Fórum - Téma


OT, KECY A TLACHANi sem .


Fórum Pokec všeobecný OT, KECY A TLACHANi sem .



1 ......... 106  107  108  109  110 ......... 1254

2mato  
Mato
2011-09-22 01:32:05

jagy aby si to nebral spatne nejak sa nesnazim zhodit prestavby VE, praveze naopak beriem to len ako jedno velke + do performance ktora sa ponuka ... zaujimalo by ma ci ma to VE vykon 191HP pri 7500 ? alebo pri akych ot dosahuje max vykon

tiez suhlasim s tym, ze nebudu mat velky kilometrovy nabeh a aj ten servis by mal byt na urovni a cvt hodne setri ten motor to je fakt

2011-09-22 11:14:33

no jenom pro doplnění: běžné auto v Japonsku najezdí mnohem méně kilometrů než před sešrotováním (a vyndáním motoru pro jagyho ) než v USA nebo Evropě, zejména protože poplatky na starší auta jsou takové že je levnější koupit nové. A tvrzení že by servis "mel byt na urovni" je take trochu mimo, tam se opravdu k servisu aut pristupuje uplne jinak nez tady nebo i v USA. Tim samozrejme netvrdim ze se nemuze najit vyjimka.... A tech 190hp neni nic nerealneho, ja jsem mel pred mou neprijemnou anabazi pouze JWT S4 vacky, ECU a filtr, jinak seriovy vyfuk a melo to 168 koni, když vezmes v uvahu dalsi drobna vylepseni VE co se tyce sani apod a to ze druhy profil vacek je natolik agresivni ze bych v nizsich otackach opravdu nefungoval tak v tom problem nevidim.

2011-09-22 11:19:16

Mel sem tu cest se svezt v Jifove autu, tedy DE+T puvodne 103KW, ktera ma dlouhou prevodovku. Soucasne to Jifo ma odladeny na tlak 0,7-0,8, coz je na urovni asi serioveho DET, ktery ma ale mensi kompresi. Uz ted to auto jede neskutecne. Jak Jifo spravne rekl, kdyz se nepotka kroutak s vykonem, tak to auto nejede (coz je priklad TDI, tam se to potka v rozmezi 500-1000 otacek), tady se to potka a nerozejde od 3000rpm az omezovac. Diky dlouhe prevodovce to je plynule a neinvazivni. Osobne kdyz sem to ridil, tak sem mel pocit, ze to nejede, dokud sem se nepodival na rychlomer, to sem se pak zhrozil...

Kupodivu to i diferak zvlada docela obstojne, jedine co je pruser v serii na tenhle kroutak jsou seriove silace, protoze se to neskutecne krouti a haze to se vsim, co je na motor pripojeny, to je vec, ktera je nutnos poresit. Brzdy ve standardnim setupu velikosti jsou tak tak, urcite to chce pridat, ale diky tomu, ze 144ka ma vetsi kotouce, tak to neni nic strasnyho.

Cena, nevim, ale Jifo to mozna zmaknul v cene swapu, mozna by to vyslo mene, kdyby nemel tech par slepych ulicek.

Vydrz, tezko rict, verim, nebo spis doufam, ze pri tomhle tlaku to neni nic extra zatezujiciho pro motor. Nevim, zda seriovy DET mel posilenou kliku ci ojnice, ci jine krouzky, pokud ne, tak by asi nemel byt problem, takze spolehlivost bude asi urcena klasicky vydrzi turba, s cimz se proste u turba pocitat vzdy musi (a je jendo jestli benzin nebo nafta)...

Vysledek, rozhodne asi na bezpecnejsi predjizdeni treba do kopcu vede turbo, tam ta 4valcova atmosfera nema kroutak aby stim autem pohla dostatecne rychle...

Jinak jestli jit do VE ci turba je stejne vesteni z koule, proste i kdyz treba ty VEcka chodi v lepsim stavu, tak nikdy nevis, kdy to povoli, na krystalovou uroven materialu nevidis.

Sami moc dobre vite, ze otazku VE/turbo sem pro sebe resil dlouho, v podstate doted nemam jasno, ale tez se priklanim k Tofojovemu nazoru. Ale kdyz clovek uz bude delat takove upravy, tak proto, protoze toho chce vyuzit, a pokud to auto bude pracovat na limitu, tak jak VE tak Turbo, po dvou letech to musi byt vylitana plecka. Kolik DEcek uz zarvalo, protoze jezdili skoro 90% naplno, na to ani jeden motor neni delany.

Ps, Jagy, proc ty dve DE+T uz nejezdi .. osobne vubec netusim, co se stalo s Mekitchem... ?

2011-09-22 11:38:48

tak jenom ve zkratce: rozdily nase DE vs seriovy DET - komprese 10:1 vs 8.5:1, ostrikovani pistu olejem, asi i silnejsi ojnice, GTI-R melo i nejake upravy kolem kliky kvuli lepsimu mazani, nevim jak ty ostatni. Minimalne v te kompresi a ostrikovani pisu rozdil je. A nevim proc by se nedalo s VE predjizdet stejne dobre jako s turbem? Ano, musis to vytocit do omezovace kdyz chces jet, ale o tom to je. Take je treba rict ze olejova pumpa u VE je uplne uz jinde nez serivova u DE a VE má také to ostřikování pístů, tipoval bych ze pumpa u DET bude taky lepsi ale to nevim.

Takže závěr je že to sice není jisté na 100% co z toho Japonska prijde, ale rozhodně je větší šance že déle vydrží VE než DE+T. Ovšem VE má také svoje problémy, to neříkám, vím že tam byly třeba problémy s nějakými šroubky u klapky které proletí dovnitř....

Zrovna tak si nemyslím že by tomu motoru vadilo vytáčení, pokud chceš jezdit drsněji, chce to zkrátit výměny oleje, nevytáčet studený motor a i atmosféru nechat dochladit po drsnější jízdě a nevidím problém, DE byly navrženy na provoz neustále ve vysokých otáčkách na dálnicích a opravdu s tím nemají problém. Zato mají o to větší problémy se zanedbáním výměny oleje apod.

2mato  
Mato
2011-09-22 11:44:01

myslim, ze vytocit musis aj to turbo tak isto, co som pozeral Jifove videa tak v jeho setupe to aj tak zacalo tahat az za 4000 turbo neturbo... za 6500 sa mu uz tak nechcelo

tieto turba sa neladia tak ako sucastne motory aby tahali uz takmer na plno od 1500 ot

2011-09-22 12:17:34

Presne tak. I turbo je treba tocit, aby jelo. Dokud to nema max. tlak, tak to je jeste slabsi, nez atmosfera. To zalezi na velikosti turba predevsim. VE ma ostrik pistu a nejlepsi olej pumpu. Obecne je to to nejlepsi z nejlepsiho. Ten motor nebude za 2 roky opravdu vylitany... neni duvod, proc by mel. U DET/DE+T je to namahani mnohem vetsi. GTiR ma jeste sirsi loziska. U VE klapek je problem se sroubky, ale oprava je banalni - lepidlo. Ja davam preventivne DE klapky a je to. Mimochodem seriove VE se svody, vyfukem a sanim na od 2tis. otacek 180Nm, coz je u serioveho DE jeho maximum, spicka kroutaku toho VE bylo 215Nm. A to, na bezne jezdeni staci az az. DE+T odeslo na tesneni pod hlavou a loziska.

2011-09-22 12:51:34

a kompresorem se tu nikdo nezabýval? to je samé turbo turbo, není to už ohrané?:D

2011-09-22 13:06:31

SR20DE a kompresor jsem videl na Youtube a to byl fofr... Pekne to tam piskalo a foukalo. Ale nevidel jsem to pri jizde, jen kdyz to "turovali" na miste. Zkuste pohledat a treba tam bude jeste neco dalsiho.

2011-09-22 13:18:53

přeci jen kompresor mi příjde v mnoha ohledech zajímavější jak turbo. turbo asi bude mít větší plnící tlak ale kompresor nemá turboefekt, zas je poháněn řemenem tak žere něco málo výkonu z auta. dává plný tlak hned pokud se nepletu a navíc si myslím že to je co se do životnosti týká daleko odolnější věc než turbo. jen jsem se s tím ještě nesetkal, každý dává turbo kompresor nechce nikdo:D

2011-09-22 14:44:58

nissan chce dávat třeba do mikry místo turba

http://www.auto.cz/nissan-micra-dig-s-54658

2011-09-22 15:15:22

No VE je VE, je to novější kus technologie, o tom žádná... jen u té 144ky to není to pravý ořechový, naroubovat to, člověk příjde o nějaké bejkárny na autě, protože VE je OBD1 a 144 už je OBD2 :-/ Špatný výběr vozidla v mém případě...

Kompresor je pro něco jiného právě proto jak funguje...

4 válec, řadový, malý objem = výkon ve vysokých otáčkách, vhodnější turbo, který znásobí výkon nahoře.

Při použití kompresoru posílíte motor v nizkých otáčkách, kde motor nemá moc síly, tedy možný potenciál kompresoru jde vniveč.

Dejte kompresor na nějaký bublák V6, V8, s vysokým objemem, který má krouťák ve spodním pásmu už takle jako hrom a bude to trhat asfalt, a točit motor netřeba.

Jináč koncepce TFSI je jak s turbem tak kompresorem... Golf GTi VI má oboje, jak kompresor tak turbo, např. Je to audiňácká koncepce.

2011-09-22 15:59:16

kluci vy tady zase vymýšlíte kraviny VE vs. DE-T to už je ohraná písnička ...

co třeba důležitější věc jako jsou opěrky hlavy? na GT sedačky jsem dal opěrky z N15 (facelift) od Janduse (tímto mu děkuji za solidní nabídku a férový jednání) a jsem po prvním odzkoušení skutečně spokojenej - konečně sedačky, který splňujou všechny moje požadavky (pohodlí, boční vedení, funkční opěrky hlavy)

jinak já bych šel cestou VE - a to kromě víry ve větší spolehlivost a životnost tak i kvůli STK. Když už DE-T tak bych bral origo kus celej motor ...

DE-T by pro mě mělo asi lepší průběh momentu (odspoda) ale když srovnám všechny + a - tak radši VE.

Ale pro člověka, kterej tomu rozumí a umí a může se v tom hrabat či má víc prostředků na tunning, známýho na STK, ... tak DE-T nebude špatná volba

Kompresor na P11? to mi přijde jako kravina - sice jsem větším příznivcem jeho než turba, ale ne tam, kam se sériově nedával... zásah do stavby motoru je podle mě blbost - ti inženýři nad jeho konstrukcí strávili dost času a myslím že ho vymysleli líp než tady ňákej českej Lojza

2011-09-22 16:02:18

Teda tys ty operky resil dlouho Ja si hlavu popravde neopiram snad nikdy, mozna obcas, aby se nereklo na co tam ty operky jsou Ale spis vubec a nic me neboli a jsem OK.

2011-09-22 16:17:31

no když jsem začal aktivně řešit tak už to šlo rychle

já si při běžným cestování taky neopírám hlavu, ale na delší cesty to někdy rád uvítám a se standradníma jsem seděl jak u zubaře

2011-09-22 19:40:41

Kdysi sem si dělal takovejhle graf:

červená moje brzda navýšená o 3% (věřim, že s lepším benzínem a předstihem je to reálný)

fialová - sériový VE

modrá - malý turbo na DE motoru s kompresí 1:10

zelená - série Avenir DET nafouklý na 0,8 baru, komprese 1:8,5

Odověď na otázku proč by se nedalo s VE předjíždět je jasná - dalo, ale kdo má zkušenost s převodovkou u Primery, je mu jasný, že ty vačky při předjíždění prostě nesepne. Tzn potřebuju okamžitě v 70ti někoho předjet, mám k dispozici 20 Nm navíc, ostatně jako v celým pásmu nejvíc používanejch otáček. Nepochybně to auto pojede výrazně líp, ale u turba už je krouťák vejš...

Ať si každej udělá závěr jakej chce. Já to vidim co se použitelnosti týče takhle: VE je nejlepší volba na závodění, případně do lehkýho auta. Naopak přeplňování se hodí v provozu, a k těžšímu autu. A vůbec nejlepší by bylo mít VE s šestikvaltem nebo DET se samosvorem, ale to je asi finančně nereálný.

Z těchle obecnej věcí bych u turba byl zklamanej akorát tím náběhem. Asi nejměnší možný turbo T25 se zkrátka na dnešní poměry nafukuje pozdě. Proto sem už jednou psal, že by se mi líbilo turbo z Eva, který sice nemá naklápění lopatek, ale má aspoň twinscroll. A svody by se nějaký uvařily. Nevim, proč sem ještě neviděl Primeru s tímhle turbem....

2011-09-22 20:01:35

já to říkám pořád že zelená křivka je nejlepší (Avenir) . a nejvíc by se mi líbilo nalazení toho turba va stylu WRC aut....300HP/600Nm , ale nevím přesně jaký to obnáší úpravy a zásahy do "systému".

2011-09-22 20:49:04

To já bych zase radši nalazení ve stylu TSI, s konstantním krouťákem v celým spektru otáček, ale to zkrátka nejde...

Jinak jedu v Sobotu do Mostu, ale budu tam až ve 2h odpoledne. Tak nevím jestli má smysl jet do toho Oseka. Ale do hor se pojedu projet

2011-09-22 20:53:05

hele kdyby si to stihnul do 13:00 tak by to bylo supr ,stihnul by si i jízdu . nebo pak od 15:00 orientační závod .

2011-09-22 21:27:42

do jedný tam nebudu, orientační závod bych možná dal, i když nevim co to je

2011-09-22 21:42:24

orientační jízdy - dejmetomu že musíš projet určitou trasu přes předem určené orientační body , jako na Dakaru .


Odpovědět

1 ......... 106  107  108  109  110 ......... 1254