Fórum - Téma


Olej motor


Fórum 370Z Olej motor

Informace o modelu: Nissan 370Z(Z34)


1  2  3  4

2012-06-26 21:05:38

od redline mám kladnou zpětnou vazbu u 370z v usa je to uznavanej olej.

Máte někdo zkušenost s motulem nebo millers?

 Svobi
2012-06-26 21:40:28

V ztku ne ,ale s Motulem kladnou v jinych zatezovanych motorech patrí ke spicce .. A millers si taky dost vychvaluji .

U obou plati nesmis brat zakladni radu ,ale ty esterove...

2012-06-26 21:42:26

takže toto v pohodě?

http://www.millersoils.cz/116--xfs-5w50.html

lepší jak mobil 1 5w50? ten jsem měl a nic moc

 Svobi
2012-06-26 21:50:45

klido nebo neco z teto rady http://www.millersoils.cz...vodni-motorove-oleje.html

2013-11-04 01:09:28

Mi zatial motor v zabehu...ked bude 5000km Shell 0W-40 pri 15000km Mobil 1 5W-50...tieto oleje sme mali pri Leone 2...2.0TFSi 147kW a neboli problemy...autom sa jazdilo bezne...2x do roka okruh...u Nissana tiez to nebudeme zatial vytacat preto to vidim ako fajn volbu ten Shell...

2014-03-02 11:25:15

Veď oleje 5W30 a ešte acea A1 nestačia umazať ani rádovo slabšie agregáty.... potrebujete niečo čo vydrží vysoké teploty pri záťaži- teda vysoké letné číslo - aspoň 50.... predpokladám že arktické podmienky to nepotrebuje tolerovať tak 10W bohate stačí....

2014-03-02 11:34:10

slabostka: Čo tak VALVOLINE VR Racing 10W-60...

2014-03-02 17:30:58

Keby som mal "Zetko".... takže toto presne nesledujem-zatiaľ ale keď som tam videl tú variantu 5W30 panenky sa mi pretočili....

To by som nedal ani do môjho Tina- vlastne do žiadneho auta aj keby to výrobca ako "predpisoval"

. To je tak viskozita pre jazdenie po meste - deti do škôlky a do nákupného centra.... ľahkobežný olej plus predlžený interval plus využitie výkonu motora rovná sa nedostatočné mazanie....

ale ja nie som olejár len taký laik čo si načítal toľko čo potrebuje pre svoj motor....

A ešte som si všimol že tie racingové oleje malú dosť malú hodnotu TBN, tak zrejme to treba meniť častejšie aj s ohľadom na tento parameter.

2014-03-02 17:34:56

ale tento má naopak vysoké tbn, takže sorry....

2014-03-02 17:53:07

Slabostka laik jsi,to vpodstatě i já,ale asi líný si o tom něco přečíst,abys k olejům relevantně přispíval.

Octavia I. RS má 180k a turbo.Jezdí na 5w30 Shell předepsáno výrobcem a dokonce měnit po 30 tis km.

To je sice hovadina,ale když se mění po 10 tis. km,tak není problém nalítat 400 tis km i v častým full režimu.A i tenhle olej to dokáže vpohode umazat,protože je na to motor postavenej (hlavně tedy kvůli min. spotřebě nízko vizkozního oleje).

Závodní režim si pak žádá w50,v extrému w60,který nejsou tolik vhodný do silničního režimu,protože jsou viskóznější a trošku zhorší spotřebu paliva-ale mají větší teplotní rozsah směrem nahoru,kdy se viskozita nemění,což je nejdůležitější v dlouhodobý extrémní zátěži,kdy je olej rozpálenej i na víc jak 130st. C.

A měnit se dřív nemusí,jen samozřejmě rychleji zdegradují tou extrémní zátěží,což platí pro všechny oleje.

Ty w20,tam už bych se bál

TBN - https://www.oleje.cz/clan...Kyselost-a-alkalita-oleju

2014-03-02 18:31:24

No líný určite nie som lebo forum oleje.cz mám prečítané vcelku slušne a ľahkobežné oleje so sníženou HTHS viskozitou je niečo na čom sa všetci zhodujú že je to kravina vymyslená pre optické zniženie spotreby a nie pre kvalitné mazanie motora. Takže ja tento vcelku logicky názor zdieľam a do svojho auta to nedám aj keď to mám doporučené výrobcom.

2014-03-02 18:36:12

len jeden za všetky, podstatná je posledná veta :

Pokud to nej, tak jsou to triesterové oleje Millers CFS nebo CFS NT -> s nanosložkou. Jsou tam třídy

SAE 5w40 a 10w50. Pokud by se vybral některý z nich, tak to zvládnou oba :wink: jen 5w40 zajistí větší ochranu při mrazivém startu a 10w50 při plném zatížení. Bude potřeba zvážit, čeho bude víc. Ale při správné výměně to asi zvládnou obě SAE dobře :wink: http://www.millersoils.cz/30--zavodni-m ... oleje.html

Jinak oleje 5w30 (a hlavně A1/A5) jsou zaměřeny na úsporu paliva/nižší emise, mázání je vedlejší :oops:

2014-03-02 18:40:34

slabostka: svědčí to o né úplný nastudovanosti,doporučuju si to oživit a třeba vytisknout jako já

To snížený mazání je stále dostačující pro běžný provoz,kdy není vysoký zatížení dlouhodobější.Nepanikař.

Jinak máš pravdu,už jsem to zmínil a nemusíš to opakovat.

Myslím,že Alfisti s jejich choulostivýma motorama toho ví nejvíc a můžeme se inspirovat a přiučit

http://www.alfisti. mezera cz/forum/viewtopic.php?f=18&t=5055&start=475

2014-03-02 18:44:26

Nissan 370Z stejně se dost zahřívá a to jak za normálního provozu v teplých podmínkách běžně 110*C a při zátěži je schopný jít ještě nesmyslně výše i přes 130*C. Je to jen o něco málo lepší než u 350Z, kde však běžně není v sérii ukazatel teploty, tak to tolik nebije do očí. Kdo s tím nejezdí opravdu na minimum otáček a má svůj motor rád, dá přídavný chladič oleje a olej nejlépe 10W-60 a měnit po 6-8tkm... I s chladičem oleje se teplota pohybuje kolem 90-100*C normálně a 110-120*C při zápřahu na okruhu. Jiná spotřeba je naprostý nesmysl vzešlý z nějakých laboratorních podmínek, spousta výrobců píše nesmyslné břečky typu 5W-30 ...bráno pro průměrného zákazníka, průměrné užití a univerzálnost.

2014-03-02 18:50:28

dobre, som líný, nesčítaný laik.... 5W30 A1 je pre jazdenie po meste a nevyužívanie plného výkonu motora- dialničné jazdy... pre mňa všetko čo potrebujem vedieť... kto chce nech si to tam leje, motory vydržia veľa.... k alfistom- od nich nepotrebujem nič lebo nemám poddimenzovane mazaný agregát a teda nemám problém...

2014-03-02 18:52:19

imolared: já bych to udělal taky jako ty.Ale nemysli si,že máš extra stroj,s extra výkonem na extra olej.Bod vzplanutí je nad 200st. C,takže 130 st. C nevadí.Jde o stálost viskozity oleje.V tomto ohledu je w20,w30 břečka.

To,aby to umazalo je potřeba správně dimenzovaný konstrukce motoru.

Chceš olej do závoďáku,pořiď si pravou syntetiku PAO,PIO

2014-03-02 18:53:16

a posledný príspevok- majiteľ astry s výborným olejom 5W30 ACEA A1 píše:Zatial vela oleja do auta nedolievam,este je to v ramci normy tak cca.1l oleja na 3000km.Vdaka

Je to astra h 1.6. 77kw r.v.2006.

2014-03-02 18:57:50

bmarcellus: já si nic takového nemyslím - nevím odkud bereš ten pocit že snad ano... a že 130*C nevadí??? a bod vzplanutí??

cokoli je nad 100*C je zbytečně snižující životnost motoru

malý graf pro ilustraci...

http://www.elephantracing...emperature/enginelife.jpg

2014-03-02 19:00:20

slabostka: Jak jsem napsal výše z praktický zkušenosti- každý by pochopil,že není chyba ve w30,ale v uživateli.A to v případě Opla toho prvního co zajížděl motor,nebo jeho špatná výroba.

2014-03-02 19:04:30

imolared: zase jenom laboratorní graf? No já vím,blbě jsem to podal

Už se do toho moc zamotáváme,to bysme pak ani nemohli startovat studenej motor,aby se nám náhodou neopotřebil


Odpovědět

1  2  3  4