Fórum - Téma


Ochrana zimních kol


Fórum Qashqai J10 Ochrana zimních kol

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2013-11-01 13:33:17

Koupil jsem si tyto disky pro zimní sadu gum:

http://www.okdisky.sk/pro...6-7x16-5x1143-et-40-42669

Samozřejmě mi vrtá hlavou, v jakém stavu budou po první zimě. Prodejce mne ujistil, že jsou tyto disky vhodné i na zimu, ale je to prodejce, potřebuje to prodat. Napadlo mne, zda by se nevyplatilo je přestříkat transparentním plasti dipem.

http://tmely-silikony-lep...uma-400-ml-transparentni/

Nic bych tim nevratně nezmrvil, kdyby to bylo naprd, vždy to můžu sloupnot. Co si o tom myslíte?

2013-11-01 14:50:42

vita2: ahoj. To je ta nejhorší varianta kol na zimu.Vlastně celkově.

Pod Dipem ti zmatní ale ochránil by to.Kvůli tomu sis je asi nekupoval žejo.Budeš potřebovat přes tři spreje a to jenom zepředu.

2013-11-01 15:17:11

bmarcellus: Proč je to nejhorší varianta, v čem?

Nechtěl jsem koupit ošklivá plechová kola, na nové auto, ale nějaká hezká. A navíc jsem chtěl taková, co se nepoškrábou, když líznu obrubník. Což se ve sněhu (u nás na horách) může stát. Tato kola mají paprsky pěkně utopené v pneumatice, takže při kontaktu s obrubníkem se dře jen guma.

Píšeš, že pod dipem zmatní, to by nemuselo vypadat vyloženě hnusně. Určitě budou lepší matná, než zkorodavaná.

Jak mám jako kupují poznat, že nejsou vhodná na zimu, i když prodejce tvrdí, že ano? Na co se mám zaměřit?

2013-11-01 15:25:10

vita2: nic v zlom, ale ked chces "hezka kola" tak musia byt v prvom rade velke.

len velke kolesa dodaju autu ten spravny vzhlad.

kupil si 16", to je podla mna zle (ale to nesuvisi s tym co sa pytas).

este horsie je, pouzivat na zimu kolesa s lestenymi castami.

zoxiduju, zkoroduju - vyber si co chces.

sol je svina.

2013-11-01 15:33:28

Myslím,že je důležitý koupit kola od renomovanýho výrobce s jeho vyslovením pro zimní provoz.Pak je i záruka.Dneska 90% lidí neví co prodávají a nevěřím jim.

Takto zpracovaný kola máme na Micře a pod lak na frézovaný ploše se místy dostává koroze,a to je máme jen na léto.A nejhorší je,že se to nedá zrenovovat do původního stavu,jestli je i u tebe na tý lesklý ploše vidět stopa po strojním opracování.

2013-11-01 15:36:12

dh77: Mám ta samá kola v 18" provedení originál Nissan od nákupu. (Viz moje profilové foto.) Leštěná plocha kol je pokryta tlustou vrstvou laku, je to doslova glazura. Jsou nádherná, to máš pravdu, že velká kola autu sluší. Ale v zimě hrozí, že lízneš obrubník, tak je dobré, mít gumu co nejvyšší, neboli mít ráfek co nejvýše nad silnicí.

Kupovat zimní kola v 18" provedení se mi nechtělo, cena je dost vyšší, než u 16" provedení. To byl hlavní důvod.

Jako laik si myslím, že pokud povrch kola chrání stříbrný lak, nebo transparentní musí být přece jedno.

PS: Ta 16" kola jsou také lakovaná, ale ta vrstva transparentního laku není tak masivní, jako u těch 18" kol. Proto jsem se toho trochu zalekl a přemýšlím, zda to nějak ještě nepojistit třeba tím transparentním dipem.

2013-11-01 15:42:58

vita2: tiez mam original 18" od nissanu.

pouzil som ich na zimu.

hadaj kde ostali po jednej zime poskodene.

co sa tyka dizajnu, mal si spravit kompromis a kupit 17"

ale dizajn je subjektivna zalezitost, kazdemu sa paci nieco ine.

2013-11-01 16:07:33

dh77: Myslím, že nejsou poškozená nikde! Jsou i po zimě krásná, lesklá a po umytí jako nová, protože jsou kvalitní, značková a výrobcem určená pro celoroční provoz. A navíc jsou drahá, jako prase, což znamená, že jsme si zaplatili za prvotřídní kvalitu! Že mám pravdu?

2013-11-01 16:13:17

vita2: nie nemas pravdu.

mne moj predajca povedal ze na zimu vhodne nie su.

sol je agresivna a znizuje lesk disku.

este horsie su posypove kamienky, ktore na disku urobili male jamky, pod ktorymi uz lak nie je.

a tam to pekne "kvitne".

nenadavam na predajcu ani na disk.

proste lestena plocha nie je urcena na zimne cesty.

2013-11-01 19:27:40

vita2: A navíc jsou drahá, jako prase, což znamená, že jsme si zaplatili za prvotřídní kvalitu!

tahle věta mě fakt hodně pobavila (a nasrala zároveň, neboť mi připomněla pár mých klientů)

vidím dobře 73 euro??? tj. cca 1900,-, jenom plecháče stojí 14 stovek to čekáš za 1900,- kvalitu "NASA" tj. že budou odolávat chemikáliím a mechanickému poškození???

2013-11-01 20:11:05

Pánové, rozsoudím vás:

Letní v 18 a zimní pneumatiky v 17", pokud to jde jinak, považuji za volovinu největší. 17" Kola jsou podstatně dražší, a je v nich podstatně menší výběr než u 16". Jakékoliv poškození z výtluku, či od obrubníku je tím pravděpodobnější, čím míň gumy na kole je. Já osobně, když vidím 4kolku resp. auto se zvýšeným podvozkem na nízkoprofiláčích, klepu si na čelo. Je to jako nosit k montérkám lodičky. Pokud chce někdo nízkoprofiláče, prosím, ale pak je nesmysl vysokej podvozek. Ještě tak bych pochopil 18 furt, aby to bylo zaměnitelné.

Já mám na zimu originální 17" a nemám problém.

Na léto mám jiný 17 (někde to tady píšu - a taky OK) je vhodné při nákupu ověřit, že nosnost kola odpovídá tomu, kolik je kolo na autě zatíženo - nestačí pouze podobné ET a počet děr.

Já bohužel musím mít 17, byl bych happy jako blecha, kdybych mohl obout aspoň na zimu 16"

2013-11-01 21:16:17

Moje řeč. Mám kola od Nissanu originál 16. měním letní a zimní gumy na jedněch discích. I po 6-ti letech vypadají dost dobře. pro mně je výhoda mít 16, které dobře tlumí nerovnosti, nebojím se s tím na obrubník nebo terénu.

Tož tak, obvykle máte buď luxusní design nebo funkci. Za ty starosti a peníze navíc co s tím máte by se mi to nevyplatilo.

2013-11-01 21:50:06

lukka: Ano, ano, přesně tak, očekávám kvalitu NASA minimálně! Respektive očekávám že:

"Fabriky, v ktorých sa disky vyrábajú sú vybavené špičkovými a ultramodernými linkami pre výrobu bezpečných a kvalitných hliníkových diskov podla štandardov a noriem:

Certifikátom ISO9001-2000, systémom riadenia kvality získaným v roku 2001

Certifikátom QS9000, systémom kvality získaným v júli 2005

Japonským VIA laboratórnym osvedčením získaným v apríli 2006

Certifikátom ISO/TS16949 získaným v októbri 2007

Certifikátom TUV systémom riadenia získaným v októbri 2009"

Přrvzato z: http://www.okdisky.sk/certifikaty

Takže jelikož to tam píšou, tak to musí být pravda, protože jinak by to byla lež a kdo lže ten krade!!

Jinak u Nisannu ten disk mají ve velikosti 17" a stojí 5.200,- Kč. U něj bych měl snad očekávat kvalitu? Už dávno vím, že cena není vždy ukazatel kvality. Dh77 píše, že ani ten 18" originál Nissan není superextraspeciálně odolný!! Takže jsem se rozhodl, že koupím tuhle šestnáctku za 73 ojro, než abych koupil za 5.200 "jakokvalitnější" "jakooriginál" z Nissanu a pak bych byl ultranasranej, když zjistím, že ty disky jsou na tom kvalitou stejně.

Takhle jsem si zvolil jistotu, že mě to stálo málo a možná bude v pohodě. Nebo jsem se mohl rozhodnout, že mě to bude stát kotel (3x více) a disk by opět možná mohl být v pohodě. A hlavně: chtěl jsem na zimu 16" a to ani v Nissanu nemají.

Tak si říkám, když na to "PRO JISTOTU" nastříkám ten transparentní DIP, možná získám za levný peníz velmi odolný disk. Možná odolnější disk, než ten drahý originál.

A když to bude korodovat? Čert to vem, stál 73 ojro. (Ale to bych nerad, chci, aby vypadal stále hezky.)

2013-11-01 22:47:25

vita2: tak to už fakt nevím co dodat, snad jenom bych se tě zeptal co děláš za práci??

zjišťoval jsi co je náplní té certifikace??? co to vůbec znamená když výrobek resp. závod plní tyto certifikace?

ano nissan má předražené náhradní díly a taky bych nečekal, že když si tam koupím např. odvzdušňovací šroubek za 600 korun, že ho nikdy nezalomím....

2013-11-01 23:21:41

vita2: prosim nevkladaj mi do ust co som nepovedal nikde nepisem ze original disk od nissanu nie je "superextraspeciálně odolný". pisem ze nie je vhodny na zimu.

ja tomu asi nerozumiem.

preco si kupil lacny smejd nevhodny na zimu a teraz riesis dodatocnu ochranu???

to si mohol kupit kvalitu a nemusel si vrazat peniaze do DIP spreja.

chlapi co tu riesite paneboze!

chcete mi nahovorit ze pneu 16" na qashqai ma lepsie jazdne vlastnosti ako pneu 18"?

215x55 R18 zas az tak nizkoprofilove nie je.

215x45 alebo 215x40 toto je nizkoprofilovka.

bezne s tym povolenym 215x55 nemam problem pri obrubnikoch ani s lahkym terenom.

nemam 4x4 takze tazky teren neprichadza do uvahy.

16"pneu na qashqai ma katastrofalne jazdne vlastnosti.

absolutne ziadna odozva od volantu.

to sa da upravit jedine vacsimi pneu v povolenych rozmeroch.

2013-11-01 23:56:34

lukka: Moc dobře vím, že žádná certifikace ISO neznamená kvalitu výrobků. Asi sem tam měl dát smajlíka pro ironii.

2013-11-02 00:03:03

dh77: "preco si kupil lacny smejd nevhodny na zimu a teraz riesis dodatocnu ochranu???"

Nevhodný na zimu? Prodejce tvrdí, že je vhodný na zimu. Dodatečnou ochranu řeším proto, aby vydržel co nejdéle bez poškození. Nevěřím tedy tomu prodejci.

"to si mohol kupit kvalitu a nemusel si vrazat peniaze do DIP spreja."

Mohl, ale stálo by to nikoliv 8 tis Kč, ale 21tis. Kč a stejně by korodoval. Nevěřím, že by byl kvalitní. Bylo by to nemlich to samé.

2013-11-02 14:48:48

@ dh77: Prepáč ale na to čo to tu vypisuješ za bludy o 16tkach diskoch sa už musím ozvať.

Reči typu "katastrofálne jazdné vlastnosti" a "absolútne žiadna odozva od volantu" svedčia o dosť divnej odbornosti pisateľa. Také auto by ani nepustili na cestu. Jazdil si vôbec niekedy na QQ na 16tkach ?

Ja mám letné 17tky a zimné 16tky. A rozdiel v jazdných vlastnostiach alebo odozve volantu je pri bežnom jazdení absolútne nebadateľný. A zo 16tkami sa ovela lahšie riešia obrubníky, diery a podobné prekážky a na aute menej trpí podvozok. Význam väčších diskov je v tomto prípade naozaj len estetický, ak nejazdíš závody na okruhoch.

2013-11-02 17:00:01

peterz: tiez mam ten nazor, ze je to tu plne "odbornikov"

takze ty si dalsi, ktory obhajuje 16tky, lebo "sa ovela lahšie riešia obrubníky"

ak mas problem vyhnut sa obrubniku, tak zauvazuj aky si vodic.

rozdiel medzi jazdnymi vlastnostami pri beznom jazdeni mozno nezbadas.

ale ver mi, ze zakony fyziky v krizovej situacii neoklames...

cim viac gumy, tym vacsia nepresnost a makkost pri riadeni.

k velkosti disku - podvozik trpi pri zatazi.

vies o tom ze vacsi disk moze byt lahsi, ako lacny a mensi?

tohto smajlika si nabuduce odpusti. dakujem

2013-11-02 18:10:40

Jestli tu chcete teoretizovat tak víc gumy neznamená míň přesný řízení pokaždý. Záleží na tvrdosti bočnic a je to velkej rozdíl i u stejných profilů různých značek.

No co,kola jsou pořízený a ten Dip je jediný řešení a po zimě se uvidí


Odpovědět

1  2