Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 26

2015-08-31 07:12:22

helvar: Servisní smlouvu jsem řešil taky, ale nakonec jsem usoudil, že to vychází přibližně stejně... A já navíc auta brzy vyměňuju, takže se mi to nevyplatí. A stejně bude servis hledat věci, co servisní smlouva nepokrývá a nutit ti to (např. nové lišty do stěračů). To samé si myslím o prodloužené záruce. Zbytečnost - pokrývá jen VÝROBNÍ vady. Upřímně si myslím, že výrobní vady prověří první zima nebo první rok používání, potom už se bude vždy dealer snažit to uhrát na běžné opotřebení (resp. nesprávné užívání) na které se žádná záruka nevztahuje. A snažit se bude o to víc, čím je auto starší a má víc najeto... jak KIA nabízí 7 let... k smíchu

2015-08-31 11:43:14

gogin: Presne tak gogin

Všetko je to aj tak na 90% na danom servise ako k čom pristúpi a v čom ti vyjde vústrety . A ak vás to ukludní, robií to každý servis bez ohladu na značku automobilu

Príklad-

Kolega si kupil Rapid fungl. z obchodu (má ho asi 11 mesiacov) . Teraz má niečo cez 9000km najazdené a zadné kotúče má v stave akokeby mal naj.100tis. a zrelé na "stočenie" -samé ryhy a hrbolce... Pri návšetve servisu pred ním "vybalili" hrubú bibliu kde je presne napísané na čo má ktorý diel kolko záruky.

A na tie kotúče mali hned odpoved (aj s nafotenými kotúčami v knihe ) : Vraj je to len "kozmetická vada" a na funkčnosť brzd to vplyv nemá. A ani mu to neopravili Samozrejme pri kupe samé keci že na všetko záruka 4 roky !

2015-08-31 11:45:43

helvar.... Ty máš spotrebu 3 Litre ???

P.S.

Na peknom čísle sa mi zastavil tachometer..že?

Opo
Martin
2015-09-01 03:29:49

Zdravím vás ve spolek

Je tady mnoho zajímavého čtení a postřehů, jen s některými si dovolím nesouhlasit, tak např. motory.

Pokud jdu koupit auto, motor je srdce vozu a tedy zvažuji zda výkon a spotřeba mi nebo v tomto případě ženě bude vyhovovat. Ono je to trošku jinak s těmi tříválci. V Japonsku už 30 let je vládou podporována nejmenší třída vozů, tedy zvláště emise a velikost auta. Řekněme tedy, že s tím mají zkušenosti. EU je trošičku pozadu. Tak se divíme až teď. Máme obavy ze stopstartu, tříválce, přemíry eko systémů. Jenže zbytečně. Prostě tak to je a v Japonsku to funguje. Evropa nabídla turbo a ne moc trvanlivé, tragické tříválce viz htp fábie a spol. Spěchali, nezralost se rychle projevila. Platí tedy-není tříválec jako tříválec. Pečlivě vybírat😉

Tady je v nabídce mechanický kompresor namísto turba, zdaleka lepší řešení. I bez kompresoru je to nadmíru točivý motůrek. Nevidím důvod ke stížnostem😇 stačí se projet s jinými tříválci. Nebo dokonce s dvouválcem fiatu, testoval jsem v Lancii ypsilon-tragédie.

A záruka? Tohle je o štestí. U Hyudaie mi v rámci záruky dali zdarma i brzdové kotouče,ale to je štestí nebo politika prodejce. Jinak velmi levný a ochotný servis a delší záruky budou tam kde neznámé nebo nové značky chtějí prorazit a uspět.

České zastoupení vyhodnotilo že o vyhřívané sedačky nebude zájem a hotovo. Tak tohle zase vadí u nás.

2015-09-01 11:58:40

opo: no ja by som nemiešal japonský trh a ten europsky. To sú jablká a hrušky. Ja teda neviem ako sa jazdí v tak ľudnatej krajine a predpokladám že tam logicky bude prevažovať posunovanie sa v kolonach a tak logicky bude výhodné vlastniť maličkú krabičku s maličkým motorom. Aké sa tam platia poplatky za jazdu v meste, dane,poistky to tiež zohráva úlohu. Trojvalec bude vždy trojvalec nech sa snažia akokoľvek. Miesto dobrého štvorvalca musia mesiace kúmať ako dostať trojvalec na úroveň stvorvalca. V tom je veľa gazdovského rozumu.....

Kompresor - ďalšia vec ktorá visí ako zdroj problémov. Ano ak sa za 15 rokov najazdí 150 000km netreba sa báť.Tak ako automatu, toľko určite všetko podrží.

Záruka - no mňa by ani nenapadlo kotúče riešiť po 100 000km na záruku. Treba si zvážiť či cena servisných prehliadok za tie roky stojí za cenu napr. kotúčov. Ja myslím že ani nie. Výrobné chyby sa musia vychytať za rok-dva?.

67e
Pavel
2015-09-01 12:19:27

opo: a tak by mě zajímalo, existuje někdo, kdo jezdil s Fábií HTP a může to porovnat s tímhle motorem?

A co vím, v devadesátých letech přišlo Daewoo Tico, taky tříválec a co vím, nikdo a nikdy si na něj nestěžoval. Yaris to samé. A tak si myslím, že to je řešení motoru, které je bez větších problémů použitelné. A HTP? Co vím, přeskakoval rozvodový řetěz, když nebyl tlak oleje, zadírala se vzduchová klapka, podpalovaly ventily, praskaly hlavy, přehříval se motorový olej, rozpadal se katalyzátor. A proto se na 3-válcové motory kouká s nedůvěrou, nebo s posměchem. Ale to snad nejsou závady způsobené tím, že motor HTP má 3 válce, důvodem bylo něco jiného. Však to fabrika Škoda postupně vychytala a dneska je to v pořádku.

Takže, je tady nějaký tester, co porovná na vlastní kůži tenhle motor s motorem HTP?

Já znám HTP, jen doslechu, protože s ním jezdili lidi v mém okolí a shodně nezávisle na sobě o něm nemluvili s nadšením a řešili jeho záludnosti.

67e
Pavel
2015-09-01 12:22:22

gougou: Hevlar píše, že jezdí za 3 litry a to má úplně nový motor. Však až ho zajede, spotřeba půjde ještě dolů a benzín se jí bude za jízdy vytvářet.

2015-09-01 12:49:56

67e: Mno... ja myslím že Hevlar měla na mysli aktuální spotřebu dle BC za určitého stylu jízdy....

2015-09-01 12:51:59

Jasne. A ten novovyvotvoreny benzín nekúpiš? Išlo o aktuálnu spotrebu na rovnej ceste a mne hlavne o to, ze síce ukazovateľ ma tlači do pätky, ale mne na štvorke s takou aktuálnou spotrebou a otáčkami cca 2100 - 2200 a hlavne motor ide ticho, nemením štvorku kvôli eco pokynom. Kedysi som sa učila v autoškole na daewoo matiz, šikovný kocúr do mesta, ale moje prvé vlastne auto bola zigula, tam sa proste radilo podla zvuku a vibrácii motora, ostatne kontrolky boli na .... A hlavne ze kontrolka paliva fungovala, ta išla asi stále dole.... Otcovi bolo ľúto, keď som ho dala na šrotovné, lebo lepšie auto na ryby a poľné cesty si ani nevedel priať, dokonca to prebrodilo potok cca do 40cm hĺbky ...som sa divila (jasne ze som nesoferovala ja). Teraz asi posl týžden som sa vrátila ku "koreňom" - jazdím a radim stupne podla zvuku motora, nie podla ukazovateľa ani na spotrebu, jazdi sa mi skvele, niet co tomu autíčku vyčítať. Ako som vravela na začiatku - mne stačí len tachometer a palivomer. Ostatne budíky su pre mna farebnou kulisou ktorá ma na tomto autíčku veľmi teší, konečne nie je všetko modré al červene podsvietenie .

2015-09-01 14:25:58

helvar: Ano... ta hravost světel u podsvícení se i mně líbila na první pohled. Všude jinde je jen takové unylé podsvícení, anebo je to zase úplně přetažené velkým displayem, kde jedna informace zaniká přes druhou (konkrétně mám na mysli C4 Picasso). A to poštovní razítko taky moc neposlouchám, ono ten systém ví kulové o tom, jestli přede mnou není táhlé stoupání (klesání), takže dokáže doporučit správně jen na dlouhém rovném úseku....

2015-09-02 09:19:40

Já mám 3. týden dieselového noťase II v servisu kvůli reklamaci různých asistentů, kupodivu již vadným ložiskům zadních kol a rovnou jsem to nechal na garančce, která se po 1. roce blíží. Dostali jsme po dobu opravy stejný náhradní vůz ve vyšší výbavě. Proto jsem zjistil, že asistenty u tohoto konkrétního auta fungují jinak než je běžné u jiných automobilek (a dosavadních aut co jsem měl možnost s nimi jezdit). Nejedná se tedy o vadu, a tak si budeme muset zvyknout na trochu odlišné zacházení.

Sedadlo spolujezdce je fakt citlivé na minimální zatížení, kdy začne blikat kontrolka nezapnutých bezpečnostních pásů. Měl jsem tam litrovou láhev a už kontrolka pěkně blikala. Láhev zvednu a vše přestalo.

Stěrač při ostřikování čelního skla je (za mě) zase nastaven opačně, kdy se musí dost silně přitlačit páčka k sobě, aby stěrač vůbec setřel kapalinu. U jiných aut jsem nikdy takto silně nemusel v krajní poloze tlačit.

Taky jsem reklamoval tlačítko tlačítko „SET/–„ na volantu pro nastavení rychlosti tempomatu. Občas nefunguje – buď nelze nastavit vůbec žádnou rychlost nebo zareaguje asi až napopáté zmáčknutí. V náhradním vozidle občas také zafungovalo asi až na 3. pokus. Jak to máte Vy?

Jelikož Start – stop systém jsem naučil hlavně manželku vypínat hned po nastartování, jen čirou náhodou jsem zjistil jeho špatnou funkci. Protože jsem věděl, že auto půjde do servisu, tak jsem tento systém taky prověřoval. Kromě chcípnutí studeného motoru za nízké teploty na 1. křižovatce a na dalších už zase ne (opakovaný výskyt) se mi naopak stalo, že po 80 km nepřerušované jízdy zastavím na semaforu, auto klasicky zhasne, ale asi po cca 2 min čekání samo nastartovalo… Osobně systém S-S deaktivuji z následujících důvodů:

1. Může přerušit regeneraci filtru DPF u dieselů.

2. Nadměrně namáhá ojniční ložiska , a to z důvodu, že se při startování nedostává dostatečného olejového filmu čímž se pánve a čep třou na sucho. To byl právě problém těchto motorů 1.5 dCi než došlo k jejich zesílení.

3. Nadměrné opotřebení a vylágrování axiálního ložiska a to ze stejného důvodu - nedostatečné mazání.

4. Odchází ložiska klikového hřídele. Z důvodu daleko zvýšeného počtu startů musí být montovány silnější altíky, aby pokryly energetickou spotřebu častých startů. Aby plochý řemen takový výkon přenesl, musí být silně napínán. To znamená, že na ložiska bohužel působí stálá radiální síla.

Údajně tento S-S systém je dle autorizáku problémový, když se s tím jezdí krátké trasy a baterka se nestačí dobít. Ale u ½ roku starého auta, kdy se s ním denně najede min 60 km to je spíše nesmysl a nissan to technicky nezvládnul. Někde jsem četl, že tento systém je u nissanu jeden z nejhorších napříč automobilkami.

K tomu smrádečku. U nového nissanu jsem to cítil také (u jiných značek předešlých aut ne). V první olejové náplni se u nových motorů objevují velmi tvrdé mikročástečky železa a křemíku ze stěn válců (příp. rozvodového řetězu) a též částečky z vymývání a vypalování motorových tmelů, lepidel, apod. A právě těmto procesům hlavně připisuji ten smrad. (Proto třeba znalci mění 1. náplň motorového oleje velmi brzo jak tu zmiňuje Slabostka.)

Zmíněné krytky šroubů v madle dveří náhradní nissan též nemá, u našeho auta kryty alespoň vepředu jsou. Auto je v nabídce jako jedno z nejlevnějších, tak si výrobce s takovými detaily jako chybějící krytky šroubů zřejmě nedělá těžkou hlavu. U německých aut by to asi neprošlo.

Fungování telefonů skrze bluetooth to je asi pro japonce kupodivu taky oříšek. Máme 3 různé mobily a během telefonování se při plném signálu vypíná jak hovor, tak zhasne celé rádio. Po cca 10 s se rádio rozsvítí a přerušený hovor se aktivuje, a to třeba i 2x během hovoru. Prvně proběhla již bezplatná výměna rádia a problémy přetrvávaly. Prý některé telefony nejsou s tímto zařízením kompatibilní. Kdyby to alespoň hlavní importér dal autorizákům na vědomí i se seznamem telefonů, které nefungují. Ale chyba může být samozřejmě i jinde. Prý to bude autorizák nějak i nadále řešit.

Co se týče jízdních vlastností, prostoru i motoru vč. výkonu jsme příjemně překvapeni, ale ty různé asistenty a detaily …. Mechanici od Fordu např. tvrdí, že se mají brát fordy vyrobené v Německu a ne Anglii. Jo a v náhradním voze je výstražný asistent proti vybočení z jízdního pruhu. Někdy taky nefunguje.

Přeji všem mnoho najetých kilometrů bez nehod a problémů s autem Dnes si noťase vyzvedávám, dám sem info, kdybych se něco podstatného dozvěděl.

2015-09-02 10:08:29

mišoudek: Mno.. na rok staré auto problémů víc než dost. To že S&S samo po pár minutách nastartuje bude podle mě odběrem zařízení (větrání, klima apod.), S&S brání nadměrnému vybíjení... ale ty další chyby ... moc pěkné čtení. Jinak mě bluetooth funguje bez problému již s druhým mobilem (Sony Xperia P, Samsung S4 mini). Se Samsungem mi dokonce přijde reálně rychlejší odezva při párování a taky přesněji přenáší aktuální stav baterie. Ale mám Connect, ne jen běžné rádio, Tempomat funguje správně, používám denně, tlačítka SET taky bez problému....

Opo
Martin
2015-09-02 16:38:56

mišoudek: Zdravím

U nafty je stopstart skoro vždy problémový, nejen u Nissanu. Dle mého zbytečný, neb tyto motory by měli jezdit za málo už z principu, taky důvod proč jsem nevzal naftu do Noteho a další je původ motoru-Renault. Ty ostatní nedostatky mne zarazili a tedy na víkend zaberu ženě vůz a dost ho provětrám. Zatím však manželka všechny systémy chválí, hlavně connect jako velmi rychlý na odezvy a jednoduchý na ovládání. Srovnává ovšem jen s předchozím fordem a hyundaí. Krytky máme vepředu i vzadu, takže tohle vidím na holanďany kde se vůz přebaluje pro východ.evropu. K výrobě vozu v Anglii bych nic nenamítal, výrobce má určité standardy a ty jsou všude po světě pečlivě dodržovány. Vlastnil jsem micru z anglické továrny a naprosto bez výhrad u mne po tři roky a dalších pět u známého. Tedy v neděli v noci písnu jak si vedly systémy vozu, v plánu je cca 800km cesta napříč zemí českou až do Polska.

2015-09-02 20:54:07

už tu nebudem obsmrdať len jednu poznámočku bo mi nedá - štart-stop systém ... logika je správna ak auto stojí nech motor stojí ale ak si zoberieme čo za to - iná batéria a tá beztak vydrží menej, iné nabíjanie .... celé je to potom na h...o a míňa sa to účinku. Má to znižiť spotrebu o dcl a veci popri tom stoja peniaze a nervy.

Hybrid má spojené skrz jednu prevodovku tri veci - benzín motor, hnací elektromotor a generátor. To sa vzájomne zapína a vypína neustále podľa potreby krížom skrz naskrz.Funguje to absolútne špičkovo ani neviete čo sa práve deje. Start-stop systém a HSD je ako porovnať vetroň s prúdovým lietadlom. A odladili to. Toto ma na Nissane štve že sa dostal na úroveň europskeho priemeru čo sa týka kvality... hlavne nech sú predaje. Najviac sa mi páči Mazda tá si robí svoje....

Opo
Martin
2015-09-02 21:12:15

slabostka: Japan hybrid palec nahoru, Evropa zaspala. Mazda a Subaru , toyota klasika, nissan jak co-kazí to vliv aliance s Renaultem, ale jsem zvědav na znovuoživení Datsunu. O Hondě to je tak asi jako s Nissanem-jak co,jak kdy. Prostě benzin a hybrid k tomu, asi nej co se dá dnes pořídit. Naftu totiž žerou jen Evropani. Nemám důvěru k motorům z traktorů a čerpadel. Vyjma evropy má stejný názor zbytek světa.

67e
Pavel
2015-09-02 21:12:35

Mišoudek to moc hezky popsal s tím stop-start systémem. Mě připadá zběsilost, že auto s motorem jak do sekačky má baterii 60 Ah. Tady by přeci stačila poloviční baterie.

Opo
Martin
2015-09-02 21:20:32

67e: stopstart je o emisích, víc než o spotřebě. S tím nic nenaděláme, zatím jde vypnout, dle EU za pár let bude natvrdo 😠

Opo
Martin
2015-09-03 12:51:04

67e: Zdravím

Soused je menší podnikatel ale hlavně už přes 30 let zarytý škodovkář, tedy provozuje asi desítku škodovek s různou motorizací. Občas vedeme debaty, proč leta škodovky a já japončíky. Takže provedu přímou konfrontaci, asi bude stačit rýpnout na kvalitu boleslavské montovny licenčních vozů 😈 a bude se testovat....

67e
Pavel
2015-09-03 21:17:55

opo: Zdravím! Prosímtě, nemá soused taky Fabii 1,2 HTP? Mě by zajímalo porovnání s tímhle tříválcovým Nissanem.

Nebo jinak, nemá někdo porovnání s Fábií 1,2 HTP?

Opo
Martin
2015-09-03 22:18:20

67e: i má Htp hned dvě generace fabie,ale o víkendu razím do Polska, tedy strpení snad další sobotu 😉


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 26