Fórum - Téma


odpojenie EGR ventilu


Fórum Tuning a úpravy odpojenie EGR ventilu



1  2

2009-05-24 16:50:50

Da sa egr ventil odpojit na primere??

Zevraj to zvysi vykon a znizi spotrebu co je na tom pravdy??

tu je clanok http://old.prelude.cz/data/egr/egr.htm

2009-05-24 16:54:31

Hlavni plus je ze ti to nebude zasirat sani . A jestli to zvysi vykon tak tak ze to stejne nepoznas a spotrebu o tom taky pochybuju .Ale uz se to tu resilo

2009-05-25 17:35:19

hm a nevyhody ma ake? dokaze to nieco "dodzub*t"?

2009-05-25 17:43:22

Kerky : ty uz mas novejsi motor a tam jsou na to napojeny nejspis ruzny chujoviny tak tam si stim nehrat ,ale kdyz tam nemas cidla a tak nemas zadnej problem je to jen kvuli emisim a tim ze to zacpes bys nemusel projit emisema ,ale kdyz mas vse OK tak by si mel projit i ze zaslepenim EGR

2009-05-25 22:42:48

egr ventil slouzi k prepousteni vyfukovych spalin,do sani pri zahratem motoru na provozni teplotu a slozi to k ochlazovani motoru a k lepsim emisim,ale vykon pochybuju

2009-05-26 09:41:58

na vykon tezko rict, ale na prubeh krivek vykonu/kroutaku mozna(urcite nepoznatelny rozdil)... kdo delal neco se sanim vi, jak diky EGR saci potrubi vypada, a necistoty na povrchu budou urcite ovlivnovat proudeni smesi.

2009-05-26 21:02:48

No, já jsem EGR ventil zaslepil a nic, žádný markantní rozdíl. To spíš poznám rozdíl v benzínu, když vemu horší kvalitu. Zítra vyčistím celé sání a uvidím, jestli to zaslepení mělo nějaký význam. To, že to slouží lepším emisím jsem už četl. Sice si neumím představit jak mi výfukové plyny můžou pomoci k lepším emisím nebo dochlazování motoru, ale budiž.

2009-05-27 08:33:43

Mno nejsem nejaky fundovany clovek, ale clovek co ma rad JDM auticka, a pohybuje se mezi lidma, co se do nich hrabou... EGR se resi u vsech aut, i u dieslu...

Jde ciste o chemii, ze kyslicniky dusiku(NOx) se snadno vazou opet na kyslicniky dusiku, tedy kdyz privedes do smesi NOx tak vzajemnym spojenim novych a existujicich prvku NOx tak minimalizujes celkove mnozstvi NOx... EGR ventil by mel pracovat promenlive podle rezimu motoru (vetsinou se prida nejvic vyfukovych plynu pri rychle reakci na plynovy pedal)... Paradoxem je, ze u nas se na emisich snad ani mnozstvi NOx vubec nemeri... emise meri vesmes jen to, co by mel resit katalizator, ktery se o dusik vubec nestara.

Mam takovy pocit, ze nektere automobilky u svych vozu od EGR nakonec uplne ustoupili.... Bohuzel tim ze EGR privadi veskery obsah plynu, usazuje se tak karbon v saci casti, a zasirani klapky ma z nejvetsi casti na vine prave EGR...

EDIT: Tak se prodava podlozka pod EGR pro SR20DE RR (zdroj nisansport) takze to bude asi OK i u moji kocky.

Bohuzel mi nikdo jeste nerekl, zda je mozne jej podlepit v P11/144 u SR20 .. v civicu sem ho podlepil, ale neodpojoval. Mam pocit, ze na Civica se dokonce prodavala zaslepka pro EGR.

2009-05-27 09:43:21

Stan34. jsi to udělal na Almeře(N15)?? A návod by nebyl Páč jestli je ten EGR na ho..o tak proč ho nezaslepit ..

2009-05-27 16:30:21

On asi úplně na ho...no nebude, má vliv na lepší emise, jak už to tady je popsané. Dneska jsem sundal klapku a nestačil jsem se divit, jak byla zasraná. Vyčistil jsem to, brusnou pastou jsem vyleštil sání, vyčistil AAC ventil a zjistil, že je u něj pružinka unavená a má tak vůli a nedovírá. Takže mi teď trošku blbnou otáčky, když padají, tak se chvilku zastaví asi na 1 tis. a pak spadnou na normál. Ale to pozastavení je tam pokaždé a myslím, že je to tou pružinkou. Musel bych roztemovat kovovou ucpávku a pak to nějak utěsnit, jinak se na tu pružinku nedostanu. Uvidím, jestli si to ještě nesedne. Jinak ten EGR ventil je ze strany levého tlumiče a vede k němu mimo jiné i trubka od výfuku. Ventil samotný drží na dvou šroubech-snad osmičky a zároveň musíš povolit převlečné matice na tom potrubí, aby se ti to uvolnilo a mohl jsi ho sundat. Pak jsem si z hliníku vyrobil podle příruby ventilu podložku, kterou jsem dal na ty dva šrouby pod ventil (jiné díry než ty na šrouby jsem tam nedělal) a znovu nasadil a vše dotáhnul. Mázl jsem to lehce silikonem, abych měl jistotu, že to bude těsnit. Tou podložkou to zaslepíš. Toť vše. Nějaký čas budu jezdit a pokud se neumoudří AAC ventil, tak to znova shodím, abych to řešil a při tom mrknu na klapku, jestli je čistá a mělo to nějaký smysl. Je to jednoduché a jak shodíš ten ventil, tak ti to dojde samo, jak to funguje a kudy přivádí smrady od výfuku pod klapku. Ale jak říkám, nic moc jsem nepoznal, tak snad jen ta čistota sání a klapky. Když jsem to sundal a kouknul na klapku zespodu, tak to byl humus, to je fakt. Tak to zkus a uvidíš. Ale asi bych to vše pořádně vyčistil a začal jakoby znovu a bez EGR. Hodně zdaru

2009-05-27 19:53:17

tak to nevím asi se do toho nepustím ještě něco pose.. ale dík žes mě od toho odradil měj se čau

2009-05-27 21:13:58

Tak to jsem neměl v úmyslu. Je to jednoduché, opravdu. Taky nejsem žádný mechoš, ale odšroubovat dva šrouby, něco sundat a pak zase to tam vrátit nazpět většinou zvládnu. A můžu ti říct, že ta klapka a sání bylo zaneřáděný jako prase. A když jsem to dneska vypucoval a vyleštil, tak je mi líto, aby to bylo za dva měsíce znovu jako od prasat. A posrat tam nemáš co. Myslím, že někde v sekci o Primeře je to docela dobře popsané i vyfocené podložky na zaslepení ventilu, tak zkus pohledat. Zvládneš to, uvidíš.

2009-05-27 21:41:38

To bych zvládnul ale mám strach o motor atd...

2009-05-27 22:02:41

Proc motoru tim jedine pomuzes

2009-05-27 22:21:48

Ahoj chlapi, a kde ten ventil vůbec najdu? Neměl by někdo nějakou fotodokumentaci, když si to dělal? Díkes

2009-05-28 20:07:19

Dokumentaci nemám, ale když si najdeš na výfuku před motorem trubku a půjdeš po ní, tak tě zavede vpravo pod vzduchový filtr ( při pohledu od chladiče ) až k tomu ventilu. Odpojením u N15 motoru nijak neublížíš, je to jednoduchý ventil bez čidel a jiných el. serepatiček, takže ECU zaslepení ventilu nepozná. Alespoň ne jako chybu.

Tak jsem vyběhl do deště a zkusil to mobilem nafotit.

2009-05-28 20:09:25

To je super aj ja by som to chcel vidiet...

2009-05-28 20:25:29

Možná by stačilo nacpat hliníkový plech jen pod tu silnou trubku od výfuku a nemusel by se ventil jako celek vůbec sundávat. Ale každopádně to chce sundat klapku a vyčistit ji, shora se na to dost špatně dostává a největší bordel je pod ní. To ale většinou znamená znovunastavení otáček. Mě by zase zajímalo, jestli se dá AAC ventil rozebrat skrz unavenou pružinku a znovu dát dohromady. Díky němu mi blbnou otáčky, protože propouští. Jsem ho neměl čistit, když byl špinavej, tak těsnil, pacholek.

2009-05-28 22:47:26

Dík za foto, až budu mít čas, tak se na to mrknu.

2009-05-29 07:56:32

Stane, mam pocit, ze to tu nedo delal, ze ji rozebral, pruzinu vypodlozil a necim to zalil ... zkus to hledat, bylo to tu, nebo si to pamatuju z jineho fora, ale vim, ze nedovirani ACC se nekde resilo.


Odpovědět

1  2