Fórum - Téma


oprava horního ramena


Fórum Návody oprava horního ramena



1  2  3

2007-12-11 19:13:02

Zdravím všechny majitele p11 kteří mají či mněly potíže s horním ramenem.Zde najdou podrobný návod na opravu této závady.Myslím že není třeba vysvětlovat formality neboď ty jsou podrobně popsané v diskuzích NÁŘADÍ POTŘEBNÉ K OPRAVĚ 1 očkový klíč 13-17 nejlépe 2kusy sada gola čtyřhran17,asi pulmetrovou trubku kterou využijeme jako páku ,drátěnej kartáč,KLADIVO a plochý sekáč. Nejdříve povolíme kolo, vozidlo zvedneme a řádně podepřeme ,aby náhodou nedošlo k ůrazu nebo ke zbytečným škodám.Po sundání kola očistíme drátěným kartáčem 4šrouby a to uchycení ke karoseriji které následně prostříkáme WD40či jiným olejíčkem a to samé provedeme na svorníku ramene venkovní strany.všechny šrouby lechce poklepeme a za použití očkového klíče a trubky povolíme.Tento klíč byl nejideálnější ,protože je zde málo místa,pouze pravý horní šroub povolíme jen golou a nástavcem opět potřebujeme nějakou páku šrouby jsou velmi dotažené.Po povolení všech spojů rameno vyndáme z uchycení a můžeme se pustit do opravy silembloků.Nejdříve doporučuju nafotit si podobu celé sestavy, následně provedeme kontrolu plechové konzoly jesli není ve svarech nějak poškozená.Sylembloky vyndáme tak že pouzdro upneme na boční část svěráku a zatlačením směrem dolů by jsme ho mněly vypáčit,je dobré pouzdra prostříkat WD40,protože zevnitř je pouzdro trochu přirezlé.Jestli že se nám nepovede pouzdro vypáčit (povolit)upneme rameno za část mezi pouzdry a vyrazíme pouzdro za pomocí sekáče a kladiva,stačí jeden na každé straně,zbylé dva už vyrazíme za pomoci kusu kulatiny skrs oko.Rameno bez pouzder očistíme kartáčem zrezlí místa obrousíme smirkem či bruskou a natřeme základem.Další operaci musíme provádět na lisu kde nalisujeme nové pouzdra ,k tomu potřebujeme dva kroužky na podepření,plechová dosedací část musí být naprosto rovná popřípadě opravíme pilníkem.Je na každém jestli má možnost použít lis,ale určitě není problém za někým zajít a nelisovat pouzdra třeba u nějakého známého který má lis.Nové pouzdra výdou na 700kč a celé rameno 1500kčje na každém jestli chce ušetřit čas nebo peníze montáž provedeme v opačném pořadí jen nejprve namontujeme rameno do plechového držáku a až poté do vozu,Jako první chytneme šrouby na držáku nahoře4šrouby které lechce dotáhneme a poté musíme vyrovnat rameno za pomocí kousku kulatiny do držáku tak aby šel svorník lechce nasadit.Všechny šrouby samo namažem grafitkou a vše důkladně dotáhnem na požadovanej moment momenťákem,jestli že nemáme momentovej klíč tak použijeme stejný způsob jako při povolování.Jinak přeji hodně zdaru při opravě která není tak složitá jak vypadá,na závěr přikládám část fotek které jsou pouze z telefonu a později doložím z foťáku.

2008-04-07 20:36:12

Měl bych jednu otázečku výměnu jsem zvládl docela v pohodě Akorád sem potom nevěděl jak moc mám dotáhnout šrouby u pouzder.. Ačkoli jsme neměl momentový klíč.. Mám takový zlozvyk všechno moc utahovat tak by mě potěšila nějaká rada jak moc...

2008-04-07 22:47:27

všechny spoje se dotahují na velkej moment110nm tak jestli nemáš momenťák jako já tak použiješ stejné síly jako při povolování.

2008-04-07 23:25:39

Super.. Tak nějak jsem to dotáhl..

2008-04-30 21:21:36

Tak mě se podařilo povolit je ty 2 matky na hlavnim držáku v kastli,ohnul jsem si trhak,,

2008-05-01 22:33:05

Prave dnes sme mali viac volna o ocom tak sme sa pustily na vymenu capov mensej casti horneho ramena (blisie ku kolesu),ktore uz dlhsie po dierach klepaly.Tieto mensie 2 kusy (zadne su väcsie) ma staly spolu 600sk,zadne su drahsie a na cele rameno bola cena 2500sk.Takze 600sk a 2-2.5 hodiny roboty--slo to celkom v pohode,vybit isli vo zveraku dost dobre asi do 10min.Ked boli von obe tak sme striekli WD40 zacaly pomaly nabijat cez asi 30-ku orech z goli ktory lemoval obvod obalu capu.Slo to pekne na doraz,trocha horsie sa sierala druha cast,ktora sa postupnym dotahovanim vo zveraku a pobijani po obvode taktiez dostal na doras na svote miesto a bolo to.Mne sa to dalo aj bez lisu,tak sme ho tam nahodily a teraz uz jazdim bez nejakeho buchotu.

2008-05-04 22:15:46

Cau,

rameno mi slo sundat aniz bych povoloval 4srouby na podbehu. Pokud ma sroub hlavu ve smeru jizdy tak jde v poho vytahnout. Jinak vylisovat male silembloky jde taky v poho krom velkych silembloku, ikdyby jsem se ...... tak to neslo.

2008-05-04 22:40:43

Parnivalec: ....to je právě nedodržení technologického postupu Vnitřní šroub horního závěsu nápravy má mířit hlavou proti směru jízdy. Naopak vnější šroub spojující horní a středový závěs má mířit hlavou po směru jízdy. Neřeknu Ti proč přesně mají být ty šrouby tak otočené, ale z nějakého důvodu to tak už z výroby montují a také popisují v ,chytré, knížce Jak na to. Kdyby tam ten postup nebyl takhle doslova popsaný, řekl bych že na tom nezáleží, ale asi to není úplně jedno, jak se to namontuje.

2008-05-04 22:46:27

Pavel: Tak to jsem měl ten sám problém.. Ty dvě matky šli v klidu ráčnou a ty dva šrouby ani ťuk.. Až když jsem zašel do kontajneru a tam uřezal cca 80cm dlouhou lešeňovou trubku a nasunul jsem ji na ráčnu tak to šlo samo.. Až jsem to nechápál, hold páka je páka..

2008-05-04 23:08:28

Krupi> tak to uz asi ty ramena nekdo menil mam oba srouby presne naopak

2008-07-10 20:12:29

Vymena sa mi podarila , klepkanie na nerovnostiach zmizlo , ale po par kilomentroch mi zacala lava strana pri pomalej jazde vrzgat. Presne so zdvihom predku. V com to moze byt? Spoje ramena som pri zmontovani nemazal. Po vystriekani spodku v umyvarke to vrzganie zmizne dovtedy , kym voda nevyschne. Rozobrat a premazat ?

2008-07-10 21:36:39

To vrzání může být dáno nekvalitními materiály v pouzdrech ramen - tohle byl typický problém u německých Febi. Někdy to přestane samo po delší době, když se ro rozchodí, ale někdy taky ne. Nám tak vrzal kulový čep v dolním rameni a až po cca 20.000km se z velké části vytratil a je klid. Mazali jsme to a stejně to pomohlo jen na chvíli. Pak se to asi provozem rozchodilo a mírná vůle pomohla eliminovat onen pazvuk.

2008-07-11 19:28:51

Tak som to predsa pozrel. Vrzgala vonkajsia cast ramena, tak som nemusel rozoberat cele. Namazal som to najlepsim mazivom, co mam. Je to mazivo na tazke hydraulicke stroje JCB. Je to zatial v poriadku. A tu priecnu skrutku som dotiahol onieco menej. Na prvykrat som to dotahoval cez 60cm paku trhom plnou silou. Teraz 30cm + poistny tmel.

2008-07-12 15:17:53

Někdy jsou ta ramena dlouho ve skladě a mazivo prostě vyschne.I nová ramena vždy rozdělám a naplním kvalitní vazelinou.Febi je skoro vždy suché,proto ty problémy.Nejlepší zkušenosti mám s Nippartsem

Dux
Radek
2008-11-11 13:53:29

Mozna by bylo dobre zde napsat vyrobni (prodejni) cisla te opravne sady.

2008-11-11 16:37:04

Miroslav:

Co to znamena ze ramena rozoberas a naplnas vazelinou? Mne to robili v servise, takze som ramena videl az namontovane a neviem si predstavit ci musis vylisovat tie puzdra, alebo staci len natlacit vazelinu cez tie otvory dovnutra? Ja si to aspon tak predstavujem ze by to malo stacit.. Dostal som totiz prave Febi s odporucenim ze su s nimi dobre skusenosti, ale po prejdeni asi 1000km zacali v teple hrkotat. Ked je chladno to nerobi. Teraz otazka ci ma zmysel tie ramena len vzbrat a naplinit vazlinou. Alebo ked uz budem platit za rozobratie, skladanie a namazanie ci ramena nevymenit za ine? Maju teraz asi 12tis km a v zime su ticho ale v lete klepkotali. Na servis kde to robili som uz totalne zanevrel takze som to nechcel riesit ani ako reklamaciu lebo im uz na auto nedam sahnut.

2008-11-11 16:44:17

a co tam vyvrtat diru a nacpat tam vazelinu strikackou?

2008-11-11 17:12:07

to uy som posul par krat, ale ak to je len dat dole a napchat vazelinou tak by som asi dal prednost tomu. ak teda to tie ramena zatial nevymlatilo ze to ide na sucho a to bol este odporuceny servis, jezis radsej nech na to ani nemyslim zas sa neskutocne vytacam pri pomysleni na uroven nasich sluzieb...

neviem ci tu vazalinu cez tu dierku nebude vytlacat. Predsa len ono to bude ciastocne fungovat bez dierky ako vazelinovy tlmic kedze bude len minimalna vola medzi capom a puzdrom.

2008-11-12 15:47:28

to je typicke pre nasich garazistov rovno vsade tam kde je nejaka dierka natlacit mazivo

vsak nachvilku bude klid. ale za pokus to stoji okrem toho ze tam budes mat dieru ktorkou sa to pravdepodobne vyplavi. Inac moja skusenost s ramenami 555 je zatial dobra. Su ticho 6000km co je ale este malo na to aby som ich hodnotil.

no skoda ze som ich pred namontovanim ani neskotroloval ci su namazane alebo vyschle :(

2009-03-22 10:50:56

Tak nevím jak se do toho pustit, ale zatím to zkusím jen řádně promazat, zdá se že mě to neklepe , jen strašně vrže. Podle doporučení tady vidím nějakou grafitovou vazelínu.


Odpovědět

1  2  3