Fórum - Téma


Olej v převodovkách


Fórum X-Trail T30 Olej v převodovkách

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



2011-05-05 09:17:31

Koupil jsem x-traila od člověka, který ho kupoval nového a jezdil s ním na pravidelný servis k Suchomelovi do Ústí nad Orlicí. Má nyní najeto 190 000 km. Volal jsem tedy servis abych zjistil kdy bych měl vyměnit olej v převodovce a diferáku atd. Světe div se!! Dozvěděl jsem se že na přání zákazníka tym byl při koupi nalit doživotní olej, který se měnit nemusí. Měl jsem za to, že by se to mělo měnit po 60.000 km.

2011-05-05 09:36:39

Urcite v diffu bych vymenil .

2011-05-05 10:32:16

V prevodovke nemusis nic menit. Ten olej je naozaj dozivotny aj bez priania zakaznika. Kedze sa neprepaluje, ako v motore, nijak nestraca na kvalite a vlastnostiach. V diferaku sa odporuca menit olej kazdy druhy servisny interval, tj u T31 je to raz za 40 000 km

2012-01-15 15:29:32

Koupil jsem T31 a má 100.000km. Chtěl jsem vyměnit olej v AT převodovce a diferáku a v Niíssan servisu mně řekli, že pokud nejezdím na poušti, tak se ten olej v diferáku mění nejdřív v 160.000km a v převodovce nikdy. V návodu k obsluze je totéž jak říká servis. Jak to tedy je? Na jednu stranu nechci nic zanedbat a na druhou stranu nechci vyhazovat peníze.

2012-01-16 09:48:14

My neměníme. měníme jen pokud to zákazník výslovně požaduje.

N16
Honza 23
2012-01-16 10:18:04

INTERVALY VÝMĚNY OLEJŮ V AUTOMATICKÝCH PŘEVODOVKÁCH

Jednou z nejzákladnějších podmínek bezporuchové funkce automatické převodovky je množství a kvalita převodového oleje.

Je li v okruhu nedostatečné množství oleje, převodovka při rozjezdu cuká a řadí nepravidelně. V opačném případě (nadbytku oleje) dochází k nadměrnému zpěnění oleje a následnému úniku přes odvzdušnovací otvor.

Kvalita převodového oleje má přímou souvislost s životností automatické převodovky.

Celoživotní náplň pro automatické převodovky NEEXISTUJE! Tento význam slova je zcela zavádějící a každý člověk si jej promítne jinak.

Během provozu automatické převodovky dochází ke tření obložených lamel, které se nepatrně obrušují.Vzniklé mikročástečky se dostávají do olejové náplně a následně do hydraulického systému kde se usazují.Hydraulický okruh je vybaven olejovým filtrem,který je převážně plstěný nebo jej tvoří jemné sítko.Postupně se snižuje průchodnost zmiňovaného olejového filtru.Z tohoto důvodu je nutno provádět pravidelnou výměnu oleje a filtru v automatické převodovce.

Doporučené intervaly výměny oleje a filtru v automatické převodovce:

Nově zakoupená vozidla

po prvních 80 000km

(neuvádí-li výrobce jinak v servisních podmínkách)

následný další servisní interval

po každých 60 000km

Ojetá vozidla (přihlédnout ke stavu a stáří vozu)

interval 40 000-60 000km

Vozidla z nadměrným zatěžováním převodovky

30 000km

Při výměně vždy použít předepsaný olej nebo adekvátní náhradu výrobcem vozidla popř. výrobcem převodovky.

2014-07-07 18:09:20

n16: Ahoj,prosim Ta aky olej a kolko ide do automatickej prevodovky na Nissan x-trail t30?A kde sa nachadza olejovy filter prevodovky?Dakujem.

NO_HITS  
Laďa
2014-07-07 18:44:38

n16: vzdej to , já to zkouším vysvětlit pořád že žádnej olej není doživotní a su tady akorát za blázna Dokud to nějak chodí tak se měnit nemusí, to je místní názor

2014-07-07 18:59:28

no_hits: N16 to psal 2 roky zpet... a blazna z tebe delame, protoze menis olej co mesic.

NO_HITS  
Laďa
2014-07-07 19:11:33

jagy: aje opět fail :D :D

no jo , jenže když se to zprůměruje a předtím 20 let ten olej nikdo neměnil tak to není zas tak zlá bilance :D .... jinak doufám že teď už olej v té almeře zůstane - max spokojenost

2014-07-09 19:00:36

... "doživotná náplň oleja" je veľmi relatívny a zavádzajúci pojem. Žiadny výrobca totiž ( napr. v návode na používanie vozidla) neuvádza, koľko je životnosť toho - ktorého vozidla. A aj keď mnohé osobné vozidlá, pri správnom používaní, vydržia aj 250-300 000 km, určite ich na toľko kilometrov nikto nekonštruoval. V minulosti som niekde čítal, že životnosť vozidiel je počítaná pri benzínových 150 a pri dieslových 180 000 km. Ak teda vychádzame z tohoto predpokladu, potom slovko "doživotný" znamená pri osobných vozidlách max. 180 000 km.

2014-07-09 19:34:29

Paci sa mi toto chytanie za slovicka Pojmom "dozivotne" som v podstate myslel, ze to netreba nijak riesit. Samozrejme, pokial niekto robi generalku prevodovky, alebo niecoho, pri com musi ist olej von, tak to nerobim tak, ze ho vypustim a po oprave vratim nazad. To je samozrejme blbost. Vtedy kludne nalejem novy olej. To co pise N16 o tom, ze v oleji je bordel, je samozrejme pravda. Kazdopadne filtracia alebo magnet zachytavajuci bordel je dost ucinny a taktiez by som si kvoli tomu nerobil vrasky. V origo servise sa vymena naozaj robi len na poziadavku s tym, ze na cloveka pozeraju ako na blba, ci vobec vie, co chce. Ja osobne do origo servisu nechodim. Mam mechanika, ktory v Nissane robil a auto pozna. Taktiez mi niekolko krat zdoraznil, ze nech sa na to vybodnem, nema zmysel to menit. Auto ma zatial nabehane 240 000 a zatial sa nijak nestazuje, ze by bol problem. Az ma to sameho prekvapuje. Jedine, co som musel riesit boli loziska na prednych kolesach na obidvoch stranach a obcas vypalit DPF filter ...

Kazdopadne, kludne si olej mente kolko len chcete, kludne aj kazdy mesiac. Autu to samozrejme nijak neublizi

2014-07-10 12:36:37

Doživotný, ale do konca (plánovanej) životnosti prevodovky. Potom si kúpiš novú a jazdíš ďalej. Či? Kto niekedy videl olej v prevodovke po 200 tis. km tak ho už do smrti bude meniť pravidelne, ostatní... škoda reči...

2014-07-10 12:46:21

cico: určité souhlas hlavně to stoji par korun tak ho po 200 TKM vymenim me nezrujnuje.

Další fakt je u 4x4 ty oleje v diferaku XTRAIL a podobně . Tam je hrozne malo oleje a peknej kentus když ho někdo nevymeni co60 a pak cumi když udělá diferak papa . A to přední i zadní diff tu stačí 1 l oleje na výměnu .

2014-07-11 10:40:42

přál bych Vám někomu vidět, jak se na mě koukali v servisu když jsem žádal výměnu oleje v převodovce a zadním diferáku na nové Impreze po 10-tis km.

Největší sranda byla, že když jsem si pro auto šel, tak mechanici byly překvapení, že tam fakt byly špóny a že asi nebylo úplně od věci to vyměnit, pokud je záměr si to auto nechat a najet na něm přes 300tis km

Jinak pozitivní účinky výměny oleje za nový a kvalitní v převodovce jde někdy i cítit při řazení... U mě jsem takhle oživil převodovku v oktávce a později jsem aplikoval stejný postup v Legacy.


Odpovědět