Fórum - Téma


očista motoru


Fórum Technický koutek očista motoru



1  2

2007-10-18 08:48:13

Já si o čistotu motoru ve svých autech pečuji jinak. Stříkat na motor vodou nepovažuji za nejšťastnější řešení stejně tak i použití páry, jež je možná účinnější pro očistu, ale šetrností někde jinde. Elektronika je zatraceně citlivá na vodu a pokud se ta dostane do konektorů, tak tam zůstane velmi dlouho. Údržbu provádím pravidelně, tudíž motor mám stále čistý a jeho dodatečná očista zabere jen pár minut týdně s minimální námahou. Jednou týdně totiž kontroluji stav kapalin a dalších části motoru/auta a při této příležitosti stačí vzít vlhkou švédskou utěrku a setřít prach a drobné nečistoty z dílů v motorovém prostoru. Jde to velmi snadno, protože každý rok kovové a lakované díly auta včetně těch v motorovém prostoru vyčistím a zakonzervuji směsí vosků, která je dokonale chrání, dá jím zánovní vzhled a odpuzuje veškeré nečistoty. Mám drobné ruce, takže se dostanu skoro všude a snadno. Na gumu a plasty používám Armorall Protectant - je to čistící pěna se schopností chránit a vzhledově vylepšit povrch takových dílů, včetně dílů palubovky apod. Nakonec pryžové díly ošetřím silikonovým lubricantem, udržuje je ve výborné kondici a výrazně prodlužuje i jejich životnost a zlepšuje pružnost. Na těsnění se mi osvědčil glycerin, hlavně v zimě proti přimrzání.

Na silně znečištěné eventuelně zamaštěné kovové díly je vhodný technický benzín nebo ještě lépe čistící a velmi účinná pěna Armorall. Zažranou špínu z kovových dílů jsem dostala pomocí nitroředidla a nebo vosků s brusnými částicemi (například přimícháním 3M profi pasty na leštění laků). Vosky smíchám spolu se silikonovým a teflonovým olejem, mají tendenci rozpouštět nečistoty, a ve finále vytvoří dokonalý ochranný a odpudivý film, který pak zajistí, že na čištění bude stačit jen vlhký hadřík bez další chemie a vše půjde čistit snadno.

Motorový prostor čistím vždy, když je mírně teplý, jde to mnohem líp.

2007-10-18 19:30:52

A taky funguje Milit...Nejlepší věc,kterou jsem kdy na motory použil...A že jsem jich použil.Na teplej,nechat 10 minut bejt,pak znova nanýst a pak oplach,ani nemusí bejt wapem...

2007-10-18 21:00:39

Waw.... tak to bych se styděl před tebou doris otevřít mojí kapotu. Hádám že ani na výrobní lince v japonsku nemají tak čistý motory Fakt paráda

2007-10-18 22:01:31

Doris a co ak som motor est eporiadn enikdy necistil a jazdil som pol rok abez spodeho palstu a to aj ked boli u nas prietrze mracien kedy mi klinove remene nabrali vodu zdola ostriekali vsetko okolo az po kapotu zvnutra, teraz sa toho konecne chcem zbavit. eda ciastocne blato zmiesane s olejom a neviem cim este. Zrchu vyzre amotor ako cisty ale prave v nepristupnych miestach je to na moj vkus humac. ako na to efektivne? zvazujem Arvu, alebo som kupil dnes nejaky cistic na motory od Turtle Wax (osvedcilo sa mi tiez kupovat znackove cistice a konzervanty ale s tymto konkretne nemam skusenost). Najradsej by som to n ato napatlal a omyl to potom rovnako rozprasovacom s vodou a potom len vsetko dokladn epovytieral a hadice osetril silikonovym prejom. Co je z toho špatne? Nemam zial cas to nejak rucne moc pidlat diel za dielom a ta "skyta" spina ma neskutocne irituje. najradsej by som to vycistil tak ze by som odstrojil komplet motorovy priestor a diel za dielom vycistil, skutky nahradil za nove a nakonzervovane nasadil naspat. ale to je casova utopia. Dnes som tak vycistil expanzku na chladicu kvapalinu, bol anejaka zajdena, tak som najprav musel demontovat baterku potom nadrzku a za pomoci kadecoho som ju vypidlal a dal az potom silikonom nakonzervovanu naspat. (zvnutra som skusil najprv ten Turtle Wax na motory (moc to neslo) no potom som skusil proti pravidlam technicky benzin a este som dovnutra natlacil celu handru nalial techn beznin a spliechal s tym jak pako asi pol hodiny, potom som to este saponatom dokladne omyl od zbytku techn bezninu a nastriekal silikonovym sprejom. tak nejak by som bol spokojny keby som mohol vycistit kazdy diel a kabel v motore (jasne ale nie tym technickym benzinom)

2007-10-19 19:05:28

jagy,neviem o nicom ale je to horlavina takze je to znacne nebezpecne,a navyse by si ho potreboval znacne mnozstvo a ked pouzijes nieco ako Arva stacia 2-3 deci a na oplach voda

2007-10-19 19:18:37

Arvu jsem zkoušela, ale čistící účinek není až tak vysoký. Zažraná špína tam stejně zůstane a musí se odstranit mechanicky. Čistila jsem skoro 10 let starý motor, na který nikdo nikdy nesáhl. Na té fotce vlevo v mém výše napsaném příspěvku je již motor vyčištěný Arvou a podobnými prostředky. Něco málo to sice odstranilo, protože motor vypadal ještě hůř - všechno mělo jen šedou barvu, ale i tak jsem si moc nepomohla a výsledek byl mizerný. Posuďte sami.

Pokud je čistič velmi účinný, může naopak narušovat lakované části motorového prostoru nebo i samotné kovy/plasty. Proto je nepoužívám. Výjimkou jsou šetrné pěnové čističe, které je možné požít na elektrony, motor, stejně tak jako i na čalounění v interiéru ( výrobek od Armorallu). Zažranou špínu to ale opět neřeší.

Benzín je hořlavina, jenže to by ho tam člověk musel nalít a nechat, aby se teplem od motoru vznítil. Pro čištění/odmaštění ho stačí tak malé množství na hadříku, že dříve vyprchá. Nehodí se akorát na polymery a jiné z ropy vyrobené předměty (včetně laku) - vysušuje je.

2007-10-19 19:36:04

Blesk: Jsou dva způsoby: jeden je rychlý a snadný s průměrným výsledkem, kdy to nastříkáš těmi přípravky a po chvíli působení setřeš nebo případně spláchneš vodou. Pak to napatláš silikonovým olejem, aby se to lesklo a máš to hotové.

Já bych to ale takto nedělala. Neuznávám průměrnost a když něco dělám, dělám to pořádně a chci dokonalý výsledek. Proto jsem každý díl postupně vyčistila pomocí pěnových čističů a směsi vosků, eventuelně technickým benzínem nebo nitroředidlem, plasty spešl přípravky, vyměnily se původní - většinou zarezlé šrouby za nerezové a méně náročné díly jsem čistila mimo motorový prostor. Mnoho z nich jsem demontovala a strávila jsem na renovaci motorového prostoru a dalších části auta přes dva roky, samozřejmě jsem na tom pracovala po chvilkách. Nešlo mi jen o dokonalý vzhled ale především 100% funkčnost všech částí auta. Udělala jsem to jednou a pořádně, nyní už to jen udržuji a protože to čistím pravidelně a pečlivě, jde to snadno a nezabere to více jak pár minut týdně. Jen jednou za rok vše opětovně ošetřím směsí vosků, která to chrání a usnadňuje mi práci při čištění.

Nechce se mi to znovu psát, podrobně to máš tady v kapitole "Renovace motorového prostoru"

http://www.nissanclub.cz/...id=1061&tab=owners_events

2007-10-19 19:37:09

Ladin: Děkuji Ti, hobby je hobby.

2007-10-21 00:36:47

Doris chapem ze moj navrh ocisty povazujes za priemenu pracu, ja tiez, ale dva roky prace je celkom dost, aj ked len po troškach. Ono ja to budem aj tak urcite solichat potom este dalej, potrebujem tera lrn z toho dostat hlavne hrubu spinu a to najma z vodorvonych ploch vlavo pod ABS kde je take zaschnute blatko a potom cely blok motora je postriekany cistocne blatom a cistocne mastnotami+prach. Potrebujem teda dostat hlavne to hrube dole. Rukami sa tam kde to potrebujem ani dostat neda (mojimi). Alebo bude dokladna ocista ak sa budem vrtat v motore a motor pojde vybrat von. Doris nie skutocne nechcem aby si znovu pisala to co si sem uz aspon raz pisala, dik aj tak


Odpovědět

1  2