Fórum - Téma


Odvzdušnění brzd


Fórum Primera P10 Odvzdušnění brzd

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2008-11-24 16:24:19

Nazdárek,

potřeboval bych radu na postup jak odvzdušňit brzdy u mojí P10 s ABS.

Někdo řiká, že se to musí dělat odsavačkou v nějakém pořadí a na konec ještě odvzdušnit nějak tu kostku co je v motoru, ale na tý jsem žádný odvzdušňovák nenašel.

Máíte s tím někdo zkušenost?

Díky

2008-11-24 20:24:20

chces je jenom odvzdusnit nebo vymenit uplne kapalinu ?

2008-11-25 07:33:01

Pokud chceš vyměnit kapalinu, tak vysaj to co máš v nádobce, pak doplň novou a postupbně odvzdušňuj jedno kolo po druhém.zadní ych dělal cca 8x, PP tak 4x a Lp tak 6x.

2008-11-25 19:11:59

Rovnou bych vyměnil i kapalinu. A s tim ABS jste o tom někdo slyšel? Jinak zatim děkuju

2008-11-25 20:07:46

Pokud to udelas jak ti napsal vys tak se ti ABS nemuze zavzdusnit ,ale musis udrzovat brzdovku v nadobce. A mi kdyz jsme uplne vypustili kapalinu kdyz se menili trubky a pak normalne odvzdusnovali tak se ABS odvzdusnilo asi samo kazdopadne normal fungovalo.

2008-11-25 21:59:29

To mě teda zajímá, jak je to správně. Zrovna dnes odpoledne mě měnili přední kotouče a destičky a komplet brzdovku. Brzdovka byla odsátá odsávací nádobou ( s připojeným kompresorem) a to postupně ze všech

čtyř odvzdušňováků a pak se do nádobky nalilo asi půl litru brzrovky a odsávačkou postupně odčerpal část, až už nešlo moc bublin. Pak ještě každý kolo odvzdušňoval pomocí šlapání pedálu 2x hned za sebou, ne celý auto dokola 2x. Na místě byl pedál potom tvrdej. Ale jak jsem nastartoval, tak změknul. Myslel jsem, že si to musí všechno sednout a že

po ujetí pár km postačí vše jednou odvzdušnit. Ale že po nastartování s něco vzal třeba brzdovej válec či co nebo jak s tím ABS souvisí, to nevím. Postačí teď už jen 1-2x normální odvzdušnění nebo je ještě nějakej zádrhel? To dodržení pořadí a něco šlapat 4x, 6x , 8x to je ofic. postup nebo si jen někdo vytestoval, že to tak je nejlepší? Mě to dělal automechanik co má sám Toyotu s ABS a tam žádný speciální postupy nejsou. Já mám P10 dvoulitr s ABS.

2008-11-26 08:21:49

No to je tak vyzkoušený není to ofociální postup, ale dá se to i spočítat z průměru brdové trubky, její délky, obsahu brzdovky v jednotce ABS a když si změříš kolik brzdovky ti vyjde na jedno našlapání ven tak si spočítáš, kolikrát musíš šlápnout, aby ta nová brzdovka vytlačila tus tarou k dotyčnýmu kolu. ABS se neodvzdušňuje, tam nemáš co odvzdušňovat i když je zcela prázdné. Po nastartování ti vždy pedál změkne,protože začne fungovat posilovač, kterej tu práci udělá za tebe. Když se ale podíváš do amnuálu, tak je tam přesný postup v jakém pořadí se mají kola odvzdušňovat, ale podle ěm je to jedno. Já dělám po řadě PP, LP a pak postupně zadní tam už je to jedno. PP dělám proto, že je to nejkratší (pokud je ABS). Pokud není, tak dělám první LP.


Odpovědět