Fórum - Téma


OT, KECY A TLACHANi sem .


Fórum Pokec všeobecný OT, KECY A TLACHANi sem .



1 ......... 750  751  752  753  754 ......... 1254

2013-08-09 17:48:07

Tak mám první zjištění s wideband. Sériový mapy stojí za . Je tam šílenej rozdíl v AFR napříč otáčkama. Konkrétně se AFR mění přibližně ve 2 krocích. Do 3500 ot mám 14,5 mezi 3500 - 4500 cca 13,5 a dál 12,5. Tolik po nastavování tlaku benzínu. Hejbal sem s tím o desetiny baru a zkušel sem 15-14-13 - dole mrtvola, k omezovači mi to přišlo lepší. A pak 14-13-12, což bylo podobný, jako co sem tam nechal ve finále. Takže proč to nejede dole je jasný, na sériovým tlaku je AFR v tomhle pásmu 15-15,5

A vypadá to, že lambda pod plným plynem nereguluje v žádnejch otáčkách.

2013-08-09 17:53:12

Heh, pekny zjisteni

Alespon je videt ze je delaj proste co nejoptimalneji, cili je jasny ze kazdy motor by potreboval asi neco jineho. A taky samozrejme dost omezujou no, jinak by byly GTcka jeste o kus nekde jinde

2013-08-09 18:05:55

Pod plnym lambda samozrejme nic neridi... a neni to jen pod plnym, ale od cca 50%.

Ze to dole nejede diky chude smesi (diky tomu jezdi SRka za tak malo) sis uz overil, kdyz si zvedal tlak v pocatcich... problem je, ze nahore je to potom moc bohate. Tady pomuze jen naladit ECU a mit cca 13:1 pro atmo motor.

Pujdes s tim jeste na dyno?

2013-08-09 18:09:34

jj nahoře je to bohatý, ale pořád je velkej rozdíl v tom jak to jede dole s přidaným tlakem benzínu/bez něj. Nahoře těch 12 nebo 13 rozpoznat pocitově nejde. Dole je to fakt znatelný i např. při výjezdech ze zatáček, kde to ztrácí/neztrácí trakci.

Zvýhodněná brzda by měla bejt teď na tuningu v Příbrami, kam se nedostanu, takže nevím, 1500 se mi dávat nechce

2013-08-09 21:57:47

Nemeli jste dobrou cenu v Motorartu domluvenou?

2013-08-12 14:17:04

Tofi, co se divíš, jak píše Jagy, to, že cruise bez loadu SRko jezdí s chudčí směsí je ten důvod, proč je ekonomický, a sem za to rád, protože to vypovídá o internals, že vydrží větší tepelné namáhání, což je asi jedinej důvod, proč mě to turbo ten motor ještě neutavilo.

Jinak vypnutí closed loop režimu není zavislý na otáčkách Tam je víc faktorů, otáčky-load-TPS není to lineární. Nejvíc ti to popisuje load, tím se řiď, ten je co se týče map nejvíc vypovídající (neb při stejné hodnotě TPS a otáček se ti může hodnota loadu lišit až klidně o 50% i víc (třeba kopec vs rovinka, nebo na rovince: prázdné auto a úplně narvané) ... tak bacha ;)

Jinak při cruise jízdě rozdíl v AFR 14,7 - 15,4 (i když to není 15,4 kontinuálních, vždy se skokem vrátíme na 14,7 a takto to osciluje s rychlým WB a loggerem to je vidět nádherně) co se týče výkonu nula. Citově motor vynechá až u hodnot 16,5.

BTW, přiznejte se, v pátek odpoledne, Praha Kyje, černa primera P10, řidič s červenou kšiltovkou, mával a usmíval se na mě, já jsem bohužel stačil jen pokynout hlavou, neb jsem odbčoval a měl jsem plné ruce práce. Někdo z klubu?

2013-08-12 14:20:04

Jede odsud nekdo, na Havirovsky zlaty kahanec ? 31. 8. - 1. 9. 2013

2013-08-12 15:32:12

arteee: v prvom rade je oblast kontroly seriovej lambdy (closed loop) nastavena v palivovej mape a teda je aktivna len vtedy, pokial je ecu v tejto oblasti. dalej su tu aj dalsie faktory, ale tento je podstatny. akonahle sa zvysi zataz motora, ecu sa dostane mimo oblast mapy kde je aktivny closed loop.

sr20de ma tkzv. fast burn hlavy valcov a netoleruje prilis chudobnu zmes, okolo 16:1 uz motor zacne vynechavat. Kdezto napr. ca18det ma slow burn hlavy a ide v pohodicke aj pri 17.5:1, takto to mam naladene na svojom. Samozrejme, len pri nizkej ustalenej zatazi, v praxi to mam do cca 90-100km/h rychlosti na 5ke...napri na 3ke pri 60km/h (mestka rychlost) idem v pohode aj na 18:1...

2013-08-12 15:37:00

Raddy: A my jsme si na Valasskem sraze rikali jak Ti to takhle muze fungovat. Almeragt nam to rikal. Tak alespon uz vim proc

2013-08-12 16:00:52

raddy, díky za info ohledně hlav, to jsem netušil... A odpovídá to, u AFR 16:1 se skutečně oběvuje vynechávání.

Mohu se zeptat, řeším pro mě trochu záhadu. Pokud deakceleruji, tedy motor přechazí do režimu bez paliva, tak mě knock senzor detekuje detonace, což nechápu, když do motoru nejde benzín, tak co tam muže detonovat. Napadlo mě, zda mi třeba "neuchcává" vstřik, ale to už by motor byl dávno KO, je to jev pozorovaný dlouhodobě. Chyba senzoru nevím jak vyloučit, ale vzhledem k faktu, že to je jen mikrofon, tak této variantě nedávám moc váhu.

Stává se to v situacích: dálniční provoz, otáčky 4000+ pozvolné ubrání plynu (zde chápu, stock ECU neodstřihne palivo kompletně, a tedy díky chudé smesy je prostředí pro detonace. Druhý moment je, když motor je vytočený v řežimu akcelerace a při vyšlápnutí spojky (přeřazení směrem nahoru) a sundání nohy z plynu občas senzor detekuje detonaci.

Druhé sitauci absolutně nerozumím, co se muže dít, opravdu to je v momentně, kdy WB již ukazuje 20.

2013-08-12 16:04:46

lukyisek: raddy to ma prespekulovane do detailov. inak, co sa tyka tu rozoberanej problematiky zmesi pri nizsich otackach, vzdy ked sa sliapne na plyn, zapne sa akceleracne obohacovanie a to musi okamzite zrusit closed loop a nastavit zmes okolo 12:1 co je pre atmo motor potrebna zmes na akceleraciu. Bohatsia zmes nema ziadny vyznam. Nasledne by sa mala zmes ustalit na cca 13:1 co je pre atmo motor idealna zmes pre max. vykon. Samozrejme, ani mierne bohatsia zmes cca 12,5:1 nesposobi citelny ubytok vykonu...

2013-08-12 16:07:46

arteee: mozes byt kludny, ziadne detonacie nemas, knock chyta falosne zvuky. nerob si s tym starosti, detonacie vznikaju za uplne inych podmienok. podla mna ti chyta zvuk vahadiel alebo retaze. na to aby si vedel spravne analyzovat knock ti nestaci len samotny senzor, musis ovladat aj teoriu detonacneho spalovania, az potom mozes chytat realny knock... chudobna zmes neznamena automaticky detonacie, rozhodne nie v situacii aku popisujes ty.

2013-08-12 16:13:47

Jinak ja s VE muzu uz taky potvrdit ze jsou detonace pekne hnusny Jak to zatim neni odladeny a mapa v ECU je "nejaka", tak kdyz jsou venku velky horka a nebo auto v teple stoji a nahromadi se pod haupnou hodne tepleho vzduchu, tak to detonuje chvilema. Proste naprd, ale je to pozorovatelny az v posledni dobe kdy bylo vice tepla. Uz aby se odladilo a bylo to v klidu...

2013-08-12 16:15:18

lukyisek: nic v zlom, ale na ladenie uz moze byt kludne neskoro...ak ti raz detonacie nahlodaju piesty alebo blok, naladenim uz nic nenapravis...

 NO_HITS  
Laďa
2013-08-12 16:19:12

raddy: nepomohlo by mu lehce stáhnout předstih a pak si ho doladit až se bude ladit ecu ?

2013-08-12 16:23:27

no_hits: pomohlo by to, keby to urobil ako prvu vec a hlavne nejazdil v zatazi s nenaladenym motorom....teraz je to uz len otazka toho ci a ako moc je uz motor poskodeny....vzdy sa najprv ladi a potom sa jazdi...opacne to holt nefunguje, napriek tomu ze to mnohi skusaju...

2013-08-12 16:27:05

Já se taky přidám s dotazem ohledně motoru Už nějakou dobu přemýšlím proč nemám zapojenou jednu hadičku u motoru, co jsem koukal u Rado4077 tak ten hadičku zapojenou má. Auto jezdí v pohodě, spotřeba taky dobrá , výkon taky. Nebyla zapojená už když se to auto kupovalo, jen přemýšlím co to asi tak je zač... Je to vyznačené v tom červeném kolečku , tam je ta hadička připojená a vede někam na druhou stranu doprava. Neporadil by někdo co je to zač a k čemu to tam je?

 NO_HITS  
Laďa
2013-08-12 16:40:41

madmancz: dám ti radu, běž k autu a vyfoť pokud možnou celou tu hadicu, aby bylo vidět odkud kam vede, tuším že je to odvětrání klikovky ale pro jistotu to vyfoť ať nespokuluju

2013-08-12 16:44:27

Madman: tam vzadu je odvetrani nadrze ,ale je to blbe vyfoceny nejde to videt

Lukysek ka ti rikal at rozdelovacem vemes a pohnes ho proti smeru hodinovych rucicek ( k chladici)

Snad to trochu pomuze

2013-08-12 16:46:55

no_hits: Dobře, jen co proberu mobil k životu tak to skočím vyfotit. Rado měl tu hadičku zapojenou do toho místa jak jsem vyznačil (logicky by tam asi něco připojeného být mělo) , a vede někam doprava. Co jsem se bavil s mechanikem, tak bych tam tu hadičku měl mít ale není zapojená. Za chvilku to skočím vyfotit ještě víc zblízka.


Odpovědět

1 ......... 750  751  752  753  754 ......... 1254