Fórum - Téma


olej LIQUI MOLY - TOP TEC vs LEICHTLAUF


Fórum Pokec všeobecný olej LIQUI MOLY - TOP TEC vs LEICHTLAUF



1  2

2011-05-07 13:29:59

Vybiram olej a chtel bych vedet, jestli je v techto dvou nejaky velky rozdil. Cenove jsou temer stejne, tak chci vedet ktery vybrat. Sam od sebe bych asi vybral ten top tec, protoze je jen pro benziny.

Tak spis kdyby mel nekdo zkusenost tak budu rad, kdyz se o ni podeli.

http://www.oleje-aditiva....lej-top-tec-4100-5w-40-1l

http://www.oleje-aditiva....htlauf-high-tech-5w-40-1l

2011-05-07 13:46:07

nejaky specialni duvod proc davat 5W40??

2011-05-07 17:23:12

puvodne jsem myslel ze dam 10w40, ale podle doporuceni a jakehosi rozvrzeni LIQUI MOLY (na kt. jsem cetl jen chvalu) je (pry) do N16 1.5 66kW nejlepsi 5w40

2011-05-08 19:00:51

taky ti pry bude 5W40 papat... záleží na stavu motoru kolik

2011-05-08 20:30:59

ten TOP TEC 4100 by som ja nedal aj ked pouzit sa samozrejme da, kedze plni aj ACEA A3.. ovsem nieje idealny kvoli specifikacii C3, ktoru tiez plni, radsej by som siel do toho druheho.

Ovsem ja za seba do toho motora, by som siahol po tomto.. http://www.oleje-aditiva....nthoil-high-tech-5w-40-1l

2011-05-08 20:44:49

jo, ten plne syntetickej asi bude lepsi...

a nebo by jste radili spis ten 10w? to jsem zase nenasel od nich plne synteticky...

2011-05-08 21:16:59

ide o to ze skutocne plne synteticka PAO 5w40 nestraca behom prevadzky skoro vobec svoju viskozitu, narozdiel od 5w40 ktore su na mineralnom zaklade tzv. hydrokraky HC, ktorych viskozita sa uz po odjazdeni cca 2-3 tis. km znizuje niekde k hodnotam viskozity olejov 5w-30 (co su aj tie dva oleje na ktore si dal odkaz)..je to dane istymi skutocnostami ktore nebudem zbytocne rozpisovat.

Co sa tyka viskozity nic nepokazis ani s 10w ani s 5w-40. 5w40 je velmi univerzalne viskozitne rozpatie, ako na dlhe jazdy po dialnici, tak aj na kratke jazdy po meste s pocetnym startovanim za studena, ale v nasich klimatickych podmienkach postacuje aj 10w.

2011-05-08 21:42:33

ještě jinak na léto ti stačí 15w40, čím větší teplotní rozsah, tím více tam je aditiv které stárnou , čím menší rozsah, tím větší časová stabilita oleje jako takového, a na zimu stačí 10w40, až když jdou mrazy pod 20 tak teprve nastupuje vhodnost 5w40

2011-05-08 21:52:54

muj nazor:

mas seriove auto a vymyslis kraviny kde nemusis dej 10w40, davat na leto 5ku je kravina, to nejlepsi na tom oleji je MOS2. pkud chces autu udelat dobre men olej casteji nejlepe vzdy i s filtrem, a poctive zahrej cely motor nez mu budes nakladat. vim ze je uplne super v mode ted resit oleje protoze to samozrejme uplne jinak pak jede, atd... navic uz se to tu resilo milionkrat takze si projdi temata. pokud mas stock motor tak tam davej olej dle specifikace vyrobce.

2011-05-08 21:54:35

ano tie aditiva zabezpecujuci velke visko rozpatie su tzv. modifikatori viskozity, ktore maju tu zlu vlastnost ze sa pocas prevadzky rychlo rozomelu a deje sa to co som popisal v mojom predoslom prispevku. To sa ale u PAO olejov a toboz olejov na esterovom zaklade nedeje.

2011-05-08 22:39:20

akorát že esterové oleje jsou cenově někde jinde

2011-05-08 22:59:53

to ano, su drahe..

Do tychto motorov ale netreba moc spekulovat, akakolvek renomovana 10w40 API SL, ACEA A3 postaci bohate.

2011-05-08 23:25:06

přesně tak stačí cokoliv, hlavně častěji měnit, já měním po 5-7 tisících a to by to muselo šlapat i na vegetol

2011-05-08 23:51:51

Presne, zalezi take jak jezdis. Ja jezdim prevazne vikendy, delsi trasy a moc motoru nedavam coud, takze menim po cca 10 tisicich a pohoda. A davam samozrejme take 10W40, celorocne, a rozhodne to motoru dela dobre. Nema cenu vymyslet neco jineho.

2011-05-09 08:34:31

fizz rozhodne nechci vymyslet kraviny :) spis ze se vubec nevyznam...

diky vsem za rady

moje cesty jsou prevazne 15km tam, 15km zpatky do prahy (ted o prazdninach pribudou delsi vylety)... menit chci urcite po 10t i s filtrem

pujdu teda do nejake plne synteticke 10w...tady se rad necham nasmerovat na konkretni produkt (ikdyz jak pisete je to asi jedno)

2011-05-09 09:32:12

MOS2 je urcite dobra volba, muzes to treba jen dat pul na pul s obyč olejem. s tema kravinama sem myslel laborovani s Wčkama...

jinak jak uz psat nezpočetněkrát. kdyz se k autu chovas slusne olej nepřepálíš a menis v rozumnych intervelech tak je to opravdu jedno co tam lijes.

2011-05-09 09:50:19

protlak.. nuz su aj v triede 10w40 oleje s istym podielom PAO a dokonca AGIP sint 2000 ma vraj v zaklade aj iste percenta esterov, narozdiel od vacsiny olejov 10w40 ktore su HC..ovsem ich pouzitie ti neprinesie ziadne extra vyhody pokial motor vyslovene nedrtis neustale a dlhodobo vo vysokych otackach, ako aj vysoke teplotne zatazenie, napr. dlhdoba jazda po dialnici v lete do chorvatska a pod. alebo blbnutie v serpentinach ( grossglockner- to ale s tymto vozidlom a motorom moc vyznam nema ) ..tam by iste vyhody pouzitie oleja s istm obsahom PAO resp. PAO+ester malo, ale inak je to uplne bezpredmetne a netreba sa tym zaoberat.

Daj tam akukolvek renomovanu zavedenu 10w40 a mas klud, odporucam specifikaciu API SL, ACEA A3,B4

Ale ak mas chut tam dat "stoj co stoj" 5w40, tak ani s tym chybu nespravis ako som uz napisal, len to nieje potrebne.

2011-05-09 10:12:18

no já jel do chorvatska s dvoukilem téměř pořád 170-180, čili nad 4000 otáček, vedro jak cip a neměl jsem pocit že bych kvůli tomu potřeboval speciální olej a to jsem jel v kuse 9 hodin až před makarskou

2011-05-09 10:25:29

ja som ovsem nenapisal ze sa nieco spatne stane v takych podmienkach s olejom (v tomto pripade 10w40), ktory nema obsah esterov alebo ma len minimalny obsah PAO :) ..pisal som len o tom ze to ma iste vyhody..ale je malo pravdepodobne ze budu mat priestor sa vobec "prejavit". totiz medzi olejmi 10w40 nieje az taky rozdiel ako medzi olejmi vo viskozitnej triede 5w40

2011-05-09 12:48:53

ad kornel, konečně vidím někoho, kdo má nějaký přehled v olejích, většina lidí má stále zažito polystetika apod a žádné další rozdíly v olejích nevidí atd atd


Odpovědět

1  2