Fórum - Téma


Olej do převodovky? P10/P11/N14/N15/N16


Fórum Technický koutek Olej do převodovky? P10/P11/N14/N15/N16



1 ......... 3  4  5  6  7

2014-04-07 19:40:37

xxxmichal: Myslis znacku nebo specifikaci?

NO_HITS  
Laďa
2014-04-07 19:50:50

xxxmichal: jak klesne teplota pod 10stupňů tak se z gumovýho nissaňáckýho řazení stává ,,ostrý,, hrubý italský řazení asi tak , almera kterou sme teď koupili a má origo náplň (109tis km) tak je to krásně měkký gumový i při studených startech

Ten castrol co mám má API GL-4+ a je to údajně náhrada za gl-4 ale ta specifikace je jiná a chová se to takhle , ten olej není očividně pro tu převodovku a holt je za studena asi moc tuhej , i když po startu pustím spojku, tak otáčky zakolísají asi o 300ot dolů a pak se to srovná, během půl vteřiny ale je na tom krásně vidět jak je ten olej za studena tuhej . to co tam bylo dřív se takhle nechovalo a proto to chcu měnit.

Pokud ti razení chodí dobře , měkce pohodlně případně jen s drobným zhoršením tak bych tomu ještě dal čas, uvidíš třeba jagy napíše že by to vyměnil.

každopádně já mám s výrobkama Castrol špatnou zkušenost - motorovej , převodovej a servo olej

.

.

.

jagy: jak prosimtě vytáhnout čidlo rychlosti na diferáku z převodovky? chtěl jsem si změřit hladinu oleje ,ale po odšroubování šroubu se to akorát točilo doleva dopravaa nahoru to nešlo

2014-04-07 20:46:03

jagy: měl jsem na mysli konkrétní olej vyzkoušený tebou

Nohits: s tím čidlem stačilo víc zabrat nahoru, po koupi jsem koukal na hladinu a taky jsem měl strach abych toneurval

Jinak mě to řadí hodně lehce. Nemá to žadnej odpor.

2014-04-07 20:56:13

Nekdy si rikam, jestli mas stejne auto jako my. Nissan a gumove razeni? Sakra, to neznam...

Cidlo vytahnout nahoru, jak pise Michal. Jinak nejvic jsme davali Q8 a Champion. Rikam to same o motorovych olejich, tech dobrych je hodne, staci nebrat par "nedobrych" a nejde udelat chybu. Ale zrovna Motul by me opravdu nenapadlo kupovat ani do zav. auta, natoz do 1,6tkove Almery.

NO_HITS  
Laďa
2014-04-07 21:20:50

jagy: no myslím tím že je to měkký lehký nejsou tam cítit ostrý hrany a kvalty padají jak po másle , oproti třeba právě zmiňovaným italským autum.

Co se dívám tak motul doporučuje pro moje auto teda ten gear 300 75W-90 a nebo motylgear 75w-80 a dívám se že zatím co ten motylgear v 90 je docela tuhej tak v 80 je trochu řidší jak ten gear 300 kterej je očividně posunutej prostě do těch vyšších teplot, tka že bych vzal ten motylgear 75W-80 za 230kč/litr a je to .

U toho čidla sem právě zabíral nahoru ale jen s rozumem nehctělo to jít a nechtěl sem to opravdu urvat a ani sem no to nechtěl stříkat uvolňovač aby nenatekl do převodovkly a nenadělal paseku :P

NO_HITS  
Laďa
2014-04-07 23:11:54

Rozhoduju se teda mezi:

2014-04-08 07:08:29

No, taky přispěji svoji zkušenost. Já nalil 75W-90 CASTROL Syntrans Transaxle (TAF-X) a řazení se o hodně zlepšilo.

NO_HITS  
Laďa
2014-04-08 11:21:04

Takvezmu tem motul 75w - 80 s kdxz neklapne tak tu tutelu co uz par lidem udajne pomohla.

2014-04-08 15:46:05

no_hits: NO_HI, ty už mě fakt bavíš - co s tou chuděrou pořád děláš? To nejde prostě jezdit a nepodrobovat ji pořád nějakým pokusům a experimentům? Máš ji hezkou, tak ji furt nemorduj koumáním, co by tak asi mohla skousnout. Snad se nepletu, když mám pocit, žes jí vrazil do motoru LM MoS2 - a neseděl, co? Tak šel ven. Do převodovky zas musel Castrol, aby se ukázalo, že ani to nebude to pravý ořechový. Zdá se ti tuhý řazení? Máme stejnou káru, já tam v 90 tkm vrazil úplně obyčejný PP 80W-90 GL-4 a chlape div se, řadí to pořád úplně stejně jako předtím s nissaňáckým gear oilem. Moc to prožíváš a jak už píše Jagy - je docela kumšt netrefit se a sáhnout v současné nabídce slušných výrobců dost vedle, tak, abys to fakt citelně poznal. Nebo jsem olšovej a necítím a neslyším...

NO_HITS  
Laďa
2014-04-08 16:01:58

janis: řekni že je těžký se trefit na nekvalitní olej a vždy se najde blbec co tam ten olej nalije :D Já tolik spekuluju a diskutuju, protože bych se rád dopátral oleje , kterej bude mít hodně podobný vlastnosti tomu originálnímu. Nechcu prostě zas vybrat blbě , problém je podle čeho vybírat protože tenkrát mě dost lidí radilo ten castrol

Jinak v motoru je Eneos 10W40 - s tím LM MoS2 mě to dost kouřilo, ti co za mnou někdy někde jeli tak ví o čem mluvím viz např farinky v Brně nebo cesta na celorepublikovej sraz .

Tak jsem právě změřil hladinu, to čidlo sem vytahoval snad 15 minut :D

dle manuálu má být hladina cca 57-66mm od horního okraje šasi (dosedaci plocha čidla rychlosti)

já naměřil cca 80mm když odečtu sklon , protože auto nestálo rovně a to že jsem před 30 minutama s autem jel a je olej rozstříkanej po skříni, tak mě vyjde70-75mm . Další věc , dal jsem si trochu toho oleje mezi prsty , byl zahřátej tak na 40 stupnů a zkoušel jsem ho šudlat mezi prstama a ten olej vubec neklouzal, bylo to jak kdybych měl mezi prstama vodu nebo něco co prostě drhne.

Takže mám pocit že jednak je málo oleje a jednak ten olej po 2 letech asi degradoval . Sere mě že jsem tankrát dal snad vše kromě brzdovky a vody od castrolu .

2014-04-08 17:18:53

no_hits: mě už taky dost bavíš no_hi.Nerozumíš ani tomu,jak se má chovat řadící páka a olej do převodovky chovat mezi prstama a že je úplně jiný než motorový a pořád je ti něco a všude divný.Jako školáček.Kdybys poslouchal nejen mě,ale i ostatní,tak tu máme o x stránek míň.Máš jen tu nejobyčejnější káru jaká může být stejně jako my ostatní,tak si kup 75w90 a jezdi dál.Tečka

Každá převodovka je trochu jinak ojetá a mechanismus ovládání jinak zachovalej a nikdy to nebude totožný řazení u stejnýho auta.

60-80 tis a vyměnit při běžným a klidným ježdění je akorát.Já třeba dřív

U 1.6stky jsem dal před 6ti lety shelláckej olej a to řazení je do dneška A+++.Na to nemá ani moje nynější GTi .

NO_HITS  
Laďa
2014-04-08 18:16:15

no dobře lupnu tam 80W90 motul mobil valvoline případně 75w-90 od valvoline kterej má v katalogu napsanou specifikaci kromě jiných i pro Nissan

2014-04-08 21:35:05

no_hits: Já dával do Primery SR20DE Mogul SAE 75W-90, API GL-4 a světe div se řadilo to furt stejně, poté jsem ho lupnul aj do N16ctky QG18DE a taky to řadilo Je fakt ale že ta N16 měla řazení o dost tužší než primera, vždy když sem přesedl z Primery do N16 tak sem si připadal jak v traktoru Takže je ůplně jedno co tam dáš, hlavně aby to byl olej do převodovky

2014-04-09 14:28:43

no_hits: Lupni tam, co uznáš za vhodné, já ti nechtěl kecat do výběru. Jen jsem tím chtěl říct, že pokud auto využíváš normálním způsobem (což asi z 95% platí i u tebe - sto koní s tunou železa nijak zvlášť nezamává ani když jí šlapeš na krk), bohatě ti vyhoví valná většina dostupných výrobků slušných značek. Hlavně se drž specifikace GL-4 (mimochodem ta GL-4+ je marketingový tah výrobců, mající vyvolat pocit, že kupuješ cosi lepšího, než obyčejnou GL-4, API norma žádnou plusku nezná). Pokud čekáš tuhou zimu, vol 75W, jinak stačí bohatě 80W - letní 80 taky, 90 dává rezervu pro pařáky a dlouhodobou zátěž. Flaška od Motulu nebo Valvoline se bude v regále v garáži vyjímat líp, než ta od Parama, ale jinak je to skoro fuk (mně určitě, Almě taky) - řadit budeš tak i tak. A to kolísání otáček - jsi si jistej, že to dělal Castrol?

NO_HITS  
Laďa
2014-04-09 16:09:56

asi vezmu ten motul HD 80w90 když se koupí 2L flaška tak to vyjde na 180kč/litr , pokud nebude dostupnej tak mobil mobilube GX 80W/90 a uvidím

Já někde psal že kolísání otáček způsoboval castrol ? Dělal to zasviněnej AAC ventil a klapka

EDIT: tak jsem zastavil na dvou benzinkach OMW a jedne benzině a jediný na co sem narazil bylo P90 od mogulu, za 134kč litr tak sem se na to vykašlal a počkám do výpalty :P

2014-04-09 18:15:31

no_hits: Psal jsi tohle:

"... ten olej není očividně pro tu převodovku a holt je za studena asi moc tuhej , i když po startu pustím spojku, tak otáčky zakolísají asi o 300ot dolů ..."

Já nic podobnýho nepozoroval ani u originálu, ani u Mogulu, proto se ptám, jestli to nebylo spíš něčím jiným.

NO_HITS  
Laďa
2014-04-09 19:21:49

janis: ajo tak tys mě nepochopil,

Za studena když nastartuju se spojkou a pak pustím spojku, tak ten olej v převodovce vytvoří odpor a proto zakolísají otáčky ale podle mě ten olej od castrolu co tam je je za studena tak tuhej, že je to na otáčkoměru znatelný (zhoupnutí o 200-300ot) . když ju pustím za pul minuty tak to udělá až po té pul minutě, prostě to vytvoří odpor než se ten tuhej olej rozpohybuje

Děje se to u každho auta, ale když je tam olej, co má být tak to takovej odpor nevytvoří a proto to většinou na otáčkoměru není znát

To je důvod proč se má startovat se spojkou, aby startér a rozvody neměly u studenýho motoru takovou zátěž než se motor rozběhne, u některých novějších aut je start se spojkou ( u některých i s brzdou) poviností - je to tak nastavený už výrobcem a v autoškole se to taky učí proto, aby někdo nenastartoval s rychlostí.

Věřím tomu , že s tímto se mnou bude určitě souhlasit Jagy

2014-04-09 21:30:12

U nových aut je to z úplně jiného důvodu... tak jak všechny ostatní "bezpečnostní" prvky, a to že lidstvo čím dál víc "debilněje" Jezdím z takovými auty skoro denně a nejradši by jsem to rozmlátil kolikrát Ale to je na jinou tému... o tom jak jsou ty systémy nebezpečný...než prospěšný.

A je to vážně příjemný když máš auto na zvedáku a aby si nastartoval tak se musíš soukat dovnitř místo toho abys přes okno jenom otočil klíčkem...

Jasně že když startuješ ze spojkou tak to má o něco menší odpor když se netočí předlohová hřídel...

NO_HITS  
Laďa
2014-04-10 13:42:43

Pravda u tech novějších aut to bude asi hlavne kvuli bezpečnosti .

Tak sem objednal ten motul hd 80w90 kdy se koupi ve 2l baleni taklitr vyjde na 180kc ... paradasu na to zvedavej

2014-04-16 20:24:06

no_hits: Dovolím si napsat svoji zkušenost s výměnou převodového oleje na N15 1,4. Auto mám od novoty a v zimě mi šla ZA STUDENA blbě řadit dvojka - obzvlášť při podřazování je jí tam moc nechtělo a šla jakoby přes zuby. Koupil jsem proto převodový olej splňující normu a viskozitu napsanou v návodu k obsluze a to Repsol Cartago 75W-90 API GL-4. Řazení se zhoršilo celkově - rychlosti zapadaly strašně pomalu a dvojka šla ještě hůř než předtím. Po pár tisících km jsem přistoupil k další výměně. Na zdejším fóru jsem vyčetl, že jsou nejlepší zkušenosti s Castrolem TAF-X (Teď se jmenuje nějak jinak). Dvojka jde při podřazování líp než s origo olejem, ale třeba trojka tam někdy nechce hned zapadnout a musím ji tam při řazení nahoru přidržet. Zbytek rychlostí jde řadit pomaleji než s origo, ale rychleji než s Repsolem. Takže TAF-X stojí taky za prd.Už jsem na další experimenty rezignoval. Měl jsem tam nechat ten originál. MOJE ZKUŠENOST PROTO JE: POKUD JDE ZA TEPLA ŘADIT DOBŘE, NIKDY NEMĚNIT PŮVODNÍ OLEJ V PŘEVODOVCE A UŽ VŮBEC NE PREVENTIVNĚ. Klidně bych ho tam nechal i 20 let. Až zjistíš, se kterým olejem ti to bude řadit všechny kvalty dobře za všech okolností, tak dej vědět.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7