Fórum - Téma


odstranění omezovače otáček!!!


Fórum Primera P12 odstranění omezovače otáček!!!

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2009-01-27 22:55:59

čau šeci! Mám primeru p11 2,0 slx a tedy omezovač někde v cca 6700 ot./min. dle otáčkoměru! Chtěl bych zkusit posunout a nebo na zkoušku nějakým jednoduchým způsobem odstranit omezovač otáček! Zdá se mi že by motor zvládnul vesele vytáčet aspoň o pětset otáček víc, protože před omezovačem táhne a běží hladce jako by chtěl přeběhnout sedum tisíc jakoby nic! Tak jsem přemýšlel jak to udělat a zjistil jsem, že vlastně ani nevím na jakém principu omezovač funguje! Napřed jsem si říkal, že to motor přestane zapalovat ale pak mi přišlo, že by to střílelo do výfuku a že by to byl prostě masakr tak jsem došel k závěru, že přestává dávat palivo, ale nevím! Tak jak to je? Zkoušeli jste to někdo? Zvládne to motor a co se mu může stát (myslím že nic, když p10 gt točila 7500!

2009-01-28 00:08:44

staci ak si zozenies ECU z P11GT a das si ju v Nissane prekodovat (kvoli tomu ze by to zrejme blokuje NATS-teda imobilizer aby si ju nedal do ineho auta)

2009-01-28 20:27:09

dát několik tisícovek za ecu a potom ještě v nissanu vyvalit prachy za nejaky překodování, abych zjískal 300 ot. min. ještě navíc když nemám odzkoušeny jak to bude chodit, to se mi zdá hloupé! Proto to tady řeším, jestli už to někdo má odstraněny a nebo posunuté třeba až přes 7000tisic a jestli se to nedá udělat jednonušeji a s toho plynoucí otázka, na jakém principu omezovač funguje, že by se to dalo odpojit po domácku! Třeba jako abs! Ale dík za reakci, ale je to málo!

2009-01-28 20:34:43

pri tvojom motore je viazero zasadnych veci / zmien oproti P10GT a tocit viac ako 7000 RPM bez tvrdsich ventilovych pruzin a vaciek je prepac za vyraz, ale blbost a zbytocnost... Pocitovo sa ti zda ze to kludne cez 7 tis RPM taha, ale to je len subjektivny pocit. Keby si zasiel na brzdu, tak by si videl ze objektivne ti klesa krutak a vykon za 6700 RPM (napr. aj u GT).

Pri SR20DE roller rocker z GT, je napr. s ostrymi vackami JWS3R az po pouziti tvrdsich ventilovych pruzin mozne tocit 7.250 RPM tak, aby to malo aj vyznam... To som si nevymyslel ja, ale vyrobca...

Takze so seriovymi vackami sa na to vykasli a bud rad ze ti to dobre slape

2009-01-28 21:17:29

Tak tak, odstraňovat omezovač je bez úprav naprostý nesmysl. Motor má papírově nejvyšší výkon v 5600 otáčkách. Honit to přes nějakejch 6000 je naprosto kontraproduktivní protože když místo toho přeřadíš, dostaneš se do oblasti vyššího výkonu.

2009-01-28 23:20:12

Jo jo, asi máte docela pravdu, ale vlastnil jsem před tímto dvoulitrem nějaké 8ventily a ty měly omezovač ve stejných otáčkách jako tento točivý 16v motor a i přesto že již v 5700 otáčkách přestávaly táhnout tak na nejlepší zrychlení mělo smysl vytáčet motor až těsně před omezovač v 6700 ,tak proč by u Primerky nemělo smysl se dostávat mírně za maximální výkon, teda v poměru k osmiventilu by to bylo asi 7700 ale to už je podle mě kravina, ale proč ne aspoň cca 7200, čímž bych využil za 1. lepšího převodového poměru nižšího stupně, za 2. lepšího překrytí jednotlivých převodových stupňů a za třetí by to konečně vypadalo, že mám pod kapotou japonský točivý motor a za čtvrté když řadím z vytočené jedničky na dvojku v 65kmh, tak dvojka ještě není úplně v nej otáčkách a tím bych tu díru vyplnil! No prostě mám pocit že by to při maximální akceleraci nějakou desetinu stáhlo! To je jedna věc! Ale druhá věc je, jak moc výkon klesá po dosažení 6700otmin a co mě napadlo už před tímto dotazem, jsou ty pružiny na ventilech jak píšete! Myslel jsem, že by někdo mohl mít zkušenost a vyvrátit mi mou obavu a nebo potvrdit! Tak ještě nějaké další názory a polemiky s tímto tématem................................................? Dík

Ještě jednou zmíním, že mi motor tahá před omezovačem úplně stejně jako v 5500 tak proč to nezkusit za omezovač?!

2009-01-29 10:07:51

Karlik: ja som ti tu radu nedaval len tak z prdele, je to proste najlacnejsie mozne riesenie. Obmedzovac otacok neni nic ine ako naprogramovana palivova mapa (davkovani epaliva) v pamati chipu v ECU – ak ju chces zmenit-znamena to zasah do ECU (pri nasich ECU je overene ze je to nemozne alebo velmi obtiazne (v Grecku je jeden clovek co to vraj vie)). Samotna ECU ta vyjde na vrakaci cca okolo 1500,- Kc, preprogramovat NATS stoji cca 0,5-1hod v Nissane – ja som ti dal najlacnejsie mozne riesenie to mi ver. NATS nepreprogramuje ziadny garazista a ine moznosti nemas. Casto lepsi ezaplaitit raz 1hod v Nissane ako sa srat tyzdne s niecim sam alebo u garazistov, ktori ta nakoniec aj tak budu stat viac a nic este aj nevyriesia

Co sa tyka toho ci to ma zmysel je uz druh avec. Dam ti protiotazku urobil si na aute kompletnu udrzbu? Teda olej, filtre (vzduchovy olejovy, palivovy-palivovy nezadnedbat) filtre pouzit origo alebo adekvatnu nahradu (napr Mann) v opacnom pripade ti polozapchaty palivovy alebo napr polsky Filtron (vlastn askusenost) moze v maximalnych otackach obmedzit vykon. Samozrejme dalej sviecky kontrola/vymena... Skor nema zmysel zasahovat do obmedzovaca lebo to co popisujes ze ti to ide rovnako v 5500ot aj 6000-signalizuje ze nemusi to byt ako sa ti to javi. To ci sa oplati posunut obmedzovac jednoznacne mozno zistit ak by si mal graf vykonu a momentu pre kazdy prevod stupen (Pilovy diagram) jednznacne potom plati ze ak by ti vyslo ze Mk na kolach bude v 6700 a viac otackach vacsi ako pod 6700 na nizssi prevodovy stupen – tak to moze mat zmysel. Ja som mal upravami posunuty max Mk na 5470ot a max vykon na 6780ot a mne vyslo ze sa mi oplati tocit az do obmedzovaca (7200ot) pred preradenim. U teba si skor aj podla toho co hovoris (ze to subjektivmne nad 5500 taha rovnako) myslim ze to zmysel nema.

2009-01-29 10:50:36

Moc nechapu tyhle diskuze.. neco chcete udelat (zmena omezovace) a kdyz vam nekdo poradi jak na to (GT ECU), tak rvete, ze je to drahe. To cekate, ze vytahnete pojistku a budete tocit o 2000otacek vice a mit +20koni? RR motor nema smysl tocit pres tech 7100ot. (to je tusim omezovat GT) U Highporta to bylo jine, tam ma motor jiny prubeh, proto tocil 7500ot.

Uz tu bylo nekolikrat rozebrano, ze P11 2.0 se da levne upravit na GT vykon nebo i vic (GT ECU, GT vacky, ..).

2009-01-29 10:56:39

tak tak... alebo si zohnat rovno GTcko, ked sa niekom zda suma za upravu privysoka.... (suma medzi SLX a GT je povacsine minimalna, naopak upravy by ten rozdiel prevysili)

2009-01-29 13:49:38

ale prave ze upravovat 96kW ide celkom pekne: JWT S3R+GT ECU a seriove GT nebudu stihat. (vykon +-157hp).

2009-01-29 14:04:14

Blesk: jasneee, skor hovorim o tom, ze ked sa chce niekto pustat do takejto upravy, ze by bolo aj z financneho hladiska lepsie zacat uz rovno s GT, uz len koli ECU a potrebnemu odkodovaniu, mozno podvozku atd. > a ked tak - narvat JWT do GT ;)

Na druhu stranu zas chapem, ze ked uz niekto ma svoje auto (napr. tu SLX-ku) uz porobene podla seba a pozna ho, ze sa tazko predava a kupuje zas nieco ine v bohvie akom stave...

2009-01-29 16:39:08

Urcite je lepsi mit jako zacatek GTcko, ale 2.0 96kW neni prekazka, pokud to auto nekdo uz ma a zna ho. ECU a vacky, to je do 5tisic. a + cca 20ps, coz je hodne moc za ty penize. Bezne plati pravidlo 1ps = 1000kc.

2009-01-29 17:11:39

Jagy správne napísal ten pomer 1Hp=1000kc,ale tento pomer platí iba do určitej medze,potom je ten pomer už iný aj 3x taký drahý.Almeragt by ti o tom vedel povedat kolko stojí taká úprava atmosféry:)

2009-01-29 18:31:45

Jagy: 1hp za 1tis to by som bral ak ratam aj optimalny pripad pre RR motory v P11GT a N15GTi tak:: CAI+zvody+catback+vacky=1300-1500EUR (35-40tis.Kc)=170-175hp teda cca 20-25hp tak je to cca 1700-2000tis za 1hp a to je naozaj optimum co sa tym da u tych aut dosiahnut, cize 96kw upravit na 110kw do 5tis je skutocne za hubicku

2009-01-29 19:07:52

Předem díky všem za příspěvky a především bleskovy za vysvětlení jak funguje omezovač! Když se to tak pěkně vysvětlí tak už rozumím tomu, že je fakt nejlepší řešení to ecu z primery gt! Ale ještě by mě zajímalo co je to JWT S3R! A taky mám už vyzkoušeny jak jste někdo už zmínil, že prodávat vyzkoušené a vyladěné auto a kupovat jiné, může být pěkný průser, já už sem si chtěl párkrát takto polepšit, ale vždycky jsem prodělal minimálně 20000,- ikdyž to byly auta za stejnou cenu, takže koupě gt myslím nemá cenu, navíc tady jedno krásné gt prodával a byl jsem se s ním projet tak cca 30km a motorově to jelo pocitově i fakticky úplně stejně jako moje slx! Zkoušel jsem to v jednom odzkoušeném kopci a podle tacho to jelo úplně stejně a to tam měl origo kola a já 195/60/15 které tam nepatří a přesto jsem tam dosáhl stejné rychlosti a věřte že jsem moc chtěl aby tam gt bylo rychlejší, ale je to asi tím, že jsem si hrál s předstihem a právě v tomto kopci jsem to zkoušel a když jsem auto koupil dosáhl jsem tam nejvíc 150kmh a teď už to tam letí až 170khm a i pocitově se to velmi zlepšilo, hlavně ve středních otáčká a to jsem dosáhl jenom otočeném rozdělovače! Ale podvozek u gt byl lepší, to musím uznat a přesto my můj podvozek vyhovuje (vlastnosti bych neměnil, jenom bych to trochu snížil)! Takže s vámi vlastně ve všem souhlasím, jenom jsem se v tom potřeboval utvrdit! Ještě teda prosím napište co je to JWT S3R

2009-01-29 19:19:48

JWT S3R je to typ o chlup lepsich vacek .

2009-01-29 19:26:57

To jsou aftermarket vacky. Ostrejsi nez seriove. Ziskas predevsim vice vykonu ve vyssich otackach. S predstihem si hrat je sice fajn, ale musis vedet presne na kolik ho nastavis. Lehce tak muzes znicit motor. Pokud das predstih na 17° nebo max 19°, tak na 100oct. benzinu to muze udelat pekny narust.

2009-01-29 21:49:00

Jagy: Zkus mi prosím vysvětlit jak bych mohl změnou předstihu zničit motor? Myslím, že pokud motor "neklepe" ani v nejnižších otáčkách s vysokým zatížením, tak nemá problém! Tak proč by se měl podle tebe ničit? Jiný důvod pro vysokooktanový benzín nevidím! Už s tím jezdím skoro rok a nevidím v tom problém! Jestli bych totiž musel předstih vrátit tam kde byl, tak to bych asi radši Primču prodal, protože potom má dost velké výkonové nedostatky ve středních otáčkách až bych řekl výkonové díry a to mě fakt štvalo a tímto se to vyřešilo! Kolik tam je nastaveno jsem neměřil!

2009-01-29 22:01:01

Jak si muzes byt jisty, ze motor nedetonuje? Resp. ze smes neni bohata a nespalis pisty. Takove zasadni zmeny bez toho, abys vedel, kolik tam vlastne predstih je mi zavaneji garazovym tuningem Skodovek z dob minulych. Aka "zkusime me to a uvidime".

2009-01-29 22:38:52

Tento způsob se nazívá "pokus, omyl" Já ho někdy používám, ale nedoporučuju..


Odpovědět

1  2