Fórum - Téma


Ojničné ložiská 1.5 dci


Fórum Qashqai J10 Ojničné ložiská 1.5 dci

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

duncho  
2014-01-20 23:01:13

Z vlastnej skusenosti ich vymen cim skor. Pridretie sa neudeje nahle ale je to dlhodobejsi proces, najma ak su vsetky salky trochu opotrebovane a tlak oleja postupne klesa a ako prve si to odnesie posledne (stvrte) ojnicne lozisko, kvoli nedostatocnemu mazaniu.

Mne sa to pridrelo cestou z kopca pri brzdeni motorom 135t km.

Ceny co pises su trochu prestrelene, len samotny olej stoji 26 EUR (http://obchod.damoslovaki...f-evolution-sxr-5w-30-5l/), salky 75 EUR, atd. Len aby si mal predstavu, mna vysla vymena aj s vybrusom kl.hriadela 600 EUR a to som popritom este menil aj olej v prevodovke a brzdovu kvapalinu a daval som novu spojku a vodnu pumpu.

duncho  
2014-01-20 23:16:26

cico: Tiez som mal na to nazor ako Ty, no pan co mi robil vybrus tvrdil, ze na vacsine motoroch sa uz zamky nerobia. Pokym je vsetko OK, salky sa nepretocia. K pretoceniu dojde len vtedy, ked su nadmerne opotrebovane a v dosledku vacsej voli poklesne tlak oleja (viac unika cez volnejsie salky) a tym sa nedostatocne maze najma posledne v poradi. To ma za nasledok, ze sa nadmerne zahrieva a ked sa zacne "drolit" samotny material salky, kusky materialu ho zadru a pootocia a tym padom to prestane mazat uplne. Dolezite je ako rychlo to postrehnes, ze nieco nie je OK. Mne sa to nastastie nestihlo pootocit.

Ak nejdem foto tej salky, tak ho sem prilozim. Dost brutal ako vytrhalo ten material. Udajne motory K9K mali nekvalitnu seriu salok rok 2007-2009 (informaciu som vycital na francuzskych Renault forach, tak to berte s rezervou). Ako Honzo tvrdi, je vhodne to menit kazdych 100t km.

2014-01-20 23:36:38

Za me za to muze olej 5w30 a dlouhe vymeny ,

duncho  
2014-01-20 23:41:19

svobi:

Neviem ci je to tym, no ja som menil a aj menim kazdych 7tis km

2014-01-21 07:53:34

duncho: doufám že měníš olej a ne ojniční ložiska každých 7 tis. km!!

duncho  
2014-01-21 09:47:50

honzabk: Nech to mam este raz menit, tak radsej vymenim cely motor a za novsi Beztak sa rozhodujem nad kupou noveho QQ, no este chvilu pockam nech na nom vychytaju muchy... Od 2015 by mali robit hybrid QQ a to by som velmi rad

2014-01-21 16:47:58

duncho:

tie ceny k výmene ložísk a oleja čo som písal boli ceny značkového servisu Renault, nie materiál z internetu-preto teká suma- čiže prestrelená ako uvádzaš.

Čo sa týka kvality ložísk z roku 2007-2009. Keď sú nekvalitné resp. séria z týchto rokov, tak potom asi nie iba z rokov 2007-2009 nakoľko čo som pozeral aj na stránkach fóra renault, tak sa to týkalo aj vozidiel pred rokom 2007. Takže že bolo, je a bude? Interval výmeny oleja po 7 tisíc km - myslím, že tým nič nezachrániš.

Podmienky používania nesťažené - výrobca udáva inerval 20 tis. km (12 mes.) Čo som na fóre čítal drvivá väčšina znás sme interval skrátili na 15. tis. km a používame kvalitné oleje a kto tak koná a napriek tomu došlo k zadretiu tak si nemyslím, že kratší inetrval to zachráni, no ale ani neublíži okrem peňaženky. Ale je to na každom z nás kedy bude kto meniť olej.

A ešte jedna perlička, obdžal som konečne písomné stanovisko od spoločnosti Nissan k problematike ojničných ložísk - prikladám správu:

" Vaše vozidlo Nissan Qashqai podľa Vami uvedéneho VIN nie je zaradené do žiadnej nevykonanej kampane. Spoločnosť Nissan nevyhlásila žiadnu výrobkovú kampaň na výmenu ojničných ložísk pre motory typu K9K, ani nie je vydané žiadne usmernenie ohľadom ojničných ložísk motorov K9K.

Z hore uvedených dôvodov môžeme konštatovať, že poškodenie ojničných ložísk, ktoré spomínate, je ojedinelou záležitosťou spôsobenou pravdepodobne používaním vozidla a vykonávaného servisu, použitého oleja a iných okolností."

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom

Petra Acheson

Zákaznícka linka Nissan Slovenská republika

duncho  
2014-01-21 17:14:46

hast: Mozno sa to tyka aj vozidiel pred rokom 2007, no tom som odignoroval, kedze QQ sa zacal vyrabat pociatkom 2007

Tomu emailu z Nissanu co si preposlal sa vobec necudujem, pretoze Nissan nikdy nepriznal tuto potrebu vymeny a obozretnost s K9K motormi. Domnievam sa, ze mozno aj zamerne, pretoze po 100t km uz bude pravdepodobne po 2 rokoch zaruky. Avsak v servise o tejto anomalii vedeli a aj ma upovedomili, aj ked uz bolo dost neskoro v mojom pripade.

Poslednu vetu si vsak slecna Acheson mohla odpustit.... Tvrdit majitelovi nie zrovna najlacnejsieho vozidla, ze sa nebodaj o svoje auto nestara a zanedbava ho, je podla mojho skromneho nazoru do neba volajuca drzost. Keby to napisala mne, splechol by som jej naspat, ze nech teda zdvihne veduci servisov rit zo stolicky a nech obeha vsetky znackove servisy Nissanu a dohliadne na kvalitu poskytovaneho servisu! Smradi....

2014-01-21 21:16:16

Aspoň je vidieť ako sa o nás s vozidlami po záruke starajú, ale e-maile s ponukou nových vozidiel a zľav na sezónne servisné práce mi posielajú stále akože "kúp si knihu, kúp si knihu ako v tej piesni" ibaže toto vozidlo nie je za cenu knihy.

Obdržal som teraz aj správu ohľadne tých nešťastných ložísk aj so servisu N-motor Nitra, kde bolo vozidlo počas záruky servisované tu je vyjadrenie vedúceho servisu :

"My sme sa s podobným problémom u nás servisovaných motoroch ešte nestretli a to máme vozidlá s týmto motorom aj cez 200000 km.

Viem, že popisovaná chyba sa na danom motore občas vyskytne.

Podstatne záleží na pravidelnosti servisovania a od použitých materiáloch ( olej, filtre).

Výmena ojničných ložísk aj s olejom je cca za 350,-€"

2014-01-22 13:49:35

Zjišťoval jsem informace k tomuto problému, volal jsem do dvou servisů Nissan, kde mi rovněž nepotvrdili problémy s motorem 1,5 Dci resp. s ojničnými ložisky, údajně se s tímto ještě nesetkali. V jednom mi řekli, že u těchto motorů tam problém není ale vyskytl se u motoru 2,0 D .

duncho  
2014-01-22 14:21:41

satan: No vidite Ked pojdes do Renaultu, tam je to hned ina story

2014-01-23 07:38:08

Když jsi tam volal tak ses měl zeptat kolik těch kaškajů s tímto motorem prodali kusů a kolik k nim jezdí s tímto motorem na servis!!

2014-01-23 15:56:33

Zhrnutie problému, je to dlhší článok, nech Vás to neodradí, myslím, že Vás to môže zaujímať.

Pre nás všetkých ktorým sa vec so zadretím ložísk ešte nestala a kladieme si otázku či preventívne vymeniť alebo nie. Takže ja som dospel k tomuto záveru:

Prečítal som dosť na fóre Nissan clubu, Renault clubu, časopise motomagazíny, autodiesel, atď. , čiže dosť aby som mohol konštatovať, že motor 1.5 dci a v neposlednom rade možno aj 1.9 dci možno v menšej miere, ale poddimenzovaním uloženia kľukového mechanizmu trpí, aj keď si nemyslím, že zrovna preto, že ložiská nemajú zámky, ale najmä ich kvalita (kompozícia) je slabá. Toto sú výsledky prieskumu .

Teraz prichádzajú na radu výsledky spoločností Renault, Nissan a ich servisov:

Písomne som oslovil spoločnosť Renault, Nissan, viacero servisov Nissan a osobne servis Renault.

Vyjadrenie spoločnosti Renault: stručne -všetko s motormi 1.5 dci je OK, vyskytli sa ojedinelé prípady zadrhnutia ojničných ložísk ale spôsobené – resp. zavinené užívateľom vozidla (olej, dlhý interval výmeny a spôsob užívania, čiže asi spôsob a štýl jazdy atď).

Spoločnosť Nissan - vyjadrenie obdobne ako Renault, všetko OK, žiadna chyba, žiadne zvolávačky, žiadne reklamácie, žiadne vady z výroby.

Vyjadrenie servisov Nissan, Renault – nemali takéto prípady na nimi servisovaných vozidlách ani pri najazdení vyššieho počtu cca aj nad 200000 km. Preto ani preventívne výmeny nevykonávajú pokiaľ si to výslovne zákazník nežiada, podľa nich je to zbytočné pokiaľ je vozidlo riadne servisované.

Z tohto vyplýva, že ak je vozidlo riadne servisované a správne užívané, netreba robiť výmenu ložísk bez ohľadu na počet najazdených km. Takže všetci ktorí si vozidlo riadne servisujeme a požívame môžeme byť kľudní, žiadna panika, žiadne obavy – nočná mora ja zažehnaná Prípady tie ojedinelé čo uvádzajú servise sa predsa nás netýkajú, my nie sme predsa darebáci a o svoje vozidlá sa riadne staráme, že ano.

No a teraz niečo v opačnom garde, prečo o tom pochybujem a ako som sa rozhodol :

Každý z nás ako aj uvedené spoločnosti máme z časti svoju pravdu. Pre spoločnosti Nissan a Renault, ktoré vzájomne partnersky spolupracujú, vzhľadom na počet vyrobených a predaných vozidiel s týmto motorom môžu naozaj považovať prípady zadrhnutia ojničných ložísk ako ojedinelé. Neviem koľko takýchto prípadov celkovo je a aké percento to pre nich predstavuje, ale asi zanedbateľné a preto to nepovažujú za výrobnú vadu a neriešia to. Podstatné je aj to, že určite ich čísla s ojedinelých prípadov nie sú skutočné, nakoľko informácie môžu mať iba z ich značkových servisov. No a ktorý značkový servis potvrdí a podá informáciu o zadrhnutí ložísk z dôvodu ich výrobnej vady. Väčšina z nás si vozidlá v značkovom servise dávame servisovať prevažne po dobu ich záruky (2-3-5 rokov, alebo 100.000 km, pričom do týchto 100 tis. km zväčša k zadretiu nedošlo. Po záruke už z akýchkoľvek dôvodov si vozidlá – údržby vykonáva majiteľ sám, alebo prostredníctvom svojho mechanika. Čiže zväčša už do značkového servisu Renault a Nissan nechodí vozidlo servisovať. No a keď sa mu také niečo prihodí – zadrú sa ložiska, tak málokto hľadá pomoc cez predražený značkový servis. Čiže servis nevie o tom komu a v koľkých prípadoch sa to stalo. Niekto však do značkového servisu chodí naďalej aj po záruke v predpísaných intervaloch. No a keď sa to aj napriek tomu stane, tak teraz nemôže servis poukázať na dlhý interval výmeny oleja, kvalitu oleja, ale poukáže na nesprávne zaobchádzanie a používanie vozidla (napr. dlhé jazdy vysokou rýchlosťou, prehratie motora, vytáčanie motora do vysokých otáčok najmä v štádiu zahrievania atď.) čiže chyba nie je ich, nie je to ani výrobná vada, ale chyba majiteľa- nesprávne s vozidlom jazdil. Tak toto potom predstavuje to číslo, ktoré sa eviduje v servisoch a predmetných spoločnostiach ako ojedinelé prípady. Takže v podstate aj majú z časti pravdu, pretože o ďalších mnoho prípadoch asi nevedia, alebo vedia ale je to pre nich aj tak nízke číslo, aby pristúpili k náprave, čo by predstavovalo zvýšenie výrobných nákladov.

Druhá časť je tá, že najdú sa možno medzi nami aj lajdáci (údržba), ktorým sa to stalo, alebo ešte nestalo, ale určite je viacej tých čo sa o vozidlo riadne starajú a napriek tomu sa im stalo. Podstata je však v tom ako to už na fóre niekto písal, že nie pri koľkých km sa to stane, ale kedy sa to stane a verím tomu, že sa to stane, pretože tie ložiská sú naozaj nekvalitné. Na iných značkách vozidiel zväčša tieto problémy nie sú a neverím tomu že iba majitelia vozidiel Nissan a Renault, alebo prípadne Dacia sú lajdáci.

Takže akým smerom ide vývoj? No predsa k zníženiu výrobných nákladov čo sa rovná kvalite použitého materiálu. Preto ani neverím, že by sa v krátkom čase na motoroch 1.5 dci začali vyrábať kvalitnejšie ojničné ložiská. Boli, sú a dlho budú stále tie isté, čo znamená, že aj v súčasnosti aj na nových vozidlách s motormi 1.5 dci je to samé, tak nech sa niekto neteší, že keď má rok výroby cca 2008 - 2014, že sa ho to netýka. Podľa mňa je to stále to isté. Renault ani Nissan nepriznal výrobnú slabosť, tak prečo by ložiská v súčasnosti vyrábal kvalitnejšie. Pokiaľ Renault bude naďalej tento motor vyrábať , (má už predsa náhradu 1.6 dci) tak možno v budúcnosti zváži náklady a ložiská budú kvalitnejšie. No a potom kto sa bude pýtať ako ja, tak mu odpíšu, že je to dávna minulosť, kedy sa tieto motory nemohli vyrovnať s kvalitou olejov a dlhých intervalov ich výmeny, čo bolo spôsobené najmä samotnými užívateľmi vozidiel. Podobne mi odpísali takto na vstrekovače, ktoré boli v začiatkoch od fy. Delphi, podľa nich taktiež na začiatku to dávali za vinu majiteľom vozidiel, že natankovali nekvalitnú naftu a následne si opravu hradili sami. Neskôr po niekoľkých rokoch zmenia vstrekovače za Siemens a potom ako keby nepriamo uznajú, že na vine boli vstrekovače Delphi, ktoré síce nemali výrobnú vadu, ale jednoducho na tú našu (československú, možno aj inú) boli citlivé. Teda takéto vozidla nemal predsa Renault, Nissan predávať na tento trh. Vedel, ale aj tak predával... Biznis. Pozri na vozidlo Renaul Thalia, bolo vyrábané a určené pre Africký trh, bol záujem aj u nás a vidno koľko sa ich tu premáva. Biznis je biznis, možno sú dobré a spoľahlivé, neviem, no keby sa na nich objavili závady, ktoré by boli spôsobené používaním v iných klimatických podmienkach než na ktoré boli určené a vyrobené, asi by majitelia vozidiel mohli zbytočne čakať, že by to Renault priznal.

Než som vozidlo kúpil, absolvoval som v Nissane testovacie jazdy, vtedy som sa spýtal predajcu, či nie sú dáke problémy s motormi 1.5 dci, samozrejme mi odpovedal, že určite nie, že by ich inak Nissan nebral, ale zabudol som sa opýtať a čo iného by do tých vozidiel dal ???Keď chcel presadiť na trh Qashqai aj v dieselovej verzii, bral rýchlo čo bolo po ruke. Dokonca sa diesel 2.0 dci aj oneskoril s predajom, pretože to bol od Renaultu fungl nový motor, ktorý nestačili ani vyrobiť keď sa začal Qashqai predávať.

Môj záver je takýto: Mám najazdených 95 tis. Km, zatiaľ OK, chýba mi k výmene oleja asi 1500km, potom dám vymeniť ojničné ložiská aj s olejom. Pôjdem stým do niektoré so servisov Nissan.

Ak máte niekto iný názor alebo skúsenosti k problematike ložísk tak ho napíšte. Nie som žiaden vševed a nikomu neberiem jeho názor, rád sa poučím, ale ložiská vymeniť aj tak nechám. Ako tak na tomto fóre pozerám, tak k tejto téme sa vyjadrujú zväčša tie isté osoby, bolo by vhodné aby sa zapojili aj ostatní a hlavne , ktorí majú zlé skúsenosti, alebo ktorých už tento problém postihol, prípadne majú aj nejaké foto, nech to zašlú aj spoločnosti Nissan, alebo Renault, nech o tom vedia. Takto si píšeme iba sami pre seba a rozčuľujeme sa, že stým nikto nič nerobí.

Vozidlo si plánujem ponechať po dlhšiu dobu, takže preto aj výmena ložísk.

Ďakujem, že ste si to prečítali.

duncho  
2014-01-23 16:51:56

hast: Len na margo Tvojho clanku, najlepsie je sa poucit na chybe tych co tak neucinili (mna nevynimajuc). Nakoniec vybrus poskodeneho klukoveho hriadela by bol niekolko nasobne drahsi a to nehovorim o tom ze by si musel strpiet cca 2 tyzdne bez vozidla (cenova ponuka opravy s vybrusom v Nissane bola 2800 EUR).

2014-01-23 21:50:58

Poviem ti,ze dobre robis.Keby som mal tento motor ,tak by som si pri 100tis loziska vymenil!Tento motor nieje zly.Je celkom svizny ma malu spotrebu a dobre v zime startuje.Niekolko týchto motorov klaklo.Ine je ,ked motor klakne v zaruke a ine ,ked to platis zo svojho.Pokial skratis interval na 15 tis a vymenis loziska,tak ten motor ta prezije.

2014-01-24 07:52:20

Já bych to zhodnotil ještě jinak:

1. není partnerství mezi Nissan a Renault!! JE to jedna firma (stejě jako škoda a vw)

2. Samozřejmě že nikdo oficiálně nic neřekne

3. zkuste se zeptat mechaniků co tam dělají, kolik toho dělali.

4. vlastní zkušenosti s motorama (měnili jsme např. motor, kde jsem viděl zepředu dozadu v místě kde měla být ojnice 4tého válce!

5. bylo by zajímavé, kdyby ti oficiální zástupci těchto značek napsali kolik se prodali cca za posledních 3-5 let ložisek na 1,5 dci a kolik třeba na 2,0i nebo 1,8 i.

Závěr: Kdybych tím autem jezdil, tak bych si to asi nechal zkontrolovat a případně vyměnit.

2014-02-26 14:33:49

Takže som po výmene ojničných ložísk. Servis AUTOPOLIS, Panónska Bratislava - doporučujem, veľmi dobrý a príjemný prímací technik a mechanik. Stav km 96 tis., ložiská mi boli ukázané, boli dobré, aj mechanik sa vyjadril, že im nič nebolo, všetkých 8 bolo bez rozdielu OK. No samozrejme aj napriek tomu boli namontované nové, údajne už lepšie, ktoré sa začali montovať do modelov roku 2010 tak ako uvádza Serzimo na predchádzajúcej stránke.

Rada mechanika je starostlivosť a spôsob jazdy, pravidelný interval výmeny oleja po 15 tis. km (u vozidiel bez autoamtického vyhodnocovania kvality oleja), nevytáčať zbytočne motor do vysokých otáčok a taktiež nejazdiť pod otáčky, neprospieva to ani dvojhmotnému zotrvačníku, ktorý bojužial Qashqai 1.5dci taktiež má. Inak údajne je tento motor dobrý.

duncho  
2014-02-26 15:04:35

hast: Kolko stal ten spas?

2014-02-26 22:30:39

Celkovo práca + materiál (bez oleja, mal som svoj) 440,-EUR s DPH

7 h práca vrátane geometrie nakoľko bolo potrebné demontovať aj celú nápravnicu

materiál bol v zložení- sada 8ks ložiská - 97,-€, nové skrutky 8 ks - 30,-€, tesnenie pod vaňu 33,-€, lepidlo na ložiská 19,-€, geometria -55,-€


Odpovědět

1  2