Fórum - Téma


Olej je cítit benzínem.


Fórum Qashqai J11 Olej je cítit benzínem.

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11



jan
2016-01-01 14:46:24

Dobrý den.

Mám najeto kolem 3000 km. Olej je docela už tmavší, ale jde cítit benzínem. Je to normální u nového auta?

duncho  
2016-01-01 17:08:13

Straca sa Ti aj olej, musis ho dolievat?

jan
2016-01-01 17:12:29

duncho: Právě, že ne. Je pořad stejný stav. Jen je docela už tmavý, ale to je asi normální.

Také jezdím převážně krátké trasy.

2016-01-01 18:45:27

Olej tmavne,to je vpořádku. Zřejmě je to právě díky krátkým trasám,kdy se nic neprohřeje a neodpařuje. Zkrátka špatný používání výrobku. Zkus jet dlouhou trasu a doporučuju výměnu oleje,protože je benzín suchý a olej už tolik dobře nemaže,když ho osahuje. Při pokračujícím stylu užívání auta ten olej dýl jak 5000km nevydrží být v kondici a významně se urychluje opotřebení.

jan
2016-01-01 19:23:17

To je můj problém. Malé město a převážně jezdím po něm. Jen jednou týdne asi 60 km. Taky je asi v záběhu,tak se víc špiní.

2016-01-01 19:31:30

Nový oleje se svými detergenty a disperzanty a vším možným se opticky špiní dřív a víc,ale neznamená to hned,že je olej špatný.Píšou odborný články.

Rozhodně bude jen dobře,když se první olej vymění s filtrem velice brzy. Klidně už teď je vhodná doba

jan
2016-01-01 19:35:05

Nebo si čuchnete i Vy... Hlavní je ,že se hladina nemění. To mi zajímalo jako první.

S první výměnou nebudu moc otálet.

2016-01-02 09:22:13

bobanr:: Originální olej který Nissan do automobilu dává je ve třídě 5W30 což jak jsem zjistil, není moc vhodné do našich letních podmínek, kdy teploty venku přesahují 30 °C. Proto dochází k jeho většímu znehodnocování a tím i při extrémních vedrech k horšímu mazání motoru. Pokud olej neubývá a nemá mléčnou zakalenou barvu není se třeba znepokojovat. Doporučuji však před letní sezonou vyměnit olej za olej třídy 5W40, který lépe vyhovuje naším klimatickým podmínkám. Olej by měl mít certifikaci dle normy Renault 7000, například Elf, Shell, Total a jiné. Doporučuji pak sledovat pravidelně stav hladiny oleje v motoru jeho barvu a celkový stav. Pravidelné výměny oleje provádět dříve než je stanoveno výrobcem tak po 15000 km, olej bude vak ihned po výměně a ujetí pár stovek kilometrů zčernalý, neboť po výměně nový olej obsahuje velké množství aditiv a ty začnou rozpouštět usazeniny v motoru, tím olej zčerná a smrdí po spálenině. Nedoporučuji používat olej Castrol mám s ním špatné zkušenosti, při malých otáčkách motor klepal, mazání nebylo dostatečné, olej je zřejmě přeaditivovaný a moc řídký jinak je vcelku jedno jaký olej použiješ ale nepřekračuj lhůty stanovené výrobcem motoru pro jeho výměnu.

2016-01-02 13:36:28

bobanr: 5w30 je úplne vhodná pre našu klímu, možno lepšia je acea A3 než A1 pre niektoré režimy jazdy - dlhé dialničné jazdy. V jednom aute mám 0w20 a maže to s prehľadom dokonca ani pri dialničných jazdách sa olej nespaľuje, netreba sa 5w30 báť len to kontrolovať a včas meniť

2016-01-02 14:56:23

slabostka: Jestli se někomu zdá, že okolní teplota vzduchu nemůže mít na viskozitu oleje takový vliv, tak by měl brát v potaz odvod tepla olejem z motoru, kdy plocha olejové vany umožní vyzáření jen určitého množství tepla (čím je větší rozdíl teplot mezi teplotou oleje a okolním vzduchem, tím se odvede více tepla), zvýšení okolní teploty vede také ke zvýšení teploty v olejové vaně, celková teplota oleje motoru se tedy zvýší a tak poklesne viskozita oleje pod použitelnou hodnotu. Dnes již není běžné vybavovat motory chladiči oleje a tak používání oleje podle SAE 30 v tropech není jistě nejlepším řešením.

Tropická teplota se rozumí teplota nad 30°C.

2016-01-02 17:22:44

bobanr: Polemizovať môžeme ale ak nemáš zmeranú teplotu aspon vo vani pri rôznych vonkajších teplotách tvoje tvrdrnia stoja na vode. Nežijeme v tropoch, auto sa krásne uchladí náporom. Podstatná je hths viskozita. Podla tvojho tvrdenia som mal auto s olejom 0W20 zadrieť minulé leto ked boli extra teploty a jazdilo sa dialnica denne plus mimo dialnice neustále kolony pre opravy ciest nespočetne krát. Ale nič také sa nestalo a nestane. 5W40 sú také vytunené 10w40. Potom pre časté štarty a krátke jazdy by som bral niečo OW... napr. OW40... Podstatné sú včasné výmeny. Viac než handrkovanie sa na viskozite ktorá splna špecifikáciu výrobcu.

2016-01-03 11:01:58

slabostka: Nikoho nenutím aby si do svého vozu nechal dát olej jaký uzná za vhodné, to co jsem napsal jsou jenom obecně známé vlastnosti olejů a doporučení jejich výrobců. Mám také přístup ke spektrometru a můžu si kontrolovat z čeho je olej vyrobený, to znamená jaká základová báze byla použita a kolik je v oleji aditiv. Mimochodem olej 0W20 je doporučován pro venkovní teploty -35 až max. +20, je to tedy typicky zimní olej, při vyšších teplotách dochází u tohoto oleje rozpadu molekulových řetězců a tím je mazací film velmi tenký, motor se téměř nemaže a dochází k většímu opotřebení. Pokud chceš dej si do svého motoru třeba řepkový olej na vaření je to jenom tvoje věc a je na každém jak se rozhodne. Tím končím tuto debatu a dále se nebudu vyjadřovat, zdraví bobanr.

NO_HITS  
Laďa
2016-01-03 13:34:04

Olej bude mazat furt pokud do něj nevnikne větší množství paliva, akorát v závislosti na podmínkách, stáří a zátěži ztrácí aditiva svoje vlastnosti např čištění, ochrana proti korozi a vizkozita v závislosti na teplotě. 3000 Km je docela málo na to aby olej v novým motoru bez úsad uvnitř, zčernal, ale je pravda, že je to ještě v záběhu a asi si motor sedá, tak vyměň olej i s filtrem samozřejmě a sleduj každých 1000 km jestli se hladina nezvedá (vnikání paliva do oleje) nebo klesá (ztráta oleje) . Jak olej zčerná tak ho zas vymeň. Prvních cca 15tis km si prej motor ještě sedá i když by měl být po záběhu a testech. Jakej uděláš tzv záběh takovej pak bude motor nadále, takže buď ti v 60tis chcípne nebo vydrží mnohem dýl když mu dáš co je potřeba Pokud auto v létě nehoníš tak by SAE 5W-30 mělo při intervalech výměny do 10tis/1rok vydržet , samozřejmě při dodržení ostatních norem API,ACEA a jestli to má i renault normu netuším. Doporučil bych se řídit hlavně normou API protože ACEA (evropská) je víc obecná resp pro její splnění nejsou takový nároky jako u normy API (americká) .

Nejdůležitější je dochlazovat turbo, teď v zimě stačí pár vteřin ale během normální teploty to chce těch 30 sekund a v létě nebo po ostřejší jízdě bych tomu tu minutu radši dvě dal - výrazně se tím prodlouží životnost turba a motoru to taky trochu prospěje v dlouhodobým měřítku

2016-01-03 14:57:49

no_hits: Souhlasím!

2016-01-03 16:55:42

no_hits: nemusíš odpovídat (a ještě sem tam nepřesně) na věci,na který nebyly položený otázky

2016-01-03 16:57:48

no vidíš denne tisíce novších aut - fordy,mazdy,toyoty jazdia 0w20 a nezadierajú takže to bude asi trošku inak ako tvrdíš. Ak tvrdiš niečo čo je v rozpore s doporučením výrobcu kľudne ti uverím ale musíš to dokázať. Ak tvrdíš ako sa olej v lete prepaľuje lebo sa neochladí vo vani tak daj čísla. Tie reči o repkovom oleji si nechaj niekam inam. Nakoniec sme došli k 5W30 ako možnosti čo si na začiatku odmietal. Spektrometer ti pomeria čo? Teplotu? Tbn? Ako často odoberáš vzorky? Ked sa na US forach bavia tak ukazujú výsledky lab testov, to má váhu. Inak sú to pivné reči.

bmarcellus: ľudia sa kvôli olejom nakoniec pobijú prinajmenšom....

2016-01-03 17:11:26

slabostka: některý pravdy jsou léta ověřený,to popírat nemůžeš a grafy netřeba. Takový tribotechnický profesoři ani nejsme,abysme je vyluštili.

Ale dají se vpohodě najít odborný testy,co v jaký době se s olejema děje.To je ale vpodstatě buřt,když se nezávodí a pomůže jen brzká výměna olejů.

Ty připalovací a trhací se týkají toho,když se tomu dlouhodobě nakládá ve vysokých otáčkách. To když si někdo koupí motorizaci,která mu pak nestačí - že kluci

Obecně je jasný,že jakýkoliv odklon od 5,10w30,40 je jen o větším skoku v typu provozu auta a rychlejší degradaci oleje.

2016-01-03 17:29:02

bmarcellus: no popieram vetu že v lete sa olej pripáli lebo sa z vane nedostane dosť tepla a nato ani nemusím byť chemik fyzik. Bavíme sa o bežnom aute v bežnej prevádzke. Predpokladám že vo vani bude najnižšia teplota a pripekanie sa deje niekde inde. 5w30 to umaže s prehľadom, ak sa jazdí nejako extrainak nech sa kúpi iný o tom bez debaty.


Odpovědět