Fórum - Téma


Oprava prolínajícího rozdělovače GA1xDE


Fórum Návody Oprava prolínajícího rozdělovače GA1xDE




NO_HITS  
Laďa
2015-11-18 18:28:40

Rozhodl jsem se udělat návod pro ty z Vás , kterým stejně jako mě začal téct vnitřkem rozdělovač, případně pro ty, co si nejsou jistí, jestli protíká přes vnější těsnění nebo vnitřkem přes osku

.

Týká se B13 / N14 / N15 / P11 (100NX , Sunny, Almera, Primera)

.

NÁVOD:

==================================================================

  • POZNAČIT POLOHU ROZDĚLOVAČE např šroubovákem, NEPOUŽÍVEJTE fixu, tužku a pod , čistidlem nebo olejem si tuto značku smažete, ideálně co nejtenčí značka, aby zpětný nastavění bylo co nejpřesnější ale musí být dobře a jistě čitelná
  • odpojit VN kabely a konektor(y) z těla rozdělovače
  • odšroubovat 2 šrouby co drží rozdělovač

.

Rozdělovač:

===============

  • víko - 3 šrouby
  • pak palec 1 šroub
  • krytka elektroniky 2 šrouby

.

V TÉTO FÁZI by mělo být vidět jestli to teče zevnitř. Pokud ano objednej si v Nissanu nebo od Jagyho Gufero s číslem :

B2131-01M00 - Stojí cca 180Kč ( 6-7euro).

.

Pokud je rozdělovač vevnitř suchý, teče zřejmě přes velký O kroužek jeho kód je:

22131-78A00 cena cca 300Kč (10-11 euro)

.

Pokud potřebujete jezdit s autem než přijde gufero , můžete rozdělovač zase složit a namontovat zpět na auto. Až budete gufero mít můžete pokračovat :

.

Rozdělovač - pokračování:

======================

  • opatrně odpojit káblíky na modulech , jeden vede napevno dovnitř na kondík , ten odpojit nejde
  • modul zapalovací cívky 2-3 šrouby (teď nevím)
  • chytnout si tu osku za spodní zoubky opatrně do svěráku a povolit nezhoblovaným dobrým šroubovákem šroubek z osky
  • odděláš násadu osky opatrně s tou destičkou - POZOR zapamatuj si jak je daná ať ji pak nedáš obráceně
  • oddělat ten druhej modul 2šrouby je to ten senzor vačky a pak bys měl vidět osku jak jde skrz ložisko
  • odšroubovat 2 šrouby držící ložisko ( měla by být axiální vůle 1-2mm osky vůči tělu rozdělovače)
  • chytni si tělo do svěráku (ne za tu velkou kruhovou část s těsněním ale za tělo) a vyraz kladívkem ideálně přes mosaz tu osku ven
  • nějakým tenkým šroubováčkem z venku (ze strany jakoby od víka ventilu) vyklepej gufero tak, abys nepoškrabal styčný plochy
  • pořádně vše očistit odmastit a nasadit nový gufero
  • ze strany od vačky nasadit osku, z vrchu nasadit ložisko, uchytit osku ze strany od víka ventilů opatrně za zoubky do svěráku a opatrně vhodným nástrojem nebo ještě opatrněji do kříže pomalu, pokud není vhodnej nástroj a lisuje se např kovovou tyčinkou, nalisovat původní ložisko (jeho typový označení neznám) .

NELISOVAT ŠROUBOVÁKEM ČI JINÝM OSTRÝM NÁSTROJEM

  • ložisko si sedne na konickej doraz (mělo by být cítit) , je tam pak zas ta vůle cca 1-2 mm při zatáhnutí za osku vůči tělu rozdělovače
  • přichytit ložisko 2 šrouby
  • pak už jen nahodit zpět halův snímač, nasadit kotouček s nástavcem na osku,indukční cívku, zapojit káblíky, krytka elektroniky, palec vrchní víčko a je to
  • odmastit otvor ve víku / motoru a válcovou nasazující část rozdělovače, lehce namáznout olejem pomocí prstu těsnění
  • vložit zpět - POZOR zoubky co jdou do vačky jsou schválně vyosené oproti středu aby se oska nenasadila o 180°! ! ! zkontrolujte pozici před nasazením jde to nasunout lehce, pokud ne máte osku naopak , ale stačí se podívat a problém není
  • natočit rozdělovač na rysku a dotáhnout , pak už jen zapojit kabely a elektroniku a auto by mělo hned nastartovat

Celá akce je práce na 15 max 20 minut klidným tempem a pokud si u lisování gufera a ložiska dává člověk pozor a nespěchá tak není co zkazit


Odpovědět