Fórum - Téma


Oleje s MoS2


Fórum Technický koutek Oleje s MoS2




2008-03-01 08:23:53

Uvádím citaci, kterou jsem našel na netu.

Že by černá barva a podobnost s "vyjetým" olejem nebyla náhodná ?

To s tou recyklací vyjetých olejů k tomu navádí.

Jaký máte názor na tyto oleje po přečtení níže uvedeného ?

Chtěl jsem ten olej použít, ale už jsem si to rozmyslel.Raději zůstanu u toho svého.

Molybdensulfid:

Na rozdíl od ostatních výše uvedených přípravků nemá destruktivní vliv na motor nebo převodovku, pokud je správně použit. „Správně použit“ je obtížně definovatelný pojem, jde o to, aby se mu nepodařilo nesprávným postupem při aplikaci ucpat některý z mazacích kanálů, což bude mít katastrofální následky. Na základě komentáře o používání oleje Titan Fuchs s MoS2 jsem věc prohovořil se dvěma skutečnými odborníky na tribotechniku, kterým se používání molybdensulfidu vůbec nelíbilo, molybdensulfid narušuje působení aditiv a pojali podezření, že firma Titan Fuchs, která není „ropnou“ společností (oleje nevyrábí, ale nakupuje základové oleje, které sama aditivuje podle svých receptur – oleje to nejsou vůbec špatné) a kromě výroby olejů se zabývá i recyklací použitých olejů, používá MoS2 jako krytí pro tyto oleje, které se totiž nedají dostatečně aditivovat, protože základová složka oleje je nevratně narušena (protizákonné to není, pokud je na obalu použití MoS2 uvedeno). Prokázat to samozřejmě nemohou, ale jiné rozumné vysvětlení pro toto řešení nemají, snad že nejde o olej pro motorová vozidla, ale pro jiné specifické použití a někdo je jako motorové oleje prodává. V případech montáží různých strojních zařízení se často předepisuje mazání třecích ploch před smontováním v místech, která jsou oleji obtížně přístupná, práškovým grafitem nebo molybdensulfidem. Zde uvedené látky působí pouze preventivně po určitou dobu a napomáhají záběhu třecích ploch při nedostatečném mazání olejovou náplní. Svého času (konec šedesátých a začátek sedmdesátých let minulého století) byla na základě zkušeností z II. světové války vyvolána diskuze o používání molybdensulfidu v motorech motorových vozidel, do které se zapojilo i několik automobilek a vesměs závěr vyzněl v neprospěch používání MoS2. Osobně bych do motorových a převodových olejů molybdensulfid nepřidával, ovšem netvrdím, že je to špatné a nepřípustné. Mazací přípravky s molybdensulfidem ve spreji poslouží k promazání různých mechanizmů (panty dveří atd.) s velkým úspěchem, často se používají na uvolňování zarezlých šroubů.

Titan Fuchs se svými MoS2 oleji na Ostravsku u velkých provozovatelů automobilových parků „padl na ústa“, protože se molybdensulfid usazoval na dně sudů a nebylo jej možné jednoduchým způsobem dostat do vznosu. Ze sudů vytekl prakticky čistý olej a na dně zůstala silná vrstva prakticky neodstranitelné usazeniny molybdensulfidu.

2008-03-01 09:55:23

uvidime, ja ho tam mam momentalne druhu napl a najazdil dokpy 4tis km. Podla mna je urcitym sposobom ucelne oleje menit (kazdy ma aditivaciu na nieco sa specializujucu) a tym eliminovat jednostranne pozitivne ci negativne posobenie. Dali olej skusim asi zas iny a ak bude moj dojem z neho lepsi k oleju s MoS sa nevratim, ak naopak tak tam budem kludne olej s MoS liat (posobenie oleja posudzujem podla mechanickeho zvuk motora za roznych teplot, spotreba oleja... s LM s MoS sa zda byt zvuk motora zatial najlepsi, spotreba oleja ale trochu stupla)

2008-03-01 14:21:41

hm, docela zajimave

v tech olejich aby se cert vyznal

mozna by nebylo od veci pri kazde vymene dat jiny olej , dodrzet specifikaci a placat tam vse

2008-03-01 14:27:18

ja som mal olej mobil teraz tam davam fuchs titan carat mc 10w-40 a teraz som vyskusal s prisadou toho molyka

velmi ma odstrasil pre jeho ciernu farbu zdal sa mi husty atd. stisenie som nepostrehol ani zhorsenie zatial

ale neviem ci zostanem pri nom urcite vymenim po 7500 opat za ten isty ale len kvoli tomu ze mam este dalsi olej kupeny no oleje to je velka chemia a obal predava.no co som si vsimol ze mi piskaju loziska ventilatora

tak neviem ci sa motor stisil alebo loziska su viac hlucne. uvidime.

no ten olej bol hnusny cierny ze nebolo vidno kde je ryska. som zvedavy ked ho este raz vymenim ako sa bude spravat.

stoji za uvahu ci nahodou molyka nezalepi stopy na valci a tym pojde spotreba oleja hore atd.

no pravidelne kontrolujem. pri vymene som nalial 2.5 litra a olej sa drzi podla mierky niekde pod stredom no nad minimom aj po odjazdeni 2000km tak uvidime (dolievat budem asi normalny caratom)

2008-03-01 20:47:39

Ještě jsem našel jeden odkaz, kde se toto téma probírá.

Je to zajímavý čtení a závěr ať si udělá každý sám.

http://www.oleje.cz/forum...&highlight=liquy&start=45

2008-03-02 12:19:10

zhava tema zhava no mam ten olej tak sa uvidi berte ma ako vedatora a ak sa cosi stane tak odstrasujuci

pripad.

dodatocne by som nerad daval nejake pripravky ale uz ked je namiesany vyrobcom tak hadam to nieco vypoveda.

no pri druhej vymene urobim aj preplach nejakym pripravkom a aj po tom ked uz bude teplejsie tak vymenim za bez pripravkovy olej tak bude preplach.

zatial drzim ako hluchy dvere ale ten piskot vetraku som zacal pozorovat az po vymene za ten olej.

2008-03-02 14:12:35

celkem zajímavý příspěvek,je fakt že MOS2 od FUCHSU jsem ještě nepoužil, používám pouze od LM, tankuji si ho ze sudu a v sudu nic nezůstává, takže je možné F a LM mají rozdílný způsobmíshání MOS2 do oleje a proto je možné to co jsi napsal, když jsem o MOS2 zajímal před tím než jsem ho nalil poprvé do dvoukila, tak jsem někde vyčetl, že v 80tých letech byl problém s přimícháváním MOS2 do základového oleje, že ta technologie aby se opravdu dobře smísil je velice drahá (byla drahá v oné době), takže je je opět možné že technoligie u F a LM je rozdílná, z vlastní zkušenosti a to objektivní můžu říct o MOS2 od LM asi tolik, když jsem ho poprvé nalil do bluebirda tak se motor hodně ztišil, přestaly klepat dva ze tří klepajících hydroštelů (motor měl v té době najeto cca 420 000km) a mírně klepající klika klepala stále steně mírně ještě dalších cca 80 000km než ten motor odešel do věčných lovišt, taky je pravda, že mi hodně uvolnoval usazený karbon a první tři výměny mi tekla z vany celkem slušná sračka skoro mazut, a poslední pravdivá věc byla ta, že jsem měl na birdu připečené pístní kroužky (zjištěno na základě komprese a na základě přetlakovávání bloku, kdy mi olej zstával ve vačkách a při otáčkách vyšších jak 5000 byla za mnou kouřová cona) a po použití MOS2 od LM, se mi kroužky během první výměny oleje asi 5000km uvolnili a mohl jsem opět točit 6000, komprese stouply i když nebyly nic moc extra

tak asi takhle bych to zhrnul

2008-03-02 14:29:46

no co ja se toho nacetl o tomto vikendu , tak bych to i shrnul tak ze pouzit tento olej js MOS2 je dobre kdyz uz ma motor neco za sebou a prodlouzi se jeho zivotnost , ale do motoru ktery je jeste "zanovni" je ho jeste skoda "nicit takhle mi to pripada i z kentoya pripspevku... i kdyz MOS2 je dobra, tak i vse dobre bude k necemu trochu zle

vubec nemam osobni zkusenosti ale tohle sem nejake vytahl z tech prispevku vsude po netu , nemluvim o dalsich technologiich RVS ...

2008-03-03 14:24:56

já jsem ho dneska objednal,,tak snad jsem udělal dobře,,mam téměř 200000km tak snad to budeOK


Odpovědět