Fórum - Téma


Odvzdušnění Brzd


Fórum Almera N15 Odvzdušnění Brzd

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2010-10-08 00:15:29

Vím že to je mimo mísu ale poradíte jak odvzdušnit brzdy? (toledo 1M 1.9 TDI 81 kw)

Vymenil jsem zadní kotouče, desky...Odvzdušnil jsem klasicky -od nejvdálenější brzdy po nejbližší a stejně je to jako bych šlápnul do hov*a ...Slyšel jsem že musím nějak přez VAG povolit i abs a potom znovu.Neví někdo jak na to? Rád bych brzdil tak jako před tím ...Kluci pomožte. Na moji N15to byla pohoda..ale u toleda se mi to nedaří ..

W10
W10
2010-10-08 06:40:16

Ovzdušňování brzdových systémů s ABS

Jako první uvolníme ruční brzdu, povypínáme všechny spotřebiče v autě jako např. autoradio, vyhřívání sedadel, ventilátor topení, vnitřní osvětlení atd. Skontrolujeme stav hladniny brzdové kapaliny popř. Ji doplníme podle potřeby.

Postup při ovzdušnení pomocí diagnostického programu VagCom (VCDS):

1.Připojíme kabel do diagnostické zásuvky.

2.Zapneme zapalování

3.Zapneme diagnostický program VCDS

4.Připojíme se do ŘJ 03 – brzdy

5.Po navázání komunikace vybereme 04 - základní nastavení

6.Zvolíme kanál 001 a stiskneme START!

7.Dále postupujeme dle instrukcí

8.Stlačíme brzdový pedál a držíme ho. Po chvíli začne „vrčet” čerpadlo ABS a pedál začne stoupat nahoru resp. Začne tlačit proti noze (pedál držíme pořád stlačený)

9.Program nás vyzve, abychom uvolnili brzdový pedál. Druhá osoba na ovzdušňovací ventil navleče průsvitnou hadičku, volný konec hadičky dáme do nějaké plastové nádoby, aby nám nevytekla vytlačená brzdová kapalina nazem, a uvolní ho. Ovzdušňovací šroub uvolní pouze na jedné straně! Např. Na pravé přední.

10.Klikneme na tlačitko "ZAP/VYP/dalsi". Ovzdušňovací šroub máme stále povolený.

11.Program nás vyzve, abychom asi 10 sekund počkali. Během těchto 10sekund se znovu rozběhne čerpadlo ABS. (ovzdušňovák je stále povolení)

12.V této chvíli nás program vyzve abychom 10krát stlačili a uvolnili brzdový pedál. Druhá osoba sleduje zda po čas stlačení brzdového pedálu jsou vidět v hadičce bublinky. Při posledním stlačení držíme pedál stlačený dolů až do té doby, než druhá osoba dotáhne ovzdušňovací šroub. Následně uvolníme brzdový pedál.

13.Po předchozí proceduře zkontrolujeme stav brzdové kapaliny popř. Ji doplníme, následně klikneme znovu na tlačítko "ZAP/VYP/dalsi".

14.V následujícím kroku se opakuje procedura v bodech 8 až 13, s jediným rozdílem že druhá osoba povolí a následně dotáhne ovzdušňovací šroub na dalším kole.

15.Následně se můžeme odpojit od ŘJ ABS. Tímto celá procedůra končí a brzdový systém máme nyní ovzdušněný.

2010-10-08 09:24:25

u některých ABS to tak prý opravdu je že to musí odvzdušňovat přes počítač, ale u Nisanů normálně. Třeba u PSA pokud má ESP tak přes počítač, pokud má pouze ABS bez počítače. takže asi záleží na konkrétní značce amodelua výbavě auta.

2010-10-08 11:00:35

Přesně tak . Moje N15 šla odvzdušnit krásně bez počítače .A to ABS má. Na Toledu už hold musím na počítač.

Moc díky za návod.

2011-03-23 14:14:42

P11 GT jak ho mam odvzdusnit delal jsem vimeni vsech gumicek na zadnim brzdici a tedka mi to nejde odvzdusnit nevite nekdo jak na to ???diky za rady

2011-03-23 19:39:16

Mne to nejde do hlavy tieto serepetičky. Totiž akékoľvek auto ak nemá zapnutý kľúč, resp odpojenú batériu (samozrejme motor nebeží) sa musí pri brzdení chovať ako auto bez posilovača. To znamená že brzdná sila musí pri zatlačení brzdového pedálu stále pôsobiť, avšak nezasahuje ani posilovač, ani ABS, ani ESP, BAS a podobné elektronické srandy... A v takom prípade sa to musí dať odvzdušniť klasickým postupom...

2011-03-24 07:17:58

Mě to taky nešlo do hlavy, když nám nešla odvzdušnit peugeot 307 s ABS a ESP. Pak jsem volali do pežotu a tam nám řekli že musíme přes počítač.


Odpovědět