Fórum - Téma


Olej v chladící kapalině


Fórum X-Trail T31 Olej v chladící kapalině

Informace o modelu: Nissan X-Trail T31



2014-06-09 09:23:13

Ahoj, asi problém, umí někdo diagnostiku na dálku? Předpokládám že nikoliv, volám Nissan servis :(

Teplota střídavě v intervalu ca 10s vylítává nahoru a zase padá (když vylítne, odpojí to přívod paliva), otevřel jsem víčko a vybublala na mně hnědá pěna (olej). Dolil jsem destilku a dojel bez problémů.. další problém je, že to netopí.

Údajně velmi častý problém Nissanů, prasklá hlava.. tomu se mi nechce věřit, najeto 90 000km, ale připraven jsem na nejhorší.

Nevíte někdo, zda jde prasklina opravit, případně která metoda je spolehlivá? (kolíkování, svařování, lepení..)

Ještě takový epilog, předběžně jsem hledal motor a všechny které jsem našel mají prasklou hlavu. Řekl bych tedy, že jde o systémový problém X-traila. Řešení takových prkotin, jako je denní svícení mi v tomto kontextu přijde směšné.

Bull šit a to jsem myslel, že mám spolehlivého japonce.. už nikdy více Xt s motorem od Renaultu!

2014-06-18 23:25:48

povik: 2.0 diesel v T31 je velmi spolahlivy motor.Hlavu sme nemenily nikdy!Ak straca vodu a nekuri bez zjavného uniku byva prasknuy chladic EGR.Zavarit sa neda.Cena nového cca 230 euro.

2014-06-19 00:10:22

serzino: Tomu se mi ani nechce verit, ze by Renaultacky DCi byl spolehlivy... Za to Nissan 2.2 Di se jevi velice dobre (nasi maji necelych 400tis. km).

2014-06-19 15:34:31

povik: Stretol som sa u T31 s prasknutym turbom je vodou chladene.čo na teba vybublalo mohli byt sadze z turba ,keby tam bol olej tak maš kakao v chladiči

2014-06-19 18:05:35

momentálně to mají v Roto Plzeň rozebrané (slíbili mi přátelskou sazbu) a prasklinu v hlavě nenašli (ač to předtím podle tlaků předpovídali).

Už 3 dny hledají příčinu, já potřebuju auto a jsem docela nas...

Nevím jak s tím souvisí že to netopí, olej z toho neubýval, jen chlad. kapalina.. Turbo lehce připískává od začátku, ale prý je ok, kontrolovali to. Našli nějaké ohnuté trubky od chladiče, prý to muselo být bourané (no pěkné zprávy se dovídám).

Hlavu dali na tlakovou zkoušku.. mno každopádně dám vědět, jak to dopadlo, čtvrtek za 7 dní jsem jim dal deadline.

2014-06-19 18:11:08

jagy: prý je tam od Renaulta jenom dekl, sami mi potvrdili, že novou hlavu dodají z Japonska (stejná jako u Qasqai). Co se týče Nissana T30, šasi a kokpit jsou šílené, proto bych si to nekoupil ani se sebespolehlivějším motorem.. ale na druhou stranu, asi fakt ideální vůz pro prarodiče.

NO_HITS  
Laďa
2014-06-19 18:39:02

povik: tak on je důležitější pěknej interiér s nespolehlivým motorem než mít auto na který je spoleh

2014-06-19 19:51:14

no_hits: Tento motor je vydareny.Mame mraky týchto motorov co maju cez 250 tis km bez zavad.Mali sme len jeden co vyletela ojnica .Dve turba a 1 remenicu a tri chladice EGR.Na pocet predanych kusov je to zanedbatelne mnozstvo.Viem o jednych poskodenych rozvodoch a par poskodenych spojkových lozisk.Pokial ma tento motor pravidelnu udrzbu vydrzi vela.Kolko vydrzi max.neviem posudit max mame na jednom QQ 330tis sM9R km a tam sa menilo DPF,Remenica kluky,zotrvacnik,spojka,silenbloky prednej napravy.

2014-06-19 19:58:14

jagy: Ano 2.2 je spolahlivy motor.Je to drziak .Sam ho mam v primere.Na týchto motoroch maju zákazníci najazdene cez 470tis co sa u nas servisuju.Samozrejme v AAA budu mat okolo 120 tis bez debaty.Maju tiez svoje chyby,ale motor je robustny a dost odolny.Prve trpely na turbo,vstreky vahu vzduchu a novsie na scv ventily.V robote tento motor mame 4 mechanici.To o niecom svedci.

2014-06-19 20:39:45

povik: Nech ti urobia na turbe tlakovu skušku čo sa tyka chladenia vodou a nie že skušaju hriadel či neni volna

2014-06-20 09:43:08

no_hits: neřekl jsem, že je pro mně design důležitější než spolehlivost, furt doufám že na M9R motor 1995 dci je také spoleh :o) Dnes to tam raději jedu omrknout.

2014-06-25 09:52:18

tak údajně ´propadlá hlava o 4 stovky mm´.. prý levnější sehnat použitý motor, než nechat tlakově zkoušet, brousit..

Co radíte vy, odborníci,

1) dát zpět a jezdit s touto vadou dál?

2) nechat opravit s tím, že tlak zk. může ukázat další problém

3) koupit motor M9R- prý stačí hlava+blok nastrojené (Laguna, Trafic, Qasqai, X-trai..)

Když koupím motor, jakou verzi (mám 110kW- může být 127kW?) jsou verze M9R 700, 770, 805, 816..) chci samozřejmě nejlépe verzi nejnovější

2014-06-25 10:36:22

povik: Počkej ze je hlava prohla o 0.4 mm ? To je nějak moc to se mi nezdá .

Pokud je to 0.04 tak orovnat

NO_HITS  
Laďa
2014-06-25 11:13:42

svobi: 0.4 to už je pořádná U rampa :D

2014-06-25 13:51:27

Dik chlapi, oprava je na nic, navíc, při tlakovce (za 5000,-) by mohli najít další trhliny.. sehnal jsem raději motor 2012 z Renaulta Trafic :o) (taky M9R)

Variant M9R je sice asi 10 (M9R-700,724,770,805,816...), ale údajně blok s hlavou lze použít i z verze 127KW

Nissan zvažuje možnost instalace a pak bych to koupil- doručí to přímo do Nissana, takže to odtud snad už půjde jen správným směrem.. Motor je bratru za 35 000,- pálka jako blázen, milá prodejkyně by zasloužila starým blokem udělat díru do jejího nového autíčka.. (ačkoliv, třeba o tom ani nevěděla)

2014-06-26 09:25:21

Pro info, kdyby to někdo také řešil :o/

X-trail (i Qaiqai a Renault Koleos a nevím co ještě) mají pro mně tu správnou verzi motoru 110KW M9R verze 833.

Sehnal jsem v Polsku z toho Renaultu Koleos, za nějakých 34t, výroba 2011 (v CZ nějaký překupník - nebudu jmenovat- nabízí ten samý za 41t). Pošlu tam přepravku, cenu počítám ca 1-2t, dobré je, že zaplatí při převzetí za mně

Nevím, asi budu muset něco přepsat v TP.. o výsledku a polském motoru dám vědět po výměně.

2014-07-27 21:43:31

Tak abych to uzavřel, nový motor mám instalovaný, spotřeba je nižší (900 dálkových km (400dálnice) za 6,4 l), výkon se mi zdá vyšší a dokonce topí :o) Ale bodejť ne, když to profukovalo blokem..

Motor je z Renaultu Koleos (sehnat ho je klika) a má údajně najeto 20t. 33 stál motor, 33 montáž, 5 jsem dostal za starý motor- myslím že ho nějakému nebožákovi ještě prodají jako bezvadný.. Asi jsem vyvázl levně a doufám, že mi Renault/Nissan už vydrží aspoň do čtvrt milionu.

Nevím, prý bych měl ještě po 2000 km vyměnit chladící kapalinu.. mno, beru to jako go. motoru a chybu při koupi ojetého- závadu ale servis při koupi neodhalil, diagnostika byla ok (kdyby změřili tlaky ve válcích, odhalili by to). Jinak řečeno, nenapálit se při koupi není jednoduché.


Odpovědět