Fórum - Téma


Nový spokojený majitel Primerky :) (dotazy)


Fórum Primera P12 Nový spokojený majitel Primerky :) (dotazy)

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2016-06-19 16:44:00

Dobrý den, doufám že mi budete věnovat chvili času, i když to vypadá vyčerpávající. :)

před cca 2mi měsícemi pořídil Primerku P12tku v dieselu. Musim říct, že jsem spokojen. Super výbava(kůže, výhřev, super hudba,...) a stavem si myslím, že taky bomba když vezmeme v potaz její věk. Při koupi měla najeto 170xxx. Jestli se dá cebii věřit tak v ČR nestáčena (dovoz v 08 z Francie). Opravdu super zachovalý a podle mě i jedoucí auto :).

Každopádně mám pár otázek, na které jsem nenašel odpověď i když jsem si dal tu práci a projel tad 70% fóra o P12cce :).

1)Zatím jsem teda nedostal jasnou odpověď v tom, jestli teda motor označen jako dCi (1O2kw) je tedy od Renaultu nebo je to ještě od Nissana ( co jsem se dočetl, tak by měl být spolehlivější).

2) Občas se mi stává, že Primerka mi naskočí až dejme tomu na 3tí pokus (škytá cca 5vteřin a nic) - měněny oříšky ve spínačce, spínačka, startér. Závažný problem? Nebo u Nissanů "v pohodě" ? Je pravda že to dělá málo kdy.

3) Asi nejzásadnější otázka. Stává se mi, že když auto dlouho stojí (12h +) říkejme tomu asi studený start, tak mám pocit, jako by auto cca 3vteřiny po nastartování má jiný zvuk (někdo mi říká, že to může jet jen na 3 válce). Hned potom vypnu motor, dám klíček uplně do první polohy, dám znova do pozice žhavení a poté nastartuji - již mi zvuk nepřijde jiný. (žhavičky kontrolovány) Může to být opravdu, že motor jede jenom na 3 válce? :( Blbý je, že to nelze ani nějak natočit, či prokázat, dělá to opravdu jen pár vteřin po studeným startu. A nebo je to prostě vlastnost dieselu.. Třeba, nevím :(

4) Každopádně poslední otázka - Stalo se mi, že zase po delším stání (cca 36 hodin) jsem v pohodě nastartoval, ale potom mi hned za cca 10 vteřin chcíplo auto a vůbec nechtělo naskočit - viz 2) ... Vypozoroval jsem, že klesají otáčky motoru, auto začně se celé třást, jako když ztrácí dech. Víme, čim to mohlo být způsobené? Ale tato závada se taky dlouho neprojevila. Spíše mi jde o prevenci.

Tímto je to asi vše, já se budu těšit na odpovědi. Díky moc. :)

2016-06-19 18:30:28

v první řadě vyměn palivový filtr doporučuje se dát denso já dávaám mann, provděpodobně už ti dobře netěsní a po startu ti zavzdušní čerpadlo,

pokud se nic nezmění tak vstřikovací soustava jede na konečnou, pokud se ochladí a situace se podstatně zhorší je potřeba asi 43.000 kč materiál + práce

2016-06-19 18:52:10

slovacek.milos: Díky za odpověd, každopádně s tou cenovkou jsi mě nepotěšil. Tak necháme to do zimy a uvidíme jak to bude. Ještě jednou díky, budu to pozorovat. -Foto atd když tak v mém profilu. :)

Každopádně s tím motorem už jsem to tu našel. :)

2016-06-19 20:35:48

bohužel denso

nejlíp když si uděláš přepadový test který není u densa vždy jednoduchý někdy i skoro technicky nemožný že musíš třeba vyvédst přepad z čerpadla a pak chytat přepad u nádrže kolik vyteče nafty ze všech vstřiků protože z jednoho to někdy nejde

pokud ti vyteče 2 deci za tři minuty budeš vědět že zimní start bude velmi problematický případně nemožný ale vše ještě rosekne naftový filtr hlavně tam nedávej nějakou cypovinu zkus někde najít denso minimálně mann od ověřeného prodejce, protože i man filtr na trhu může být pěkný šmejd,

2016-06-19 20:52:54

slovacek.milos: Koukal jsem třeba na Kelly a tam je jeden vtřik za 10xxx Kč, docela nechutný. Zkusim u člověka co se mi v tom vrtá to tam nechat ať udělá to co tady píšeš ( já vim prd :( ) Na ten filtr jsem taky koukal třeba na kelly a je do 700 ten MANN jak tady píšeš. Ale předchozí majitel vše měnil ( věřím mu, je to mechanik - auta jsou jeho koníček). Ten člověk dělá v Kutnohorský v Praze, co se týče i vzduchových a tak. Takže tohle by bejt problém neměl, ale to s tím přepadem určitě s ním zkusim domluvit.

Ještě jednou díky moc. :)

Když už tě mám na drátě takhle, co se týká optimálních otáček motoru - někdo mi říká že mám točit co nejmín (+- 1500 otáček), když to tady jsem četl že nejlépe to tahá(mu to dělá dobře) ve 2000-3000 otáčkách, že je to 16ti ventil a je to potřeba.

Co je podle tebe tak optimální? Řadím skoro vždy lehce nad 2000 otáčkách.

Zvládne dlouho době tenhle motor skoro denně pojede 60km (30 ráno a večer zpět) Je to pro tenhle motor málo do budoucna? Nebo se zvládne i zahřát ? ( po městě jezdím málo kdy, spíše jižní spojka a tydle obchvaty)

Díky!

2016-06-19 20:55:08

slovacek.milos: Vačšie bludy ako tu ty davaš som ešte nikde nepočul ani nečital.

Zavzdušnuje sa mu system netesnostou niektorej hadičky a zrejme mu nedrži ani spetny ventil na ručnej pumpe filtra.

2016-06-19 22:39:37

chroniccz: kelly a elit su najdrahšie na trhu.pozri napr.mdily

2016-06-19 23:09:25

sjaro: Dobře, díky moc za info i za předchozí příspěvěk. Pokud to budu pozorovat dále tak zkusim to co jsi napsal.

des123  
2016-06-20 20:42:39

chroniccz: daj od filtra do cerpadla priesvitnu hadicku . po dlhsom stani uvidis ci je prazdna ,

2016-06-21 23:24:24

des123: Jasný děkuji za odpověď, a teda jenom otázku, tim vypozoruji co? Já jsem v autech nepolíben.

des123  
2016-06-22 10:12:40

chroniccz: uvidis ci ti pada nafta a ci ti kvoli tomu zle startuje


Odpovědět