Fórum - Téma


Ojničné ložiská 1.5 dci


Fórum Qashqai J10 Ojničné ložiská 1.5 dci

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2014-01-17 14:41:34

Napísal som na spločnosť Renault e-mail otázku k problematike ojničných ložísk. Odpoveď vyhýbajúca (motory 1.5 dci sa v minulosti nemohli vysporiadať so zlo kvalitou PHM (asi tým mysleli problém so vstekovačmi DELPHI). Renault neustále pracuje na vývoji motorov a v súčasnosti patria medzi najlepšie motory na trhu. Problém kľukového mechanizmu bol spôsobený zanedbaním pravidelných servisných prehliadok. Toto bola odpoveď k danej problematike a ešte ďalší odkaz - obrátte sa na Vášho predajcu Nissan.

To som aj urobil, napísal som im tak isto ako spoločnosti Renault. Odkaz na vašej otázke sa pracuje a v krátke dobe Vás budeme informovať. No už to je vyše mesiaca a nič. Napísal som im opätovne, kde je odpoveď a (serú na mňa).

Bol som sa taktiež informovať v servise Renault, povedali, že zopár prípadov zadrhnutých ložísk mali v minulosti s R-Megane II, ale v súčasnosti o týchto problémoch nevedia a ani ich preventívne výmenou ložísk neriešia, iba v prípade ak zákazník si o to požiada. Podľa nich sa tento problém môže vyskytnúť ale z dôvodu - zanedbania servisných prehliadok (interval výmeny oleja), resp kto na dáke intervali výmeny kašle.

Pre orientáciu mi uviedol cca cenu tohto úkonu: - materiál : 130,-€ (sada ložísk), cca 50,-€ (tesnenie pod vaňu), cca 100,-€ (olej ELF 5W40, filter+podložka pod vypúšťací šrób). Práca: cca 80,-€, Spolu 360,-€.. Čas cca 4 hodiny. Inak dopuručujú pre tento motor olej ELF 15W40+špecifikácie API (ACEA)podľa výrobcu.

Ešte sa skúsim informovať o tomto v servise Nissan v BA. Potom sa ozvem. Pokiaľ má niekto k tejto problematike dáke info - napíšte.

2014-01-17 16:46:14

ktomu oleju -ak mate filter pevnych castic tak musi ist 5w30.

2014-01-17 22:18:00

5W-30 hovorí o vhodnosti použitia pre motory s DPF absolútne hojno

2014-01-18 00:35:17

cico: Napisal som co mi povedali v nissane v BB. Udajne koli zanasaniu filtra PDF olejom 5w40.Olej 5w30 je k filtru setrnejsi ,ale o tom na forach uz bolo popisane na dve knihy .Ak niecou nerozumies kontaktuj servis a popitaj sa tam.

2014-01-18 09:11:07

Celkem bez ohledu na to co ti povídali v BB má cico pravdu. Viskózní charakteristika oleje pro použití s DPF nic neříká. To říká splnění norem výrobce ( např Renault RN 0720) případně ACEA C3 /C4, případně low SAPS.

Tohle je jako tvrdit, že pro přepravu osob jsou modrá auta a pro přepravu nákladu červená, jenom proto, že v BB mají modrou Fábii a červeného Tranzita.

Mě taky v servisu tvrdili, že si mám koupit o palec menší kola než šly nasadit, a že Nissan nedělá auta s redukcí.

2014-01-18 12:23:15

duuro77: Ak niečomu nerozumieš ty tak kontaktuj radšej toto fórum ako tých ťuťmákov v servise !

2014-01-18 18:24:58

a nemůže to být tím, že olej s nižší viskozitou jde spíše více do spalovacího prostoru a tudíž může zanášet opravdu více dpf než olej s vyšší viskozitou?

(nechci vysírat, ale opravdu se seriozně ptám, protože mi to osobně trošku logické i přijde)

2014-01-18 21:28:41

duuro77: Nie je uplne pravda,ze ak mas DPF musis pouzit olej 5W30.Dolezita je norma a aj viskozita.Motory S DPF euro 5 a euro 4 musia mat pouzity olej triedy acea C4.Pokial je mi zname existuje prave ,len o viskozite 5w30.Auta ktore servisujeme nemuseli menit DPF ani po 280tis km.Chodia aj auta co sa servisuje kde kto a leju tam co tecie a menili sme uz DPF aj pri 112tis km.Nedokazala uz prebehnut staticka regeneracia a dpf isla na vymenu.Mozem povedal ,ze cena dpf je neskutocna k cene správneho oleja.Pouzivame 5w40 do motorov bez dpf a 5w30 C4 s dpf.

2014-01-18 22:48:28

lukka: Tie oleje sú pri prevádzkovej teplote cca rovnako „riedke” takže to s tým nemá nič spoločné, ide o jeho zloženie a z neho vyplývajúcu tvorbu popola pri jeho spaľovaní (popol = pevné častice = to, čo má DPF zachytávať).

Predpísané požiadavky môže spĺňať jedine olej 5W-30, ale to neznamená, že každý olej 5W-30!

Výber oleja podľa viskozity je už takých 20 rokov prekonaný (čo naše servisy a mechanici v nich ale ešte nestačili zaznamenať ), v prvom rade je dôležitá výkonnostná špecifikácia výrobcu a viskozita sa vyberá podľa podmienok použitia motora (ak teda možnosť výberu vôbec existuje)!

A hlavne: ZABUDNITE NA PREDĹŽENÉ VÝMENNÉ INTERVALY

2014-01-18 23:12:18

cico: no já to hlavně napsal asi obráceně ta logika by byla opačná (dávat spíše 40)

2014-01-19 14:35:45

Páni prosím je to téma ojničné ložiská a zase sa to zvrhlo výslovne na olej. Ja som vo svojom príspevku napísal o informácii so servisu Renault ohľadom ojničných ložísk. Olej som spomenul iba mimochodom, že Renault doporučuje ELF a že som napísal 5W40 tak iba preto, že mi to poradili ale konkrétne pre moje vozidlo (bez filtra) Takže kto ho má nech používa ten ktorý je určený pre filter atď. Ale tým som nechcel v tejto téme rozvádzať oleje ale problémy s ojničnými ložiskami. Ďakujem za pochopenie.

Inak pozeral som inzeráty Renault s motorom 1.5 dci aj R- Megane II, je ich tam na predaj dosť a počty km sú rôzne samozrejme čo sa týka nad 100 000 km až napr. po 300 000 km, no neviem či niekto z nich mal problémy s ojničnými ložiskami, alebo robil GO motora, ale preventívne menil ložiská, ale pochybujem. Takže teraz neviem, či je problém v kvalite ojničných ložísk z výroby, alebo je to naozaj konkrétnym vozidlom (nie každý sa vydarí). Niektoré jazdia bez problémov aj pri 250 000 km a niektoré nie. Keby to bola ozaj výrobná slabosť, prečo sa to nestáva na všetkých 1.5 dci motoroch. To čo som čítal tuná na fóre tak podľa toho na zadrenie ložísk nepomôže ani kratší interval výmena oleja, ani kvalita oleja, ani spôsob jazdy a napriek tomu sa im to stalo, takže v čom to teda je.

Čítal som články z časopisov, čítal som články užívateľov vozidiel Nissan, Renault s motorom 1.5 dci, samozrejme im verím. Spoločnosť a servis Renault to ale nepotvrdil ale v podstate ani nevyvrátil možnosť zadrhnutia ložísk. Preto neviem či do toho mám ísť, alebo nie mám najazdených 100 000 km, výmena ložísk nie je zrovna najlacnejšia záležitosť ak by to nebolo potrebné, ale ak sa tým má zachrániť motor tak nie je o čom hovoriť. Ale pokiaľ by to bolo zbytočné, tak by som bol nerád, aby sa to zbytočne rozoberalo a niekto sa v tom vŕtal a možno by to bolo ešte horšie ako predtým (poctivá práca - poznáme). Takže píšte Vaše názory a skúsenosti. Určite je každá info a skúsenosť pre každého znás prínosná.

ďakujem.

2014-01-19 21:17:22

Problém motorov 1.5 dCi je v tom, že ich ojničné ložiská pravdepodobne navrhovali študenti 2. ročníka andragogiky. Inak sa asi nedá vysvetliť to, že im akosi zabudli nakresliť zámky proti pootočeniu a tak nie je otázka ČI, ale KEDY sa to stane (preto tie rôzne kilometre, oleje a rôzne spôsoby používania v momente kedy sa to stalo resp. ešte nestalo) . A keď sa šálka pretočí tak si prekryje mazací otvor a ostatné si snáď viete domyslieť...

Riešením je preventívna výmena ložísk, jej cena je síce vyššia, ale neporovnateľná s prípadnými škodami pri jej neurobení...

2014-01-19 21:51:34

Osobne by som doporucil vymenit ojnicne loziska pri 100tis.KmUz som ich par menil a nacate uz boli vzdy.U QQ neni vymena ,tak lahka ako u Renaltu,lebo u QQ musi ist dole napravnica a odpojit riadenie a geometria.Robil som jeden QQ co menil od novoty olej po 15tis. a tam poskodene neboli.Aj ,tak som ich preventivne vymenil za nove.

2014-01-19 23:10:29

cico: Nove=s odstraněnou vadou popsanou v tvém příspěvku?

2014-01-19 23:32:16

Samozrejme, snáď to nechceš opakovať každého pol roka?

2014-01-20 08:02:12

Ano také doporučuji an základě našich zkušeností výměnu po 100 tis. km

2014-01-20 10:57:57

honzabk: A je tam nějaký problém toho typu, co popisuje Cico?

Pokud ano, proč to nevyměnit preventivně hned (pokud teda nová ložiska již tento problém nemají?

Existuje k tomu nějaké oficiální vyjádření Nissanu? (Pokud je to konstrukční vada)?

2014-01-20 11:38:28

atreyqq: nevím jestli je k tomu oficiální zpráva Nissanu, ale co vím tak ej doporučení vyměnit ložiska vždy po 100 tis. km, takže při 100, pak při 200 atd...

2014-01-20 12:53:05

honzabk: mám to teda chápat tak, že ta nová ložiska jsou stejná jako ta vyměněná (čliliže Cico se mýlí) ?

2014-01-20 20:41:30

atreyqq: Cico sa aj myli aj nemyli.Zamky ložiska nemaju ale nie preto že ich tam zabudli spravit ale preto že použivaju lacnu vyrobu- lamane ojnice a oni sa nepodaria zlomit presne v strede a tym padom je nemožne urobit dražky na zamky a aj nove ložiska su už volne lebo by sa nedali nasunut na kluku.

Par obrazkov ako to vyzera aj ako je to už zodrane respektive vyklepane.


Odpovědět

1  2