Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4  5 ......... 26

2014-11-06 07:17:26

67e: Váš Note má matice? NOteho s maticema jsem neviděl K12 a Note má už šrouby - dej fotku.

2014-11-06 11:12:41

V kolech mám šrouby... klasika, o bezpečnostních jsem neuvažoval, zas tak super ty alu disky nejsou a dneska má alu kola na autě kde kdo, takže, kdo by to krad. Na zimu mám normální plechové disky včetně senzorů tlaku a neorigo poklice.

Jo a s tím indikátorem řazení je to tak, že se i jednotka učí řidičův styl jízdy. Taky nějakou dobu trvalo než to začalo ukazovat symbol na podřazení... takže to přijde, jen vyčkat tak do prvního tisíce km.

67e
Pavel
2014-11-09 21:55:51

honzabk: Opavdu má náš Note v kolech matky.

2014-11-10 07:41:32

aha to je novej NOte, toho jsem ještě v rukách neměl, ale ty matice jsou stejný podle vzhledu jako na P11, P144 almera atd.... takže předpokládám že budou i ty naražený šrouby stejný.

67e
Pavel
2014-11-10 10:14:23

honzabk: Ale Gogin píše, že má v novým E12 šrouby. I v nabídkách příslušenství píšou, že tam mají být šrouby. A ještě jak jsme zjistili výše to s venkovním teploměrem. A tohle náš E12 má.

Matky nejsou problém, ale trochu mě to udivilo.

2014-11-10 11:37:02

Ono je potřeba nadefinovat co je matka a co šroub. Pod matkou jsem si představil klasickou otevřenou matici ze železářství. Takže se omlouvám za zmatení, ale na kolech mám to samé, co ty. Na všech předešlých autech jsem měl tedy matice (a říkám tomu šrouby a vůbec mi to nevadí a nemám s tím problém, všichni ví, co myslím) A podobně "zkreslený" jazyk bude mít asi i dealer. Nějaké speciální kotvení u kol u kategorie tohoto auta čekat nelze, nissan není audi. Myslím, že stejné to bude mít i Pulsar a překvapení asi nebude ani u SUV. Matice s různým ztvárněním lze asi najít u naprosté většiny dnes vyráběných aut. A proč ne, co navíc přinese nějaké víc hitech řešení? Kolo mi nikdy neupadlo a ani se mi nikdy matice nepovolovaly během používání.

A ještě jednu poznámku k Pulsaru. Chválil jsem jeho interiér, ale to jsem ještě neviděl Visiu s manuální klimou. Ta je zcela okopírována ze starého modelu Note. Vypadá to hrozně - body dolů. Ale digi klima je hezká. Hezké zpracování ovladačů manuální klimy má až Qashqai.

2014-11-10 19:09:22

67e: V uživatelském návodu na Notíka II jsou u kol uvedeny (pojistné) matice. Naopak v propagačním materiálu jsou pojistné šrouby. Pak si má člověk vybrat. Podle mě to ale budou spíše matice v kombinaci s podložkou.

Rádio skutečně nenabízí češtinu. Mimochodem v Nové Pace je firma (auta česky), která nabízí u nissana přeprogramování connectu na češtinu. Tchán si to nechal přeprogramovat u audiny a sám autorizovaný dealer mu to kupodivu doporučil, že to umí, aniž by učinili nějaký neodborný zásah do auta.

Klíčky zapalování u japonců - das ist hrůza. Máme v rodině 3 různé značky jpn aut a klíčky jsou v podstatě totožné (jak do skříňky na plovárně). Musím se přeptat, zda-li lze dodatečně nainstalovat ten I-klíč. Obávám se ale, že to nepůjde.

Plnění palivové nádrže mají japonské automobilky řešenou na straně řidiče.

Sedí ti plastová vana do kufru a odkud jsi jí bral? Objednal bych jí taky. A na závěr dotaz, co to je za ovladač vlevo od volantu vedle (v řadě) kontrolky ESP a nastavení polohy světel? Je to na 1. fotce. Zřejmě to bude ovládání nějakého příplatkového zařízení – nissan connect?

Gogin: Režim ECO má naopak vliv na výkon auta, respektive omezuje přívod paliva z důvodu nízké spotřeby a ekologie. Minimálně tak bude mít vliv na chod škrtící klapky a možná i na omezení dávkování paliva či kratší délku vstřiku. Navíc v návodu píší, že se má ECO-mode vypnout do prudkého kopce a při jízdě s plným autem/nákladem. Při plném sešlápnutí plynu se tato funkce na chvíli deaktivuje. Manželka ale jezdí jak Jutta Kleinschmidtová, takže toto tlačítko považuje za naprosto zbytečné.

Naštěstí se naučila ihned po nastartování deaktivovat i systém stop and go, a tak zaplať pán bůh eliminuje z odborných časopisů zmiňovanou vražednou kombinaci tohoto systému pro motor 1.5 dCi.

Na viditelnost zpátečních světel ve tmě si až tak nemohu stěžovat neboť např. v Pažoutovi 406 to je horší. U nissana máme naštěstí navíc namontovaný zadní parkovací senzory.

Při nabídce vozu nám ve výbavě ACENTA uváděli venkovní teploměr, ale chyba lávky... Při reklamaci na jeho nepřitomnost uvedli, že se spletli a dodává se pouze v nejvyšší výbavě TEKNA.

Slabostka: Dával jsem před zimou na auto tvrdý vosk. Na předním spojleru už byl lehce oprýsknutý lak od kamínku. O kvalitě laku jsem se bavil i se specializovanou firmou na mytí a aplikace vosků na karoserie. Prý to je bída i u luxusnějších aut. Měli tam báwo X5 se zaleštěnými mouchami v karoserii. Audi i škodovky prý šly s kvalitou laku taky rapidně dolů (oktávky nejsou na spodní straně hauptny prý téměř barvou stříknuté), u japonců vím o problémech s lakem např u ASX. Mimochodem u bílé perleti u nota jsem si všiml, že plastové madlo nad SPZ-kou a plastový kus mezi přední maskou a hauptnou mají odlišný odstín barvy. Je to pochopitelné, ale ten barevný kontrast je u té bílé dost velký. Jak to máte Vy?

Jinak u hyundaie ix20 je špatně u tlumičů následující. Tlumič nevede rovnoběžně s pružinou a je nesmyslně uchycen až v polovině ramene mezi kolem a silentblokem a nikoliv co nejblíže kolu (vzniklá dvouzvratná páka místo jednozvratné je pak zbytečně namáhána na ohyb a nevyruší se ani protichůdné tahy tlumiče a pružiny, což generuje další nežádoucí podélné síly v nápravě). Zkrutný stabilizátor není tyčí z pružinové oceli, ale je trubkou z tuhé konstrukční oceli a tím je tuhá celá náprava (při přejezdu nerovnosti jedním kolem odskočí bohužel celá náprava). A vlastní ramena nejsou zavětrována a dochází tak ke zkroucení. Takže namáhání karoserie/nápravy je značné a ta se postupem času též rozhodí. Vše pak bouchá, vrže, povoluje se ….. až… Je to nepochopitelné řešení, protože místa pro správné zavěšení kol je tam dostatek. To byl i důvod proč toto auto neprošlo.

Jinak nemohu stále nějak skousnout fakt, že se u takového auta dají foukat gumy v rozmezí 2,3 – 3,0 baru. Na kolik gumy hustíte?

67e
Pavel
2014-11-10 21:56:18

Mišoudek: Zjistil jsem, že v manuálu jsou uvedené matice, hledal jsem to cca 5 minut. Manuál je dost nezáživné čtení, navíc mě ..., že v něm nejsou normálně číslované stránky. Fakt jsem myslel, že u auta mají být šrouby, když mi to říkali a jsou i v nabídce příslušenství. Jen bych si dovolil nadefinovat, že matice je samice, můžeš jí ho tam našroubovat! Ale tímto s problematikou šroubů/matic končím.

  • Rádio mi nevadí, není problém, jednoduché, funkční. Není co řešit, překlad netřeba.
  • Nevím, ale asi auta, jako všechno prochází optimalizací, tj. ošizením všeho, jak je to jen možné. Vždyť klíček u staršího Note byl normální a ne tenhle paskvil, mě spíše připomíná klíček od psacího stolu. Skoro začínám litovat, že jsem já krkoun nenechal dát ten smartkey... Takže pozdě.
  • Plastová vana, mám tu spodní, tak ta sedí perfektně! Stejně jako koberce, to pro Gogina. Když tak to vyfotím a dám to sem, aby to bylo k vidění.
  • S tím teploměrem to je taky pitomost, vždyť na tom nic není, vy dva ho v Acentě nemáte, my ho tam máme. Nechápu proč, ale není to špatná věc, s tím souhlasím.
  • Zelený světýlka ECO, nevím, jestli to má vliv, mě to připadá jako průtokoměr. A zjistil jsem, že ten benziňák nejmíň žere, když se točí okolo 2000 ot./min. Od 1500 nekucká, bez problému se sebere, připadá mi to dost zvláštní, budu se muset zeptat, jestli to tak je správně. Ale po městě bez problému dělá spotřebu 6,3, co přestal znít jako skútr, tak to šlo dolů. Gogin, jak to vidíš? Jinak s dCi jsem jezdil do konce září, tam tohle ECO je podle mě čirá zbytečnost. Ten motor má svoje vlastní ovládání, netřeba hejblata se světýlkama, protože způsob jízdy nemá skoro žádný vliv na spotřebu, třeba mě po městě stoupla o deci oproti mimo město. Ale start/stop pro tenhle nafťák, to bych přirovnal k tomu, jako přidávat do oleje velejemný křemičitý písek. Ptal jsem se, jestli tenhle zběsilý systém lze natrvalo vypnout, prý ne, zapíná údajně fungovat od venkovní teploty 10 stupňů. Tak jsem se ptal, jestli to nejde nastavit, aby zapínal od 50 stupňů a to údajně taky nejde.
  • Co se mytí týká, nechávám v myčce dávat vosk, vydrží to dlouho, ale autu jsem nechal dát červenou metalízu, protože na ní není moc vidět prach.
  • Nevím, jak gumy, ze saloonu jsem měl letní kola cca týden, potom jsem vytáhl a nechal převážit zimní kola, nasadil je a zatím v pohodě. Ale kouknu, jak na tom jsou.
  • ix20, řešil to F. Lasovský, myslím, že ten popis pochází od něj.

OT, ale: http://1url. cz/phde (bez mezery mezi tečkou a cz) Faktem, že tyhle nectnosti u Note nejsou.

  • zmiňoval se tady Pulsar, nevím, neprojížděl jsem ho, má impozantní proporce. DLužno říct, líbily se mi víc klasický Nissany do devadesátých let, jako Almera, Primera, Suny. Pulsar mi připadá jiný. Mě se líbí více Leaf, kdyby byl i s normálním motorem...
  • Když to shrnu, ty gumy Rezaw-plast od www.agauto.cz jsou fakt dobrý, přidám fotky, najdu jejich PN.

2014-11-11 08:29:08

mišoudek: Ad ECO. Vycházím z informací od dealera, že pro motor 1,2 DIG nedělá opravdu NIC. Nijak zvlášť jsem to ale netestoval. Má vliv na chování u DIG-S a asi i u dieslu jak tvrdíš....

To tlačítko je zap/vyp Safety Shieldu (panor. kamer. systém, hlídání mrtvého úhlu, pohyb za vozem a linie jízdního pruhu). Je to bava, kterou jsem zkoušel a rozhodl se, že je v podstatě nepoužitelná, že ji nechci. Hlídání mrtvého úhlu funguje tak na 80-90 % - jakmile se na to naučíte spoléhat, ztratíte ostražitost a může se to vymstít. Reakce na pohyb za vozidlem funguje až ve chvíli, kdy už objekt je přímo za vozidlem a tudíž jej sami zaregistrujete okem v zrcátku a hlídání linie pruhu je naprd, protože na rozdíl od jiných značek Vám s volantem nezatočí, jenom pípne - takže vyhozené peníze. Stejně tak za panoramatický kamer. sytém, ten tak deformuje obraz, pokud couváte do mezery vedle stojícího auta, že je těžké se podle něj orientovat, ale hlavně.... to podstatné - rohy auta stejně neuvidíte ani s ním. Waste of money.

Connect češtinu instalovat nepotřebuje, protože ji MÁ ... podívejte na uveřejněné fotky o pár příspěvků výš.

Venkovní teploměr nechápu - nejdřív byl a teď jen do tekny. výrobní náklady musí být do 100kč, řídící jednotka musí být stejná, ale prověřím to u dealera až půjdu na garančku.

Tlak v pneu - nezabývám se tím. Od čeho jsou senzory tlaku? Ty mi mají říct, jestli dohustit, nebo ne... Jinak je zvláštní, že při výměně sady kol (na zimu mám plech. disky včetně senzorů setupované dealerem, auto nijak nezareaguje na změnu. V manuálu je zmínka, že má proběhnout auto konfigurace, aby jednotka zjistila, které kolo je který senzor ... neděje se nic. Na druhou stranu, pokud senzory nemáte ... svítí oranžová kontrolka. Tak nevím, jestli je vše v pořádku.. taky nechám na garančku.

Téma lak: Mám čistě bílou a na plastových dílech (hlavně madlo zadních dveří je při pozorném zkoumání rozdíl v odstínech - ale neřeším, slunce to po letech srovná...

IKey: doinstalovat asi nepůjde a když, tak to bude docela drahé. Musíte měnit i kliky předních dveří a kufru a spoustu dalšího nastavení, ale ... JE TO SUPER - už nikdy nechci jinak, nelituju toho příplatku. Ale neorigo sklopný klíč, by se měl dát udělat i pro Note

A poslední odkaz k Pulsaru v mém posledním příspěvku, ovládání manuální klimy je podle staré Note, ale úplně první generace před faceliftem, tedy mínus 8 let To raději knoflíky od trouby, aspoň vím, že topím..

Šťastný dojezd

67e
Pavel
2014-11-17 20:40:05

Mišoudek: přidávám fotky gumové vany fotky do kufru. Normálně s tím jezdíme, že je ta skládací deska na dně a vana na ní položená, tj. vana asi o 2 cm výš. Jde to dobře, na fotkách je to vidět. Většina fotek je, kdy je ta deska vyndaná úplně pryč a potom položená vana na desce v horní poloze. Nabízejí i vanu přímo nahoru, ale jak vidět, ta spodní to zastane docela dobře.

Gogin: přidávám fotky gumových koberečků na podlahu.

  • Jak je vidět, jsou to opravdu vynikající kusy gumy, mají stejný dezén. Tohle se Polákům povedlo.
  • Omluvte prosím "neestetično" způsobené stopami bláta, to víte, nepřezouváme se do auta a proto ty gumové koberce jsou.
  • Jak jsem psal někde, koupeno v www.agauto.cz . PN: 75.201818 a 75.231033

67e
Pavel
2014-11-22 21:34:52

Mišoudek & Gogin: kterak se řešil problém režimu ECO, zjistil jsem následující.

  • Trochu zpomaluje reakci na plynový pedál.
  • U automatické klimatizace trochu snižuje její výkon.

A ať máte skutečně šťastný dojezd, ne jako já.

2014-11-23 21:35:48

67e: Ou,ou ..snad je to jen škrábnutí....Jak k tomu došlo? Ještě jsem se díval na tvoje fotky z interiéru a asi jsem našel zdůvodnění venkovního teploměru. Za základ tvého auta vzali pravděpodobně vůz připravený na výbavu Tekna a jen odebírali... A zapomněli na teploměr a taky na tlačítko Safety Shieldu. Já mám namísto něj jen záslepku. Jsi vyjímka, málokdo to bude v autě mít... Tak ať to máš brzo zase naleštěné...

2014-12-15 20:18:37

Ahojte Priatelia !

Som novým členom na vašom fore a zároveň aj novým majiteľom Nissan Note 1.2 (acenta) s Family pack a IK .

Doteraz som vlastnil ako nové vozy -fiestu(2007) potom som išiel do yarisa (2008) potom som zatúžil po facelifte a v r.2011 som kupil yaris II s vtedy aktuálnym faceliftom a posledne som mal yarisa III -posledný najnovší facelift. No teraz sme potrebovali do rodiny niečo väčšieho a japonského. Tak "lotéria "padla na toto vozidlo

Mám nabehaných ešte len cca 650km,no zatial som s ním spokojný. Má sice svoje nezmyselné "muchy"-napr. chýbajúca kontrolky studeného motora,ktorú NIE JE možné dodatočne domontovať . Pýtal som sa na to aj predajcu. Ale vcelku som zatial rád, že ho máme v rodine.

Nakolko som prvého yarisa mal s motorom 1.0 - 3 valca, tušil som, do čoho asi pôjdem ( čo sa týka zvuku a pružnosti motora). Neabsolvoval som skúšobnú jazdu-išiel som do toho "naslepo" . Milo ma však prekvapil ! Motor je na 3-valca vcelku svižný, nemá problém-ako ste tu už spomenuli aj s nižšími otáčkami (1500-1700) a ochotne plynulo zrýchly aj z týchto nízkych otáčok . Najviac ma ale prekvapil zvuk Naozaj ten motor je dosť tichý a dokonca je tichší ako som mal 4 valcového yarisa s kubaturou 1.33 . Spotrebu mám teraz 6.0 podla pal.PC ale mal som ho už aj na 5.6L v meste pred týždňom. Zbehol som však na víkend do Nitry, tak sa mi spotreba trochu vyšplhala niečo nad 6L ale je pravdou, že som používal aj tempomat s jazdou 120-130km/h. Čiže zatial som aj so spotrebou spokojný. Na Yarise som mal dlhodobý priemer 5.8L s ktorým som jazdil viac po meste ako mimo mesto - 2tretiny mesto a 1 tretina do roboty mimo mesto (aj to len 25-30km tam-nazad).

Tohto Nissana budem používať v tých istých podmienkach a na tých istých trasách, takže mám čo a s čím porovnávať. No nie je to mojim zámerom zasa . Takže v krátkosti zatial len toľko, no budem sem chodiť pravidelne a sledovať celé toto forum a samozrejme prispievať nejakými poznatkami. Zatial ahojte !

2014-12-15 20:22:13

67e: Mooc nepríjemné No ešteže podla fotiek to dopadlo tak, ako to dopadlo.. Ale bol by som fest nas..tý

67e
Pavel
2014-12-18 21:27:29

gougou: vítej! Jsem natěšený na další poznatky. Pokud jsi jezdil už tříválcem, můžeš porovnat a bude to dobře. Já sice v minulosti taky, ale ten byl poněkud jiný.

  • a že to máme nabouraný, co můžu dělat? Stalo se to 19.11., zítra je 19.12. a v servisu ještě nezačali s opravou, protože nemají přední blatník. Měli jsme Noťáska skoro měsíc, ale už ho nemáme déle, než jsme ho měli. Co k tomu dodat?

2014-12-19 10:07:05

ďakujem za privítanie. No nie je to žiadna sláva byť bez auta na sviatky no ako-píšeš, "co k tomu dodať"...

a to, že to opravujú mesiac, to by som bol veelmi nas.. a určite by to neprospelo servisu čo sa týka hodnotenia z mojej strany.

Bombardoval by som ich z každej strany vrátane písania na zastupenie Nissanu v republike . Blatník vymienať mesiac ??? - to nie je normálne !!

No ked už som pri tom hodnotení, zavolala mi pani z nejakej infolinky z NISSANU (asi utorok) a zisťovala moju spokojnosť. Mal som hodnotiť predajcu od 1 do 10.. a pod. Ved to poznáte. V závere som sa jej opýtal, či je normálne predávať auto zo salonu bez toho, že by ťa neupozornili na to, že je vyrobené 10/2013......

Ja som to zistil asi po 2 týždňoch jazdenia, kedy som náhodou zistil tento dátum na bezp.pásoch a vyrazeného čísla "3" na skle.

Tá pani (alebo slečna) mi povedala, aby som sa obrátil na tel. č. 02/44441212 kde sa môžem na to opýtať. Tak som tam teda zavolal a asi 3x to zazvonilo a hláška mi oznámila , že je to tel. číslo vyradené z prevádzky... (nechápal som, prečo to potom zvoní..)

No nezostávalo mi nič iného, než zavolať na to číslo z ktorého ma kontaktovali ale pre zmenu tam zasa bol len odkazovač, kde som mal zanechať odkaz a ozvú sa mi. Tak som tam nechal odkaz, nech mi bud nadiktujú iné číslo alebo napíšu do e-mailu, pretože sa na to číslo nemôžem dovolať. Myslíš, že sa mi ozvali??? Vy...li sa na mňa !

No komu by napadla taká vec, že ked idete kupovať nové auto v autoslaone skoro posledný mesiac v roku, že bude ten daný kus vyrobený nejakých 15 mesiaciv dozadu.

2014-12-28 23:27:23

Předně všem vše NEJ do roku 2015, hlavně mnoho kilometrů bez nehod a technických problémů.

GouGou: k tvému problému se starším datem výroby... záruku máš ale spuštěnou ke dni prodeje, ne? Pokud auto nebylo jeto, tak bych to až tak moc neřešil. Záruku by jsi měl mít plnou a aspoň tam máš ten "venkovní teploměr", který od počátku roku 2014 "vypadl z výbavy". Ale podraz od dealera to je, to beze sporu. Na tento detail jsi měl být upozorněn.

Můj Notík pomalu dosahuje svého prvního výročí a tak mě čeká první technická u Nissanu (najeto cca 16.000 km). A mám dilema a chci se s vámi všemi poradit. Nechci se nechat odřít nektřesťanskou cenou prací a dílů (tak jak to na mě zkoušel před lety Hyundai) a tak přemýšlím o servisní smlouvě: http://www.nissan.cz/cont...ist%20Oct%202014%20CZ.pdf

Přijde mi, že 10.400 Kč za 3 prohlídky (záruku mám 36 měs) není zas až tak špatná cena, nebo ne? e67 by mohl dát do pléna, kolik platil servis na starého Note. Vidíte v tom někdo nějaký skrytý háček, proč to nedělat? Těším se na reakce. Mám čas na rozhodnutí do poloviny ledna. Ať Vám to všem prima jezdí...

2014-12-29 09:36:53

gogin: to je len za prácu? treba to len porovnať - ísť do nissanu, koľko stojí prva, druhá,tretia.... mal som len jedno nové auto a cena práce nabola tak vysoká, skôr si účtovali premrštené ceny za diely - kvapaliny, filtre, olej, sviečky....

2014-12-29 12:31:04

gogin: nemám ani teplomer motora a ani teplomer vzduchu ...Takže bolo sice vyrobené 10/2013 ale bez týchto teplomerov ! Najazdené malo 85km... vraj len tak okolo budovy Ale samozrejme záruka je 3 roky(ak by to bolo inak, tak by som sa už vtedy dozvedel, že je to vyše roka staré).

Apropoo- pýtal som sa v poisťovni, či v prípade havarie (havarijná poistka) by bola zarátaná amortizácia, nakolko je to už viac ako 1 rok "staré" auto. (do 1 roka sa amortizácia nekoná).

No nevedela mi na to odpovedať,ale dá mi vedieť.

P.S. k tým cenám prehliadok s porovnaním čo som mal -Toyota yaris(podla motorizácie)-konkrétne 3 valec má prvú 120€, druhú 190€ a tretiu tiež okolo 120€

http://www.ppcteam.sk/toy.../pdf/cennik/yaris2014.pdf

nissan ceny v € - podla mńa sú to len práce... :

http://www.nissan.sk/cont...ist%20Oct%202014%20SK.pdf

inak-fabia má vraj vyššie ceny...

Takže ak to bude v tejto cen. relácii, tak OK.

67e
Pavel
2014-12-29 18:02:21

Zdravím všechny!

Taky přeju, ať ten rok 2015 je v pohodě a podobně.

  • K dotazu, kolik stál servis na staršího Noťáska, stačí se kouknout do servisní knihy u mojeho profilu. Jinak nic moc na něm nebylo, fungoval dobře. Pouze se měnila jedna žhavící svíčka. Ale nevím, třeba by se to prodražilo, kdyby šlo o něco víc.
  • Co se týká cen, tak konkrétně ix20: ten vypadl z výběru kvůli odskakování a potom kvůli drahým garančkám.

A abych nezapomněl dodat, jsem plnej očekávání, kdy budeme mít opravenýho novýho Noťáska.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 26