Fórum - Téma


P10 - cuká motor


Fórum Primera P10 P10 - cuká motor

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3

2007-09-25 11:53:53

Vážení kolegové

Mám Primeru r.v.1991, 1.6SLX, motor GA16DS, sedan. Vyměnil jsem v poslední době nový vzduchový filtr, palivový filtr, svíčky, prozkoušel kabely, benzín tankuju dobrej a přilejvám do něj něco jako Velfobin (jmenuje se to jinak).

Mám problém. Čas od času (začalo to minulý týden) se motor z ničeho nic začne klepat jako když mu dochází benzín, takové cuk-cuk-cuk, jako když budu na jedničku šlapat a pouštět prudce plyn. Auto se celé klepe, nemá výkon, špatně se točí. Na neutrál to vytočím někam k 5000, při jízdě tak 3000-3500 nejvíc. Projevuje se to jenom někdy, druhý den auto zase jede 150 ale den po tom zase 90 a víc ani ránu. Nevím co teď, diagnostiku si neudělám ani jí v bydlišti nemám, čistit nádrž je asi zbytečné protože benzín z ní jde čistý jak lilie a zapalování (rozdělovač) je taky v pořádku, není obroušený.

Jsem na poli Japonců (nebo UK) amatér, takže seřídit karburátor umím leda na škodovce. Můžete mi nějak poradit? Takovouhle jízdou budu počítat dny max. týdny dokud se motor nerozpadne

2007-09-25 11:59:33

jak si skusal kable? premeral si ich odpor? (mal by byt na kazdom pod 1 Ohm skor menej.

2007-09-25 12:09:10

Neproměřoval jsem je (vlastně přemýšlím že jsem to ještě nikdy nedělal), jen jsem je trochu povytáhl a všechny mlátí jiskru jak víno a do ruky mě žádný nepraštil, z čehož usuzuju že jsou dobré ale třeba se mýlím. Další návrhy čím to může být?

Napadlo mě vyzkoušet signalizaci ECU, ale vzhledem že jde o r.v.1991 přemýšlím jestli to na mě nehodí že VŠECHNO jde špatně... PS: Existuje jednoduchý návod jak to udělat? Znám jen ten v AJ co je ke stažení tady na webu.

2007-09-25 14:18:32

Vytahaný řetěz?

2007-09-25 15:13:07

Vytahaný řetěz? Tak na to už nedokážu odpověďět, potřebuji rady druhých. Možná by nebylo od věci se trochu rozepsat...

To platí i pro předchozí dotazy.

PS: Nebojte se zapojit, každý názor mi pomůže!

2007-09-25 17:17:23

Palivový filter?

Ono by to chcelo hlavne zistit ci je problem v elektrine (rozdelovac, predstih zapalovana, kable, sviecky, cievka) alebo v dodavke paliva (cerpadlo, vaha vzduchu, senzor skrtiacej klapky, vstrekovac)...

2007-09-25 18:16:41

Boubiku, měl bys mít řízený karburátor, takže pro začátek sundej těleso vzduch. filtru a překontroluj všechny podtlakové hadičky do karburátoru, sání a do tělesa filtru, případně vyměň. Pak se budem bavit o čidlech karburátoru. Předpokládám, že zapalování je OK

2007-09-26 07:31:53

Přátelé, včera jsem s tím byl v servisu. Nejdřív se na to podívali okem zkušeným, zkontrolovali filtry a přemýšleli že by to mohla být špinavá klapka. Jeli jsme to projet (díkybohu ? to zrovna blblo) a vypadlo z nich že to tím nebude. Navedli mě na myšlenku že je něco v elektrice (rozdělovač je čistej neobroušenej, palec taky). Ono totiž to škubání a cukání jakoby odstaví komplet motor, akorát se to zase hned chytí, takže nechcípne. Když to hodně zjednoduším, vypadá to asi jako když jedete a budete tak 50x do minuty zdechávat a startovat motor během 1 vteřiny a přitom nechcípne. Prostě vynechají všechny svíčky nebo kabely nebo cojávim a tím to hooodně cukne. Diagnostiku chtěli udělat, ale mají jinej konektor až od r. 93-96. Jedinej kdo mi tady podle nich na Vysošině může udělat diagnostiku je od Jihlavy 25km vzdálenej Pelhřimov, kde mají autorizovanej servis Nissan (předpokládám za těžký peníze, jestli tam vůbec doskáču).

Dík za rady, zkusím se na všechno podívat během pátku-neděle, do té doby si rád přečtu další rady, obzvláště co si myslíte o té elektrice (okamžité vysazení) a "vyblikání" - návod?

2007-09-26 08:32:14

Jestli to je v elektrice, tak me napada, ze by nekde neco mohlo byt spatne uzemeny. Podobne jako tady http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=40104

2007-09-26 08:43:36

2 wong: Teď jsem si to tak procházel, zaznamenávám ;-D ale stejně mi přijde že to musí být něco u motoru... to cukání je opravdu velké, nejde jen o pokles výkonu.

2mato  
Mato
2007-09-26 22:13:05

Podla mna to bude urcite v elektrike ,priprava zmesi by take rychle a nahle a silne cukania asi nerobila a ktomu tam este mas karburator... no mohol by si mat niekde vodu ,popripade skontolovat klapky na karburatore...ked sa ti aj kable zdaju dobre skus ich vymenit lebo na mieste nemusia prerazat a mozu tiez v pohode vodit iskru ale mozno za urcitych okolnosti su zradne a maju vypadky....ja by som sa zameral na cely retazec tvorby iskry. Mal by si to vsetko prejst a snad aj pomenit na skusku ked mas taku moznost coz nieje lahke zabezpecit samozrejme

2007-09-27 10:10:52

Tak jsem včera objel 4 servisy po Jihlavě (neautorizové pochopitelně). Autoservis AUTOTIP se mnou ochotně závadu prošel, mechanik se v tom povrtal a zkusil určit diagnózu. Diagnostiku měli až od r. 1993, jiný konektor. Dali mi alespoň kontakt na origo servis. Nechtěli ani korunu - Hodnotím 1. Druhý autoservis naproti Tescu také výborné, tam mě navedli na to že problém bude asi v elektronice rozdělovače, že se s tím už setkali u nějakého Chevroletu a projevovalo se to stejně. Stálo to prý 4.000!. Další autoservis Obůrka nebudu komentovat, sotva pozdravili, pak mě nechali čekat a nakonec zakroutili ramenama že neví. Auto ani neviděli, nahlas zanadávali "ježišmarjáá" když slyšeli GA16DS a říz. karburátor. Nechutná ochota :( Poslední servis autoelektrika v bývalé Modetě ochotně poradili, seznámili mě s tím že už to také jednou viděli ale defakto všechny servisy se shodly na následujícím:

1) diagnostika to pravděpodobně nenajde

2) bude to něco v elektrice, pravděpodobně rozdělovač nebo cívka

3) neumíme to opravit pokud to jezdí, až dojezdíš přijď

4) bude to drahá sranda

Takže co si o tom myslíte vy? Přes víkend to zkusím vyblikat a vyčistit karbec a rozdělovač jak to jen jde. Pak už jen vidím investice jako třeba nové kabely (asi Tesla Blatná) atd. Blbne to už dá se říct pravidelně... Chjo....

2mato  
Mato
2007-09-27 10:27:29

ten karburator nechaj tak radsej pokial nieje na noim ocividne ze je nejaky moc zaneseny aby si ho nerozladil ,nieje snimi sranda radsej cisti ten rozdelovac a kup tie kable ,to by som aspon urobil ja...

2007-09-27 10:35:36

Karbec nebudu rozebírat, jen se pokusím sundat víko vzd. filtru a pokouknout se po špíně nebo ucpanejch hadičkách. Víčko rozdělovače vyčistím, ale díval jsem se na něj a je čisté, kontakty neobroušené a těžko někde uvnitř pomůžu elektronice (Halova sonda?) tím že jí vymontuju a opláchnu v kýblu Takže si myslím že s tím nic neudělám. Maximálně se rozhodnu jestli obejednat ty kabely, u Tesly stojí sada 800Kč s daní (modrej silikon)...

2007-09-27 10:47:09

Kabely by se mely menit myslim kazdou druhou vymenu svicek nebo tak nejak. Vetsinou se nemeni, protoze to funguje.Rozhodne bych se vymeny nebal a sel do toho, protoze buhvi jak stary jsou ty kably co tam mas. Idelane to spojit i s vymenou svicek, aby to bylo komplet

2007-09-27 11:37:20

2 wong: Pochopitelně chápu co by se mělo dělat a uznávám to, problém trošku je že mám auto za 30t. a každá tisícovka do něj vražená zvyšuje hodnotu auta a mě snižuje razantně plat Na druhou stranu chci ale jezdit Zpátky k věci:

  • Kabely jsou původní, i když vzhledově vypadají hezky a dávají jiskru (100% nezaručím že vždycky). Nové asi objednám, s poštou je to 910 Kč. Víc tady: http://www.tesla-blatna.c...-1600-66,1154,243#results
  • Svíčky jsou měněné za úplně nové, je to 14 dní ani ne. Nejsou to NGK ale ekvivalent od Brisku (ty co tam byly předtím byly také Brisk). Tuším že to jsou DR15YC, ale nejsem si teď z hlavy jistej. Mají 0.9mm a jsou podle popisu přímo pro moje auto a motor.

2007-09-27 17:48:36

zdravím, já měl stejný problém. pomohlo že jsem očistil kontakt z cívky k rozdělovači a měl jsem klid, auto pak jezdilo bez problémů.

2007-09-27 17:59:18

Dik za tip, mrknu na to a v pondeli poreferuju...

2007-09-27 23:30:42

Čau, mam take primeru P10, 91, akorat dvoulitr, a me to pro změnu děla že auto ve dvouapultisicich začne chcipat.... kdyz to točim do dvou a pul tak jede normalne..... Rekl bych ze to bude asi palivove čerpadlo. dneska mi ho dotahli tak sem se tim ještě moc nezabyval....nevi někdo čim jinym by to mohlo byt než čerpadlem?

2007-09-27 23:32:24

nedela ti to nahodou to ze to jede do 2500RPM a kdyz je prekrocis tak to pak nereaguje na plyn a zacne ragovat az to zas klesne pod 2500RPM jestli jo tak to sem mel taky a byla to váha vzduchu


Odpovědět

1  2  3