Fórum - Téma


olej LIQUI MOLY - TOP TEC vs LEICHTLAUF


Fórum Pokec všeobecný olej LIQUI MOLY - TOP TEC vs LEICHTLAUF



1  2

2011-05-14 20:03:27

Ahoj, sice to není přesně k tématu ale nechci zakládat nové téma. Měnil jsem asi před měsícem olej a mechanik mě ho tam nalil kousek nad rysku nad max. Tvrdil že to nevadí že je lepší když ho má o trošku víc protože na to že je to motor 1.8 84kw se do něj vejde dost málo oleje. Je to průser když je kousek nad ryskou nebo to můžu nechat? Olej mám Agip 5W40. Nepozoruju že by se auto chovalo jinak než před výměnou.

Díky za názory

2011-05-15 09:16:27

Nevadí, ono ho to sežere

2011-05-15 09:55:21

aj ja suhlasim s tym, ze to nevadi..do tych cca 3mm nad hornu rysku je to este bez problemov.

Ten Agip sice nepises konkretny typ, ale vsetky su OK.

2011-05-15 11:26:14

Dobře nechám to tedy tak. Jinak olej je to Agip Tecsint SL 5W-40.

A možná se budete divit ale olej mi to zatím nežere najeto mám 80 000 a měním každých 10 000. Je pravda že ještě nemá tolik najeto no.

2011-05-15 13:58:59

zeptám se blbě, ale čemu vadí když je oleje víc než max.?

Měnil jsem poprvý sám olej a zdá se mi, že je ho tam možná o fous víc.

Mám Primeru P11 2.0 96 kW.

Nevím jestli je to o 3 mm nebo o víc, spíš mě zajímá čemu to konkrétně vadí - větší namáhání motoru? větší spotřeba? ...

Btw. másto Castrolu Magnatec 10W-40 jsem dal LM Superleichtlauf 10W-40 (bez MoSu)

Díky Petr

2011-05-15 14:06:59

uvedom si co je nad olejem... písty... a co delaji?

kdyz mas tak akorat oleje tak v motoru je olejova mlha a dole se drzi par cm ktere se chladi a ze kterych bere cerpadlo. v monente kdy je tam oleje vic tak pisty muzou pleskat (obrazne) o hladinu jako kdyz plesknes dlaní o vodni hladinu. vznikaji hydralulicke ci pneumaticke rázy a to samozrejme namaha nejen vsechny tesneni ale nedela to dobre ani šálám čepům atd. chloupek nad rysku nema smysl resit ale mit tam u pul litru vic je blbost, nehlede na to ze ten olej pak vali ven všudyma (oddechy atd,)... ten prebytecnej olej jde zbytecne do kopru huntuje to motor atd,...

stači takto?

jinak MOS2 je na tom oleji to nejdulezitejsi to je ta "kouzelna" prisada

2011-05-15 17:41:55

o MoSu už jsem diskutoval v jiným tématu a rozhodl jsem se ho vynechat (motor nemá až tak moc najeto, vliv sulfidu na hydroštely, atd.)

Ale dík za odpověď ! Stačí To mě nenapadlo že by hladina mohla dosahovat až k pístům .

Zkontroluju to a kdyžtak kus vypustím (ale ty měrky mi přijde že stojej dost za prd, těžko se z nich odečítá kde hladina skutečně je...)

P

2011-05-15 18:29:46

kdyš je hladina trošku i pod MAX tak to je OK

2011-05-15 18:37:30

Berte to takle vyrobce to ma s malyma rezervama takze chloupek nad nejak mov neva . Chloupek pod uz je horsi ,ale melo by to jeste prezit pri klidny jizde.

2011-05-15 18:46:31

no vidíš ,to vysvětli našemu chytrýmu mistrovi...... ani 2mm nad nesmí být.....ale mezy půl a MAX......

2011-05-15 18:53:51

Hele na praxi jsem mel to samy . Za studena na MAX uz byl pruser

2011-05-15 20:47:14

ta hlada az k pistum nebude to bylo pro predstavu nebi pro pripad ze by jsi to prelil fest ale i kdyz prelijes uvedom si ze ty pisty nemusi doslova pleskat ale jaky maji objem ktery se "přehazuje" takže ta dynamika tam je... obecne cim vic mista ve skrini tim lepe.... samozrejme taky to neni dogma aby me nekdo nebral za slovo.

2011-05-15 20:52:24

Já když sem měnil olej na P10 1,6...tak sem jí chtěl dát pořádnej olej a kámoš říkal že sežene přímo ten co tam dávaj v Japonsku ve výrobě, tak sem mu věřil a řek ať mi ho donese. No ale kluk asi zapoměl nebo sem se jen nechal napálit a cestou ze školy koupil na benzíně OMV olej ale tak když už sem to měl doma, tak sem ho tam dal. a co se nestalo, motor byl najednou tiší, klesla spotřeba, a úplně se zklidnily hyroštely ( předtim mlátily jak blázen ) a tak sem usoudil že nemá cenu hledat nějaký extra drahý značky, když takhle pomohl i obyčejnej olej z benzíny

2011-05-15 20:58:37

to je presne to co rikam ja. olej nemusi byt hyper super ale musi ho byt dostatek a kdyz ho budes menit ve vhodnych intervalech muzes jezdit i na olej z lidlu je to putna knedla... (to plati u 90%aut) samozrejme jsou motory ktere jsou citlive na typ oleje ale o tech se to ví pripadne nejake upravene motory (tim opravdu nemyslim hříbek a vykuchany lauf) ale i tam je to vetsinou o dostatku oleje a o tom aby vydrzel v nejake rozumne teplote, muzes lit mogul z benzinky za 70kč litr a kdyz ho vymenis kazdych 5t auto bude blahem jen vrnět.

2011-05-16 00:04:47

Fizzbiker : a tohle sem náhodou našel v teď u tý P11 co se řeší v diskuzi "koupě primery" :

"Motor má za sebou už 318 tisíc a pořád skvěle frčí.Hlavně od 4 tisíc otáček.Nikde nic neteče,olej jsem ještě neměnil a ani nepřilíval a to už jsem na něm najel skoro třicet tisíc. "

tak pak něco vysvětluj o pravidelných výměnách.... .

Ale POZOR netýká se to tý Primery ,jen to tam je hned v prvním příspěvku v tý záložce "skušenosti majitelů"

2011-05-19 16:23:44

tak nakonec jsem tam nalil castrol magnatec 10w40 + filtr nipparts a jsem nadmiru spokojen. auto je tak o 50% tissi a prijde mi takovy spokojenejsi

buhvi kdy predchozi majitel menil filtr


Odpovědět

1  2