Fórum - Téma


OT, KECY A TLACHANi sem .


Fórum Pokec všeobecný OT, KECY A TLACHANi sem .



1 ......... 930  931  932  933  934 ......... 1254

2014-03-27 13:50:12

cici, nechci nějak flamovat, ale to ci napsal je totální hovadina (nedává to smysl, i když asi chápu, co si chtěl říct, ale jako člověka co je znalý elektrotechniky, me to bolí do očí). LED je polovodič, jako polovodič má specifické zápalné napětí (tedy takové napětí (energie), kdy na přechodu polovidiče se uspořádají elektrony tak, že se začnou podílet na přenosu elektrického náboje (proudu)). Toto napětí v praxi znamená, že při tomto napětí začne LEDka svítít, pod toto napětí LEDka je nevodivý element, tedy přes ní neteče proud (oproti žárovce). Zápalné/prahové napětí je u LED dáno barvou světla (jiný materiál polovodiče), přižemž nejniží prahové napětí mají teplé barvy (červená cca 0,7V) a směrem ke studenému spektru napětí roste (modrá je cca 4~5V, bílá většinou 5V+).

Stejně tak je prahové napětí defacto i Umax (rozdíl jsou desetiny voltu u teplchý barev, u bíle je rozdíl mezi prahovým a maximálním třebas 1V), tedy maximální napětí, na který polovodič je možné připojit. A jelikož, jak si správně poznamenal, že má malou spotřebu, to znamená, že v otevřeném stavu má tedy malý vnitřní odpor, tak při zvyšování napětí na přechodu se nevyužitá energie přemění v teplo, a LEDka jde ihned do háje (polovodičová vrstva se spálí). Tedy bez řádného odporu by LED v autě (je jedno v jaké barvě) by ani neblikla. Jelikož proud odebíraný LEDkou je v podstatě přesně definovaný, tak při špatné hodnotě předřadného odporu by LED v autě buď vůbec nesvítila(malé napětí), nebo ani nesvítila(z LED se stane izolant = shoří).

Tedy nechápu, co znamená, že ledka svítí i při velkých odporech v obvodu, ze slabouproudařské terminologie tato věta je nesmysl ;) LEDka svítí, když má na sobě zápalné napětí, a není proudově omezena (v reálu nesmysl, tak měkký zdroj, aby nerozsvítil LEDku snad ani neexistuje :) )

Suprik,

V primeře je to klasický hladinový spínač, takže při jízdě, kdy je hladina kapaliny na úrovni spínače dochází k přerušovaným impulzům, což je normální, neb kapalina prostě cestuje po nádobce. Ale pokud se ti tak děje v momentu, kdy se auto nehýbe, tak ti někde vyhnívá uzemnění (nejčastěji to pod baterkou, které je skoro vždy totálně zoxidované).

2014-03-27 14:24:05

arteee: Vím moc dobře jak to funguje, jen jsem to nechtěl psát tak "vědátorsky" jako ty, protože 90% lidí tady tomu tak jak si to napsal ty nerozumí.

Nemyslel jsem přidání odporu předřadného (seriově zapojeného), ten už tam samozřejmě je, ale přidat odpor paralelně, tak aby výsledný odpor se rovnal odporu originální žárovky. Tím se zbaví "žhavení" led, při problémech špatných koster, vlhkosti v elektroinstalace atd, aniž by musel tyto zmíněné problémy řešit.

2014-03-27 15:40:46

arteee: pokud je zle kostreni a sviti mi kvuli tomu obcas tahle ledka tak by teoreticky meli svitit o dalsi ne? V budikach mi nezustala jedina zarovka vse sou led a jsou to tyto

http://www.svetzarovek.eu...-led-w2x4-6d-t5-12v-bila/

par jsem jich uz vyndal z toho plastu pac odesli (polamali se nozicky) a je tam rezistor s polu s nejspise usmernovaci diodou. Takze tyto LED by meli mit odpor stejny jako zarovky. Ale je zajimavi ze nekdy se rozviti proste jen tak a nekdy pri zarazeni zpatecky :D

2014-03-27 17:13:20

Ma tu nekdo konkretne zkusenosti s BC , Tein, MeisterR, ci nejakym jinym podvozkem ? Poohlizim se po nejakym kvalitnim podvozku na P11 kolem 20tis.

Nerad bych menil na 16-17" kola, nebo jezdil na vyssim profilu nez 50 na 15" Ale zaroven nechci mit to auto 5cm nad zemi...

2014-03-27 19:24:47

Během pár týdnů bych měl mít svůj tein na autě, můžeš vyzkoušet jak dojedeš...pokud se ale teda vyloženě neptáš na zkušenosti s těmito podvozky na P11.

Jinak pokud vím, jagy má Bilsteiny přestavitelné na coilover. Ale to asi víš.

2014-03-27 19:26:29

sakul: tak BC co ja vim maj na P11 akorat 2 lidi

2014-03-27 19:55:19

ty b6 mi zrovna chce ukrast kuba. Tak potreba najit neco jinyho...

Kdyz mi romik rikal, ze na bc a 15" kolech s 50 profilem nedam pod naraznik pomalu ani spicku boty, tak tak dole to mit opravdu nechci.

2014-03-27 20:00:02

sakul: aby jsi mel optimalni vysku na CR silnice musis to mit jako Judy 17kola a 45profil nebo kolik tam ma

2014-03-27 20:08:02

jenze ja chci prave zustat na 15.... proto se ptam kdo ma nejaky z tech podvozku popr. nejaky dalsi kvalitni u kterych muzu pouzit i 15 kola s 50 profilem.

2014-03-27 20:09:41

sakul: Já mám na P11 KYB tlumiče a Eibach pružiny s běžnými pneu R15 a 50 profil. Jsem spokojený

2014-03-27 20:10:48

sakul: ja som mal TEIN istu dobu na aute, co ta konkretne zaujima?

ohladne toho BC - vsak je nastavitelny, snad nie je navyssie nastavenie tak nizko???

ohaldne vyberu podvozokov zalezi na tom:

  • na ake pouzitie
  • kolko mas na to penazi
  • co od toho ocakavas

2014-03-27 21:02:45

Byl bych rad, kdyby se to pohybovalo cenove kolem toho BC. takze 20 +- ....

AG: Prave proto jsem se chtel zeptat, treba ma nekdo i neco jinyho na primere z vyse jmenovanych a maji/meli moznost to porovnat s GT podvozkem i co se vysky tyce.

2014-03-27 21:35:12

sakul: v tom pripade Tein odpada, Superstreet ta vyjde s dovozom, clom a DPH cca 35 tis... Zostava ti teda Taiwan ako BC,XYZ a pod. ... Meister R chvalili chalani na UK fore, ale nemam s tym skusenosti...

Ja by som radsej ako BC, XYZ alebo Meister R pozrel este na Intrax, ale myslim ze cena tiez bude urcite vyse 1000 EUR...

http://en.intraxracing.nl...18,-20,-20td/nis55p11-rs/

Alebo potom nenastavitelny, ale stale uplne perfektny Bilstein B6 alebo B8 - neviem ktory sa vyraba aj pre Primeru...

2014-03-28 18:23:16

sakul: skus si zjistit kdo co na cem ma a oskousej si to jak by ti to sedelo a podle toho se rozhodni

2014-03-28 23:06:51

No a vsak co myslis ze pisu vyse. Rad bych nekoho kdo ma zkusenosti s nejakyma coiloverama na 15" ... Koukal jsem, ze cenove se tak vejdu do d2 racing, bc racing , meisterR, rad bych , kdyby se ozval nekdo s timhle podvozkem.

Opravdu by me zajimalo, jestli je kratsi oproti OEM. Jak mi nebude vyhovovvat ani 1, tak hold koupim OEM GT.

2014-03-28 23:33:11

Soupravicka dlouhá jako autobus . 1000 km zas najeto až u severního moře .

Kámoš měl na tom Sti BC racing , nez vylitanej podvozek super , na okruh dobre ,ale na rozmlaceny okresce to pry taky moc nefungovalo a to nemel nejaky tvrdy pruziny . Vali kdyz to toho sedl tak byl nadsen jak je nalazeny z D (motoricky)... Ale pak rekl ,ale ten podvozek je hroznej - jenze on jezdi protluma to je jina liga.

Já asi kdyz utracet tak jedine bankovku no muze pak byt tvrdsi ,ale stejne je to jina liga a pohodlnejsi .Ale to pod 40 nekoupis . Treba kamos jak měl to Sti dnes rikal ze by radsi skocil za triskou at mu udela nenastavitelny ,ale dle jeho vyuziti za 30 a bude to lepsi nez BC a spol .

S Tofim jsme resili XYZ tarmac/rally nebo jak se jmenuje s prodlouzenou drahou tlumeni ,ale to uz je taky za vic mam pocit.

Rozumny,levnejsi a kolikrat lip fungujici by bylo tam soupnout ty Bilstein ,ale to taky nesezenes ...

No a takove ty historky jak znamej prvne nasadil Rieger za čtvrt mega na Evouse a jel ho za mokra projet po dlazebkach a nechapal nema cenu rikat to jsou jina liga . Ale Protlum tomu muze celkem konkurovat za ,,zajimavy" peniz.

2014-03-29 01:14:00

svobi: Zaklad jsou prave spravne pruziny. A to neni obecny vyber, protoze kazde auto ma trosku jinak fungujici podvozek - napr. 8kg/mm bude fungovat uplne jinak na lichobeznikove Primere nez McPhersonovem Sunny...

Kazdopadne za ty penize je BC dobra volba, ale o tom jak dobre to bude rozhoduje vyber pruzin.

Protlum 99% fora nezaplati, na N14 naceneno na 48tis. bez DPH za Protlum RACE, Civic TypeR (kratsi zadni tlumic jako N15) 36tis. bez DPH. Na dotaz, jestli by sla udelat levnejsi verze bylo odpovezeno o 2tis. mene nestavitelny. Proste se jim zadny kompromis delat nechce. Jeste je moznost zkusit HP Sporting, kteri jsou vice flexibilni a snazi se vyjit vstric pozadavkum zakaznika a postavit neco dle jeho fin. moznosti.

XYZ tarmac rally lepe fungovat nebude, ikdyz jsem tomu daval nadeji, nez jsem to zacal resit primo s Danym. Jedina moznost jsou Nitrogeny s ext. nadobkama a ty uz nejsou zajimave cenou. Stejny problem byva ten, ze standartne chodi XYZ SuperSport s tvrdyma pruzinama a nefunguje to na horsi ceste. Bilstein B6 uz se bohuzel nevyrabi, takze tato moznost taky pada.

2014-03-29 09:09:42

jagy: Já stim sti jel chvilku přišlo mi celkem ze to maka . Ale po delších zkušenostech nebyl extra nadšen ,ale za ty prachy pohoda . Pružiny mel stejně tvrdé jak série +- .

Tak ono je něco jiného nacpat 50 do auta za 300 tkc a 50 do primery kde to přesáhne cenu auta to by se mi taky nechtělo.

Já mám origo GT, koni žluté už mají tedy něco najeto ,auto se nakloní je vysoké ,ale maka to celkem schudne všude .

2014-03-29 09:57:52

svobi: Mazda 6 to bude zase Diesel ne odkud jsi to zase tahnul az nekde z druheho konce nemecka

2014-03-29 09:58:07

Můj dojem z BC-RS na P11 je, že je to víc okruhovej podvozek, než na okresky. Na okresky se mi zdaj ty pružiny dost tvrdý a krátký. Proto sem si říkal, že by to mohl zachránit Tarmac Rally, ten má mít měkčí a delší pružinu. Co k tomu říkal Dany?

Aktuálně bych podle toho, co jsem zkusil, zvolil Eibach + Koni žlutý. A nebude to ani tak drahý.


Odpovědět

1 ......... 930  931  932  933  934 ......... 1254