Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 26

2015-04-29 23:17:18

Čaute, vidím že dosť ušetrím . Ja mám garančky zadarmo, bola akurat na predajni Nissanu vtedy akcia, teda som v pohode. Inač neviem ako to je, ale tiež som názoru, že kontrola v záruke by mala byť zadarmo, tuším spotrebovany material sa platí, ale to beriem. A nesúhlasim s názorom že auto hneď po kúpe stráca na hodnote, to by nove nikto nekupoval. Mal som doteraz len stare a teraz sa čudujem prečo som to nespravil už dávno. Ale to je vec názoru a osobných skúsenosti, sú to len výhovorky.

Nech sa darí .

2015-04-30 07:30:58

Marian26 :

To nemyslíš vážne...

220€ ??? Kua. To ja som si dal prezut len pneu a stalo ma to 35€ . Prvá prehl. ma čaká pred vianocami, takže prvá prehliadka stojí cca 190€?? Ved tam okrem oleja nemenia nič (pokial ti nemenili vzduchový a aj kabinový filter) .Apropo- a čo Ti vlastne robili okrem výmeny oleja ? Lebo tolko nestojí prehliadka ani TOYOTY. (ak to porovnám s yarisom-čo som mal pred Nissanom). Na yarisa stala prvá cca110€ a druhá aj s výmenou brzd. kvapaliny nejakých 140€ a to všetko robené 1-1,5 hod !

Pozn. : Prehliadka Aurisa-čo je trieda Pulsaru je tiež +- ako na yaris.Tak toto prehnali v Nissane !

A reakcia na NO HITS:

1., záruka je 2 roky a nie 5 (ak nerátam max. naj. kilometrov alebo predlženú za priplatok)

2., Máš pravdu

2015-04-30 07:42:41

vilmusch:

Ale ba... ja som mal 4 auta za sebou v priebehu asi 9 rokov FUNGL nové (Fiesta 1x Yaris 3X ) .Teraz mám Note.

Všetkým autám klesla hodnota + - o 20% . Ďám jeden konkrétny -najaktuálnejší príklad: Yaris III - nový po facelifte kupovaný koncom r. 2012 za 10zis.€ a predal som ho za 7500€ ako protihodnotu Nissanu-s najzadnenými skoro 10tis.km a ešte 1,5 roka v plnej záruke (toyota dáva 3 roky záruku) . Ak by som ho ja predával, tak max. za 8000€ .Pozri sa do bazaru, za kolko predávajú Note-r.v. 2013-2014 s min. počtom naj kilometrov a výbava Acenta. Ponukajú ich za 9000-9500€ a to ich ešte stále majú nepredané... Ak si zoberieš že (v akcii) ma stal Note 11.700€ a ešte k tomu sladovka (r.v.2013/10), tak ďalej to nemá cenu toto rozvádzať. Ja som toho názoru, že ak kupiť auto "nové" , tak práve také, čo predávajú cca po 1-2 rokoch a sú aj v záruke.

2015-04-30 10:00:20

Zdravím Vás všechny. Je cena auta tržní, cena při výkupu (odkupu), cena (náklad) při operativním leasingu apod. Je to o tom, co kdo je schopen akceptovat. Povídání, že cena nového auta rychle klesá je nesmysl (ale stále to slyším, že jakmile vyjedu z autosalonu, hodnota je o třetinu dole apod. nesmysly). Podívejte se na ceny internetových serverů, pravda je jinde. Každý máme nějakou zkušenost z prodeje jetého auta.

Note je moje 7. auto, 5 předchozích jsem si prodával sám, jen to první jsem dal na odkup do bazaru (výborná zkušenost k ponaučení). Vždycky jsem auto do 3 měsíců prodal za tržní cenu, od odkupu vyšší třebas i o 40tis.. A papírování z prodejem není zase tolik, všechno se zvládne za jeden den. Příklad: Hyundai IX20 - pořiz. náklady včetně druhé sady kol, tažného, park. kamery a nosiče: 313.700, prodej přesně po 3 letech (34.000km) za 215.000,-, tedy se ztrátou 31%, tedy cca 10% ztráta hodnoty ročně. Kolik si myslíte, že ztratíte na ojetině? Přibližně to samé, ale hodně závisí na stavu (škrábance a ostatní opotřebení výrazně odrazuje kupující - víc než špatný stav motoru nebo podvozku). I proto mnozí rádi uvěří stočeným kilometrům. Pokud se tedy k autu chováte slušně, udržujete ho, není problém jej prodat za dobrou cenu.

A hlavně - servisní a provozní náklady. Jsem tak trochu homo economicus a vše si nákladově velmi bedlivě zapisuju a zpětně analyzuju = provozní náklady nového auta jsou vždy nižší než u ojetého. Pokud někdo tvrdí opak, je tam nějaké ale, které neuvádí (záměrně, nebo z neuvědomění), většinou proto, že si nedělá pečlivé záznamy, nebo proto, že neudržuje auto v "ťip ťop" stavu (svití kontrolka ABS - to není důležitý, dá se jezdit i bez ABS, apod.), stačí když jezdí. Toto chápu u někoho, kdo jezdí jen kolem komína a porucha auta ho časově neomezí, ale kdo jezdí denně do práce, jezdí autem na zahraniční dovolené s rodinou apod. - to je hodně nebezpečné. Vybavuje se mi jedna situace z před několika lety. Vraceli jsme se z Chorvatska a objížděli jsme slovinskou dálnici přes Ptuj (mnozí znají) . Bylo okolo půl deváté večer, snášela se pomalu tma a u krajnice v polích jsme míjeli českou Oktávku (cca 10 let starou). Zvedlá kapota motoru, půlka ho byla vyházená ven, chlap u toho stál s rukama jak černoch, v ruce mobil a cosi na dálku řešil. Vedle něj stála manželka a vypadala (podle gest), že mu nadává. Kolem auta se pak batolili 2 děti okolo 6 let (zcela bez dozoru - docela nebezpečné vzhledem k místu). Tohle bych nechtěl zažít. Nezastavili jsme, neměli jsme jak pomoci, motorář nejsem a škodovky neznám, mobil měl a tak situaci řešil jak mohl. U nového auta (kterému běží záruka) máte asistenční služby, hodně opomíjená skutečnost vlastníky ojetých aut. Mít tento problém - telefon a už jen čekám na příjezd smluvního servisního partnera, který se o mě, mou rodinu i auto postará (oprava na místě, odtah, ubytování v hotelu, apod.), vše v ceně.

Uvedené ceny garanček mě docela udivují. Já byl na 1. SP v únoru a platil jsem půlku toho, co tady padlo. Viz. příspěvky výš.

Vlastnictví nového auta má jen jednu nevýhodu - máte v něm deponováno hodně peněz, které nemáte možnost zúročit. Proto je zajímavý i operativní leasing, ale ne za těchto vydřidušských podmínek co se nabízejí dnes pro fyz. osoby.

No nic ... ať Vám to hezky jezdí. ... a neberte můj příspěvek, jako že chci poučovat. Ne, je to jen můj názor a přesvědčení ověřené (a zaplacené) vlastní zkušeností, nechci polemizovat, jsou to každého jeho peníze ... ať s nimi nakládá podle vlastního uvážení.

2015-04-30 10:41:37

gogin:

No ano - je rozdiel odkupiť (dať do bazaru alebo použiť ako akontáciu) a predať "súkromne". Ved aj ten bazar musí z niečoho žiť.

Ono vak s tou hodnotou auta je asi tak, že cca prvé mesiace po kupe sa ešte ako tak drží na cene pri predaji-ale to robí stratu možno okolo 5-10% z ceny nového. Avšak po 2 rokoch je to 20-30% z ceny nového.Nabehané kilometre nerobia až tak dôležitú úlohu do tých nabehaných 30tis.km . Potom sa hodnota drží nejakú chvilu no a asi po 5 rokoch zasa cena o niečo klesne. Je to tak či onak predovšetkým o dopite a ponuke. Samozrejme je to aj do značnej miery o šťastí. V podstate ty si iX20tku predal tiež po 2 rokoch o 30% menej než si ju kupil. Podla mojich skuseností a tvojich sme na tom dosť blízko k sebe

A v neposlednom rade záleží o aké auto sa jedná-teda myslím triedu. Vyššia trieda, väčšie precento straty hodnoty. Tam je zasa otázka taká, že kto dá 30tis€ za ojetinu.. A preto u tých drahších musia ísť s cenou viac dole ako u lacnejších aut.

2015-04-30 10:50:49

gougou: Ano, máš pravdu v tom, že se cena nemění lineárně každý měsíc, ale skokově, v podstatě sezóně, jaro, podzim apod. Důležité je mít vždy udělanou pečlivou kalkulaci toho, proč auto prodávám a co získám koupí nového (např. nižší spotřebu = další úspora v položkách kalkulace). Tedy vědět, kam až mohu jít s prodejní cenou. Pokud chci jít hodně dolů, znamená to u kupujícího signál, že to nemusí být úplně OK. A trocha štěstí je taky potřeba. A souhlasím i s tím, že drahé auta ztrácí hodnotu rychleji, jakmile se cena při pořízení přehoupne řekněme přes půl mega, už by to vypadalo asi jinak....

2015-04-30 19:14:45

Pre tých čo neveria prikladam fakturu je tam cena bez DPH ,

takže tú cenu dajte ešte * 1,20

http://img.egamer.cz/uplo...1_IMG_20150430_185759.jpg

2015-04-30 19:20:45

marian26:

Ja Ti verím, ale som z toho mierne rozčarovaný.. do pi...i

Nechápem, prečo Ti dolievali chlad.kvapalinu 1 Liter . To nie je normálne

A inak-do ostrekovačov sa bežne dolieva grátis ! To čo stojí 2€ ??? Voda ???

A ešte jedna otázka :

Poupratali Ti auto ? Bežná vec pri ročnej prehliadke-povysavať a niekto dokonca aj auto umyje celé ! GRAAAATIS !

Doliatie do ostrekovačov kvapalina- Toyota a aj Ford GRAAATIS nO čo tá voda už musí stáť...

(pozn. osobne som pred prehliadkou dolial do plna do ostrekovačov - bol som zvedavý, či sa priznajú,že dolievali - a ano, dolievali ale povedal,že to je u nich grátis. Nehádal som sa.Dobre no-ved je to zdarma )

Tu je aktualny cennik:

http://www.toyota-zilina....l__VVT-i_%28benzin%29.pdf

Len na porovnanie na priložených foto prvá gar. prehliadka na yarisa (sice z r. 2012,ale velká zmena nenastala).

SORRY za linky inej značky, ale ja porovnávam, do čoho som vlastne išiel...

2015-04-30 19:47:34

gougou: auto tam išlo čisté , povysávané a poumyvane , takže nemuseli s nim nič robit a maš pravdu niektoré veci sú trochu prehnané , a ten olej to je už fakt prehnané

2015-04-30 20:12:50

marian26:

Ešte že si to auto pred tým dal do poriadku-zarátali by ti aj umytie a vysavanie...

Škoda, že si nedolial do ostrekovačov vodu alebo nemrznucu zmes,lebo v tejto dobe-na jar je v akcii do 2,50€ aj 3Litrove Sheron (do -30C )

Ale aj tak mi nejde do hlavy tá kvapalina doliata 1L ??? Tam ti musí niečo niekde presakovať (ak ťa neojebabrali) . V živote som do "zdravého" auta nedolieval "fridex" viac ako ca 1dcl po 3 rokoch. A nie do nového auta s 5000km

2015-04-30 22:42:26

Absolutní souhlas s Gougou. 1l chladicí kapaliny po 5000 To je blbost Změnit servis A ten olej .. no pěkná láce, neprodává dealer náhodou i Hyundaie? Mě stála 1SP v přepočtu na éčka cca 120E! A po tobě to chtěli jen za olej ? Změnit servis, nic víc doporučit nejde...

2015-06-08 19:06:33

Nestazujem sa, ani sa nechvalim - len pre informaciu pridavam ucet za garancnu prehliadku po 1. roku - robenu u autorizovaneho predajcu Nissanu v Kosiciach - 163,61 EUR vratane DPH mal som tam zlavu 3% kedze servis sa robil v tej istej spolocnosti kde som ho kupoval (snad to pomoze niekomu aspon pre porovnanie - ja by som uvital napr. kolko by ta prehliadka realne stala napr. u predajcu Nissanu v Presove a aj na zaklade ceny / skusenosti inych vyuzival do buducnosti ten 'lepsi' servis)

PS: auto som si po garancnej prehliadke prevzal rovnako 'spinave' (ako interier tak aj exterier) ako ked som ho odovzdaval tj. ziadne umytie/povysavanie v ramci 'servisu' - ale potesilo by ma to ak by to bolo v cene.

2015-06-08 21:07:11

jotfau:

Pekne... a mal si to aj so "zľavou"... To tam musia nalievať olej so zlatými tehličkami

Ach jaj... ja to sem hodím až o 1/2 roka. No som zvedavý...

2015-06-10 21:05:11

gogin: ja teda nerozumiem jednej veci - ak si ekonomicky uvažujúci človek ako píšeš prečo predávaš zánovné auto v podstate v zábehu so stratou 30%? To sú vyhodené peniaze - ak sa teda zásadne nezmenila potreba na typ auta ale asi nie ak si jedno malé MPV vymenil za iné. Pre mňa platí - ak kupujem nové tak preto lebo si ho chcem nechať čo najdlhšie resp. až do šrotu. Ak mením auto čo 3 roky tak jazdenku práve takú od teba. Auto v záruke, všetky spotrebné veci - brzdy, baterka, pneu, podvozok sú v pohode a nič netreba akútne riešiť. Ak si stratil 3000E na 30 000km tak to sú riadne drahé kilometre - 10 000km za 1000E. Pre mňa mimo mísu ako hovoríte.... ledaže máš firmu alebo pekne zarábaš ale mne to potom ekonomicky nevychádza.... inak ja rátam cenu vzhľadom na predpokladaný vek používania - dnešné auto bežnému smrtelníkovi vydrží 20 rokov a nezoderie ho.

A tržná cena - to je aká? Tržná je len taká za akú to predáš - iná neexistuje. Akú cenu má dom? To nikto nevie len kupec ktorý ju chce. To je tá "tržná" cena. Tá sa zjedná na mieste.

2015-06-10 21:06:37

a k tým servisom - prečo si nekúpite vlastný olej, vlastné filtre? To je najmenej čo viete ušetriť ak už tie servisné robíte v nissane...

2015-06-10 21:51:28

slabostka: No ja som ešte sice na zar. prehliadke nebol, ale po predch. skúsenostiach s "bratskou" jap. značkou to bolo tak, že ak si si v jednom autoriz.servise doniesol iný olej s rovnakou viskozitou, nič sa nestalo a vymenili Ti ho bez "odvrávania" . Avšak v druhom servise-tiež v autorizovanom len v inom meste to možné nebolo. Inak Ti vyhrážali so stratou záruky. Viem, že je to kravina a oni to vedia tiež. Lenže otázka v takom prípade znie:

"... má to cenu sa s nimi hádať kvôli 30-40€-ráčke ???..." No a ak naozaj nedajbože k niečomu dôjde, majú sa na čo vyhovoriť.

Tu si myslím, že ide skôr o princíp a ústretovosť .

2015-06-11 13:42:39

No ale 105E za olej to je trošku uletené že? Ani 0W20 by som tam nenalial ale to nepoznám špecifikácie ale všobecne viskozitu výrobca - zväčša striktne neurčuje.... mobil- shell 0W20 10E za liter.... položím olej na pult... páni tu olej, zapíšte do servisnej knihy značku, špecifikáciu a poprosím o výmenu....

takže rozdiel by bol cca 70E a to sú slušné peniaze aby som ich vyhodil do luftu.... banda zlodejská

2015-06-11 14:44:03

Zdravím vás všechny, koukám, že portál změnil vzhled...

Máme dva typy kupců aut. Jedni kupují nová auta, druzí kupují ojetá auta. Obě skupiny se navzájem potřebují a v jeden okamžik se setkávají při procesu prodeje/nákupu ojetého vozu. Tím chci říct, že jsi mě svým nesouhlasným názorem potěšil, potřebuji aby byli uživatelé vozů jako ty, jinak by můj způsob obměny vozu nefungoval.

Každý vůz podléhá amortizaci, ta jde v první řadě s věkem a silně ji ovlivní najeté km. Věk vozu je důležitý mnohdy víc než pár desítek tisíc km navíc, uvědomte si, že auto se musí každý rok svého užívání vypořádat s teplotním rozdílem -20:+50°C. Těch 70jednotek má obrovský vliv na soudržnost auta jako celku, tepelně pracují úplně všechny matriály, které v něm jsou a k tomu vliv UV, solí a celé řady dalších aspektů. To ovlivňuje stárnutí a zvyšuje pravděpodobnost technické poruchy, nejenom samotné ojetí. Dnešní vozy jsou plné elektroniky a do budoucna to bude jen horší. Takže každý další nový model je plnější a plnější "kur*ítky", které majitelům mohou znepříjemnit užívání vozu, i když jejich účel je původně obrácený. Tohle všechno ale víte... Jak rychle ztrácí auto svoji hodnotu? Já tvrdím, že je to 10% z pořizovací ceny vozu ročně. Vypozoroval jsem to ze statistik cen aut na různých internetových bazarech. Tímto tempem klesá k 50% po pěti letech, pak se pokles ceny zmírní na cca 5% z pořizovací ceny vozu, ale zase začne být výrazně ovlivňována stavem vozu a najetými km. U ojetého vozu po 5 ti letech cena kolísá odvisle od stavu, ale výrazně narůstá nebo může narůstat investice do servisu. Auto jeté ale v záruce může (ale nemusí) mýt problém. Aut. servis (AS) Vám může odmítnout plnění i během doby záruky s tvrzením, že se nejedná o výrobní vadu, ale o opotřebení a toto tvrzení u AS uslyšíte tím častěji, čím je auto starší. 7let u KIA - zapomeňte. Už jsem slyšel stezky od známých...

U nového auta je ztráta hodnoty 10% ročně, u ojetého je to 5%+servis(5-10%? - závisí na štěstí). Vedete si podrobný deník všech oprav a investic? Já ano. A nákladovost ojetého auta a nového je cca stejná. U nového je problém jen s tím, že v něm máte utopeno hodně peněz, které se vrátí až s jeho prodejem, což by při zajímavé zaručené možnosti úročení tento model nabouralo, proto hodně sleduju možnosti Oper.Leas., ale ne za tuto lichvu co nabízejí dealeři. Věřím, že trh k zajímavé nabídce dospěje... Přátelé, nemám už moc času, tohle téma je na dlouhé diskuze. Nikomu svůj názor nenutím, nikoho se nesnažím přesvědčit, naopak jsem rád, že skupina řidičů ojetých aut je velmi početná a přeji si, ať to tak zůstane. Ať Vám to jezdí...

67e
Pavel
2015-06-11 22:02:14

Gogin: tuhle problematiku máš dobře zmáknutou. Kdo přemýšlí vlastní hlavou, dojde ke stejným výsledkům. Jako příklad se starším autem, starší, než bylo zmiňovaných 5 let, měli jsme Mondeo 1,8 kombi, výborný auto, ale mělo svoje roky a každý rok se muselo do opravy a údržby něco investovat a to tak, že každý rok víc. Třeba v r. 2012 aby prošlo technickou, tak to bylo 25000kč a to by v jiném servisu bylo určitě mnohem víc. Ale potom jsem věděl, že budou potřeba udělat rozvody, sběrné výfukové potrubí drželo silou vůle, spojka brala úplně na konci a zadní náprava trochu vyhrkaná. Do toho začal vytékat olej z řízení. Nakonec 13.5.2013 se zlomilo rameno v zadní nápravě. Věci to byly, co se daly opravit, ale stálo by to víc, než zbytková hodnota auta, tj. auto bylo i zadarmo drahé. A co dál? Opravář se ptal na některé části auta, shodou okloností na spojku, řízení, výfuk, rozvody a prohlásil, že je škoda času se na to jezdit dívat, ať to auto dám pryč. Takhle to bylo. Neměl jsem v úmyslu to udržovat jako veterána.

U nového auta vidím výhodu, že tyhle věci ho zatím nepotkají a je jakási naděje, že je v záruce.

Ale fakt škoda, že se mi to seběhlo takhle, chtěl jsem pořídit novýho Note E11 1,6. Tohle E12 není špatný, ale Připadá mi, že mu chybí ten specifický šmrnc, co měly japonský auta. Prostě a zkrátka, E11 se mi líbí mnohem víc.

Gougou: Jak to s tebou vypadá? Zvykl sis na Note E12? Já musím sdělit, jestli to tak je, nebo ne, že ten motor se po cca 2500 km zase trochu rozběhl a už se s ním dá jezdit celkem normálně.

  • a otázka: jak se chová v provozu s normálníma autama? Když se rozjíždí kolona, jeho rozjezd je pomalejší, ty, co jsou přede mnou mi ujedou, když potom oni musí řadit, tak je zase dojedu já a zdržují. Na tohle jsem si musel zvyknout. A pak mi celkově připadá, že ten motor je "tak akorát", žádný výkon navíc.

Tak zase jsem se rozepsal, ale jedna věc mě překvapí vždycky, když v kolona zastaví, STOP/STRAT chcípne motor a při rozjezdu mi to trvá, když se startuje motor. To si připadám jako ....

2015-06-11 22:34:48

67e:

Tak začnem s tým Stop/START...No veelmi nešťastne je to vyriešené (asi to bude softom). U yarisa neexistovalo niečo takého ako čo i len najmenšie zaváhanie ked som vyšliapol spojku. Jednoducho ked som sa dotkol spojky, okamžite naskočil motor a to bolo jedno, či po sekunde vypnutia alebo viac... Teda nechcem tým povedať , že Note to nerobí, ale ako píšeš, často sa stane, že ked motor chcípne a hned zároveń (cca po 1-2 skundách) vyšliapnem spojku,(typické v kolonách) chvilu mu trvá, než mu dôjde, že má nastartovat a pokračovať v jazde a to človeka dosť "rozhodí" a akokeby potom začal panikariť. Mám nastartovať ručne...? Počkať chvilu ...? To v tej danej situácii Ti v hlave okamžite preletí niekolko otázok, prečo ťa motor neposlúcha.

Ja viem, treba to vypnuť po nastartovaní a je pokoj. No ale ja na to zabudnem a ked už chcipne, už je to jedno (potom ho aj vypnem v kolone samozrejme).

No a či som si zvykol na Noteho? Ale ano. Ten rozjazd samozrejme je lenivší, ale ked mu šliapnem na krk, tak sa dá aj vytočiť. Mám najazdených len 4.500km, takže ešte rátam s trochou lenivosti, ale v kocke je ( na to, že má tolko kW), docela živý. Spotreba ma prekvapuje. Pod 6L podla pal. PC ani neidem. Je to priemerná spotreba a teda aj 50:50 jazda v meste a mimo mesta.

Má však jednu "nevýhodu" oproti yarisu. A to je polomer otáčania. Tam, kde som sa s yarisom vpohode otočil na prvý šup, s Notem to už ale neide V meste je to dosť cítiť hlavne pri parkovaní alebo manévrovanie v podzemných preplnených garážoch.

Čo sa týka "popojíždení" v kolonách, nevšimol som si nejaký "nedostaok". Aj do mierneho kopca sa vie rozbehnuť bez plynu a pár metrov aj pokračovať bez cukania. Takže v tomto smere ma zatial poslúcha. Páči sa mi na ňom aj to, že nemá problém aj pri 1800 otáčkach pridávať bez zbytočného dusenia. Samozrejme to využívam hlavne na rovine pri kludnej "lenivej" jazde. No mám často aj taký den, kedy ho vytočím do obmedzovača a normálne cítim, že na tých daných otáčkach "skončil" a musím už naozaj preradiť


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 26