Fórum - Téma


Od nedele sa nemusi svietit


Fórum Pokec všeobecný Od nedele sa nemusi svietit



1  2

W10
W10
2008-03-12 06:35:03

Od nedele 16. marca už vodiči nie sú povinní svietiť cez deň....(SR)

Kto bude svietit aj nadalej?????

2008-03-12 08:43:36

Lukike: osobně jsem zastáncem názoru, že svícení má něco do sebe a je mimo jiné i ukazatelem, zda ten, kdo svítí, myslí i na druhé. Konkrétně moje autí má barvu, která je na asfaltové silnici (a obzvláště mezi lesy) dělá téměř neviditelným. Proto i v SR budu svítit i nadále (pokud to nebude zakázané). Když už, tak alespoň kvůli těm, které povezu.

2008-03-12 10:49:17

Uff, uz jsem se lekl, ze i u nas...

Svitil jsem v 1981 a budu svitit i nadale, pokud mi to vyslovene nekdo nezakaze. Nenajezdim toho tak moc v noci, ale i ve dne jsem vzdycky tvrdil, ze svetla clovek nema kvuli sobe, ale pro ty druhy. (To plati i - a hlavne - o blinkrech, prestoze denne potkavame prasata, ktera si mysli opak.)

(BTW muj kvasacek ma podobnou barvu jako Omiho Maruska - a i ja ji mam dnes radeji nez tu, kterou jsem puvodne chtel...)

2008-03-12 10:59:34

taky jsem svitil vzdy a nehodlam s tim prestat

2008-03-12 11:08:19

Ja budem svietit aj nadalej, ale len mimo mesta. Myslim, ze nema ziadny vyznam svietit v meste ked sa clovek presuva zo zapchy do zapchy, od semaforu k semaforu.......a najradsej mam takych expertov, ktori si v zapchach nechavaju zapnute zadne hmlovky......

2008-03-12 11:20:02

Nehod stejně neubylo, i když se musí svítit celé dny. Osvětelené auto je určite lépe vidět, ovšem v prvé řadě by se musela většina řidičů na cestách umět chovat. V Rakousku už od celodenního svícení upustili a dobře věděli proč, spíš než přínos to přineslo více emisí a dopadů na ekologii. Myslím, že kdo za jasného dne nevidí na cestě auto, byť i neosvětlené, měl by odevzdat řidičák. Celodenní svícení počet nehod významně neomezí. Naopak bude vidět stále více aut s nesvítícím světlometem a v noci bude pro ostatní nebezpečnější. U některých aut je výměna žárovky v předním světlometu vlastními silami skoro nereálná a musí se s tím do servisu. Denně vidávám spoustu aut, co mají tento problém. Není jich málo. Taktéž bude rychlejší pokles intezity osvitu cesty vlivem vypálení žárovek přes den. V noci pak bude hodně chybět....Tolik můj názor.

Já mám svoje auta uzpůsobená pro denní svícení, protože mi vadilo osvětlení interiéru, kdy se v palubovce ničí úplně zbytečně spousta žárovek, jejichž výměna je náročnější a nákladnější, než v hlavních světlometech, kde to mám za pár minut.

2008-03-12 11:36:02

jenomže u nás se podle hesla poturčenec horší turka a eurovlezdoprdelismu vykládají doporučení eu za nařízení, které je třeba doslovně plnit

2008-03-12 11:37:07

Víš, Doris, ono je to složitější, než jen úvaha svítilo se - nehod neubylo => svícení nemá smysl. Je to natolik komplexní problém, že tahleta úvaha jen sama o sobě je pravděpodobně mylná. V prvé řadě je nutno zkoumat počet aut, která přibyla a pak celou řadu dalších faktorů. Ale OSOBNĚ jsem si ověřil, že moje Maruška je na dálku velmi špatně vidět a tak svítím. A jak jsem uvedl, kvůli lidí, co vezu s sebou. Ale také i kvůli těch, které mohu potkat. A to namusejí být JEN řidiči. Mohou to být děti, mohou to být i výpravy třeba ze školy, ze školky, staří lidé, ty všechny lze na silnici potkat. A ti všichni si dokáží zapamatovat, že tamhle něco svítí, asi to je auto a když svítí, tak asi i jede. Možná, že i zvířata reagují dříve. A i kdyby ono auto v danou chvíli nejelo, tak to vůbec nic nekazí, ten další na silnici o tom autě v tu chvíli ví. A je připraven na to, aby si dal pozor. Taky se může stát, že jedeš poměrně svižně v nepřehledném terénu (samá zatáčka) a na svítící auto zareaguješ o zlomek sekundy dříve, než na tmavé a právě ten zlomek sekundy může rozhodovat o konkrétním bytí či nebytí.

BTW: proč myslíš, že speciální jednotky nosí černý ohoz i ve dne? Protože je bezpečně zjištěno, že na tmavou oko reaguje mnohem pomaleji. A ten zlomek sekundy je pro elitního policajta či vojáka rozhodující a dává mu nemalou výhodu!

No prostě - já raději budu svítit, nejsem na silnici sám.

2008-03-12 11:39:32

Plně souhlasím s Doriskou,jen bych nechal celodenní svícení v zimním čase.Stejně je většinou pošmourno a najdou se takzvaní šetřílkové,kteří pokud sami něco vidí,tak světla nezapnou a nezapnou.Tato situace je fakt nebezpečná,lze takové auto snadno přehlídnout.Ale v létě,když svítí sluníčko,jsou světla podle mého názoru zbytečná.A to mám najeto přes půl milionu km samozřejmě bez nehody.Základem je ohleduplnost a předvídavost.,takto lze mnoha situacím zabránit

2008-03-12 11:40:03

Omi: stejně jak dát přednost chodcům na přechodu, tak i svícení přes den by mělo být věcí zdravého rozumu a ohleduplnosti k ostatním. Ale vynucovat si ze zákona a pod pohrůžkou sankcí ohleduplnost

2008-03-12 21:25:43

Alesh: na jedné straně nelze než souhlasit, ale zrovna u českého řidiče bych raději vsadil na velký bič a malý dvůr, než na zdravý rozum!

2008-03-12 21:30:03

V případě místních taxikářů bych zrušil dvůr a zůstal bych jen u toho biče

2008-03-12 21:32:53

ja som za celorocne svietenie , a svietim stale len ty policajti by si mohli uvedomit ze aj my sme ludia a zabudame,mynule som soferoval celu noc do blavy a ked som rano nakupil vysil som z parkoviska bez svetiel a samozrejme policajt,drb 2 litre a neukecal som to

2008-03-12 21:38:51

Jožo: jsi pro celoRoční svícení a přitom po celoNočním svícení už na to zapomeneš! tady je nějaká nesrovnalost, nemyslíš?

W10
W10
2008-03-13 06:50:41

Jozef, no vidis od nedele sa nebudes musiet bat zelenych :DDDDDDDDDD

BTW : V cesku je povinne svietenie cely rok?????

2008-03-13 12:55:02

v Rakousku zrušili svícení přes den, protože si na to nechali udělat studii, ve které se zjistilo, že si řidiči zvykli dávat pozor na svítící objekty a přibylo nehod s chodci, protože ti tak nějak nesvítí :) Aspoň tak sem to slyšel.

Jinak já sem vždycky svítil a svítit budu, protože je to auto prostě líp vidět. Nejhorší je - jak psal Omi - když vyjíždí šedý auto z lesa. Nejmíň jednou už mě protijedoucí auto takhle překvapilo a vůbec bych neřekl, že sem slepej a protože jsem ho neviděl tak mám odevzdat řidičák. Ono se nic nestalo, ani jeden z nás nejel v cizím pruhu nebo jinak nebezpečně, ale člověka to nejmíň překvapí nebo poleká.

2008-03-13 12:59:11

Nemas chodit s autom do lesa

2008-03-13 13:18:14

Tak v lese je to něco jiného, tam je problém vždy, zejména pak v okamžicích, kdy skrz listí a větve stromů prosvítá sluníčko. Šedá auta opravdu splývají, jenže pokud jezdíváte přes les, tak protijedoucí auta bez osvětlení nejsou zdaleka tím největším rizikem střetnutí. Rozhodně v takových místech s užšími a klikatými cestičkami se nevyplatí zpěchat.

Jak bylo psáno výše, lidé se pak zaměřují na světelné body a snadno mohou přehlédnout nesvítící auto, nebo chodce či cyklisty, takže opět jsme tam, kde jsme byli a možná i hůře. Můj názor je stále totožný, že žádné svícení přes den nepomůže, dokud se lidé nenaučí ohleduplnosti a slušnosti na cestách, a při pohledu na kvanta vražedně jezdících maniaků si říkám, že těch vážných nehod ještě bude moře.

2008-03-13 14:31:37

Je to bohužel o lidech. Když jsou lidi idioti a nejsou schopný si rozsvítit za snížené viditelnosti, tak pak vznikají tyhle debilní zákony.

Je nezpochybnitelné, že osvětlené auto je lépe vidět, o tom žádná. Ale člověk si rychle zvykne že vše co se pohybuje na silnici svítí, a pak logicky přestává méně vnímat neosvětlené objekty. Navíc nastane problém při výjezdu do zahraničí, kde povinné svídení není (německo, rakousko,...).

2008-03-13 14:59:26

Tisickrat muzeme, Aleshi, unisono opakovat, ze - rekneme - slusne chovani na silnici by melo byt veci rozumu a nikoli predpisu. Jenze pokazde se oklikou dostaneme zpet k tomu, ze musi existovat nejake nalajnovane zasady, aby to fungovalo. Proto vsichni (skoro ) jezdime vpravo a davame prednost na hlavni.

Jen mala oprava: v Rakousku upustili od POVINNOSTI (celodenniho sviceni). Rada ridicu presto od CELODENNIHO SVICENI samotneho neupustila, a - vsimnete si, ze stale pouzivam DORISina slova - dobre vedi proc. Stejne jako ja, a pokousim se tu vysvetlit, proc jsem vzdy svitil a svitit budu:

JSEM TOTIZ SOBEC.

Velmi spravne se rika, ze jedno nesvitici auto je mezi dvema sviticimi neviditelne. Jenze samozrejme to plati i naopak - a jestlize ma nejaky nezodpovedne predjizdejici debil, pres dve cary, pred horizontem proti zapadajicimu slunci, do nekoho vlitnout, mam ja pravo zvysit tisickrat nadeji, ze to nebudu ja? Mam, a tezko mi to kdo zakaze.


Odpovědět

1  2