Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 26

xp3
2016-03-06 13:03:23

wikingos: Tak u nás zatím Notik ukazuje 6,9l po prvních 400km a postupně to klesá. Doufám, že se dostaneme pod 6l... bohužel máme zatím jen malé popojížďky pár km do kopce a pak to samé z kopce a to spotřebě nepomáhá.

2016-03-06 21:05:10

Zdravím všechny, opravdu, jak jsem četl, když nemám TPMS ventilky, tak jen svítí kontrolka? Nebo začne časem něco pípat? Uvažujem o druhé sadě kol, na TPMS se jim vybodnem... Servisák říkal, že jak se kola často přehazujou, tak ty ventilky stejně dlouho nevydrží a urvou se...

67e
Pavel
2016-03-06 21:52:46

jirkabun: Ahoj, já jezdím na zimních kolech bez těch idiotských ventilků a po asi 15 s se rozsvítí kontrolka, je to na fotce v téhle diskuzi: 2016-02-19 06:29:17. Nic nepípá.

2016-03-12 22:49:57

Ahoj všichni, tak už nejsem Notista, auto bylo v pondělí prodáno. A jak jsem slíbil (Slabostka), tak činím. Tedy pár čísel závěrem a pro lepší srovnání to porovnávám s Hyundai IX20 1,4 CVVT:

Výbava: Acenta 1.2 DIG, bílá pastelová, Family Pack+Connect+iKey+střešní nosič+zimní sada (včetně TPMS) na plech. discích.

Nissan Note 1,2 DIG (24m) / Hyundai IX20 (36m)

pořízení: 325.836 / 313.771Kč

servis: 4612 / 3578Kč

benzín: 63602 / 95441,5Kč

pojištění: 24138 / 33792

náklady na úvěr 2348 / -5000

ostatní náklady: 3957 / 5988

náklady celkem: 424.493 / 447.570,5Kč

prodejní cena: 260.000 / 215.000 Kč

očištěné náklady: 164.493 / 232.570,5Kč

ujeté kilometry: 31646 / 33913 km

spotřeba paliva: 1915,72 / 2718,81 l

Ø PHM v l/100 6,05 / 8,02 l

celk.nákl. na 1km: 5,20 Kč / 6,86 Kč

celk. amort. na 1km: 2,35 Kč / 3,19 Kč

Ø spot.PHM na 1km/Kč 2,01 Kč / 2,41 Kč

Tak a pár slov na vysvětlenou, jak to vlastně počítám.

Pořízení zahrnuje cenu auta, druhé sady kol a pneu, střešní nosič a vše ostatní co navyšuje hodnotu vozu.

Servis zahrnuje servisní prohlídky a garanční prohlídky, včetně třeba přehozu kol.

Benzín je jasný.

Pojištění zahrnuje náklady na POV+HAV+sklo.

Náklady na úvěr obsahuje poplatky za uzavření, úrok byl 0% v obou případech (u Hyu je -5000 tzn. voucher na jízdní kolo).

Ostatní náklady jsou drobnosti jako mytí apod.

Očištěné náklady jsou ty celkové po odečtení prodejní ceny.

Amortizací myslím opotřebení (zrátu hodnoty vozu) po každém ujetém km.

Pro úplnost uvádím, že v případě Hyundaie jsou údaje za přesně 3 roky (36 měs), u Note je to přesně 24 měs. Doufám, že tam nemám chybu. Když tak dejte vědět.

Je krásně vidět rozdíl ve spotřebě. S oběma auty jsem najel něco málo přes 30t km a u Hyu jsem dal za PHM o polovinu nákladů z PHM u Note navíc.

Takže závěr: rozhodně nelitujte, že jste koupili Note a ne IX20 Vaše volba byla správná.

Já jdu v úterý přebírat novou Astru. Už se těším. Ale už teď mám od dealera půjčenou starou Astru, takže už jsem oplista.

Nic méně se neodhlašuji a diskuzi budu i nadále sledovat a možná občas i příspěvkem či radou, zkušeností přispěji.

Přeji Vám všem hodně šťastných km a AHOJ někde na cestách. A hlavně - kolečkama dolů a nespěchat

2016-03-12 23:09:06

Mno .. a ještě jeden postřeh a srovnání s Oplem. Včera proběhla akce 24h, během které jsem se zaregistroval do klubu ne nepodobného servisnímu klubu You+Nissan. Opel tomu říká "Věrnostní program Opel VIP". V rámci akce jsem dostal registraci zdarma (jinak stojí 399), voucher na servisní služby za 2.997. V rámci členství kromě pestré palety slev za mě například platí registrační poplatek za SPZ (800) a v rámci internetové registrace do "garáže" ještě balíček autokosmetiky za 600. No... když to sečtu: 4.796,- docela dobrý ne? Nissan sice také nabízí slevu na díly a práci, ale takhle finančně štědrý není...

67e
Pavel
2016-03-13 00:08:55

gogin: Loučím se s Tebou, buď spokojený s Oplem.

Díky za porovnání Note a iX20. Už nelituju, i když ix20 se mi taky líbí. A to určitě víš, že Opel a Hyundai byly navržený oba ve stejném vývojovém středisku Opel? -kruh se uzavírá..

xp3
2016-03-13 09:44:16

gogin: Díky za vynikající porovnání a potvrzení naší volby Hodně spokojených km s Astrou.

2016-03-13 12:47:44

K předřečníkům přikládám další postřehy.

Systém TMPS.

U (našeho) nissanu fakt zbytečná zhovadilost naprosto nepochopitelně nastavená z výroby. Účelem má být, aby při jízdě nedocházelo ke zvýšené spotřebě PHM a tím úniku vícero škodlivin do ovzduší při jízdě na podhuštěných pneumatikách. Kontrolně jsem si měřil, kdy systém detekuje podhuštění. Při doporučeném min. tlaku 2,3 barů mi začal systém ukazovat podhuštění až při tlaku 1,8 barů. Takovéto nastavení je skutečně na .

Jinak já jsem na nota E12 sehnal nový snímač tlaku za 800,-/ks a montáž cca 100,- Kč/ks. Kupoval jsem na zimu disky a pneu. Spárování s ŘJ mi provedl autorizák zadarmo. Jinak při nespárování měřiče s ŘJ se objeví kontrolka (polovina pneu s vykřičníkem) bez zvukového signálu. Při nízkém tlaku v pneu se objeví kontrolka nápravy se 4 koly a podhuštěná pneumatika je vybarvena plně oranžově. Ozve se i zvukový signál. A nezapomenout, že ventilky nesmí být kovové.

Systém Stop and Go.

Škodí autu. Po několikaleté zkušenosti napříč automobilkami zapřičiňuje následující problémy.

1. Nadměrně namáhá ojniční ložiska, a to z důvodu, že se při startování nedostává dostatečného olejového filmu a pánve i čep se třou na sucho. Jako jeden z nejhorších případů byl vždy uváděn motor 1.5 dCi, který se montuje i do nissanů. Teď už se používá jeho 6. generace, kde mimo jiné došlo k jejich nutnému zesílení.

2. Nadměrné opotřebení a vylágrování axiálního ložiska (ze stejného důvodu - nedostatečné mazání).

3. Odchází ložiska klikového hřídele. Z důvodu daleko zvýšeného počtu startů musí být montovány silnější alternátory, aby pokryly energetickou spotřebu častých startů. Aby plochý řemen takový výkon přenesl, musí být silně napínán. To znamená, že na ložiska působí stálá radiální síla.

4. Může přerušit regeneraci filtru DPF u dieselů. Pak většinou dochází k průniku a zředění motorového oleje naftou.

Vývojáři aut přiznávají, že tento systém má daleko větší vliv na spotřebu při měřících laboratorních testech než v reálném provozu. Za mě vypínat po nastartování.

Jinak proběhlo tu, že nevyhovuje úzká loketní opěrka u řidiče. Mě také ne. Máme outlandera s širokou opěrkou a to je pohoda. Při objednávce výbavy je možné si za příplatek nechat namontovat tu širokou.

A zeptám se jak Vám svítí tlumená světla? Byla tam klasická H4 a musel jsem ji vyměnit za silnější neboť na neosvětlené silnici jsem se u auta s takto mizernou svítivostí nesetkal. (Ale to je dáno vlastnostmi žárovky.)

67e
Pavel
2016-03-14 20:22:34

mišoudek: Máš naprostou pravdu, ten systém START/STOP je dost idiotská věc. Podle mě, auto které ho nemá to může nasimulovat tím, že do oleje přisype trochu jemného písku.

Ještě bych doplnil dva aspekty:

1, Note má kvůli tomu baterii 60Ah. K jeho motoru jak ze sekačky by stačila by bez problémů poloviční kapacita.

2, A nemohl by být problém u turba, když neočekávaně chcípne motor?

O tomhle udělátoru byl článek "Systém start stop: nikdo ho nechce, všichni ho mají" na autoforum. CZ, zajímavé.

Dost dobrý byl starý Note E11, neměl debilní ventilky s čidlama a neměl START/STOP a nafťák neměl filtr DPF.

Tlumená světla? Už jsem psal, zklamání bylo, že tohle auto má žárovky H4, že jsem se zajímal, jestli není možné přidat přídavné světlomety. Prý ne, ale je možné dát silnější žárovky, jak jsem to nechal udělat. potvrzuju, že za tmy s tlumenýma světlama je to solidní vopruz!

xp3
2016-03-14 23:18:18

mišoudek: Máte prosím tip na konkrétní typ žárovek, které se vám osvědčily? Zvažuji taky jejich výměnu. Děkuji

2016-03-15 16:07:51

První dálniční jízda z řádným nákupem nábytku z Ikea.

Dvoumetrové krabice se složeným nábytkem se vešly po sklopení přední sedačky spolujezdce. Takže v nouzi se dá ledacos převést. Příští víkend se chystám převážet jízní kolo, tak jsem docela zvědavý, jak moc ho budu muset demontovat .

Z jízdy jsem nadšený. Když vezmu v úvahu tabulková technická data (59 kW, 110 Nm a zrychlení 13,7), tak to auto se chová neskutečně agilně i s těžším nákladem. Naprosto srovnatelné s předešlou Almerou 1.5 72 kW. Bonusem je dobré odhlučnění, kdy aerodynamický hluk byl o něco výraznější než motor. Při tachometrových 140 km/h a otáčkách 4 000 ot./m jsem si mohl nerušeně vychutnávat symfonie W.A. Mozarta, což u předešlé Almery nebylo tak docela možné. Motor sice točí při dálničních rychlostech víc než u silnějších vozů, ale posádku neruší a má stále schopnost slušně zrychlovat při sešlápnutí pedálu. U extrémějších stoupání je absence výkonu znát, ale zkušený řidič si s tím poradí pomocí podřazení, takže se není čeho obávat. U mě Note v tomhle směru obstál na výbornou

2016-03-16 12:15:59

Přátelé, nechci Vás naštvat... včera jsem přebral novou Astru a ....nemá, Nemá, NEMÁ S&S systém (ikdyž podle původních specifikací, tam měl být - a jak jsem četl u Oplu je "obzvláště vypečený"). A pak, že EURO6 bez toho nejde splnit .. Proč nám to ti výrobci jen tlačí, když to jde i bez toho...

2016-03-16 13:34:55

Ze som skeptik......do roka bude aféra s emisiami ako pri VW???

2016-03-16 14:23:36

helvar: To už mě nebude trápit ...

2016-03-16 18:03:26

xp3: Já je hledal na netu a byly pozitivní reakce na německou OSRAMku H4 12V 60/55W SILVERSTAR 2.0 (patice P43t), která výkonově odpovídá požadavku předepsaného nissanem. Ovšem 2 žárovky vyšly na cca 230,- Kč. Označení silvestar 2.0 znamená v tomto případě jejich delší životnost, údajně téměř jako u klasické H4 žárovky co je teď v autě. S tou životností to je obecně tak, že u žárovek s vyšší svítivostí a delším paprskem se podstatně zkracuje jejich životnost. Právě aby i déle vydržely, doporučuji ve dne jezdit se zapnutým denním svícením (pokud je ve výbavě) a tlumená světla zapínat až navečer či při dešti. Pak ještě existují od OSRAMU i H4 night break nebo blue cool s ještě větší svítivostí, ale ty jsou do modra. Navíc se přikláním k názoru, že až příliš velká svítivost přispívá ke zkrácení životnosti světlometů z plastického skla (tj. zmatovatí a zežloutnou) a ty se pak musejí dávat zbytečně brzo vyleštit . Ty H4 budu ale montovat až o víkendu.

67e
Pavel
2016-03-16 21:28:29

xp3: Taky máme výkonnější H4, ale jsou to pro změnu Osram Bilux H4 Night Breaker Unlimited.

Mají uvedeno 60/55 W. Takže to tak strašný není. Namontovali mi je v Nissanu, tak snad dobrý.

EAN kód: 4052899017214.

Ale existují ještě výkonnější žárovky, klidně 100W, mají malinko větší baňku, prodávají je Číňani/Vietnamci. Ale ty bych nepoužíval, Pokud to tak je, budou se děsně hřát a mohlo by to zkroutit porabolu, která je z plastu.

2016-07-19 15:47:30

Zdravím,

máme novýho Nota, výbava visia + comfort Pack, mohl by jste mi prosím někdo změřit a napsat rozměry desky do kufru, tzv. dvojtého dna, díky které dosáhnu téměř rovné podlahy, myslím že jí říkají Karakuri deska, díky

Petr

67e
Pavel
2016-07-19 18:04:23

petrka: Ahoj, gratulace k novýmu Noťáskovi.

rozměry jsou:

A: 64,5 cm

B: 95 cm

C: 56,5 cm

A tak mě napadá, nehodilo by se ji taky obkreslit, tu desku?

2016-07-19 22:28:43

67e:ahoj, no to by se hodilo, ale nechci obtezovat, snad to nejak zvladnu i tak

67e
Pavel
2016-10-01 22:56:27

Koukejte, docela hezká chromovaná mřížka mezi světlama. Škoda, že u nás je jen ta obyčejná plastová...


Odpovědět

1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 26