Fórum - Téma


ohrane tema - jizda s dieselem


Fórum Pokec všeobecný ohrane tema - jizda s dieselem



1  2

2009-11-11 16:50:52

No a já bych ti poradil aby jsi vypnul palubní počítač a vysr... ses na to jestli jedeš za 6,5 nebo za 6,9l...a máš klid úplně...

2009-11-11 16:52:49

to jo, ja to nejak zvlast neresim, jen sem predtim jezdil dycky s benzinem a tak me to trochu zajima, kdyz to vypada spis tak, ze aby melo auto nizsi spotrebu, musi se zase tocit, jako benziiin

2009-11-11 16:58:16

Tak já mám s naftou najeto celkem dost km a pokud to nebudeš točit nad 3tis tak jezdíš skoro zadarmo..no je asi blbost řadit ve 2tis nebo míň a nevyužívat turbo...naopak jednou začas prohnat ať to neni lenoch...

2009-11-11 17:00:26

mimo mesto tohle neni problem, ale ve meste se clovek proste nejak neudrzi a pripada mu, ze to auto proste po rovine nemusi tocit 2500 na 3, ale staci 1700 na 4...to je muj problem

2009-11-11 17:06:54

Tak město to je něco jinýho,kolony jsou moji dobrý kamarádi ,tam samozřejmě otáčky pod 2 tis...no nemám problém popojiždět bez přidávání plynu....nebo minimum...

2009-11-11 17:09:27

ok, diky

2009-11-11 21:08:54

Pokud jsem se někoho dotknul, tak se omlouvám. Mám pocit, že hledáš problém, tam kde není. Nejnišší spotřebu má auto při max. účinnosti motoru, což je někde kolem max.momentu. kdž zabere turbo, je to "skoková" zmšna váýkonu resp. spotřeby. Proti tomu hraje vliv valivých odporů (lineárně s ryclostí) a vliv odporu vzduchu (třetí mocniha rychlosti). Mimochdem otevření oken zvýší kof. Cx. Velmi dobře je toto popsáno v knize "Jazdime bezpečne / Alexander Ikrinský ". Neřeším rozdíl mezi benzínem a naftou, jelikož platí předchozí. Jinak většinou souhlasím s předchozími příspěvky. O efektivitě jizdy se jistě píše na mnoha webech, ale já dodržuji zásadu: dívat se hodně dopředu, předvídat, a nebzdit brzdou. Brždění motorem má nulovou spotřebu narozdíl od volnoběhu a znařená energie z brzd jde do odpadního tepla. Jinak po 40ti letech a milionu km to mám tak někak v krvi.

2009-11-11 21:19:38

alespon za me muzu rict, ze ste se me v zdanem pripade nijak nedtokl, jen sem spis cekal hned na zacatku neco takovyho, jak psal "almusa"...dopredu clovek asi vi, co ma cekat, ale zase to nevi uplne presne a diky tomu, ze sem spis jezdil dycky na benzinu, tak me to proste zajimalo, estli neni nejaky figl...u motoru bez turba je to celkem jasny, ale to turbo je tam proste nejak navic psal sem sem, abych se vyhnul sahodlouhym diskusim z AR.cz a jinym podobnym...nejde mi primarne o spotrebu, ale taky je to vec, ktera je dulezita...pres spritmonitor se koukam na ostatni shodne motory a auta a sou tam i extremne nizne spotreby okolo 4,5l, ale bezne je tam kolem 5,5l-6l...ja jezdim za 6,5, ale po koupi to bylo chvilema i tech 5,5 (na te dalnici), takze sem chtel nejak vedet, estli nedelam nejakou chybku, o ktere proste clovek s benzinem, co presel na naftu, netusi...toz tak...

2009-11-11 21:26:44

Motory jsou konstruované na to, aby se s nimi jezdilo NORMÁLNĚ. Pokud chceš být na motor hodný a prodloužit mu životnost, tak ho v zimě nech po vyjetí vždy pár km prohřát volnější jízdou. Pak tomu klidně naložit co se do něj vejde a před dojetím do cíle opět zvolit pár km volnějším tempem pro zchlazení turba.

Pokud ovšem jezdíš jak s hnojem a na spotřebu, tak se o nějaké zahřívání a zchlazování nemusíš vůbec starat

Jinak, já mám průměrnou spotřebu s dieselem po čechách cca 7,1 l/100km a po německu 8,5 l/100km


Odpovědět

1  2