Fórum - Téma


ohrane tema - jizda s dieselem


Fórum Pokec všeobecný ohrane tema - jizda s dieselem



1  2

2009-11-10 14:48:30

Dobry den,

zkuste sim napsat nazor, jak je lepci (zvlaste ted v zime) jezdit s dieselem je lepci jezdit s turbem, nebo podtacet na co nejmensi otacky? zkousel sem tak nejak oba styly (spise to podtacim ), ale na spotrebe se to zase tak nejak neprojevuje a konstatne se drzi kolem 6-6,5l/100km...zato kdyz clovek mazal na dalnici (cca 2000km) furt 130-150 GPS, tak sem se dostal i na 5,7 je na to celkem hafo diskusi, ale tohle sem primo nenasel...vyplati se teda vic turbo, nebo nizsi otaaacky? diky,

Kuba

2009-11-10 14:58:48

kup si benzin a nemusis resit tyhle problemy :)

2009-11-10 15:07:25

no to je rada tohlenctonc

2009-11-10 15:18:50

dízlu je jedno či podtáčaš alebo vytáčaš, spotreba nebude velmi rozdielna

2009-11-10 15:38:09

no ale prece musi mit vliv, estli tocim 1900 bez turba, nebo 2100 s turbem, nebo?

2009-11-10 15:45:59

no 2,2 táhne od 1500ot a krásně zabírá od 1700ot. ideál je 2000 -3200 ot.

2009-11-10 15:51:29

to jo, nejde o jizdni vlastnosti, ale o tu spotrebu...proste jak jezdit: radsi na otacky (nizke otacky=nizka spotreba), nebo spolehat na to, ze pri sepnuti turba dochazi k lepcimu spalovani (a diky tomu motor potrebuje mene paliva k urcitemu vykonu)

2009-11-10 15:58:37

No však Papír to píše - ideální otáčky jsou 2-3000 jednak z pohledu spotřeby a i co se týče životnosti motoru, když ho budeš stále podtáčet pod 2000 tak Ti moc nepoděkuje... však i když je motor úplně nový a auto se zabíhá tak prakticky u všech jsou podle mě ideální otázky 2-3000 aby si vše sedlo jak má, takže i z toho je vidět že to je nejlepší jízdní režim.

2009-11-10 16:18:47

najnižšia spotreba = max. krutový monent pri X otáčkach (X = zistite v manuále), záleží aj na zaradenom rýchlostnom stupni (je rozdiel ísť na jednotke alebo na najvyšom rýchlostnom stupni) teda zaleží na prejdenej dráhe (udávané v l na km) .. u dízlu je rozdiel akurát v tom, že sa pri volnobežných otáčkach otočí asi 500krát a pri jazde napr. 2000krát inak spotreba moc nestúpne

2009-11-10 17:20:05

já se snažím okolo 2 tis bylo mi to doporučeno ,pod 1600 mi to jede bez turba ,ale je to trápení motoru, raději točit ,lépe to spaluje , topí a má to lepší zvuk , šetřit 4 deci nafty to je směšný ,

2009-11-10 17:21:27

klacid

2009-11-10 17:27:55

Snad poznáš, co dělá motor, když ho podtáčíš, že mu to neprospívá a stejně tak nedělá nafťáku dobře časté a dlouhé vytáčení. Pokud nepotřebuješ turbo, tak si kup atmosféru, bývá zpravidla levnější. A při řazení taky poznáš, jestli řadíš brzo nebo pozdě a pokud ne, tak bych zkusil kondiční jízdy s instruktorem autoškoly a on ti poví, jaké děláš chyby, je proškolený. Znám jednoho, co to honí a už má v řiti těsnění a druhý to zase podtáčí a má zatuhlou regulaci na VGT. Buď na to přijdeš sám nebo ti musí někdo poradit a svézt se s tebou. Takhle asi těžko dostaneš odpověď, která ti zodpoví vše ohledně jízdy s naftou. Někdo kouká pořád na otáčkoměr, aby poznal, kdy má podřadit, jiný to prostě pozná a má cit pro auto.

2009-11-10 17:53:04

Omlouvám se člověku co to vložil na forum do jiné sekce ale já prostě musel

2009-11-10 18:49:16

re- kubisz za prvé turbo nespiná ale funguje i při menšich otačkach nejlepši pro motor jsou prostě optimalni otačky to musiš prostě slyšet myslim si že podtačet motor aby jsi ušetril trochu nafty je blbost

2009-11-10 22:21:17

jezis, bojim, diky za rady, motor jede skoro v jakychkoli otackach na otackomer koukat nepotrebuju, slo mi prave o tu hranici mezi (ted teda nevim, co napsat, kdyz turbo nespina) max kroutakem a pod nim, pac tam se asi pohybuju celkem nejvic napr. pri cestach po meste...holt jak pise topic: ohrane tema diky za rady

2009-11-10 23:51:30

kubisz: Vyprdni se na nějáké šetření. Já mám také zkušenosti, že má 2.2 má spotřebu skoro stejnou ať jezdím pomalu či rychle. No tak jezdím rychle a jsem vždy všude dřív

2009-11-11 00:51:28

Vezmi jízdní odpory, přidej aerodynamický odpor to celé vynásob účinností a udělej odmocninu s koeficientem 1-cetanové číslo. Výsledkem budou optimální otáčky mpotoru auta se zavřenými okýnky.

2009-11-11 10:13:57

ok, to urcite udelam ale jakmile otevru okynka, tak sem v coudu...diky za rady, muzete to locknout

2009-11-11 11:08:23

aleshek: doufam ze to funguje i u benzinu. odpoledne to vyzkousim .. :)

2009-11-11 12:12:37

Všeobecně není vhodné motor podtáčet, jak u diesla, tak u benzínu.

No a obzvlášt v zimě platí, že je dobré motor nutné pořádně prohřát, než mu začneš šlapat na krk.

Dá se říct, že to trvá cca 10 - 15 kilometrů, v závislosti na venkovní teplotě. Do té doby točím motor na 2 000 otáček.

Pozor, nezaměňovat prohřátí motoru se stoupnutím ručičky sledující teplotu chladicí kapaliny.

O tom to v žádném případě není.Motor a všechny jeho kovové části by se měly důkladně prohřát, o oleji nemluvě.

Taky nedoporučuju nechat zahřívat motor stáním auta na místě ( např.nechat auto nastartované a zavírat vrata od garáže, oškrabávat třeba sklo atp... )

Nejlepší je po nastartování vyjet a klidnou jízdou bez vytáčení motoru pokračovat.


Odpovědět

1  2