Fórum - Téma


Okruh startéru


Fórum Primera P11 Okruh startéru

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-07-05 08:36:46

Tak jsem se v bádání při hledání problému se startováním (viz "Imobilizační relé - umístění") posunul dále a teď řeším otázku, jak je vlastně vyřešen u Nissan Primera s motorem SR20DE okruh startéru. Podle všeho kontakty na spínací skříňce nespouštějí startér přímo (na kontaktech spínací skříňky jsem nenašel žádný vodič, který by vedl přímo na spínací cívku startéru - testováno ohmmetrem). Z toho usuzuji, že by spínací skříňka při startování spínala relé, které zajistí připojení napětí z akumulátoru na spínací cívku startéru. Pokud by to tak bylo, právě toto relé by asi způsobovalo můj problém se startováním. Samozřejmě bych potřeboval identifikovat, kde se případně toto relé nachází. Podle všeho asi není v krabičce relátek v motorovém prostoru.

2008-07-07 20:20:43

No nevim jestli ti to bude neco platne, ale na moji Almere 1998 je to zapojene primo ze spinaci skrinky na ovladaci civku starteru. Jednotka NATS je pak pripojena na ECU a ta proste nedovoli motor nastartovat. Jiny klic nemam, ale myslim ze starter se bude tocit vzdycky, ale je to jenom domenka vydedukovana podle schematu zapojeni starteru. Nize je schema zapojeni, ale jak rikam, je to Almera s man. prevodovkou. Ja mam aut. a tam je to myslim jeste blokovany na polohu pay P nebo N.

2008-07-07 20:56:59

Děkuji za snahu pomoci, ale obávám se, že u Primery (aspoň u té mé) to bude jinak. Z dokumentace k Infiniti G20 1999 přikládám obdobný obrázek, kde je mezi spínací skříňkou a vlastní ovládací skříňkou ještě jedno relé, které zajišťuje, že nelze nastartovat,pokud není sešlápnutý pedál spojky. Pravda, Infiniti bylo pro US trh. Nicméně je zde ještě jedna odlišnost proti Tvému schématu i tomu k Infiniti. Můj starter je výrobek Magneti Marelli a jsou na něm pouze 3 kontakty - všechno závity na matici. Samozřejmě zemnící s propojeným zemnícím páskem, vstup +12V pro vlastní starter a pak vstup pro ovládací cívku. Na Tvém i mém schematu má však starter ovládácí cívku ze spínací skříňky ovládanou na střed vinutí mezi +12V a zem.Nicméně souhlasím s Tvým tvrzením, že NATS zajistí neoprávněné nenastartování, nicméně u mě je to jiným způsobem, než je zablokování starteru. Pokud startuji pouze mechanickým klíčem bez imobilizačního čipu, starter se normálně točí, ale motor nechytne.

2008-07-07 23:24:52

Ta tvoje posledni veta je to co jsem psal. NATS je propojen s ECU a ta nepusti zapalovani a vstrikovani paliva, takze to nechytne i kdyz se starter toci. To je u Almery stejne, i kdyz jsem to nezkousel. klic bez cipu nemam, ale podle schematu to tak byt musi.

2008-07-07 23:36:00

Jasně, chová se to přesně tak. Nicméně já mám v poslední době problém se startováním. Kontrolky na palubovce při startování pohasnou, je slyšet cvakání relátek, ale strater necvakne (cívka) a samozřejmě se netočí. Vyvedl jsem si drát přímo ze spínací cívky starteru a při problému se startováním je na něm jen cca 9.5V, na akumulátoru je kolem 12V. Z toho usuzuju, že je v cestě ještě nějaký kontakt relé (které zatím nemohu najít ) , kde je přechodový odpor, který způsobuje pokles napětí na starteru. Navíc žádný vývod na spínací skříňce není podle měření přímo spojen se spínací cívkou starteru. Když vyvedený drát dám přímo na + pól akumulátoru, tak se starter normálně roztočí a motor naskočí. Takže starterem by to být nemělo. Navíc je tam vyměněn za repasovaný a ten původní se choval stejně. proto jsem ho taky měnil, protože jsem myslel, že je problém právě v něm.

2008-07-08 06:16:11

Itob - Předpokládám, že máš akumulátor v dobrém stavu a tak skontroluj jestli máš řádně očištěné svorky akumulátoru ? Taky skontroluj mínus pol od akumulátoru až po spoj na karoserii a hlavně mrcni na kostřící měděný pásek motoru se šasí karoserie ! To jsou všechno silové body na kterých nejčastěji dochází k úbytku a ztrátám napětí Je toho mnohem více, tak např. hlavní vodič na odlehčovací relé apod.

2008-07-08 06:47:11

Almerka - kostřící body jsem kontroloval, nicméně pořád myslím, že je problém spíš někde jinde. Kdyby to byl úbytek na kostřících bodech, tak by se projevoval mnohem víc na obvodu vlastního motoru startéru, kde při startování teče mnohem větší proud. Tady jde o úbytek na spínací cívku starteru. A tam je proud určitě nižší. Navíc si myslím, že by se problém projevil i při startování tím vyvedeným drátem přímo na akumulátoru. Země jsou v tomto případě stále stejné. Ale i tak děkuji za reakci.

2008-07-08 07:01:01

Potom tedy jdi silovou částí od aku směrem na odlehčovací relé (ignition relay) a spínací skříňku. Skontroluj pojistky (silové) hlavně jejich zoxidované konektory apod.

2008-07-08 07:02:35

Bohužel teď na dvoře žádnou 2,0 i nemáme, tak se nemůžu podívat kde je to relátko. Ale pokud máš k dispozici ty schémata od někoho, tak je tam i umístění těch konektorů a relátek. tak a%ť ti ten kdo ti to dal, se podívá i kde to relátko je a všechny ty konektory co jsou tam - může být přechoďák na konektoru a může už být pěkně roztavenej. (mám dojem jestli to reůé není nekde pod palubkou).

2008-07-08 07:13:12

HonzaBK - Problém je v tom, že ta dokumentace není asi úplně správná (je tady z fóra).Už jenom v tom, že neodpovídá barva výstupního vodiče ze spínací skříňky. Ve schematu, které jsem dal výše je vodič W/B a já tam mám B/Y. V dokumentaci k jiným typům Nissana, ale je i varianta s vodičem B/Y. A tak ani umístění a rozložení relátek tím pádem neodpovídá....

2008-07-08 07:19:59

Co jsem ještě vysledoval je, že se obvykle problém projevuje při vyšších teplotách. Buď po delší jízdě nebo když auto stojí dlouho na sluníčku. Případně v kombinaci obou faktorů. Takhle po ránu, když je chladněji, startuju bez problému.


Odpovědět