Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 26

2015-02-17 18:52:19

O rozdílně nastavených tlumičích psali v časopisu Automobil revue (říjen/2013).

Gogin: Já nechal mimo servisní interval vyměnit motorový olej s filtrem, těsněním a zátkou a měl jsem to za 3.500,- Kč. Proč budeš auto dávat pryč ... nejsi spokojen s autem nebo přístupem prodejce?

2015-02-18 10:40:13

mišoudek: Prosím tě a proč měníš olej mimo servisní interval, nota bene u nového auta, servisní prohlídku musíš absolvovat tak jako tak, pokud nechceš přijít o záruku. To jsou další peníze navíc a pochybuji o účelnosti jejich vynaložení. To ti doporučil prodejce, nebo proč....?

Auto budu dávat pryč až za 2-2,5 roky, tedy po celkových 3 letech, kdy skončí záruka a s ní spojené asistenční služby pro zahraničí. Protože každé léto jezdím s vozem delší trasy mimo ČR, chci mít na silnici zajištěnu pomoc i mimo ČR. A taky prostá obnova, ono je to za stejné peníze, kdo mění auta po 3-5 letech, tak ví.

Ale s autem spokojený jsem a s přístupem prodejce taky.

2015-02-20 16:05:49

Proč častěji měním olej … V první olejové náplni se u zcela nových motorů objevují (s velkou pravděpodobností mohou objevit) velmi tvrdé mikročástečky železa a křemíku ze stěn válců, rozvodového řetězu, který je v záběhu a též z vymývání motorových tmelů, lepidel, apod. Proto když už auto bylo na výměně rádia, tak jsem nechal vyměnit na cca 8 tis km i olej. Mimochodem přepsal jsem se u ceny za jeho výměnu, správně je 3.050,- Kč.

Ačkoliv dieselový note má mimořádně velkou olejovou náplň, interval výměny 30 000 km je vražedný a od takto dlouhých intervalů se automobilky zase začínají vracet ke kratším. S nástupem filtrů pevných částic se kvůli jeho nadměrnému zanášení musel snížit obsah síry, fosforu a sulfátového popela v motorovém oleji. Ale právě vyšší obsah těchto složek prodlužuje životnost motoru a zajišťuji jeho správnou funkci. Dieselový note má předepsán olej splňující normu ACEA C4, která je z pohledu výše popsaných složek tou „nejtvrdší“ normou a která obsahuje pouze jejich minimum. Právě při zjišťování co nejvíce informací o kvalitách motoru 1.5 dCi jsem narazil na skutečnost, že za selhání pohonu problematického vysokotlakého čerpadla a vstřikovacího systém od fy Continental (dříve Siemens) mohou dlouhé výměny oleje.

Téma je na obsáhlejší diskuzi … Záleží na délce tras, protože při jízdách do 20 km se motor v zimě nestačí prohřát a tvoří se úsady, které postupně zacpávají různé díly a části motoru. Pravidelné dlouhé trasy po dálnici a tím vysoké tepelné zatížení motoru rovněž zkracuje životnost olejové náplně. Navíc z vlastní praxe vím, že dost často se stává, že předepsaný olej nemá tak velký kilometrový proběh, který udává výrobce aut. U nás je výhodou, že výměnu oleje manželce hradí firma.

2015-02-20 20:07:20

.... ja by som pri novom aute tú prvú výmenu ešte viac skrátil na cca 3000km... darmo aj keď sú technologie dnes vyspelejšie nový motor je stále nový motor. Mám skúsenosť síce iná značka ale po takej výmene bolo kovových čiastočiek na magnete olejovej vane celkom dosť....

2015-02-20 23:34:49

Aha .. ty máš naftu. Tak pak ten přístup chápu. I když ... statistiku jsem nikdy neviděl, nakolik se v praxi častější výměna oleje doopravdy vyplatí. Ale pokud můžeš náklady na servis přenést na někoho třetího.... paráda , to by se mi taky líbilo. A máš pravdu i v tom, že záleží na jízdním režimu i dalších okolnostech. Diesel opravdu není pro každého, i přes lákavou nižší spotřebu PHM.

67e
Pavel
2015-02-21 20:01:28

Gougou 2015-02-06 14:21:02 : K teploměru: ptal jsem se na to, proč to tak je, bylo mi řečeno, že to jsou trochu zmatky ve specifikacích výbavy a že tohle je mimo možnosti prodejního saloonu. A dovolil bych si poznámku k té rybě od hlavy a velkých koncernech: Mě to neudivuje, ona to je prkotina, na nic už to pro ně nemá vliv, tak na to pečou. Ona je vžitá taková naivní představa a o laskavých kapitalistech, které nezajímá nic, než dobro a blaho zákazníků. To snad platí v nějaké malé dílničce na dědině, kde se všichni znají a fachman v montérkách má lidský přístup a navíc se musí snažit.

Gogin 2015-02-14 16:10:57 : To je dobrá zpráva s tou prohlídkou. Jak to jako bývalý majitel ix20 hodnotíš? Abych upřesnil dotaz, je pravda, že Hyundai/KIA mají prohlídky pro laika nelogicky a nečekaně drahé, jak jsem zjistil z diskuzí, když jsem lovil informace? A jako perličku jsem někde pochytil zajímavou informaci, že přední sklo na ix20/Venga se vozí k Koreje a stojí 17000 kč.

Jinak doplňuju svoje zjištění, co je to to EKO. Při klesání a na rovině je to v pohodě, ale do kopce je auto líné a když se EKO vypne, znatelně se zdolávání kopce zlepší.

Že je to auto s atmosférickým motorem 1,2, nevede si nijak špatně, když ho srovnám s jinýma, co jsem používal. Vyjímka byl motor 1,5 dCi, ten jel jak ďábel.

A čekal jsem, že to bude za jízdy v autě ohlušující rachot a vibrace, jak to "znalci" psali, když to je 3-válec, ale není to tak.

Abych nezapomněl, jedna věc mě na autě děsně s.re! Je to ten start/stop. To mě může mrsknout, když dojedu ke křižovatce a tam chcípne motor, protože nějaké čidlo a elektronika usoudí, že je na to dostatečná teplota. A potom to startování mi nedělá dobře. Až někdo vymyslí, jak tuhle věc natrvalo vypnout, nechám to udělat.

2015-02-21 23:31:05

67e: Jo,jo ... jak říkáš..."pečou" na to. Konkrétní zkušenost: mám Connect 2.0, který má celou řadu funkcí, které před rokem (v době koupě) nebyly v ČR podporované - hlavně možnost spojit navigaci s google mapami, tedy najít si trasu v poklidu na PC a pak ji jenom "odeslat" do auto navigace a některé další funkce... Teď přišel na trh Pulsar a jeho Connect 2.0 to už umí, čekal bych tedy, že bude stačit přehrát SW (třebas i za poplatek) a dostanu tyto funkce i já ... chyba lávky, nedostanu NIC. I u dealera na SP mi potvrdili, že mi nemohou pomoci, protože jakmile jednou auto sjede z pásu, všechny následné upgrady se jej netýkají. Podobnou odpověď jsem dostal i od supportu Nissanu, prostě mám smůlu. Zajímalo by mě, jak by to bylo, kdybych si objednal z výroby Note s Connectem teď - jestli by tam byl nový SW nebo ne. A o přístupu dovozce při reklamaci koberců jsem se už zmiňoval někde výše.

No a servisní prohlídka (SP) u hyundaie - klamání zákazníka, aspoň v servisu Samohýl Hyundai Zlín. Když jsem kupoval IX20, bavili jsme se o ceně první SP za 2.000-2.500, když se rok s rokem sešel, chtěli po mě 5.000,-. To jsem naštvaně odmítl a nechal auto oservisovat v neautorizovaném servisu dle rozpisu v ser. knížce (za1.400,-) platí přece globální vyjímka EU, která to umožňuje. Záruka by měla platit dál. Nikdy po dobu držení tohoto vozu jsem ji uplatnit nepotřeboval (naštěstí), pak jsem auto prodal a nový majitel s ním měl záhy nějaký problém (docházelo k samovolnému vybíjení autobaterie) a v hundaie na něj udělali dlouhý nos, protože údajně auto sice mělo servis dle náležitostí servisní knížky, ale nemělo upgrade SW řídící jednotky (což nikdo jiný než Hyu udělat nemůže), tedy ukázkový alibismus. Nový majitel se pak pokoušel "hojit" se na mě a chtěl proplatit náklady na opravu (cca 5tis), ale nakonec to vzdal. A to přední sklo,to je pro mě novinka - 17 tis, možná to s výhřevem a senzory, ale to je stejně strašně moc. Poštěstilo se mi, že jsem na IX20 podřel čelní sklo od stěrače s nějakou mechanickou nečistotou - udělala se dlouhá šmouha, opravit to nelze a výměnu i s prací v Autosklo Daro mi tehdy byli ochotni nabídnout za 4.000,- i s prací, stejně jsme to ale neudělal a auto prodal i se šmouhou. Nový majitel si skla připojistil hned při převodu auta (zástupce pojišťovny se nenamáhal to zkontrolovat) a tak to pak řešil z připojištění. No ale to jsem uhnul, potvrzuji, že servis Hyu je předražený (a ještě byli arogantní). Oproti tomu, servis u Nissanu splnil očekávání přístupem, kvalitou i cenou.

To Eco vyzkouším, mě prodejce při prodeji tvrdil, že to má nějaký vliv na výkon jen u motoru DIG-S, u atmosféry bez přeplňování to je prý jenom o světýlkách.

No a start-stop ... funguje vcelku spolehlivě, štve mě taky, ale jeho trvalé odpojení znamená přijít o záruku. Navíc toto udělátko vyžaduje speciální autobaterii, která oproti klasice je víc jak jednou tak drahá, takže doufám, že vydrží a nebudu ji muset měnit, neb mám takový dojem, že na autobaterii je záruka jen 6 měsíců.

Jsem se zase rozkecal...

67e
Pavel
2015-02-22 17:57:47

gogin: Tý jo, to je teda škandál! Taky bych předpokládal, že bude možné SW vybavení Connect upgradovat. Proto se to přece vyrábí jako programovatelné zařízení. Ale mezi námi, 13 litrů za tohle připlatit jsem nechtěl, protože mi to připadá, že bez toho auto pojede taky a jako navigaci mám starší vyřazený telefon s Androidem a když potřebuju, připnu si ho na sklo. Jen mi teď vadí, že jsem musel shánět kvůli zásuvce delší kabel USB a není tak skladný. Ale nemožnost upgrade, to by mě vadilo taky!!

Aha, tak asi o Hyundai nebudu už nikdy uvažovat. A to sklo, fakt nevím, zaznamenal jsem tu informaci, bylo by dobré to pro zajímavost věrohodně ověřit. Ale jsou k dispozici skla z druhovýroby.

ECO, tak to jsem zjistil, bylo mi řečeno, že když se zapne, je vlažnější reakce na plynový pedál. Navíc a u automatické klimatizace to trochu sníží její výkon, aby se ušetřilo palivo, přesně ve smyslu zlepšováku pana Šustra z Ronova na Doubravou.

Start/Stop, baterie s dvojnásobnou cenou? No to tedy pěkně děkuju! A to jsem tenhle systém poprvé viděl u jakéhosi Fiatu Ritmo z 80-tých let a tehdy jsem si myslel, že to je jen výstřelek.

...... uvidíme, jak to všechno bude fungovat v budoucnu.

Tak zatím!

2015-02-22 18:58:52

Všetko je relatívne.. zlacnenie aut doháňajú predajcovia na servisných službách.. ale materiál sa dá použiť vlastný - aspoň ja som mohol - olej, filtre, kvapaliny, sviečky.... a už tá cena ide nadol...

kolega mal Hondu než prešiel na QQ a ten zas tvrdil že v Nissane platí viac než v Honde.... QQ ho nenadchol a Nissan po 3 rokoch opustil.... ale aspoň je výber....

2015-02-24 15:11:54

NO ja by som len k tomu START-STOP napísal len tolko:

Mal som to isté v yarise (r. v. 2011) Všetko fungovalo skvelo-ked palubný PC vyhodnotil, že splna motor všetky "kriteria" k tomu aby mohol zhasnuť, tak zhasol.Proste musel byť motor zohriaty,muselo auto stáť, musela byť vyradená rýchlosť bez vytlačenej spojky... No v Nissane nie raz sa mi stalo, že zhasne aj ked je motor studený, zhasne NIEKEDY dokonca aj ked je auto ešte v pohybe (napr. pribrzdovanie v križovatke so semaformi v tvare "T" kde odbočujem do prava v na to vyhradenom pruhu na hlavnú avšak tento pruh je quasi pripájací, takže je bez semaforu).Len treba dať prednosť v jazde. To je potom iný šok, ked pridám plyn a auto nič.. Idem pri tom naozaj krokom s vyradenou rýchlosťou a len čakám, kedy zaradím rýchlosť a pokračujem. Lenže motor sa vypol, pri zošliapnutí spojky nenaskočil a vtedy musím promtne reagovať-nastartovaním motora manualne... Toto som nepochopil na tom !

Inak- k tej cene baterky-ano, je to tak. Aj na yarise som mal baterku na to určenú (bola na nej aj nálepka pre motory START-STOP) a predajca ma upozornoval, aby som nezabudol kupiť pri vymene baterie taký typ...A samozrejme že je drahší

Ale ak vydrží 6 rokov, bude dobre

Ešte doplním, že tento trovalec je naozaj tichý ! Mal som yardu aj 3 valca. Ked som mal otvorené dvere, tak sa klepali akokeby mali alzheimera a motor išiel skoro vyskočiť z priestoru, opierky hlavy sa klepali akokeby im bola zima a volant tiež nebol bez "pohybu". NIssan je ouplne v pohode ! Dokonca je tichší ako yaris 1.33 ! Ale to som myslím už písal niekde

2015-02-24 16:23:11

67e: Zdravím přátelé.. jen pro doplnění...

Servis Hyu: Chtěl jsem si donést vlastní olej, nebylo schváleno, navrhl jsem tedy, že se spokojím i s normálním olejem dle specifikace servisní knížky, že ten dražší, ten s příměsí šupinek zlata nepotřebuji ... no koukal na mě

Jo, a to sklo za 4k bylo samozřejmě neorigo od výrobce někde z Polska.

Connect: Vybral bych si rádio, ale je pravda, že navigaci jsem používal stejným způsobem jako ty, cestou na dovolenou, smartphone v držáku na skle a kabel co se všude plete. Občas to při prudším přibrždění odpadlo, občas přestalo dobíjet (kabel se povytáhl) apod. A tak jsem si řekl, že 13k není zas tak mnoho (oželím metalízu) a zkusím to, lákaly mě ty nadstandardní funkce... ty, které nemohu mít

No, dalším argumentem byl "protivně" oranžově podsvícený display rádia (berte to subjektivně), mně to prostě táhne oči a bolí z toho hlava, a regulaci jasu podsvitu to nemá, stejně jako automatická klima. No a třetí argument, trochu schizo, ale pamatoval jsem i na okamžik, že auto budu jednou prodávat a když vidím ty "trvale nalepené " navigace na sklech kdejaké felicie... češi si na to prostě asi potrpí a tak moje auto může být díky tomu ve výhodě oproti jiným nabídkám.

Obávám se, že 6 let baterka u start-stop systému asi nevydrží, bude záležet na okolních podmínkách. Nic méně, předpokládám, že tím, že to bude brzy v každém novém autě jako standardní výbava, tak půjde cena těchto komponent rychle dolů.

Jinak mě start stop funguje, problém co popisuje gougou bude spíš na reklamaci. Mě jen občas na..re, že dojedu na červenou, zastavím a zrovna blikne oranžová, ale během toho, už start stop udělal svou práci, já však stihl instinktivně sešlápnout spojku během vypnutí motoru a ono nic. Takže musím uvolnit nohu a znovu prošlápnout spojku a vteřina až dvě jsou včudu, ale vcelku prkotina - jinak to funguje, jak má. Rozhodně nemusím mačkat tlačítko Start.

Tak hezký den a štastný dojezd ...

2015-02-24 22:32:28

Spýtam sa vás chlapi takto:

Ten Start -Stop funguje aj v prípade, že sa vodiči vymenia ? Teda ak zastavíš, zatiahneš ručnú, motor sa sám vypne - jasné. No ked sme sa s kamošom prehodili-ako vodiči , to zn. že som vystupil ako spolujazdec a sadol som si za volant, motor po vyšliapnutí spojky nenaskočil. Musel som ho ručne nastartovať. Má to tak byť, alebo naozaj mám s tým ísť do servisu?

67e
Pavel
2015-02-24 23:01:30

gougou: Tak tohle vyzkouším! Někde, kde to půjde zkusím jestli funguje, potom po chcípnutí motoru otevřu dveře a zkusím šlápnout na spojku a potom i odlehčit sedadlo, je v něm čidlo, jestli tam někdo sedí. A pak dám vědět. Fakt to zkusím, protože mám takový dojem, že když jsem zastavil u obchodu a chcípl motor, tak po otevření a zavření dveří už nenaskočil.

Ale mě děsí trochu jiná věc, doufám, že zbytečně: když se dojede ke křižovatce, motor chcípne. Když šlápnu na spojku, tak motor se nastartuje. Když se šlápne, nebo povolí, nevím přesně, brzdový pedál, tak taky. Ale mám obavu, abych při chcípnutém motoru nezařadil rychlost bez spojky a on při tom nenaskočil. A kvůli těmhle nevyzpytatelným reakcím stop/start nemám rád.

Baterie musí být opravdu silnější, protože když ten motor chcípne, tak svítí i světla a hraje rádio a při startování není znát, že by pokleslo napětí.

A dodám, v minulosti jsem viděl fotky uložení klikovky, kde šály byly rozdrbaný a bylo tam, že to je kvůli tomuhle stop/start, protože při chcípnutí motoru poklesne tlak oleje a po nastartování jde motor chvilku na sucho a je po něm okamžitě požadovaný výkon. A protože se to používá v provozu a startuje se často a když si představím, že tenhle motor bude mít šály jako tenké jako vlas, tak mám o obavy, aby to vydržel.

2015-02-25 09:15:29

67e: Ha... tak na toto ti odpoviem naprosto přesně

Zrovna predvčerom som na to startovanie s nohou na brzde náhodou prišiel !

1. či už je alebo nie je vyradená rýchlosť a vyšliapneš spojku, nastartuješ.

2. ak je rýchlosť vyradená , šliapneš na brzdu bez spojky, tiež to nastartuje.

3. ak je rýchlosť zaradená a chcel by nastartovať nohou na brzde BEZ vyšliapnutia spojky tak to NEnastaruje

Vyskúšal som to .

Takže nemôže sa stať, že by si do niekoho ťukol ak by si startoval so zaradenou rýchlosťou BEZ spojky (samozrejme tu ide už o stratovanioe "kalsické" a nie start-stop) , pretože so zaradenou rýchlosťou - s nohou na brzde nenastartuješ

P.S. konieckoncov rychlosť predsa bez spojky nebudeš zaraďovať

2015-02-25 09:28:56

gougou: a já jen doplním, že pokud se aktivuje start stop, tedy svítí zelená kontrolka "Auto" a otevřete dveře řidiče, nebo odepnete pás řidiče, kontrolka zhasne, motor zůstává vypnutý a musíte znovu nastartovat klíčem nebo tlačítkem. Takže je to vlastnost, ne chyba.

Já mám startování tlačítkem a pokud nemám sešláplou brzdu a spojku, tak nenastartuju.

2015-02-25 11:03:40

gogin: ..ahaaa... tak je to teda..

Ja som si tu kontrolku človeče ani nevšimol že tam je..

Ja mám tiež tlačidlo START ale stačí mi vyšliapnuť spojku a motor nastartujem. Poprípade stačí stlačiť len brzdu ale musím mať samozrejme zaradený neutral. Teda nemusím mať zošliapnuté oba pedale naraz aby som mohol nastartovat.

2015-02-25 11:40:43

gougou: Opravdu není potřeba mít sešláplé oba, stačí kterýkoliv z nich, ale už jsem si zvykl a dal na doporučení dealera, že je dobré mít prošláplé oba, pokud je třeba spojka jen lehce sešláplá a brzda vůbec - nastartovat nemusíš. Takhle je to prý jistota a je to i bezpečnější... a jde se na oběd..

2015-03-01 00:28:29

Tak, máme tady čtvrtou výbavu pro český trh N-Tec:

http://www.autorevue.cz/n...si-interier-a-plna-vybava

Je to obměna výbavy Tekna (jiné nárazníky, upgradovaný Connect - pak, že to nejde, že), vcelku nic nového ...představen bude příští týden v Ženevě.

Jen jestli nezapomněli "přibalit" i ten venkovní teploměr ...

2015-03-01 10:36:07

No, pekne.. facelift na facelift... Toto mám najradšej yaris robili podobným spôsobom... v r. 2005 piršiel prvý facelift (to bol zásadný rozdiel).Potom v r. 2009 bez porovnania zanedbatelné rozdiely - v nárazníku, v maske a tak, potom v r. 2012 opäť facelift uplne nový-hranatejší, po 2 rokoch znova facelift (teda v r. 2014) zmena v maske a vraj nejakých dalších 30-40 "zlepšení", no na pohlad však žiadne sa nestali okrem prednej masky. No na čo je toto celé dobré ?

Inak-ked som už rozpísaný.. Chcem sa vás opýtať, či sa aj vám zadné operadlá tak kývajú ? Hrozne pérujú - nie sú vôbec pevné. Nemala by byť niekde nejaké "západka" kde by mali operadlá do niečoho zaklapnúť pri spätnom narovnaní v prípade že ste ich potrebovali pred tým sklopiť ?

67e
Pavel
2015-03-01 17:47:30

Zdravím!

Gogin: Vypadá to moc pěkně, na tom odkazu. Ta modrá barva se mi moc líbí, škoda, že nebyla v nabídce. Jinak mě překvapila jedna věc: to auto, i když to je jakýsi nejvyšší stupeň výbavy, tak nemá na krajích sedaček koženku/kůži. Co se volantu týká, je obšitý, jako v Accentě, ale má niť výrazné barvy. jako něco jiného vidím disky, mají 8 paprsků a vytvořený čtyřlístek.

A jako zajímavost teď koukněte na nabídku AAAauto, tam mají několik Noťásků E12, celkem nové, se zajímavými kombinacemi výbavy.

Tak si říkám, škoda, že jsem nedal taky ten smartkey, bylo by to teď pohodlnější.

Gougou: Tak jsem zkoušel ten Start/stop, zjistil jsem, že motor chcípne, když se dá neutrál, ale nastartuje, když se šlápne na spojku, nebo zařadí rychlost a šlápne na spojku. Tak moje obavy byly zbytečné. Otevřením dvří, nebo odepnutím pásu se to skutečně zruší a musí se startovat klíčkem.

Taky jsem koukal na zadní opěradla, je to takové volné, naprázdno s tím lze trochu hýbat, připadá mi to, že se to celé má vůli na kolejnicích od familypacku. Ale je to v pohodě, není to nic extrémního.

Omlouvám se za OT, ale tohle mě zaujalo: https://www.youtube.com/watch?v=4GG3QRPGlPc


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 26