Fórum - Téma


Olej W5 Lidl


Fórum Pokec všeobecný Olej W5 Lidl



1  2

2010-04-15 22:49:31

V Lidli bol na predaj nejaky 5W-40 olej. Znacka W5.

Tak som trochu googlil, vyzera to na prebaleny Pennasol ( nepoznam, DE ).

Kazdopadne za 3,59€ ho asi vyskusam. Aj tak menim kazdych 6-7000 km.

Nejake odkazy:

http://www.fredis.sk/prod...asol-super-pace-5w-40-1l/

http://oleje.cz/forum/vie...=0&postorder=asc&start=30

2010-04-15 23:11:35

A myslel si na to , že v Lidli majú takéto veci len nárazovo? Potom prejdeš zase na Pennasol (ak to je vôbec on) ? Tieto ich Lidlacke odr*by môžem kašlať. Jasné, ak to niekto dáva do "žiguli" tak mu to stačí (na nikoho nenarážam konkrétne), ale pri tom Japonskom motore neviem, neviem. Môžno zo mňa len hovorí odpor voči Lídlu a ich výrobkom. Som sa priotrávil, z nejakej ich "super lacnej" poľskej sračky!!

2010-04-16 00:57:39

zalezi do ceho to lije... do zavodaku tusim nee a beznymu autu je to skoro jedno pokud je oleje dost a neprehriva se... je to jak s gumama barumky taky nejsou jak zavodni slicky ale spoustu autum staci a nedokazkou vyuzit ani ty barumky... muzu se leda vysmat nekomu kdo treba do feldy lije syntetiku a meni to kazdych 5000 muze proste kravina... a co se tyce toho kdyz nesezene to stejny existuji faktory podle kterych se daj oleje "křízit" takze bezproblemu. ja bych do toho klidne sel... taky kupuju X takovych veci... sterace z lidlu za 100kc vydrzi cca rok znackovy za 600 vydrzi roky dva hadejte co mam na aute ano spravne sterace z tesca

2010-04-16 07:45:11

Já v Lidlu taky nakupuju. Šunku

2010-04-16 08:22:38

Fizz, a me se budes smat, kdyz reknu, ze kupuju sakra drahou syntetiku (motul 300V) a menim ji kazdych 5tis km do SR20?

2010-04-16 08:37:04

SR je trochu neco jineho ale takovy ty karbec motory ty ruzny E16 a takovy je to podle me sumak kdyz se ten olej neprepaluje tak je to v pohode... nevim ale podle me je i ten dnesni nejobycejneni olej lepsi nez vetsina toho co bylo k dostani pred treba 15ti rokama... hadat se nebudu ptal se a odpovedel sem mu...

2010-04-16 17:30:08

Arteee: jo jseš magor, každejch 5 tis? To jseš 3x do roka v servisu. to tě musí výtat na červeném koberečku.

2010-04-16 17:42:28

at si každej mění jak chce má li na vyhazováni jeho věc přest jeden čas jme menily olej podle kvality toho oleje teda změřením té kvality a někteří měnily i po 5 tisících jediná podmínka nepřekročit časovou dhranici

2010-04-16 17:42:30

at si každej mění jak chce má li na vyhazováni jeho věc přesto jeden čas jme menily olej podle kvality toho oleje teda změřením té kvality a někteří měnily i po 50 tisících jediná podmínka nepřekročit časovou dhranici

2010-04-17 13:02:54

Papir, magor sem, to bezesporu No vec se ma tak, tech 5tis neni meka, ale v zimnim obdobi to tak delam, neb mam casto jizdy velice kratke a jen po praze. Nechal sem si u znameho pracujicim na VSCHT vysvetlit jak je to s olejem a kratkymi jizdami, co se deje a proto sem pristoupil k tomutu kroku ;) Uz tak po 2tis km je olej jen mazlava voda, protoze olej je zkorodovany, aditiva jsou ta tam, a treba ty, ktere zabranuji usazovani popelovin uz neexistuji a motor se vesele zalepuje. V letnim obdobi ten interval je delsi...

Jo jinak olej si menim sam, takze financni investice je jen desne drahej olej Ale mam klid na dusi, ze s motorem muzu vic prasit, kdyz chci, protoze vim, ze maze. Jedine harakiri je skutecne ten olej, pri tomto intervalu je jedno, jaky olej clovek pouzije. Ale ten Motul je sakra tichej.

2010-04-17 16:14:32

tiež to mením každú chvílu a takisto Motul 300V.

2010-05-17 11:05:39

můžu se v tý souvislosti zeptat taky na jednu věc, může být problém použití 5W40 místo 5W30? co se týká viskozity atp? jde mi hlavně o to jestli to nemůže mít vliv na natažení (vydření) rozvodovýho řetězu - od pár lidí jsem slyšel, že co má řetězy tak jen 5W30....

2010-05-17 12:26:45

mám rozvodovej řetěz a už 3 roky tam leju 5W40 a zatím je to Ok

2010-05-17 12:26:48

napíš čo máš za motor,pretože u každého je to individuálne viskozita a takisto čo je podstatnejšie výkonová trieda

2010-05-17 12:36:38

to je zas co za ko*otina toto olej sa leje do auta taky, ktory splna vykonnostne normy udavane vyrobcom pre dany typ motora!! a nie tie dristy, ktore ti niekto povedal o rozvodovej retazi a oleji.. Rozdiel medzi 5w-30 a 5w-40 je ten ze 5w-40 bude mat pri prevadzkovej teplote vyssiu viskozitu ako 5w-30 inak sa nicim z hladiska vykonnosti nelisia pokial splnaju rovnake vykonnostne normy. Akurat niektore 5w-30 byvaju aj so znizenou HTHS viskozitou, tie sa potom mozu pouzit jedine v motoroch, kde je vyslovene povolene normou pouzitie takehoto oleja. Takze nespekuluj a ked chces vediet aky olej mas dat do auta, pozri si manual ake normy su urcene a viskozitu zvol uz len podla sposobu pouzivania a prevladajucich podmienok v ktorych bude vozidlo najcastejsie pouzivane.

2010-05-17 13:00:40

podle manualu tam patri prave 5W-30, ja jsem tam nalil 2x 5W-40 (vymena cca po 12tis) - proste jsem na nej narazil byl levnej tak jsem ho koupil a neresil jsem to. ted mi to cca 1x za mesic nahlasi diagnostika chybu rozvodu (zatim jsem nemenil kdyz jsem na to koukal prisel mi ze retez na kolech sedi a pri poslechu pres tycku to hlucny neni - jenom to tak seveli. Co jsem tak s par lidma mluvil (zadny odbornici) mi rekli ze jen 5W-30...

2010-05-17 13:17:38

ale stale si nenapsal, o jaky motor jde. Nejaky zkusenosti motor-olej tu uz jsou.

2010-05-17 13:28:31

je to micra K12 1,2 59kw; presny oznaceni bych se musel podivat do knizky - CR.... nebo K9K... nevim to si furt pletu

jenom mi prijde divny kdyz sem furt zjistoval kolem tech rozvodu ze nekomu vydrzi 200 tis a nekomu to hlasi chybu po 20 tis. Snazim se dobrat priciny "problemu"

2010-05-17 13:32:42

viskozita oleja nehovori nic o vykonnostnych normach, ktore dany olej splna..a prave ako som uz napisal, vykonnostne normy su podstatne pri volbe oleja. Zisti ake vykonnostne normy ma splnat olej urceny do tvojho motora, je to udane v manualy. Ta 5w-30 moze byt tak maximalne odporucanie vyrobcu ohladne viskozity, este som nevidel aby sa olej u vyrobcu predpisoval podla viskozity. P.S netusim ako moze 5w-30 pozitivnejsie vplyvat na rozvodovu retaz oproti 5w-40, kedze oba oleje maju rovnaku viskozitu za studena, cize nemoze byt medzi nimi rozdiel v case naplnenia napinaku rozvodovej retaze pri studenych startoch, jedine tak mozno pri prevadzkovej teplote, lenze to uz pri prevadzkovej teplote tam olej "natlaceny" davno je..

2010-05-17 13:50:31

no já myslel nejenom na napínák (to by spíš asi v extremu "skočilo" při studenym) ale i jak se olej treba udrzi na retezu - ten s mensi viskozitou bude skapavat atp. je fakt ze to uz resim asi extremni picoviny ale fakt nechapu jak nekomu retez vydrzi klidne 10x delsi dobu a tohle jsem slysel - bavili jsme se teda o oplu 2,2 kde je taky retez...


Odpovědět

1  2