Fórum - Téma


Odlehčení P11


Fórum Primera P11 Odlehčení P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2011-03-28 00:37:37

Tak nějáký nápady na odlehčení P11ctky? Nemyslím žádný šílenosti typu tapece ven, zatím jsem u nákupu lehkých koleček (dneska rezerva plecháč na váze-18kg), pak nějáká 15x4 dojezdovka atd. , prostě nic, co sníži použitelnost auta nebo stojí horentní sumy. P.S. Pořádek v kufru udělán.

2011-03-28 00:51:47

Zalezi, co vse jsi schopen obetovat a jake je tve vyuziti a pouziti auta.

napr:

  • baterka z motorky
  • manualni okna
  • klima ven
  • central ven
  • "asfaltova" hlukova hmota na karoserii
  • hlukove tesneni na motorove pricce
  • lehka kola
  • nerezovy vyfuk
  • nerezove svody
  • sani a airbox se vsim nepotrebnym
  • rezerva
  • zadni sedacky

Jak rikam, zalezi co vse jsi ochoten obetovat a co (ne)potrebujes. Inspirovat se muzes u clena ´Karlik´, ktery se svou P11 jezdi vrchy a byl nekde okolo 1200kg tusim...

2011-03-28 07:54:49

Asi se spis na to vykasli,protoze kdyz chces zachovat porad normal auto,tak toho stejne moc nevyndas a muzes odlehcit jen o opravdu par kg... Jagy co napsal je uz docela brutal, tak na zavodeni, ale to Tvym predstavam asi moc neodpovida.

2011-03-28 08:05:27

nesmysl odlehčovat P11 nikdy nedosáhneš takových výsledků jako se suníkem nebo almerou. taky jsem nad tím uvažoval a pokud nechceš celé auto hodit do uhlíkových vláken tak se do toho ani neopuštěj, protože z toho auta budeš nešťastný na normální silnici. Co se tě nedotkne je komplet nerez výfuk, hlavně a to je základ...lehoučké a malé patnáctky kola. Není nad to snížit neodpruženou hmotnost a pak už jen uklidit si v autě nánosy kamínků...cokoliv dál uděláš už sníží tvůj komfort a výbavu auta.

2011-03-28 10:38:14

Jagy ví, která bije..

Mno a pak už jsou ty drastičtější

  • tapece pryč
  • koberec pryč
  • plasty a interiér pryč
  • zadní sedačky a podlahu kufru pryč
  • hudbu pryč
  • přední lehké skořepiny
  • airbags pryč
  • atd..

Ale to je pro nějaký rozumný provoz celkem mimo mísu.

A pak jsou ty i pro provoz, solidní, celkem i vkusné, ale pěkně drahé úpravy pro snížení hmotnosti.

Třeba výměna kapoty na karbonovou...

2011-03-28 10:43:57

Njn,proste jediny rozumny reseni jsou asi ty kola, rezerva a to je asi tak vse. Prip. par mensich drobnosti. Ale asi bych to moc neresil, pokud je to na normalni jezdeni.

2011-03-28 11:49:18

dá sa odľahčiť aj tak aby to nebolo moc poznať, napr. plávajúce stredy , brzdy CTF, lahký hliníkový chladič, slim vrtule na chladiči, môžeš vyhodiť uhlíkové odvetrávanie nádrže, (dalej na motory odlahčené remeničky apod. prkotinky). a vôbec tým neznížiš komfort posádky. ide len o to do akej miery to bude mať význam. a ešte môžeš vymeniť tie ťažké gumové koberce za textilné

2011-03-28 11:56:24

Tak to ja uz jsem udelal odlehceni, textilni koberecky mam

2011-03-28 12:01:04

Ještě tady nikdo nepsal u liftbacku zadní plato. Já tam stejně mam reprák takže se mi to hodí

2011-03-28 12:03:49

tak to zadní plato může vážit kolik? schválně ho zvážím:D

2011-03-28 12:06:25

Tak pláto patří všeobecně ke všemu "nepotřebnému" interiéru..

2011-03-28 12:14:32

abych řekl pravdu jsem rád, že ho mám, jezdil jsem chvíli bez něj a slyšel jsem víc zadní kola. když jsem ho tam dal tak už to hučení neslyším.

2011-03-28 22:43:31

riesenie ci vyhodit zadne sedacky, rezervu, plato koberec jufra... maju jednu zasadnu nevyhodu - odlahcuje sa tym zvacsa hlavne zadna cast cim sa negativne zasahuje do vyvazenia auta. Uz si presne nepamatam ale snad UK Autocar alebo Top Gear ci Fifth Gear dost radikalne odlahcili 207Gti (cca o 120kg - kde dali dole nielen zadne sedacky, rezervu, tapecy, ale aj zoskriabali izolacie) vysledok bol ten ze na testovacom okruhu zajazdili opakovane skoro rovnake casy, niekedy dokonca horsie ako so seriovkou. Tam to rovnako hodnotili aj jazdci ze auto sa stalo zle ovladatelne a co ziskalo na rovinkach to stratilo v zakrutach. Cize Bud len kola, brzdy, vyfuk, zvody mozno baterku mensiu a na zbytok sa vybodnut alebo to zobrat od podlahy - ale to bude uz len auto na zavody a hobby race. ja som to skusal tiez a skutocne ked sa vybere zadok Primery stava sa zadok nervoznejsi

2011-03-28 22:51:41

A co z toho plyne ? Chcete být rychlejší? Chce to VÝKON!

2011-03-28 22:59:52

Nechci být rychlejší, chci hlavně lepší "Handling" Výkon zatím pro tele jako jsem já myslím bohatě postačí.

2011-03-29 08:08:42

Mno tak ses dozvěděl, že to žádná hitparáda asi nebude. Tak začni řešit spíše podvozek.

2011-03-29 09:54:58

není to téma hmotnosti trochu nafouklý?

nedovedu si představit, že by na priměře se 110kW byl cejtit rozdíl ubrání 5kg v interiéru (viz výměna AKU a obdobný...)

když to zjednoduším - celk.hmotnost cca 1350 kg? tzn. že 5 kg tvoří necelý 0,4 % váhy ... . To odpovídá asi tak pořádnýmu obědu pro posádku anebo 0,5 kW výkonu navíc.

Takže spíš bych řešil v jakým stavu je auto ! (tam můžou bejt výkonový rozdíly daleko propastnější) a z hlediska úprav třeba ten výfuk (vč. sání) a kola.

P

2011-03-29 10:02:08

Naopak. Vaha je nejdulezitejsi. Nejde jen o akceleraci, ale i o brzdeni a bocni pretizeni. Cim lehci, tim lepsi...

Spocitejte si vykon na vahu a zjistite, ze to muze byt napr. cca 6kg = 1 kun. Vyhodte 60kg a mate to jako 10koni plus auto lepe brzdi a zataci.

2011-03-29 10:05:09

Je to fakt.. Netřeba tomu ubírat důležitost..

2011-03-29 10:11:49

dyť jsem to tam spočítal - i když jinou formou

nicméně 1350 kg / 110 kW = 12,3 kg / 1 kW

Nechci se s tebou hádat - nikdy jsem s autem nezávodil, takže s tím nemám zkušenosti z praxe - ale myslím si, že pár kilo odlehčení má smysl řešit u soutěžáků a ne u běžných aut do normálního provozu

tím samozřejmě nemyslím, aby se vozilo v kufru zbytečný harampádí


Odpovědět

1  2