Fórum - Téma


Ochranná lišta prahů


Fórum Primera P11 Ochranná lišta prahů

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-03-23 09:05:18

Díky péči pána při stříkání dutin a spodku mám potíž s plastovou lištou, která mezi koly chrání prahy. Je chycená na šroubech i trnech z boční strany. A právě jak to sundával, tak ty očka pro ty trny vyhnul. Je to teď takový na prd, ta lišta je taky ohnutá. V Nissanu to prý stojí 6588 s daní na jednu stranu, což je úplně mimo. Z druhé ruky jsem něco viděl v Polsku, ale taky sundané, takže to může být podobné. Tak nevím, jestli to zkoušet nechat nějak rovnat a opravovat. Servisák mi říkal, že se to zkusit dá, ale že ta lišta je už ohnutá a kdo ví jak to bude držet. Není lepší to dát dolů, dírky zatěsnit, přestříkat...? Aspoň by se pod to nedostával bordel. Je to tak kvůli něčemu jinému než vzhledu?

Ty tuningové kryty prahů se dávají přímo na karosérii nebo se počítá s nalepením na ty originální plasty?

2011-03-23 13:36:12

nechápu o co se jedná a co je to za auto??

2011-03-23 14:19:36

Jedná se o tohle: http://www.nissanclub.cz/...ect=153460&topic_id=33916 i když možná oni řeší ty kryty prahů, co jsou na karosérii při otevření dveří. Já myslím ty kryty prahů, co jsou venku od předního kola k zadnímu (ne ty přilepené na dveřích, ale to dole co kryje prahy zvenku). Kdyby to bylo možné, dal bych sem odkaz na ty tuningové a bylo by jasné o co jde. Ale když si otevřeš obrázek jakékoliv primery P11c tak to tam uvidíš (moje je nemá v barvě vozu, často ale jsou do barvy).

a moje auto je Primera P11 po faceliftu, kombík.

2011-03-23 21:53:07

ak myslis plastove bocne prahy, tak tie su o karoseriu lepene. z toho ako si to napisal fakt tazko usudit s cim a aky mas presne problem. keby si dal nejaku foto, co ti nesedi, tak ti urcite skor niekto poradi.

2011-03-23 22:14:12

Jo, je to tohle. Asi to blbě popisuju, anžto si lidi hodně představí ty ochranné lišty na dveřích nebo ty krytky co jsou zvrchu prahu, když otevřeš dveře.

Kdo to viděl dole, tomu to netřeba popisovat. Ten prvek je jednak přišroubovaný a díky němu drží přední zástěrka zadního podběhu na místě, dále je zboku nacvakaný na plastové kolečka co jsou vsazené do dírek v prahu a za třetí je to zvrchu lepený (zbytky lepidla tam vidím). No a jak to ten chlap sundával, tak ty dvě očka, do kterých zapadají ty plastová kolečka (špunty) na boku, vyhnul a už to na nich nedrží. A celý ten kryt je v zadní části ohnutý, zřejmě jak to zkoušel vycvaknout. Myslím, že kdo neví, jak je to udělaný, tak to napoprvé těžko sundá bez poškození.

Trochu (možná i víc než to) to dodělat i ten kluk, co se teď vrtal v motoru. Když zvedal auto na zvedáku, tak ty ramena nedal přesně a auto tou vahou vyhnulo tu lištu ještě víc. Myslím, že jsem u něj měl auto naposled, nejen kvůli tomu. Napotřetí nedokázal zjistit, odkud uniká olej (přetěsnění vany, nová vana, vyměněný těsnění na klikový hřídeli + tam zamáznul nějaký místo silikonem...). Takže jsem bez lišt a vaničku strkám pod motor dál. V tomhle případě se bohužel ukázalo, že nejsem dost bohatý na levné řešení.

2011-03-24 07:27:39

ty jsem ještě špatné nikdy neviděl, normálně je sundáváme a dáváme nazpět absolutně bez problémů. Občas se ale praskne nějakej kolík, tak se dá jinej a je to. Nikdy se nám nestalo, že by po sundání nešel nasadit zpět. A to že se mě to vyhlo, to s emě taky občas stane, naposled o víkendu na P12. Dnes už to ani nepoznáš, že to bylo ohnutý minulou sobotu. vycvakává se to bez problémů šroubovákem a zpět horní hranu lepíme na lepidlo na okna.

2011-03-24 21:31:47

Zas nechcem byť za múdreho ale ak niekto píše do sekcie primera, tak asi tú primeru aj má. Samozrejme je oveľa lepšie ak napíše o aké auto ide a ak je to k téme tak aj motorizáciu...

K veci: Tak ako píše honza ja tiež lepím plastové podbehy buď silikónom, mamutom, alebo lepidlom na okná a vždy po nalepení ich lakýrnickou páskou na fest tesno pripáskujem o prah dverí a nechám zaschnúť, Vzdy je to dokonale rovné a nikde to neodstáva...

Ak je plastový podbeh krivý resp deformovaný pomôže teplovzdušná pištoľ. Jednak to má tvarovú pamäť do istej miery a po zahriatí sa to aj dobre tvaruje ak je poškodenie väčšie. Bacha ale na farbu (ak je to v laku) po nahriatí mierne zmäkne prípadne ju uškvaríte...

2011-03-25 07:17:29

jasně chrener, ale u P12 je to trošku jinak, protojsem se ptal!

2011-03-25 09:47:35

Máš pravdu, úplně jsem zapomněl napsat, že je to P11 po faceliftu. Z hlediska tohoto prvku je asi důležitější, že je to kombík. Po kliknutí na můj nick se to sice objeví, ale slušelo se to napsat.

Jinak už jsem to blíž diskutoval s Honzou přes SZ a asi se u něj stavím i kvůli řadě dalších věcí. Dneska si jedu vyzvednout ty lišty, asi už to nebudu znova pokoušet řešit s daným člověkem. Můžu to pak nafotit a hodit sem, aby bylo jasné, o co jde.

A pokud jde o auto samotné, tak když by se šikovně zakryly ti díry na úchytové kolíky ze strany a přelakovalo se to, tak to opticky vypadá úplně v pohodě. Já mám vínovou červenou a ty jsem většinou viděl kombinované s černou lištou, většinu ostatních barev s lakovanými. Aspoň o lak lišty v tomto případě pečovat nemusím.

2011-03-28 09:12:10

je to odel výbavy auta a ne podle barvy. Ty prahy jsou stejný jak na sedan, tak hečbek, tak kombi.

2011-03-28 21:59:51

P11-144 to ma od vyroby vo farbe vo vybavach Sport a Elegance. Comfort a Comfort Plus ma tie prahy, ako aj spodnu cast predneho aj zadneho naraznika cierne.

2011-03-28 22:04:31

Jo, je to tak. Jen jsem těch vínových viděl zatím minimum a vždycky měly ty černé prahy. Tak jsem si říkal, že to možná dávali jako nevadící kombinaci. Na bílé by to vycházelo docela blbě.


Odpovědět