Fórum - Téma


Odporové tělísko


Fórum O článcích Odporové tělísko



Diskuze o článku

Topeníčko, topení

Odporový dělič Jelikož je tu zimní období a teploty se pohybují k nule, určitě si každý rád hlavně v ranních hodinách zatopí ve svém autí. Co když ale ráno sedneme do auta a zjistíme například, že nám funguje jen jedna poloha(většinou ta poslední) spínače ventilátoru? Než se vozidlo ohřeje je to třeba příjemné, ale delší jízdou nepříjemné. Dokonce jsem si všiml, že je to tu dost diskutov...


1  2  3

2007-06-27 00:37:12

díky že jsi to jsem dal..Já jsem rozdělal celé ovládání v domění, že to je tím přepínačem ale ten byl v pořádku..Takže jsem udělal registraci a mrknul sem a ejhle ty to tu popisuješ..Kdybych si to přečetl dřív tak s kazím toho okolo a mám to dřív opravené ..Ted mám problém s el. klapkou která rozvadí vzduch..Přestala fungovat..

2007-12-24 10:37:45

Diky za navod, na mem Sunny (N14) se vyskytl ten samej problem. Podle tveho navodu opraveno akorat to pajeni je naprd, spatne se to dela. Jeste jedna vec na sunnym je to odporove telisko trosku jine ma tam ty tavny pojistky dve a jsou schovany pod pliskama takove krytky a ty se musej odlomit .

2008-02-16 00:16:50

Zdravím, článek je pěkně zpracovaný ale chtěl bych o tom trochu pokecat. Dostaly se ke mě tři děliče, jeden z N14 tam je ploška vyhořelá komplet, druhý z C11 tam je jen zbytek po odpálené plošce a pak z N15 který je OK. Prvně jsem nevěřil že je to pojistka, ale pak jsem koukl do schématu a skutečně je to ona. Otázkou je co tam dát místo ní ???

Jde mi teď pouze o bezpečnost aby něco nechytlo. Když se kouknu do toho schématu který je z N14 tak je ventilátor chráněn dvěma 15A pojistkami které jsou zapojeny paralelně (proud k prohořené prakticky cca 30 - 32 A). Takže pokud by se na pozici 4 tj. přímé napojení na ventilátor, ventilátor vyzkratoval - propálili by se obě hned. Pokud by se ale ventylátor vyzkratoval na pozicích 1 až 3, pak by dělič fungoval jako topné tělěso a došlo by k nadměrnému ohřátí a prohoření cesty. Dělič má max. odpor cca 2,5 Ohm, takže proud cca 6A by paralelní 15A pojistky nezachytili takže se propálí integrovaná pojistka na děliči. Z tohoto důvodu bych tam naletoval tavnou pojistkyu ve "skleněném válečku - přístrojovou" nebo autopojistku, naletovat by to šlo bezproblémů, hodnotu bych zvolil těch 7 - 8A ale spíš na základě pokusu - zkoušel bych to vyzkratovat tak aby se pojistka propálila a děliči se nic nestalo, zároveň aby vydržela proud v pozicích 1 - 3. Článek jsem mnohokrát měnil, teď mám dva děliče opravené formou proletování bez pojistek (jedou) ale během týdne to zkusím s pojistkama a přidám sem ještě foto.

2008-02-19 18:06:59

Už jsem to psal několikrát, vykakal bych se na odpory a šel bych cestou PWM

2008-02-19 21:15:15

No nic jsem teda necetl, pwm ? Pulse width modulation podobne jako ve spínacím zdroji ? No určitě by šel nějaký obvůdek udělat ale myslím že v této souvislosti bude repase pojistky v děliči mnohonásobně jednodušší a lacinější.

2008-02-20 11:03:29

PWM - téměř bezeztrátová regulace, plynulá skoro od nuly do 100% - luxus.

A stačí ti na to jedna ne556, výkonový mosfet a pár drobností

2008-02-20 11:14:38

jj to je fakt až se divím proč to dnes do aut nedávají. Při dnešní levné elektronice musí bejt ten můstek s rezistory dražší vyrobit, než tam dát plošňák s elektronikou.

2008-02-20 11:17:01

AUTA už to dnes mají

2008-02-20 11:20:55

Mno já myslel do všech páč všechny taky mají volant a kola Vždyť i střední třída nabo nišší stř.tř. má např. běžně cyklovač stěračů nebo jiné ptákoviny které stojí how.no a proto jsem se divil, že už i tento jednoduchý a laciný obvod tam stále není

2008-02-20 11:54:43

Aby byl čím zdůvodnit ten rozdíl mezí třídama

2008-03-09 08:10:23

Díky za ten článek. Taky mi to nafechalo. Včera jsem to vymontoval, proletoval a prozvonil. Super ! Vše jde jak má. Práce i s rozebráním primery nezabrala ani 30 minut. Je to jako stavebnice. Prostě sranda. Jen jsem vyndal i kastlík naproti spolujezdci. Lépe jsem se tam pak dostal. Pak hezky smontoval a absolutně bez komplikací. U primery se vyndá takovej hněděj konektor pod kastlíkem..a pod ním je to zchované.

2008-03-26 23:46:37

Dneska jsem se do toho take dal a je to uplne super mnohokrat dekuji za raduA jen pridam jeste k debate ze pojistky se tam napajet bohuzel nedaji ja mam 100nx a mam tam na ten plostak akorat skvyru mel jsem co delat abych to tam dostal po pajeni natoz s pojistkou jinak moc diky

DAK
Jirka
2008-08-18 23:17:08

Dnes nám to udělalo u Primery P 11 ventilator jede jen na 4 .

Opravoval to někdo na P 11 ? je ten bazmek taky pod schránkou? tam někde kde je pylovej filtr?

2008-08-19 00:08:42

Nevím 100pro jestli tam je ale máš velkou šanci ji tam najít, každopádně zmiňovaným postupem opravit půjde. Nebo si najdi ve workshopmanuálu blokové schéma topení a tam tu desku najdeš, daleko jednodušší ale bude sundat schránku a kouknout se tak držím palce

DAK
Jirka
2008-08-19 20:58:08

Tak jsem dnes oddělal kastlík,ale nic co by připomínalo tu desku jsem nenašel.Aspoň jsem si vyčistil pylovej

fitr

tak co pomalu začíná zima ,ZAČÍNÁ TO BÝT PROBLÉM . nikdo tady neví kde se ta deska nachází u P 11 ?

2008-09-19 08:27:05

mělo by to byt na stejném místě jako u P10, protože když jsem byl na vrakáču, tak ze všech P10 už to bylo fuč, tak jsem prošel P11. Je to u spolujezdce u blatníku, směrem k palubce, stačí sa pořádně ohnůt nebo si lehnůt zádama na práh a hlavu strčit tam, kde si spolujezdec dává nohy Je to tam zasunuté jak PCI karta v PC (akorát že pinama ven, je zasunutá deska co topí do štěrbiny, kama asi průdí vzduch od ventilátoru, aby to chladilo) chyceno 2 šrůbama...hnědý konektor. te doporučuju odpojit, odšrubovat šrůbky a destičku vytáhnůt...

2008-10-12 20:59:27

Jak jsem tak listoval clanky , tak jsem na to taky narazil.neprislo mi to nejak moc divne ze to dela to co to dela dokud jsem si neprecet ze to tak delat nema...tak jsem se taky dneska vrhnul do opravy :_) Vsecho se povedlo .Jenom mam k tomu jeden dotaz : Mel jsem to teleso vymontovane jak jsem to zkousel a vsimnul jsem si , ze se docela dost zahriva . Je to normalni? MOzna proto je to chlazene tim proudem vzduchu co sel z te diry po tom telisku ze?Ja jenom aby se mi casem neuzacala tavit treba paluvka ..nebo tak neco diky za pripadne odpovedi a nazory na danou vec

2008-11-05 22:36:45

Tak jsem to dával dohromady u P11E, je to za schránkou a pak za motorem ventilace strčený dovnitř systému! Cestu jsem odbrousil a i trošku starého místa kolem spáleniny, cesta je teplotou taky vypálená a lehce se odškrábne! Na místo toho jsem naletoval 10A vlákno z auto pojistky, kdyby něco, chtěl jsem tam dát 7,5A, ale tu jsem neměl.. Snad to vydrží Tepno na zimu je důležitý

2009-03-06 16:47:47

děkuji za článek , hned našel jsem to, vůbec by mě nenapadlo že to způsobila nějaká odporová destička

2009-06-08 18:52:37

tak mě to dnes vypeklo a hned opraveno. Taková blbost.


Odpovědět

1  2  3