje jak má, přidává se až ve vyšších otáčkách...

2007-10-31 15:03:43

boubik: mnikde som nevidel ze by si kable skusal inak ako ze hadzu iskru. ak si nemeral ich odpor, stale dobre este nemusia byt. PIsal som aj ze by som si skusil pozicat ak sa da ine kable. pretoze to vyzera skutocne na problem so zapalovanim a kadze len pre jeden valec tak najskor kabel alebo sviecka. Sviecky mas ale menene tak mi stale vychadza kabel.

2007-10-31 22:35:26

Aky mas tlak na tom tretom valci?

2007-11-01 21:41:19

koukám na tu svíčku a není pochyb o příliš bohaté směsiPříčiny jsou asi dvě:malé množství vzduchu ve směsi pro spalování,ale to by se dusilo při přechodu z otáček,nahoru,nebo dolů,nebo špatná elektrika.Ty káble měly letět hned za těma svíčkama,měření je na nic,to se prostě MUSÍ měnit.Je to velmi zajímavé,rozhodně ti to nezávidím...Nejdříve odstraň postupně jednoduché záležitosti,svíčky,kabely,přetěsni víko,atd...Hodně zdaru,držím palce.Jara


Odpovědět

1  2  3