Fórum - Téma


Opet volnoezne otacky


Fórum Primera P11 Opet volnoezne otacky

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-06-09 13:25:17

Moje SR20DE v P11/144 po roce opet onemocnela na volnobehu, ale zpusobem, ktery se tu jeste neresil (tedy sem to nenasel, kdyz sem hledal loni)...

Problem je nasledujici:

Studeny start, otacky vybehnou klasicky na 1500rpm, pote pomalu lezou dolu. V teto dobe je vse ok az na drobny detail, ktery popisu pozdeji. Po zhruba tech 7-10min, kdy uz by meli byt otacky na urovni zahrateho motoru (750rpm) zacne primera chcipat naprosto nekompromisnim zpusobem, proste umre jak kdyz vypnete zapalovani. Tohle trva tak 2 minuty, pak uz je vse v poradku, volnobezne otacky drzi.

Tento stav platil do zacatku tohoto tydne, a usuzoval jsme na vadny volnobezny ventil. Sundal sem klapku, ventil, vse vycistil a vratil, ale beze zmeny. Dva dny pote se volnobeh zahrateho motoru ustalil na 1000rpm a niz uz nelseze, nevim zda to je adaptaci ECU na chcipani, ci tim cistenim klapky, ci puvodni zavadou..

Takze puvodne sem myslel, ze je v haji onen ventil, proto jsem sem nepsal, ale ted uz si nejsem jist, protoze se objevil dalsi symptom, a to v momente, kdy auto zacne chcipat a auto jede (tedy je pod plynem), nachvili zaskube (ztrata vykonu). Nejsem si jist, zda tento efekt, spolu s vyssimi volnobeznymi otackami ma na svedomi ventil volnobeznych otacek.

Proto sem radeji pisu, nez se pustim do zuriveho vymenovani soucastek, zda by nekdo nevedel, co by to mohlo byt. protoze nic jasne neukazuje na vahu vzduchu (zahraty motor otacky drzi spolehlive i kdyz zvysene, coz puvodni nemocna vaha delala taky, ale otacky periodicky kolisaly), ani jenom na ventil, protoze se objevuje to divne cukani pod plynem v urcity moment...

Pokud to tu jiz je reseno, sypu si popel na hlavu.

2011-06-09 19:19:43

Skontroluj si všetky podtlakové hadice čo tam sú, ďalej pozri PCV ventil (tá malá sranda na veku) a hadicu od neho do sania - väčšinou je unavená a podtlak ju stlačí - vtedy to zdochína a škube. Rovnako tak pozri hadičky od ventilu nádoby s aktívnym uhlím...

2011-06-10 09:25:26

Ok, provedu, zatim sem kontroloval podtlaky ktere sli kolem klapky a mezi klapku a MAF.

Jenom maly update: Odedneska auto ma propady vykonu hned po nastartovani, proste se mu nechce moc akcelerovat, tohle trva asi 2 minuty. Pak cely problem probiha vyse popsanym postupem.

2011-06-12 22:35:20

Tak sem zkontroloval PCV, vyndal jsme ho, smerem od vika je pruchozi, opacnym smerem ne. Hadice k nemu neni spuchrela ani splostela...

A mam novy symptom, kdy dojizdim treba na krizovatce a vymacknu spojku, otacky stoupnou na 1500rpm, drzi tam asi 5 sec a pak spadnou na soucasny volnobeh 1000rpm... Tak nevim, zacinam mit poderzeni na celou klapku :-/

2011-06-17 09:04:03

Tak jenom update a asi i male rozreseni: Zrejmne toto prazvlastni chovani za studena ma na svedomi Vaha vzduchu. Uz me dosla trpelivost, jal sem se metody vylucovaci a zacal sem s MAFkem. Vratil sem do auta starou origo Bosh, ktera nemela uz klidny volnobeh. A hle, auto se chova uplne stejne jako kdysi s touto vahou. Ale studeny start je v poradku, zadne chcipani, cukani, nic (jen oscilace otacek po zahrati na volnobehu, coz tato vaha uz delala).

Takze nova Vaha, tento aftermarket vydrzel rok. Ale neni mi jasne, proc se auto chovalo nekorektne jen v studenem rezimu (po nasatartovani za tepla taky). Preci kdyz MAF dodava spatne hodnoty, musi to ovlivnovat chod neustale, ne jen chvili... nechapu.

No alespon sem si vycistil klapku, zkontroloval skoro vsechny podtlaky, atd.

2011-06-17 12:34:51

teda Artee, ty se v tom pěkně štouráš

s těmi zvýšenými otáčkami po vyšlápnutí spojky to mám taky - asi ne 5s ale chviličku taky jakoby uváznou ...

Myslel jsem, že je to tak nastavený schválně - kvůli lepšímu řazení třeba ?! Ale je možný, že to je ten PCV či jak se to jmenuje. Taky ho chci někdy vyčistit.

2011-06-17 12:47:14

To ano, na prevodovce je senzor, a pokud je stale zarazeno, otacky by nejakou dobu mely drzet na kolem tech 1500rpm, to je spravne, ale me to delal na neutral. S tou starou vahou se to chova korektne, kdyz vyradis a pustis plyn, otacky padnout hned. Kdyz zaradis, vytocis a jen vymackens spojku, otacky padaji pomaleji a maji tendenci se nejakou dobu drzet u 1500rpm.

PCV ventil je na 3 min, jen sundas hadici a tenhle ventil proste vytahnes z vika ventilu, je jen narazeny v o-krouzku. Je to plastovy valecek s pruzinkou a trnem uvintr, nic vic.

2011-06-17 12:59:06

aha, tak to vyzkouším za jakých okolností to drží otáčky (ale tipl bych že vždy - tu chvilku)

jinak ten PCV - slyšel jsem že ta pružinka někdy může únavou prasknout, tak jsem se toho trochu obával v tom šťourat, abych nemusel akutně shánět díl

2011-06-17 13:59:52

PCV vyndas (vytahnes jak kdyz vytahujes spunt z lahve), ocistis hrdlo (smerem z pod vika bude zahnojeny) a pak hezky pusou zkusis, jestli funguje. Smerem do vika ho profouknou nesmis, smerem z vika by mel jit vycucnutim otevrit... Ta pruzinka je fakt slaboucka, to propiska ma tuzsi... pak jeste staci overit funkci pruzinky jen stouchnutim do toho trnu vevnitr, jestli se ti vrati. Tot cele, je to fakt prd soucastka.

2011-06-18 16:21:02

Zdravim vsetkych Nissan pozitivnych ludi :)

toto iste robi aj mne na Primere pri vyslapnutej spojke podrzi otacky, ale ked ju pustim tak pochvilke klesnu dole.


Odpovědět