Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 26

2016-02-16 15:58:39

tak to určo nemám nebo jsem to nikde v autě neviděl vše mám z předešlé výbavy a už jen žárovky ta sada s pojistkama mě chybí

67e
Pavel
2016-02-16 19:53:32

Wikingos & xp3: zdravím Vás, pište poznatky, zajímá mě to. Občas i nějaké fotky, ať mám na co koukat. Já sám jsem tohle auto přivezl v říjnu 2014. Před tím jsme měli Note E11, starší typ, k vidění v mém profilu. Psal jsem porovnání, pokud to někoho bude zajímat, je to na začátku tohoto tématu fóra. S odstupem můžu potvrdit, že to tak je.

gogin: fakt končíš s Note? Co se dá dělat, nová Astra nevypadá vůbec špatně, ale není to MPV. A taky díky za Tvé postřehy k ix20.

Trochu se vrátím k tématům.

Kola: u staršího Note jsme měli disky Thomasson, německá výroba, jsou vidět na fotkách "dodávkového mláděte" (předchozí naše auto E11) našel jsem si dokonce na netu atest TUV, nebo o koho, že jsou určené i pro Note. Ale na evidenční prohlídce mi řekli, že nimi na STK neprojdu, že budu potřebovat typový list, který mi oficiální dovozce neposkytne, když je u něj nekupuju. Ty disky měly trochu jinou šířku nebo odstup, jestli se nepletu, mělo být 6, ale měly 6,2 -už si to opravdu nepamatuju.

A dneska u nového Note jezdím v zimě na plechových diskách a kolech z předchozího auta Note E11, pneu 175/65R15... ano měly by být 185/65R15, pochopitelně bez TPMS, ale co s nima, když už je mám.

Co se nových disků týká, koukl bych se na www.bestdrive.cz , tam mají docela zajímavou nabídku. Ale to idiotský

TMPS, to je docela průda, jak jsem zjišťoval, životnost cca 4 roky, tj. na první technickou s novými měřáky. Neexistuje něco, co se dá do auta a bude to hlavnímu snímači simulovat přítomnost těch měřáků v kolech? Takhle by se někam dal vysílač a byl by od kontrolky klid. Podle mě jsou ty měřáky předražená a úplná zbytečnost.

Zajíždění: opravdu asi nepřekračovat 4000 otáček ze začátku, chovat se ohleduplně, jak to píší v příručce. Jinak nevím, jak provozovat režim "v záběhu". Mně se zdálo, že okolo cca 9000 najetých kilometrů najednou začal motor normálně jet, jako by přešel ze zajížděcího režimu na normální. Před tím mi připomínal zvuk vodního skútru. Teď je to normální auto, pokud odhlédneme od toho, že má jen 3 válce a jede o dost svižněji a ochotněji. Stalo se to jaksi najednou, nevím, jestli tohle někdo zpozoroval.

67e
Pavel
2016-02-16 20:01:19

wikingos: výbava pojistky, to bych neřešil, koupil bych nějakou malinkou krabičku nebo blistřík s pojistkama v OBI, Hypernově, Baumaxu, vždyť to mají všude. Stejně pochybuju, že je budeš potřebovat měnit.

A ještě jeden postřeh: ve světlech jsou normální žárovky H4/55W. Připadalo mi, že moc nesvítěj, zjišťoval jsem co s tím a v servisu mi dali silnější žárovky.

2016-02-16 21:42:41

Jeeej, asi máš pravdu, s tým zabehom, ja mam 10000 km a auto 6 mesiacov, a teraz mam pocit, ze je to normálne auto, rozumej starší note, ja totiž podla zvuku nerozoznam počet valcov, len na začiatku som počula to auto ako zvuk motorky, teraz ok, jedine to turbo akoby bzucalo (1,2 dig-s), inak veeelmi šikovne, drzí na diaľnici krok aj s väčšími frajermi podla kubatúry, BMW a mercedesy nerátam, ale Peugeot 2.0 predbehnúť....malina. A vôbec konečne som pri predbiehaní istejšia, ze to auto da, a podrží ma, hoci celkovo nerada predbieham, no traktory sa musia😀😁😀😀Len tie kopce😁😁😁😁, tam to stráca výkon v sekunde, rapídne podradit. Zatiaľ priemer 5,8l /100 a je to mesto mimomesto 50/50.

67e
Pavel
2016-02-16 22:05:53

helvar: my máme atmosférický motor, tedy ten slabší, ale není to problém. Že má 3 válce, tak na volnoběh drnčí jako by to byl nafťák, ale pak to problém není. Ale s předchozím Note to nemůžu srovnávat, pže to byl 1,5 dCi a ten jel naprosto úžasně, do kopce výkon neztrácel.

Spotřeba, většinou jezdím po městě, z jednoho konce na druhý, dělá do 6,5 l. A s ničím jiným jsem nepočítal.

A na obrázku, jak to vypadá, když padá sníh.

2016-02-17 06:13:35

inak ta húževnatosť motora stareho nota mi chyba, Výkon aj v kopcoch, a to ja som mala len 1,4 benzín. Niekde som čítala, ze to je nedocenené autíčko, a ma pravdu. Stredná výbava bola Bohatá, spotreba krásna, vďačné auto pre rodinu a nákupy.

67e
Pavel
2016-02-17 06:35:25

S tím souhlasím. Ono to je auto, spíš dodávka pro ženy s dětmi. Kdybych si chtěl honit ego, nebo prodlužovat přirození, tak na tohle Note určený není.

Ale nejvíc se mi líbí, jak je obratný v hustém provozu.

A těchto novějších Noťásků jsem zatím potkal tak maximálně 5 kusů. Je to celkem exot.

2016-02-17 10:18:02

67e: Milí přátelé, když jsem prodával IX20, nemohl jsem se dočkat až se jí zbavím (chybějící výbava, vysoká spotřeba, problematické jízdní vlastnosti,..), ale teď, jak se blíží termín předání Note, je mi to skoro až líto. Je to opravdu dobré auto. Na první pohled ani není vidět jak velkou užitnou hodnotu v sobě skrývá. Ale čas se nedá zastavit. Pro ty, koho by zajímalo proč prodávám Note, čtěte dál, ostatní mohou můj příspěvek přeskočit.

Je to takové dilema, kdy se mísí argumenty pro s těmi proti. Takže nejdřív pro:

  • co mi vadí na Note:

1. po dvou letech skončila v podstatě záruka, ten poslední rok (případně další) jsou diskutabilní. Závisí na povaze poruchy a konkrétním servisu. A nás letos v létě čeká opět velká cesta po Francii, tentokrát nejenom Cote de Azur, ale chceme i kousek od moře na celodenní výlety do vnitrozemí (plánujeme více dní) a já chci mít jistotu, že pokud něco v autě kiksne, mohu se spolehnout, že to bude jednoznačně uznatelný reklamační nárok (a to do 6 měsíců je vždy). Navíc i pravděpodobnost poruchy je u nového auta nižší.

2. absence pokrokových bezpečnostních technologií. např. autonomní brždění ve městě, apod.

3. infotainment Note je minimální. Nemá žádnou reportaci chyb (to že Vám třeba praskla žárovka), tolik diskutovaný chybějící venkovní teploměr, ale i teploměr motoru,... A ani Connect není zrovna na informace sdílný. Navigace v něm se moc nepovedla a na další relevantní informace je dost skoupý. A hlavně - není možnost jeho SW upgradu

  • další důvody nesouvisející s Note

4. cenová výhoda. Všimli jste si, že pozvolna se začínají zdražovat nová auta? Tento trend začal už loni a vlastně všichni už přistoupili ke zvýšení cen, jen Opel ještě drží cenu nové Astry na přijemné hranici od 319.900 ( to je cena stejná jako za základní Hyundai i30). Tím chci říct, že pokud nyní koupím a Opel během příštích 2 let zdraží Astru o řekněme 20.000,- získám zase cenovou výhodu při prodeji. Mimochodem, včera začal prodej nového Megane - cena je cca 400.000,- za základní atmosféru 1,4, se standardním rádiem, s duální klimou, bez jakýchkoliv vychytávek.

5. financování. Tyto nabídky korespondují se zvyšováním ceny nových aut. Ekonomika jde nahoru, tedy poroste inflace, tedy půjdou nahoru i úroky bank a úvěrů. Dá se tedy očekávat, že brzo skončí i výhodné úvěrování s 0% či minimálním úrokem.

6. načasování. To souvisí s předchozími dvěma body, ale navíc řekněme za další 2 roky bude na trhu plno nových zajímavých aut. Když budu konkrétní, bude celá řada nových crossoverů a mini MPV: Nissan Juke, Hyundai Creta, Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, Mitsubishi ASX, Renault Scenic a určitě přijdete na další. Některé se ukáží již letos na autosalonech a počátkem příštího roku už mohou být v prodeji. U celé řady těchto novinek očekávám zajímavou a dlouho mnou očekávanou motorizaci mildhybrid. K tomu připočtěme nějaký čas na výběr a objednání a vyjde nám, že se znovu trefíme do období +- 2roky od dnešního data.

7. novinka. Posledním argumentem je, že auto, které kupuji od novoty musí být nový model. To koresponduje i s bodem 6. To proto, že ten stárne cenou trochu pomaleji než auta, které jsou na trhu již nějaký ten pátek. Prostě při prodeji jste "král", nepřetlačujete trh, pokud prodáváte takto zavčas, v podstatě nejsou konkurenti s nimiž cenově soupeříte a dá se prodat podle modelu: amortizace vozu -10% ročně...

A teď pro vyvážení argumenty proti:

  • co mi vadí na Astře K:

1. malý kufr. Délkou je stejný jako má Note při maximálním posunu sedadel vpřed. Šířkou je větší, ale ta hlouka, ta hloubka... Chybí dvojité dno a hloubce chybí cca 10cm oproti Note. Budu muset vymyslet jiná cestovní zavazadla abych tam vměstnal co potřebuji.

2. vyšší spotřeba. Motorizaci beru základní atmosféru 1,4 74kW/100k, očekávám spotřebu okolo 7-7,2 l/100km. Za vyšší komfort se platí...

3. rozměry. Je to hatchback, výška je o cca 4,5 cm nižší než má Note a je širší a delší. Takže spolu s výhodami většího prostoru (subjektivně mi ale přijde uvnitř velká stejně jako Note) se mísí i problémy při parkování, otáčení a i nastupování (měřím 183cm) apod.

Samozřejmě platí, že negativa Note jsou automaticky pozitivem Astry a obráceně. Takže tak...

2016-02-17 10:26:54

pre mna je meniť auto čo 2 roky nepredstaviteľné... napíš koľko si stratil medzi kúpou a predajom, čo stáli servisky,čo si najazdil... a čo si vybral? Hyundai? ... už vidím Astru... idete ti hlavne o to aby si mal stále nové auto v záruke?

2016-02-17 11:54:19

slabostka: Zatím mám se zájemcem jen uzavřenu rezervační smlouvu a uhrazen rezervační poplatek (20.000,-). Nebudu tedy ještě uvádět podrobnosti. Po 7.3., kdy má dojít k finalizaci prodeje, tak pustím více informací včetně nějakého celkového nákladového rozboru....

2016-02-17 15:35:53

díky za infa a co to TPMS( pokud máte zkušenost dejte vědět) na noční jsme to řešili a to je dobrá kulišárna tohle jsou nápady kdy obálka musí být velmi naditá pro toho kdo to schválil od výrobce/distributorů

docela to auto prodražuje a je to opruz a musí se to započíst do nákladů takže gogin pukud ho tam má tak prodává včas

TPMS - na novém voze od 11/2014 musí být

TPMS mám od výrobce na jedné sadě takže investice do druhé sady 4x 1000-1500,- + jak jste psali to spárování v autorizáku nebude asi grátis ( někde píší že se čidla načtou sama nebo že je naprogramují grátis)

  • pokud bych jen přezouval gumy)700-1200 jaro/podzim takže x2)

tak bych ušetřil za tu sadu +/-5000 ale za roky přezouvání se to zaplatí

  • zlatý hřeb který mě rozesmál jelikož je to mazácké : ČIDLA MAJÍ ŽIVOTNOST cca 4-6 let max. při používání jedné sady a v zimě bych to viděl tak max 4 roky a to si myslím že to asi nedá ta baterie co je uvnitř

Jak jsme psal že chci ty elektrony tak to výjde i s čidlama na 20 000,- a to se držím u normálních alu kol,ted si vemu že mám dvě sady čidel co za 4 roky nebudou ready tak je to docela kouř (aspon pro mě někdo to neřeší ten kdo má přebytky)

třeba i krádež těch kol je docela zajímavá taxa : alu kola 15000,- čidla 5000,- gumy 10000,-

tak ted jsem narozpacích přezouvat 2x za rok a neřešit to nebo si koupit ty alu a mít investice do čidel(výhoda : přezutí odpadne a zaplatí to ty alu kola časem)

2016-02-17 15:55:21

wikingos: Hamlet řekl:" Být či nebýt? Toť otázka..."... ..."Druhou sadu, nebo přezouvat?" ... Jednoznačná odpověď neexistuje, je to o přístupu každého z nás. Já mám i na druhé sadě kol (plech. disk) čidla TPMS, osazené přímo servisem prodejce.

Myslím, že životnost těch čidel není omezena na 4-6 let, ale tuto životnost má baterie uvnitř a ta by měla být vyměnitelná. Když tak mě opravte....

2016-02-17 16:18:47

jo je to na obě strany asi stejné takže volba o to bude složitější

dle mého soudu jsem laik je to zalisované takže asi pech co jsme se díval na naše kusy do notíka ale nevím ( já jako výrobce bych to tak udělal baterie stojí nula nula nic a senzor ale jede od 900,- a víc)

na wiki jsem četl že až 7 le životnost ale v závorce :záleží na používání auta

co to ale znamená že určitě bych tam dal faktor mrazu k tomu a jak často spíná ? já někde viděl že garantovali 150 000km ale to bych měl doživotní a to asi nebude

2016-02-17 17:08:22

no ak mozem naklonit vahy, tak ja som za dve sady kolies s cidlami, pretoze ak treba prezuvat, neobjednavam sa v servise na termin, nepytam si priepustku z prace, a ani dlho necakam ked pridem, totiz vzdy poviem, ze mam v kufri komplet kolesa, odovzdam kluc a prosim skontrolovat a dofukat. je to cca 15 min, akurat dopijem kavu z automatu. a vybavim sms. time is money.... hlavne ked treba vybrat deti zo skolky a skolakov zasa odniest na trening a pod.

inak vzdy pocas zarucnej doby servisujem auto v autorizovanom servise, u predajcu, v ich systeme je k mojmu autu cela servisna knizka, ja si svoju nevediem.

2016-02-18 09:40:59

wikingos: Ahoj,.. tak jsem trochu zapátral a zjistil, že máš pravdu Ty. Opravdu se nedají baterie v čidle TPMS vyměnit, ale musí se koupit celé čidlo. Měnitelný je jenom ventilek. A životnost baterie minimálně 2 roky, průměrně 4. http://www.pneujavurek.cz/tpms.htm

Jiní ale tvrdí, že životnost baterie (Sony) u jejich čidla je minimálně 5 -7 let a čidla na Note mají za cca 1.100 (to je ten Tvůj odkaz) https://www.alukola-obcho...pms/nissan/note/2013-2015

No drahý špás, ale každopádně očekávám, že s rozšířeností aut s TPMS a poté s objemem nákupů čidel při výměnách půjde brzy cena dolů někam k 500,-/ks, ale to ti teď rozhodování neusnadní...

Stejné to bylo ze začátku s autobateriemi pro S&S systém a teď po pár letech už není výrazný cenový rozdíl. Baterie pro Note E11 (1.4 benzín) stojí kolem 1.200 a pro E12 (1.2 benzín) kolem 2.000. Ještě před 2 lety mi říkal servis cenu za autobaterii kolem 7.000 pro E12

2016-02-18 15:02:10

gogine tak jsem rozhodil sítě a první vlaštovka od vás ze Zlína Unicars :

" životnost je 2-5 let. Cena s montáží by vyšla na 6000,- vč.DPH komplet za všechny. "

musím si to promyslet/propočítat a nejsem určitě magor/pracháč ( to je jen obrazně nikoho se nechci dotknout) abych to dával třeba co 3 roky na dvou sadách

2016-02-18 15:26:40

wikingos: TPMS být v autě musí ... to je jezdit bez POV nebo s propadlou technickou. Bez TPMS není vozidlo způsobilé k provozu ... na tomto faktu nic nezměníš. Pokud bude životnost baterií krátká, budeš muset koupit nové(á) čidlo(a). Na druhou stranu - má osobní zkušenost, 2 roky ty baterky vydrží určitě ...

Nechci ti nic doporučovat, ale já teď na novou Astru právě kvůli TPMS druhou sadu už kupovat nebudu. Při ceně přezouvání pneu mi to vychází kolem 1500,-/rok. takže sada disků se ti zaplatí za 10 let (a to už budou ty disky značně použité). A pokud budeš muset během té doby 2x měnit čidla v obou sadách ... tedy 2x6000x2=24.000 navrch k těm liťákům ... dáváš tedy cca 39.000,- navrch, odečtěme roční přezouvání, tedy - 15.000 a dostaneš výsledek (čase čidla asi zlevní) někde mezi (můj odhad) cca 18-25.000 za celou životnost auta a vlastně za co? Jízdní vlastnosti jsou úplně stejné a nemusíš mít takový strach, že je někdo ukradne... A pokud řešíš vzhled a okoukanost, existuje celá řada efektních poklic, které můžeš kdykoliv snadno vyměnit...

2016-02-18 18:53:53

To vím že musí být jak si psal ty nebo helvar.

No a k tomu propočtu je to přesně danéjak si to zpočítal.

Nejsem škudlil a auto na litákách vypadá dobře ale je tam ta nákladnost na ty čidla a taky je třeba k tomu připočíst to že teoreticky dřív bude zájem o alu kola než o plecháče +třeba další investice do bez.šroubů/matek (at už origo lepší a třeba dvě tři sady nebo dělané ) a to taky něco stojí

Jsou to dobří obchodnící - musíš to mít a tak naperu cenu by mě zajímalo když tam budu mít ty TPMS co mám a dojde životnost tak jaký je pak postup ?

Musím koupit nové a načipovat za 6000 v autorizáku ? nebo koupím jen čidla jen z netu třeba časem pod 1000 a dám si je tam bude se načtou sami co píší na netu nebo lze ze starých poslat kody a firma co je prodává je načte - to jsou dva postupy na funkční stav .

Co když budu jezdit s TPMS co už nefachají jak píšeš je to v autě nemá to na jízdní vlastnosti vliv a ted

a) bude mě jen blikat kontrolka

b)bude blikat a pípat (třeba jako u ručky/pásů)

c) zapisuje se to někde do pc že je to hin ? třeba při kontrole nebo havarii dohledá se tato info někde ?

2016-02-18 19:15:09

No to treba mat-predpisy, ale aj minule sa mi roztrhla pneu a na parkovisku som si ploche koleso na ráme nevšimla, po naštartovaní to TMPS neblikalo , nepipalo a keď som si po 10 m všimla ze niečo nesedí, tak aj tak mi ani kontrolka nesvietila. Servis vraví, ze musi auto prejsť niekoľko viac metrov aby to detekovalo sfuknute pneu. Ako som vravela a spomínané aj na tomto fóre, tie TMPS su na figu, kým nebude systém co aj dofúkava defekt do servisu. Inak som mala Opel ako náhradné auto - nemalo TMPS, a cely čas počas jazdy to tam blikalo, nepipa, ale kedže je to vpredu na štíte tak to otravuje dosť.

67e
Pavel
2016-02-19 06:29:17

wikingos: když nejde TPMS, tak svítí žlutá kontrolka mezi kontrolkami tlumeného a dálkového světla. Takový příčný průřez pneu s vykřičníčkem, přidal jsem fotku. Po nastartování to hledá a potom zůstane svítit.

A ještě mě napadá, nejsou ty dementní čidla z hliníku, aby se ušetřily gramy na hmotnosti? Bylo by to pak "vynikající" kvůli odolnosti a stálosti hliníku. I když to číslo nemusí být veliké, určitě něco vážit bude, jak to je potom s vyvažováním kola? Nebo, není na to ten disk uzpůsobený?

Asi budu sledovat aftemarketové nabídky a zjišťovat dál, co a jak.

A tak jsem někde četl, že kola se mají ukládat tak, aby nebyly na dosah, aby se chvěním zbytečně nespouštěly ty měřáky.

Gogin: hezky jsi popsal kalkulaci jak s diskama, přezouváním atd. Je to fakt pakárna.


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 26