Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 26

2015-03-01 22:42:53

S těmi sedadly nevím, jestli přesně chápu, co popisuješ. Rozhodně cítím a slyším po ustavení do svislé polohy něco jako zaskočení západky. Neřekl bych, že se pak viklají, nebo jsou povolené. V autě nic po 17tis. najetých km nevrže, nedrnčí... takže nevím, asi neporadím.

Jen k mému předchozímu příspěvku, nejde o facelift, ale další výbavu, takže pro Accentu se nic nemění... A ještě, omlouvám se předem, na toto fórum to nepatří, ale v Ženevě bude mít svojí premiéru i vůz, který mě hodně zaujal, možná (teď trochu předjímám) by za nějaký čas mohl nahradit i moji Note. No to se ještě uvidí, zatím je jen málo informací. Není to koncept, ale už sériovka. SsangYong vždy produkoval jen "ošklivky", ale Tivoli se mu fakt povedlo, co říkáte?

http://www.auto.cz/ssangy...era-probehne-zeneve-85880

Aspoň za mě

2015-03-02 08:46:16

gogin: No, auto je to zaujímavé. Len čo to bude stáť.. Tieto autá sú u nás dosť zriedkavé na našich cestách a aj predajcov veľa nie je

Ja by som ešte-ak mi dovolíte- k tým zadným sedákom - nie sú proste pevné (ako napr. v S120-zaklapli a ani pán boh s nimi nepohol-to len ako porovnanie) . Ešte skúsim zajsť do predajne a pozriem, ako to majú ostatné Nissan Note.

No a k tým buchotom.

Pánové, ja mám jeden záhadný "problém".Pri čo i len najmenších prejazdoch (hoci aj cez prasklinu na ceste ) prejdem,niečo buchne vzadu. Myslel som si, že to doska v kufri "nadskakuje" alebo plato za zadnými sedadlami. No ani jedno, ani druhé s tým nič nemá spoločného. Vybral som z kufra všetko-vrátane rezervy a robí to furt. Synátora som posadil za volant, sedadlá som sklopil a ja som si lahol dozadu a skúmal. Ten buchot vychádzal od tlmiča. Ked som položil ruku na ten šraubový úchyt tlmiča(sorry, neviem ako sa tomu nadáva), tak pri buchnutí som tam aj cítil akokeby do tlmiča niečo narážalo.

Ten zvuk ja asi taký, ako ked hodíte do väčšieho umelohmotného pohára príborový nôž..

Bol som aj v servise s tým. Chlapáci boli ochotní a hladali ten buchot kde sa dalo-robili testy tlmičov, brzd a pod.. Všetko bolo OK A nakoniec sa so mnou aj prešiel technik, no on nič nepočul (ja ano...- ten zvuk už mám v uchu). Tak som zo servisu odišiel s tým, že tam niečo namazali a možno sa to "opraví" No hov..no...nič sa neopravilo -ešte pridám, žesom aj SPZ podložil papiermi,len aby bolo čo sa dá všetko vytesnené.

Mńa ide je.núť...Na takéto niečo som chorobne alergický a aj ked vraj neide o nič vážneho, nervy mi to žerie a fest

Ak by som to auto mal po záruke, už je dávno preč

Prosím vás, len mi netvrďte, že volume na rádiu to vyrieši. Nie, nevyrieši! Skúšal som to a ak by som chcel aby to počuť nebolo, musel by som to rádio pekne vypiecť, žeby som nepočul vlastného slova.

A teraz babo raď. Som nešťastný "Zemepán"... Do auta si sadám len ak naozaj potrebuje autom ísť. Už 25 rokov jazdím a z jazdy som mal vždy pôžitok Bez volantu v ruke som bol ako narkoman bez drog. A dnes si sadám do auta skoro s odporom-tak ma vie ten klepot rozhádzať

2015-03-02 09:02:24

gougou: No tak zkus jiný nejbližší autorizovaný servis, ono i v kvalitě značkových servisů jsou rozdíly. Ale pokud jsi to dokázal už docela dobře místně lokalizovat - na tlumič, tak konkrétní příčinu snad už nebude tak těžké odhalit...

2015-03-02 09:14:14

gogin:

No to som si aj ja myslel, že ohnisko "závady" je viac-menej na 98% nájdené a nebude problém to odstrániť, no a aj tak nič nezistili.A čo je najhoršie, nič nepočuli-ak by to počuli, možno by vedeli určit "diagnozu" bližšie... Ak by som vedel rozobrať okolité plasty, tak tomu ver, že to najdem aj keby som kopal už do zeme.

Najbližší servis je v Nitre (ak nerátam Ružomberok-vraj to nie je boh vie aký servis). Problém je však aj v tom, že jeden den ma objednajú, druhý den prídem-kedy by mali zistiť o čo ide a tretí den objednať na opravu ak by museli niečo meniť. Nissan velké zastupenie až také nemá. A zvlášť okolo BB .

Je sice niečo ešte v Martine, ale po tej ceste čo je z BB do Martina sa mi nechce ísť... Pokial tam dojdem, tak bude búchať aj nebúchatelné . Tam to opravia a doma to už budem mať roznlátené. Známa to "panelovka" ktorá slúžila na prejazd tankov počas II.sv.vojny...

2015-03-02 09:30:47

gougou: A kolik máš najeto, že už řešíš problém s tlumičem?

2015-03-02 09:56:03

gogin: Tlmič je OK-bol na teste vrátane brzd...

Ja som len ako počul (priložil som si aj ucho až k tlmiču) tak aj cítil (ked som položil prsty na tlmič) ako to tam búcha. Ja viem len kde to je ale neviem čo.

Najazdené mám 2300km- slovom : dvetisíctristo kilometrov...

Niekedy mám dojem akoby tam bolo niečo uvolnené. Ja ako amatér som len predpokladal, že by to mohlo byť uchytenie tlmiča, no servis aj to vylúčil. Tak ja už neveim

67e
Pavel
2015-03-24 20:33:48

gougou: s tím rachocením... nevím jak, ale já slyším občas i na rovině jako sklo, bez kamínků na silnici občas takový zvuk, jako když zadním pravým sloupkem, propadne třeba matka. Nevím, co to může být, je to jen občas, při malé rychlosti, snad to není nic špatnýho, kdybych to chtěl reklamovat, asi by se ten zvuk nijak nevyloudil a byl bych za Hurvajze. Myslel jsem, jestli se za jízdy nezamykají zámky dveří...?

  • Koukal jsem na datum na bezpečnostním pásu, je tam jakoby 17.8.2014, nevzpomínám, v jakém formátu, naše auto bylo opravdu přímo z výroby.

Jak jsem najel po skoro půl roce 2000 km, tak jsem zjistil, že se motor hodně ztišil, už zní úplně jako auto, jde sám s velkou ladností do otáček. A jak jde potichu, tak několikrát jsem zjistil na otáčkoměru, že motor jede na 3000 otáček, zařazená trojka, tak přeřadím na čtyřku a otáčky spadnou na 2000. Žádný rozdíl, nikde to není znát. Jestli to je tohle slyšet venku, tak si okolí musí myslet, že jsem pitomec. To je docela zajímavé, protože jsem vyrostl na Š-105/120, potom taky jiný auta, dále Trabant, Wartburg, Š-Felicie, Ford Mondeo a k posledku Note dCi. U všech aut bych se obešel bez otáčkoměru, většina ho taky neměla, motor byl slyšet, nebo je to cítit, prostě to jde poznat, kdy se má řadit.

Ale u toho tříválce s utlumeným zvukem to intuitivně nepoznám, nevím, nedovedu odhadnout, kolik zrovna točí a kdy je nejlépe řadit. Asi se není co divit, když má malé otáčky, jde na ochuzenou směs a chová se jako nafťák, to ještě jde poznat, když se zaměřím na zvuk, je to jako čmelák, nebo rovnou pučmeloun. Ale před 3000 se to změní, jde jinak, to už jako benziňák a tady to už nepoznám. Jo a ještě k malým otáčkám, volnoběh je normálně dle otáčkoměru 1000 ot., to je motor v klidu, ale když je občas pod 1000 ot, tak se chvějě a připadá mi taky jako nafťák, ale to chvění je pravidelné, není to kulhání.

A taky jsem si všimnul, že když se auto postupně, plynule rozjíždí a zrychluje, tak motor před 3000 otáčkami občas na okamžik malinko škubne, jakoby vynechá a pak jde normálně. To si myslím, že je okamžik přechodu režimu motoru, změní se předstih, poměr paliva atd., nevšimli jste si toho taky?

  • Jo a co mě tedy opravdu dovede opakovaně dojmout, to je ten "geniální" vynález Stop/Start, o kterém jsem si myslel, že to byl italský výstřelek z 80-tých let, použitý na autě Fiat Ritmo. Fakt skvělá věc, když se mám rozjet na semaforu ve štrůdlu aut, tak "nečekaně" start motoru, zdržení se můžu rozjet. Nejlepší to je při dojezdu kolony, kdy musím zpomalit, když se ten přede mnou zdrží. A tady je to opravdu výborné, někdy se musí na zlomek sekundy zastavit, to pochopitelně chcípne motor a tohle mě pokaždé překvapí a vždycky se vyděsím, co se stalo.

2015-03-25 09:15:49

Musím pochválit moje auto - ani po 18.000km žádné pazvuky (krom těch, které odstranili na 1SP). S tím motorem potvrzuju tvoje zkušenosti, opravdu se ztišil a jeho chod je velmi kultivovaný a odhlučnění je perfektní. Start stop je potřeba obcházet sešlápnutím spojky, prostě si na to zvyknout, pokud lze předpokládat, že rozjezd bude za několik málo okamžiků. Je to jen o rutině. Jediné, co mě štve na start-stopu je, že ráno, když je chladný motor, já po 1 km zastavím na červené, start-stop motor vypne a za půl vteřiny jej zase zapne, protože čidlo mu vyhodnotí, že není asi dost zahřátý. Jakmile ujedu tak 2 km tak už se chová tak jak má. No a cestou do práce každé ráno těch semaforů mám v cestě spoustu. To mě štve, zbytečně to namáhá startér a snižuje životnost i dalších komponent... taky Vám to tak dělá? Na servis to asi nevidím, jinak auto jezdí fajn a spotřeba se stále drží dole, kde má...

2015-03-25 11:14:02

No, tak u mna ten buchot je raz počuť a inokedy nič... -skôr pri nižších teplotách to búcha (napr. ráno), ale včera mi to celý den nebúchalo. Za to minule ked som išiel trochu rýchlejšie do zákruty ne nerovnostiach (menšie krátery po zime), tak to hrkotalo, akokeby som za sebou vláčil dosky. Ja neviem.. Ja na to jeb.m

K tomu START- STOP- myslím, že som to už písal, že som mal yaris 1.33 so Start Stop systémom. Tam to bolo premakanejšie. Hocikedy to nevypínalo . Len ak to bolo vhodné. Teda hlavne dostatočne zohriaty motor a muselo to auto STÁŤ!. Na rozdiel od Noteho - ako píše gogin- chcípne na prvej križovatke a čo ma vždy prekvapí, vypne aj ked sa ešte kolesá prevalujú (teda cca 3-5km/h.) Tak toto by nemal podla mňa robiť. Ale aj na toto už serem.

Chvala bohu motor zatial nejak nevynecháva-ako píšete, no zrovna včera som sa tak nasr.l pri predbiehaní, až som bol rozhodnutý ho predať a kupiť niečo iného - hoci aj jazdené (pokukával som po Astre1.4 so 104kW Cosmo výbava v bazare- 2013) . Predstavte si, že som na dialnici predbiehal jednu dodávku a on pri tom zrychlil. Tak sme nejakú dobu išli súbežne vedla seba. Musel som podradiť do štvorky (což pochopím pri tých 59kW). No ale na moje nemilé prekvapenie auto ledva, ledva zrýchlovalo. Prvé čo mi napadlo, že mám zapnutý obmedzovač... Ale hov.o. Ten bol vypnutý. Note mal jednoducho lenivý den. Bolo to pri asi 100km/h. rýchlosti, takže ešte by mal kam so štvorkou sa vytáčať . Bohužial musel som ukázať vodičovi či mu nej.be ,potom vtedy ubral a ja som ho mohol predbehnúť. No nerves na druhú .

Už som ale trochu kludnejší, uvidím, čo ukáže čas a ako sa ku mne bude správať Note naďalej. Rozhodol som sa, že ho nebudem tak pulírovať a udržiavať v čistote (ani vo vnutri), až pokial sa neumúdry a neprestane aspoň búchať.Ja som chorobný puntičkár, takže ani prach na palubovke neznesiem.. Autokozmetika-min. AutoGlym, bežne čistím lak clayom, ak je potrebné-kedy už neperlí voda na kasni,navoskujem (posledne Collinite 776) apod. Motorový priestor je umna vždy čistý, že sa v nom môžem v smokingu špárať, takže autá sa u mna majú ako v perinke. Ja neviem-som z toho auta tak trochu zmätený. V zime to ledva kúry (topí), búcha niečo vzadu, pri vyšších otáčkach niečo zarezonuje (akoby nejaký plech),brzdy sú o 50% horšie ako mal yaris - v yarise by som si hubu o sklo rozbil pri takom intenzívnom zošliapnutí ako šliapem na Note-ho. Okná mi v zime zamrzajú, takže stiahnuť ich je nemožné ani po 10km ceste... Ach jaj.. Chlapi, chlapi... Ja nevim...

P.S. Skúsim ho "prebrať" a budem mu dávať na p.či,nech sa chlapec preberie a uvidím...

2015-03-25 19:49:05

... no toto ma len utvrdzuje v názore že poctivé auto musí mať "normálny"motor.

Škoda ale Nissan si týmto serie na vlastnú hlavu.... ešte aj do Pulsaru natrepali turbomotorčeky našťastie aj 1.6T...

Natrepú do auta kopec kravín ktoré nemajú dlhodobo odskúšané a majitelia sú naštvaní.... To nedeláš dobre Nissane...

2015-03-25 20:40:37

No a kdeže som bol (teda ešte aj som ) aktívnym členom Toyota klubu cz, zistil som, že do Aurisov začnú tiež dávať 1.2 motor s turbom.. No nie sú z toho 2x nadšení

http://auto.pravda.sk/nov...bo-predstavi-sa-v-aurise/

67e
Pavel
2015-03-25 22:33:39

gogin & gougou: tak tedy u našeho auta nefugunguje, když je studený motor, ani ho to nevypne a vzápětí nastartuje. Začne fungovat skutečně, když je dostatečná teplota venku a dostatečně zahřátý motor. A o to je to "radostnější", když to chcípne naprosto nečekaně a navíc v okamžiku, kdy se to nejmíň hodí. Nějak nechápu, jak to obcházet spojkou, hlavně tedy proč se mám přizpůsobovat nějakému demenťáckému udělátoru? Musím myslet na to, že ho musím vždycky vypnout, když se rozjedu. Ale rodí se mi v hlavě plán, jak ho skutečně obejít, aby ho to pokud možno vypnulo po hned po nastartování motoru.

Ale motor chcípne, až když auto opravdu a skutečně zastaví.

gougou: s Note svižně předjíždět? To opravdu neočekávám, že to je možné. Ale kdyby ten motor měl 4 válce a obsah 1,6 - to by bylo o dost lepší. Když vzpomenu, jak šel předchozí Note 1,5 nafťák, to bylo předjíždění jedna radost, zvláště do kopce. Navíc jel tak, že jsem se s ním nikdy nestal "chovatelem hada". A hlavně v něm nebyl ten idiotskej stop/start!

Ješte něco, když byl náš Noťas v opravě, přišel mi z Nissanu anonymní dotazník, jak jsem spokojený a měl jsem hodnotit. Pochopitelně jsem nic nepsal, protože jsem pojezdil sotva 3 týdny to je málo. A oni mi poslali za čas ten anonymní dotazník znovu, že jim to nepřišlo a jestli se to neztratilo a podobně a jestli bych ho nevyplnil znovu.

Do odstavce, kde jsem měl napsat, co mi na autě vadí, jsem napsal, že nemožnost trvalého vypnutí systému STOP/START.

2015-03-26 08:30:39

67e: Ano, pokud je studený motor, tak ho nevypne ani u mě, ale po nějaké době (v tomto počasí cca po 1km) u zastavení vyhodnotí, že je možné vypnout a v zápětí popře sám sebe a znovu motor zapne. A takto se chová jen velmi krátký okamžik a ještě v závislosti na okolních podmínkách. Nedělá to v zimě, ani v létě. Možná, že tento okamžik projedete bez zastavení, takže o tom ani nevíte. Stop se aktivuje opravdu až při opravdu neznatelné rychlosti, dnes jsem to testoval a k vypnutí došlo v okamžiku, kdy rychlost vozu byla tak minimální, že i stará kulhající babička by mě předběhla. To nebyla ani rychlost chůze. To bych neviděl jako problém, aspoň za mě ne. Ikdyž u Yarise (Toyoty) to mají nastaveno asi líp.

Mimochodem T. Auris 1.2 turbo, tak na ten se těším, je to pro mě jeden z uvažovaných nástupců Note. Je jasné, že Notíkovi 1.2 DIG chybí koně, nemá totiž turbo, to má až motor 1.2. DIG-S. Takže do kopce je "dýchavičný" a s tím je třeba se smířit, nebo si připlatit. Na druhou stranu, pokud mám preferovat výkon nebo spotřebu, vyberu si spotřebu. Jen oproti IX20 a jeho 1,4 CVVT jsem na spotřebě za první rok "ušetřil" cca 12.000,- Kč (Note má o 0,7 Kč levnější ujetý průměrný km oproti IX20). Takže za 3 roky cca 30-35.000... to na ulici nenajdu a takovou spotřebu u 4válcové 1.6 prostě nedosáhnu.

Ale pořád je co vylepšovat... to jo. Někde jsem četl že emisní norma u nových aut v roce 2025 má být snad jenom 70g/km (1.2. DIG Note má 109g/km / běžně je kolem 150g/km u benzínů). Jakými "kur*ítky" toho asi dosáhnou?... to se asi nebudeme stačit divit... ještě budeme s láskou vzpomínat, když auta měla jenom start/stop. A o masivním rozšířením (a tudíž i zlevnění) hybridů a elektroaut bych asi moc neuvažoval, ale kdo ví - třeba budoucnost překvapí.... jaro je tu !!

2015-03-26 15:36:19

Ja už len k tomu START-STOP. Zrovna včera som zastavil za jednou múdrou ženou, ktorá cca 10m pred semaforom zastavila na červenej. No neuznal som za vhodné na nu zatrúbiť.. nech má radosť z jazdy. Ale-ona si potom všimla, že som jej tesne na kufri a asi ju to napadlo, žeby sa mohla trochu ešte priblížiť ktomu semaforu... Tak sa teda trochu pomaly pohla a ja samozrejme za ňou. For bol však u mna v tom, že po zastavení za ňou mi už motor vypol a ked sa posuvala dalej, ja som len pustil brzdu a dokotúlal bez toho žeby motor naskočil za nou... Kedže to bolo mierne z kopca, slušne som sa aj rozbehol a motor bol chcípnutýn naďalej-mal ma v p... že sa kolesa už docela rýchlo prevalujú.

No a také niečo, že mi zdochne motor a neskoro mu potom dôjde že je motor ešte studený a sám by nastartoval, to u mna nehrozilo doteraz nikdy. Ked raz chcípne,pomôže len vyšliapnutie spojky.

Apropoo-práve to je tá "práca so spojkou"pri chcípnutí - Ak motor chcípne, ťukni len maličko nohou do spojky a motor naskočí.. Nemusíš čakať pokial naskočí oranžová kedy už musíš vyšliapnuť spojku

2015-03-26 15:46:21

Teda, že se auto rozjede a motor nenaskočí ... no, děkuju pěkně, ale brzdy a posilovač jsou snad pořád funkční .. toto se mi ještě nestalo. Jakmile uvolním brzdu a auto se rozjede, tak motor naskočí ještě při rychlosti pomalé chůze.

Já tu spojku vyšlápnu preventivně sám dopředu, pak motor nevypne. To je právě ve chvílích, kdy chci aby se startstop náhodou neaktivoval...

2015-03-26 15:52:24

No to je práve ten gool na tom.. samozrejme, že žiadny posilnovač nefunguje...Ked som to prvý raz zbadal, myslel som si, že my odišlo servo..ale bol "len" motor chcípnutý

A hlavne preto som aj písal porovnanie s yarisom. Yaris MUSEL doslova stáť aby vypol. Akonáhle čo i len troška sa dali do pohybu kolesá, okamžite motor naskočil Nissan rto má u kejháku

2015-03-26 16:29:03

Neviem prečo sa tu stále rieši Štart-Stop system, je tam predsa vypínač, ked nechcem aby sa aktivoval, vypnem a je po probleme.Osobne dosť často používam a som spokojný. Musíme si zvyknúť že v budúcnosi to bude štandart vo výbave väčšine automobilov.

Nech to jazdí.

P.S. Vypínač je naľavo od volantu

2015-03-26 16:42:40

Rieši sa to preto, lebo to nefungje ako by to fungovať malo ! Ja som mal (ako som už písal) skúsenosti ešte pred nisanom s týmto systémom a vôbec som nebol proti tomu a skoro nikdy som ho nevypínal. Za cca 1/2 roka som mal vypnutý motor asi 8 hodin . Yaris to rátal "časovačom", ktorý bol aktivovaný ako samostatná funkcia pri prepínaní pal PC. Takže ja to osobne vítam. Avšak nie vtedy , ked to nezapína kedy má a vypína kedy by nemal a pod.

P.S. ked už spomínaš že je otázkou času, kedy to možno budú mať autá bežne , to až tak pravdou nie je. Opäť dám príklad z yarisa(sorry, mal som ich 3 modely) Jediný yaris ktorý to mal bol yaris s 1.33 motorom po 2 facelifte (od r. výr. 2009-2011). Modely po III facelifte (to zn. vyrobené od r. 2012-tie hranatejšie) to už zasa nemali.. Tak to len na okraj

2015-04-29 22:08:56

Cavte dnes som bol na ročnej prehliadke s Note , cena prehiadky aj s prezutím na letne gumy 220 € trochu to somnou zatočilo ale čo už zaplatil som , ale mal som aj jednu vec na servisakov , trochu mi ako keby praskalo vo volante a nakoniec som mal uvolnenu maticu a volant pri točení vydaval praskanie , že vraj je to od výroby zle zatiahnute

 NO_HITS  
Laďa
2015-04-29 22:17:02

marian26: Zvláštní, jedno moje auto má 17 let, druhý 20 (toto mělo minimálně 5 majitelů) a nikde nebylo potřeba dotáhnout řízení nebo něco podobnýho. Navíc dát 6000Kč za to že ti někdo prohlídně auto a přezuje pneu je šílenost, je to jedna z věcí proč bych nový auto nechtěl, člověk si koupí nový auto v domění že ho to na rozdíl od jetýho nebude nic stát, hned jak to vyjede ze salonu tka to ztratí pár desítek tisíc, a pak cpát někomu tisíce za to že se vám jen podívá na auto, když se to spočítá za těch 5 let nebo kolik ta záruka je, vyjdde levněji se na záruku vykašlat a radši si ty peníze dávat stranou , pokud by se náhodou něco pokazilo.

Osobně nevidím nic rzumnýho ani vstřícnýho ze strany výrobce na tom , že mu každej rok musíte cpát tisíce aby vám platila záruka.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 26